Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

6e ziekte baby 6 weken

Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  PiP vr 24 aug 2012 - 20:39

S heeft sinds gistermorgen rode spikkels op zijn lichaam, vandaag zijn ze iets heftiger.
Nu ging ik googlen en denk ik dat het de 6e ziekte is.
Van de week kon hij namelijk een paar dagen niet poepen en ik had gehoord dat het soms helpt als je temperatuurt dat het dan op gang komt.
Toen kwam er dus ineens 38,4 uit.., dag later 38,2, maar verder had hij nergens last van.
Op internet vind ik dan het kind eerst koorts heeft, deze weggaat en daarna een paar dagen vlekjes heeft.
Voor 2 weken terug heersde het wel op het kdv bij Femke en de besmettingsperiode is 10 dagen.

Er staat ook dat het meestal voorkomt bij kinderen vanaf 6 maanden, maar niet of het erg is voor kinderen die nog erg jong zijn.
Weten jullie dit??

En we hebben vanmiddag een familie bbq waar ik best wel zin heb. Afgelopen dagen ben ik goed ziek geweest en ben er gelukkig weer aardig bovenop, maar kan ik nu wel met S gaan? Er komt een kindje van 1 jaar, 5 jaar en 7 jaar. Is het een ziekte waar je andere kinderen mee moet ontwijken? En is het uberhaupt nog wel besmettelijk nu?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 20:43

Zou het geen 5e ziekte kunnen zijn? 6e ziekte zijn ze vaak echt heel ziek van (40graden+). 5e ziekte verloopt wat milder. Ik zou de hap hiervoor even bellen met zo'n jonge baby. Daar zou ik geen risico mee nemen of afwachten.

Kan het niet zijn.dat jij t ook hebt gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 20:46

Ik zou me om de 6e ziekte niet zo druk maken, volgens kun je prima baar de bbq. 5e ziekte daarentegen is gevaarlijker voor kleine baby'tjes en ook zwangere vrouwen, dus als het de 5e ziekte zou zijn dan zou ik niet naar de bbq gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  PiP vr 24 aug 2012 - 21:49

De vijfde ziekte begint met rode wangen met grillige roze-rode vlekjes. De uitslag verspreidt zich naar romp, armen en benen en kan wat jeuken. Soms zijn er zoveel vlekken, dat de hele huid roze-rood ziet. Het kind kan ook koorts krijgen. Na tien dagen is de uitslag meestal weer weg. De vlekjes komen soms terug in de zon of na een heet bad, maar verdwijnen dan weer snel.

De zesde ziekte veroorzaakt hoge koorts. Soms zetten de klieren in de hals en achter de oren op. Na drie tot vijf (twee) dagen daalt de temperatuur. Dan ontstaan er kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en later ook op de romp. De uitslag jeukt niet en trekt binnen één of twee dagen weg.

Ik herken zelf meer in de 6e ziekte eigenlijk, alleen dan dat hij geen hoge koorts had.

Mijn eigen klachten: Zere botten/spieren, zere keel, zo koud dat ik niet meer kon stoppen met klappertanden, paarse lippen/witte nagels, tintelende voeten/handen, warm/zweten en hoofdpijn. Geen uitslag ofzo.. lijkt me meer gewoon een flinke griep.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  PiP vr 24 aug 2012 - 21:51

Oja dochter was voor mij ziek... Haar klachten: koorts, hangerig, niks meer binnenhouden

Nu alleen mijn man nog.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  PiP vr 24 aug 2012 - 22:06

Kan verder geen kwaad, zolang hij geen verder klachten krijgt zoals niet meer drinken, niet plassen etc.
het zijn op dit moment echt alleen die plekjes.

Maar het kan idd of de 5e of de 6e ziekte zijn... zucht, ik wil zo graag naar die bbq, was net blij dat ik zelf weer een beetje te been ben.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6e ziekte baby 6 weken Empty Re: 6e ziekte baby 6 weken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum