ziekte van graves
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
ziekte van graves
Even van me afschrijven hoor. Mijn man is een nachtje weg. En sinds gister is er bij mij een kwartje gevallen.
Voel me al een tijdje niet helemaal fit, vooral last van warmte en veel zwetten, trillerig, ineens afvallen. Gaf het de schult aan griep enz omdat dat we allemaal al een tijdje niet zo fit zijn.
Gister toch maar eens op de site van graves gekeken. Dit omdat ik dat kreeg na de geboorte van M. ook na de geboorte van C kwam het weer boven. De laatste keer was de internist erg tevreden en hoefde ik van hem niet meer te prikken. Wel een labformulier gevraagd zodat ik voor mijn eigen gemoedsrust kan prikken na de bv. Maar dat word dus eerder, hoop vd week even tijd te hebben om te kunnen prikken. Aan de ene kant hoop ik dat het er uit komt, want dat verklaart mijn klachten. Maar ja dan word het zoeken naar medicijnen die met de bv kunnen. Weer uitleggen dat ik echt geen slok wil enz.
Voel me al een tijdje niet helemaal fit, vooral last van warmte en veel zwetten, trillerig, ineens afvallen. Gaf het de schult aan griep enz omdat dat we allemaal al een tijdje niet zo fit zijn.
Gister toch maar eens op de site van graves gekeken. Dit omdat ik dat kreeg na de geboorte van M. ook na de geboorte van C kwam het weer boven. De laatste keer was de internist erg tevreden en hoefde ik van hem niet meer te prikken. Wel een labformulier gevraagd zodat ik voor mijn eigen gemoedsrust kan prikken na de bv. Maar dat word dus eerder, hoop vd week even tijd te hebben om te kunnen prikken. Aan de ene kant hoop ik dat het er uit komt, want dat verklaart mijn klachten. Maar ja dan word het zoeken naar medicijnen die met de bv kunnen. Weer uitleggen dat ik echt geen slok wil enz.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Re: ziekte van graves
De symptomen passen inderdaad bij Graves. Ikzelf heb een traagwerkende schildklier maar vlak na mijn bevalling ging die van mij juist ook te snel werken. Ik hoop dat je snel kunt prikken en duidelijkheid krijgt.
En voor de medicijnen is er vast wel een oplossing toch?
En voor de medicijnen is er vast wel een oplossing toch?
Gast- Gast
Hoe is het de vorige keren na de geboortes dan aangepakt?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
He wat naar. Waarom wil je geen slok?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:He wat naar. Waarom wil je geen slok?
Ik dénk omdat je dan (geen idee hoelang) geen borstvoeding mag geven?
Of vanwege het risico door te schieten naar een hypo (op zich geen probleem, moet je gewoon thyrax slikken) of de oogklachten (lijkt me beroerder). Maja, ermee rond blijven lopen is ook niet echt handig en bij Graves heb je sowieso risico op oogklachten.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
De vorige keren gingen de waardes pas echt omhoog na het stopen met de bv.
Daarna aan de strumazol en daarna thyrax erbij. Volgens een site met graves patienten is er ook iets wat met de bv kan.
Slok wil ik liever niet ivm kans dat het omslaat naar hypo. Dit heeft mijn moeder, en weet dus hoeveel verdriet het doet als je wil afvallen maar het niet lukt door de schildklier.
Hier is elke keer de zwangerschap de trigger, dus wil het eerst zo nodig weer proberen met medicijnen. Komt geen zwangerschap meer. Mocht het dan terug komen, dan is het niet anders.
Daarna aan de strumazol en daarna thyrax erbij. Volgens een site met graves patienten is er ook iets wat met de bv kan.
Slok wil ik liever niet ivm kans dat het omslaat naar hypo. Dit heeft mijn moeder, en weet dus hoeveel verdriet het doet als je wil afvallen maar het niet lukt door de schildklier.
Hier is elke keer de zwangerschap de trigger, dus wil het eerst zo nodig weer proberen met medicijnen. Komt geen zwangerschap meer. Mocht het dan terug komen, dan is het niet anders.
woezel- Prater
Afvallen met een hypo is inderdaad een ramp! Ik ben eerst 15 kg aangekomen maar eraf gaan ho maar!
Gast- Gast
Balloon schreef:Afvallen met een hypo is inderdaad een ramp! Ik ben eerst 15 kg aangekomen maar eraf gaan ho maar!
Na de bevalling ging hij te snel bij jou. En nu, heb jij toen medicijnen of slok gehad?
woezel- Prater
Hier vanmorgen vroeg al gebeld door de internist. Had voor volgende week donderdag een belafspraak. Maar mijn schildklier waardes waren niet goed. Dus weer aan de medicijnen. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht, voel me dat laatste tijd echt klote. Nu medicijnen en volgens de internist mag het met de bv. Maar op internet lees ik weer verhalen van niet. Wel besloten om te proberen of ze over wil op flesvoeding, toch wel een beetje met pijn in mijn hart. Maar hoop dat ik met medicijnen en minder bv me gauw weer beterder voel. Ook wil ik wel weer eens met de jongens kunnen helpen op school enz. En des te minder vh medicijn krijgt ze. Denk dat ik het zo en zo maar na de laatste voeding neem. Dan zit er meestal wel zo'n 9 uur tussen.
woezel- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» 5e of 6e ziekte?
» Is dit de zesde ziekte?
» Ziekte van Pfeiffer
» 6e ziekte baby 6 weken
» vijfde ziekte en zwanger..
» Is dit de zesde ziekte?
» Ziekte van Pfeiffer