vijfde ziekte en zwanger..
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
vijfde ziekte en zwanger..
Ik heb een licht vermoeden dat ons zoontje de vijfde ziekte heeft, hij is al een paar dagen wat hangerig, heeft rode wangen (maar die voelen niet echt megawarm aan) en het heeft net flink huisgehouden op het dagverblijf (de vijfde ziekte dus)
Aangezien ik zwanger ben twijfel ik wat ik zal doen, ff nog een nachtje aankijken of de vlekjes erger worden, maandag zelf bloed laten onderzoeken?
Ik heb mijn papieren er wel op nagekeken maar kan niets ontdekken over dat virus of ik wel/niet beschermd ben. Het schijnt gevaarlijk te zijn voor zwangeren vandaar mijn vraag, wat zouden jullie doen.
Aangezien ik zwanger ben twijfel ik wat ik zal doen, ff nog een nachtje aankijken of de vlekjes erger worden, maandag zelf bloed laten onderzoeken?
Ik heb mijn papieren er wel op nagekeken maar kan niets ontdekken over dat virus of ik wel/niet beschermd ben. Het schijnt gevaarlijk te zijn voor zwangeren vandaar mijn vraag, wat zouden jullie doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: vijfde ziekte en zwanger..
Sowieso even verloskundige bellen?
Is het met dit soort dingen niet dat het vooral in het eerste trimester gevaarlijk is?
Is het met dit soort dingen niet dat het vooral in het eerste trimester gevaarlijk is?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow; ik heb het nagelezen en het is idd dan het gevaarlijkste maar nu zou het tot bloedarmoede kunnen leiden.
Ik ben niet zo van het bellen vd verloskundige voor dit soort dingen
Ik ben niet zo van het bellen vd verloskundige voor dit soort dingen
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou eigenlijk gelijk contact opnemen met je verloskundige voor advies. Meer dan 80% van de mensen heeft het al gehad en dan is er geen enkel gevaar. Via je verloskundige kun je denk ik wel bloed laten prikken en daar komt dan binnen een week of zo uit of je er antistoffen voor hebt. Ik ben er ook tijdens de zwangerschap op geprikt, het bleek toen dat ik het nog niet gehad had.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik zou wel gelijk bellen Printje, het is zeer waarschijnlijk niet gevaarlijk, maar ik moest toen ook dezelfde dag nog bloed prikken.
Twellie- Ratel
Ja, maar dan heb je sowieso geen directe uitslag van het bloedonderzoek. Ik zou je zoontje uit logeren sturen of zelf ergens anders gaan slapen dan.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Oke dank je wel Tuinstoel, maar zal ik eerst niet bekijken of hij het überhaupt heeft? Ik twijfel namelijk of het niet 'gewoon' de allerlaatste kiezen zijn..
Printje- Lady Post-a-lot
Voor de zekerheid zou ik gewoon gelijk bellen. Mijn oudste dochter bleek toen ook om een andere reden onder de vlekken te zitten, maar better safe then sorry. De verloskundige zal wel advies geven over het hoe en wat, maar zou sowieso wel bellen.
Twellie- Ratel
Hem wegbrengen heeft, als het dat is, nu sowieso geen nut meer omdat zoals ik het lees de besmetting de week voor de openbaring zeg maar al is geweest. Het is dus nu niet besmettelijk meer. Ik denk dat ik maandag sowieso mijn bloed maar laat controleren hierop.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou maandag even contact opnemen met de verloskundige om bloed te laten prikken, dan weet je al vrij snel of je zelf al antistoffen hebt of niet. Zoon uit logeren sturen heeft volgens mij niet veel zin meer omdat het al besmettelijk is voordat hij symptomen heeft.
Ik heb zelf ook bloed laten prikken tijdens de zwangerschap op parvo (vijfde ziekte) omdat er kindjes waren op het kdv waar ik werk die het hadden (ik was toen ongeveer 8 weken zwanger), gelukkig had ik het al ooit gehad. De kans dat jij het ook al ooit gehad hebt is gelukkig heel groot omdat je ook vaak met kinderen in aanraking komt.
Ik heb zelf ook bloed laten prikken tijdens de zwangerschap op parvo (vijfde ziekte) omdat er kindjes waren op het kdv waar ik werk die het hadden (ik was toen ongeveer 8 weken zwanger), gelukkig had ik het al ooit gehad. De kans dat jij het ook al ooit gehad hebt is gelukkig heel groot omdat je ook vaak met kinderen in aanraking komt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan; ik ga idd maandag bellen, misschien nu nog wel even de HAP maar als ik fotos bekijk van de vijfde ziekte lijkt het er toch helemaal niet op.
Ik wil sowieso toch even bloedprikken maar idd ik werk al zolang en zoveel met kinderen dat de kans groot is dat ik het allang gehad heb natuurlijk.
Ik wil sowieso toch even bloedprikken maar idd ik werk al zolang en zoveel met kinderen dat de kans groot is dat ik het allang gehad heb natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Heb toch maar even de HAP gebeld en de dienstdoende huisarts zei dat het vrijwel zeker was dat ik het al gehad heb, het geen nut meer heeft om zoonlief weg te brengen omdat de besmettingsperiode al geweest is en dat ik eventueel maandag bloed kan laten prikken, maar de kans dat er iets mis gaat me het kindje is erg klein.
Ik ga maandag toch maar ff bloedprikken denk ik, of de rode wangen etc worden niet erger want dan is het sowieso geen vijfde ziekte vertelde ze aan de telefoon.
Ik ga maandag toch maar ff bloedprikken denk ik, of de rode wangen etc worden niet erger want dan is het sowieso geen vijfde ziekte vertelde ze aan de telefoon.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik had toen hier hetzelfde aan de hand, ik was toen bijna 30 wkn zwanger en toen werd er gezegd dat dit absoluut geen kwaad meer kon en dat t meer oppassen was onder de 12 weken meen ik.
Gast- Gast
Dank je wel Laurientje, ik heb natuurlijk ook net maandag de 20-wekenecho gehad en toen was alles prima in orde, dus daar hou ik me maar aan vast.
Printje- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» 5e of 6e ziekte?
» Is dit de zesde ziekte?
» De zesde ziekte
» 6e ziekte baby 6 weken
» ziekte van graves
» Is dit de zesde ziekte?
» De zesde ziekte