Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zoon wil in jurk naar school

+4
Katjing
loesje
Twellie
Susan
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:03

Naar aanleiding van onderstaand artikel vraag ik me af;

Wat zou jij doen als je zoon in een jurk naar school wil?

http://shine.yahoo.com/parenting/dad-protects-son-bullies-wearing-skirt-guess-works-153600107.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:07

Ik zou hem toch niet in jurk laten gaan. Thuis als hij zich zou willen verkleden totaal geen probleem, maar op school zou ik het toch niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Susan zo 2 sep 2012 - 5:08

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:09

Nee ik zou dat zeker niet willen, thuis mag en kan uiteraard wel maar naar school gaat mij echt te ver...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:10

Ik zou (als ik ooit een zoon krijg Wink) hem niet in jurk naar school laten gaan. Thuis mag hij zich verkleden en ook meisjeskleding aan, in het openbaar zou ik dat niet toestaan. Soms moet je als ouder een kind beschermen tegen zichzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:10

Ik vind het artikel eigenlijk wel iets heel erg schattigs hebben, maar ik vraag me heel sterk af of dit jongetje later niet gepest gaat worden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:11

Susan schreef:Ezra heeft een hele tijd een roze schooltas van Mega Mindy gehad, dat vond ik prima, als hij zich thuis wil verkleden en hij pakt een jurk dan vind ik het ook goed, maar in een jurk naar school gaat me echt te ver.

Daar sluit ik mij bij aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 5:13

Zelda schreef:Ik vind het artikel eigenlijk wel iets heel erg schattigs hebben, maar ik vraag me heel sterk af of dit jongetje later niet gepest gaat worden...

Ik vond het ook een mooi artikel. Zat later nog een filmpje erover te kijken waarin ook terecht werd aangehaald dat het vaak wel ok is om voor meisjes jongensachtig te zijn maar andersom is het zo niet geaccepteerd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Twellie zo 2 sep 2012 - 5:22

Thuis zou mogen, naar school niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  loesje zo 2 sep 2012 - 5:37

tja tis iets anders maar mijn zoontje wil graag met zijn roze buggy met pop naar buiten lopen. maar ik zou het toch echt niet leuk/goed vinden als hij met een jurk naar school wil.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Katjing zo 2 sep 2012 - 5:42

Ik zou mijn zoon best een roze tas meegeven naar school, een keer z'n nagels lakken als peuter en thuis in een jurkje laten ronddansen. Maar ik vind ook dat het de taak is van ouders om je kind te beschermen. En helaas is het niet zo erg geaccepteerd dat jongens in meisjeskleding rondlopen en aangezien dat dé manier is om gepest te worden zou ik dat om die reden dus voorkomen. En ik weet natuurlijk niet hoe oud dit kind is, maar ik zou er ook over willen praten met het kind, uitleggen waarom het van mij niet mag, wat daar achter zit. Hoewel ik weet niet weet of dat werkt natuurlijk (in de toekomst maar eens uitproberen).
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Susan zo 2 sep 2012 - 5:54

Eens.

En ja, misschien is het wel krom dat meisjes wel in jongenskleren mogen lopen en jongens niet in meisjeskleren, maar ik ga dat dan niet via mijn kind aan de kaak stellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 6:05

Katjing schreef:Ik zou mijn zoon best een roze tas meegeven naar school, een keer z'n nagels lakken als peuter en thuis in een jurkje laten ronddansen. Maar ik vind ook dat het de taak is van ouders om je kind te beschermen. En helaas is het niet zo erg geaccepteerd dat jongens in meisjeskleding rondlopen en aangezien dat dé manier is om gepest te worden zou ik dat om die reden dus voorkomen. En ik weet natuurlijk niet hoe oud dit kind is, maar ik zou er ook over willen praten met het kind, uitleggen waarom het van mij niet mag, wat daar achter zit. Hoewel ik weet niet weet of dat werkt natuurlijk (in de toekomst maar eens uitproberen).

Maar daarmee ga je dus je kind vertellen dat het raar is wat hij wil doen. Is dat dan de juiste boodschap?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Susan zo 2 sep 2012 - 6:14

Het is gewoon niet echt geaccepteerd om als jongen/man in meisjes/vrouwenkleren te lopen, het is heel treurig voor jongens/mannen die dat graag willen, maar zoiets verander je nou eenmaal niet een, twee, drie. Als je zoon ouder is, kan hij zelf een afweging maken of hij daar maling aan wil hebben en de reacties op de koop toe wil nemen, maar een kind kan dat nog niet zo goed inschatten. Daarbij is het misschien niet eens een kwestie van 'graag in vrouwenkleren willen lopen' want dat hoeft helemaal niet bij elke jongen die graag een jurk wil dragen aan de orde te zijn, hij kan de jurk ook gewoon mooi vinden of een jurk willen omdat zijn zusje/vriendinnetje/lievelingspop er eentje heeft. Het is niet zo dat je de hele eigen identiteit van je zoon kapotmaakt omdat je hierin een grens stelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Katjing zo 2 sep 2012 - 6:17

Zusje schreef:
Katjing schreef:Ik zou mijn zoon best een roze tas meegeven naar school, een keer z'n nagels lakken als peuter en thuis in een jurkje laten ronddansen. Maar ik vind ook dat het de taak is van ouders om je kind te beschermen. En helaas is het niet zo erg geaccepteerd dat jongens in meisjeskleding rondlopen en aangezien dat dé manier is om gepest te worden zou ik dat om die reden dus voorkomen. En ik weet natuurlijk niet hoe oud dit kind is, maar ik zou er ook over willen praten met het kind, uitleggen waarom het van mij niet mag, wat daar achter zit. Hoewel ik weet niet weet of dat werkt natuurlijk (in de toekomst maar eens uitproberen).

Maar daarmee ga je dus je kind vertellen dat het raar is wat hij wil doen. Is dat dan de juiste boodschap?

Ik zou niet willen vertellen dat het raar is, ik zou misschien willen vertellen dat andere mensen dat raar vinden...misschien. Maar ik weet het nog niet, ik zou het tegen die tijd moeten bekijken. En ik zou het liefst niet de boodschap meegeven dat iets raar is, maar hoe doe je dat als iets door anderen zo duidelijk veroordeeld word? Ik bedoel dan kan ik nog zo hard blijven zeggen dat het niet raar is, maar zou je kind dat dan nog geloven?
Maar vertellen dat het raar is wat hij wil doen vind ik dus niet de juiste boodschap, iets uitleggen over hoe de wereld in elkaar steekt wel, maar misschien is zo'n jochie daar nog veeeel te klein voor, ik heb geen idee hoeveel begrip een kind van bijvoorbeeld 4 heeft.
Ik vind het trouwens niet perse slecht wat deze vader heeft gedaan, wel stoer ook, maar mijn man zal van zijn levensdagen niet in een rok gaan lopen omdat z'n zoon dat ook wil.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Mamsie zo 2 sep 2012 - 6:24

Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Katjing zo 2 sep 2012 - 6:27

Mamsie schreef:Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.

Ik vind dit eigenlijk ook wel een slimme...!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Thunder zo 2 sep 2012 - 6:34

Zelda schreef:Nee ik zou dat zeker niet willen, thuis mag en kan uiteraard wel maar naar school gaat mij echt te ver...
Eens.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Floor zo 2 sep 2012 - 6:38

Nee hij zou niet in een jurk naar school gaan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 6:38

Mamsie schreef:Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.

Hier ben ik het wel me eens eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 7:36

Mamsie schreef:Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.

:cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Mamsie zo 2 sep 2012 - 7:50

Zusje schreef:
Mamsie schreef:Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.

:cheering:

Hahaha en dan ook een echte jurk hè! Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Printje zo 2 sep 2012 - 9:24

Mamsie schreef:Dan mag hij dat. Kinderen zijn hard maar ook flexibel. Hij merkt vanzelf wel hoe andere op hem reageren en wat hij daar van vindt. Wel zal ik hem van te voren uitleggen wat de reacties kunnen zijn en als hij het dan nog wilt. Prima.

Dit zou ik ook doen, zou wel zorgen dat er een spijkerbroek en t-shirt in zijn tas zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 9:27

Mas I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoon wil in jurk naar school Empty Re: Zoon wil in jurk naar school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum