Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit de zesde ziekte?

+7
_Jet
maiadebij
Flower_L
Bloem86
Mamsie
Ibbeltje
Roos
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Is dit de zesde ziekte?  Empty Is dit de zesde ziekte?

Bericht  Roos ma 2 jul 2012 - 7:28

Zoonlief had zaterdag nergens last van. Een topdag!
Gisteren ineens plotseling hoge koorts, zo rond de 39,6 en hij kreeg heel licht wat rode vlekjes oo zijn armen en benen. Hij was ook duidelijk niet in zijn hum. Vanmorgen geen koorts te bekennen en heeft ook een prima dag gehad bij oma. Wel vertelde ze dat hij rode vlekjes had, wat ik al wist van gisteren.
Een uur geleden koorts gemeten en had hij toch nog verhoging, 38,4 en de vlekjes lijken steeds duidelijker te worden. Het zit nu ook op zijn billen en onderbuikje.
Is dit nou de zesde ziekte of zit ik er volledig naast?

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit de zesde ziekte?  Empty Re: Is dit de zesde ziekte?

Bericht  Ibbeltje ma 2 jul 2012 - 7:31

Het zou de 5e of 6e ziekte kunnen zijn idd. Maar goed zeker kan ik het niet zeggen omdat ik niks zie. Anders morgen even langs bij de huisarts?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Mamsie ma 2 jul 2012 - 7:32

Klinkt idd als de 5e of 6e ziekte. Weet even niet bij welke de koorts nou eerst komt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bloem86 ma 2 jul 2012 - 7:33

Zou goed kunnen! Herken de symptomen wel van mijn dochter toen zij de zesde ziekte had. Ze was toen zo'n 16 maanden oud. Binnen een paar dagen waren de vlekjes weg en de koorts over!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 7:35

Denk idd vijfse of zesde ziekte. Je hoeft niet direct ha te bellen, moet gewoon uitzieken. Als je twijfelt of koorts wordt erger (of hij begint slapper te worden, minder drinken etc.) wel direct bellen.

Beterschap!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:35

Bij de zesde ziekte hebben ze eerst een paar dagen koorts, en pas na de koorts komen de vlekken. Bij de vijfde ziekte is het wel tegelijk.

Gast
Gast

Bericht  Roos ma 2 jul 2012 - 7:44

Die vijfde is toch gevaarlijk voor zwangere vrouwen?

Hij eet wat minder, drinkt goed en speelt ook nog volop.

Roos
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:46

Klopt de vijfde is gevaarlijk. Mijn kinderen hebben het allebei gehad toen ik zwanger was en die moesten langskomen bij de HAP (1 van de 2) om te beoordelen welke vlekjesziekte het was, ondanks dat ze allebei niet heel ziek waren. Ik was toen 32 weken en voor mij was het niet meer gevaarlijk maar tot de 20 weken wel.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij ma 2 jul 2012 - 7:49

Hier heerst 'hand voet mond ziekte' ik had er nog nooit van gehoord maar het zijn dus blaren in de mond en vlekjes op de huid meestal op handen en voeten en koorts. Misschien kan je nog even in z'n mondje kijken omdat hij minder eet??

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roos ma 2 jul 2012 - 7:53

maiadebij schreef:Hier heerst 'hand voet mond ziekte' ik had er nog nooit van gehoord maar het zijn dus blaren in de mond en vlekjes op de huid meestal op handen en voeten en koorts. Misschien kan je nog even in z'n mondje kijken omdat hij minder eet??

Vanavond nog checkt omdat ik ook vermoed dat er weer 2 kiezen door zitten te komen.
Blaasjes heb ik niet kunnen zien, maar net wat je zegt nog nooit van gehoord!

Zou ik morgen de huisarts hiervoor moeten bellen??? Morgen staat er een dagje kdv gepland....

Roos
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:54

Ik zou bellen maar dan voor advies over jezelf omdat je zwanger bent.

Gast
Gast

Bericht  _Jet ma 2 jul 2012 - 8:21

maiadebij schreef:Hier heerst 'hand voet mond ziekte' ik had er nog nooit van gehoord maar het zijn dus blaren in de mond en vlekjes op de huid meestal op handen en voeten en koorts. Misschien kan je nog even in z'n mondje kijken omdat hij minder eet??

Het buurjongetje van mijn ouders heeft dat ook gehad (ik had er ook nog nooit van gehoord). Hij heeft vorige week met S gespeeld en opeens moest S vandaag huilen bij het eten van haar boterham. Ze zei: au mond! Toen ik vroeg waar het pijn deed wees ze een plekje aan in haar mond en idd een blaartje in haar mond. Ik heb er maar één kunnen ontdekken, verder ook geen vlekjes ontdekt en koorts heeft ze ook niet. Maar even aankijken.......
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 8:43

Arden schreef:Ik zou bellen maar dan voor advies over jezelf omdat je zwanger bent.

ik heb laatst ook gebeld, en met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite wilde hij een testformulier klaarleggen voor bloedprikken. hij vond het onzin, als het mis ging, ging het toch wel mis.

toen moest ik de dag erna alsnog langs met L., gezien het kdv opeens dacht dat het krentenbaard was. Volgens ha geen vijfde ziekte (dus geen bloed laten prikken) en geen krentenbaard. Hier weten we nog niet wat het is geweest dus Is dit de zesde ziekte?  561177

Bij nader inzien, wat kan een ha doen voor zwangere vrouwen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 8:48

Bloed laten prikken inderdaad. Hier waren ze er wel serieus over.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 8:50

onze dochter heeft een tijdje terug de zesde ziekte gehad. Ze is toen 2 dagen echt heel erg ziek geweest, stuiptrekkingen, ijlen en hele hoge koorts. De derde dag verdween de koorts en kreeg ze allemaal vlekjes over haar romp. Ze knapte toen ook alweer vrij snel op.

en als jij nu de 6e ziekte hebt in je zwangerschap kun je daar niets tegen doen, als je het krijgt, dan krijg je het. Je kunt het niet voorkomen en niet genezen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 8:52

Volgens de informatie die ik erover heb gelezen kunnen ze wel degelijk iets doen, het ongeboren kind kan als gevolg van de Vijfde ziekte last krijgen van ernstige bloedarmoede en dat kunnen ze behandelen met een bloedtransfusie in de baarmoeder. Ik vind het dus echt heel laks en onwetend, schandalig eigenlijk, van een huisarts om niet te willen testen en te beweren dat als het misgaat, het toch wel misgaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  piertje ma 2 jul 2012 - 8:59

Ik denk ook dat het de 5e of 6e ziekte is. Mijn dochtertje had een paar weken ook last van allerlei vlekjes op benen en armen. Maar geen koorts. Ik weet nu nog steeds niet wat het geweest is, maar het is weer weg en dat is het belangrijkste! Ik zou wel even naar de huisarts gaan hoor. Toen ik zwanger was moest ik trouwens sowieso even komen omdat ik leerkracht ben en er natuurlijk op een school veel kinderen lopen met allerlei 'ziektes'. Toen bleek uit de bloedtest dat ik al antistoffen tegen de 5e en 6e ziekte had, dus hoefde ik er geen rekening meer mee te houden.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 8:59

maar dat is pas in later stadium wat ik heb begrepen. Tot 20 weken is het kans op miskraam, en na 20 weken kans op bloedarmoede oid.
maar kan het ook fout hebben hoor! Wilde toen niet teveel over lezen, om mijzelf niet te ongerust te maken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:00

Susan schreef:Volgens de informatie die ik erover heb gelezen kunnen ze wel degelijk iets doen, het ongeboren kind kan als gevolg van de Vijfde ziekte last krijgen van ernstige bloedarmoede en dat kunnen ze behandelen met een bloedtransfusie in de baarmoeder. Ik vind het dus echt heel laks en onwetend, schandalig eigenlijk, van een huisarts om niet te willen testen en te beweren dat als het misgaat, het toch wel misgaat.

Inderdaad. Ik heb toen ook de VK erover gesproken en die gaf aan dat het tot 20 weken echt gevaarlijk kan zijn, en dat ze dat willen onderzoeken dan om evt te kunnen behandelen. En na de 20 weken kon het echt geen kwaad, ik was toen zelf nl al heel erg ziek (van iets anders maar dat wisten we toen niet) maar omdat ik dus zo ver was geen risico volgens zowel HA als VK.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij ma 2 jul 2012 - 9:17

Jet, J heeft er ook weinig last van gehad op een paar flinke blaren in haar mond na. Iets verhoging maar gewoon blij en at goed. De dokter zei dat ze er vast een vleug van heeft gekregen maar genoeg weerstand heeft om er niet erg ziek van te worden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Twellie ma 2 jul 2012 - 11:48

Ja, zou kunnen, mijn dochter heeft nu waarschijnlijk ook de zesde ziekte. Van de hoge koorts heb ik niets gemerkt, maar ze zat van de ene dag op de andere helemaal onder de spikkels en had tussen de 38 en 39 graden koorts (maar niet die 39+ graden koorts). Ik vind het wel echt spikkels en niet vlekjes. Ze is er hier erg hangerig van.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 18:11

maiadebij schreef:Jet, J heeft er ook weinig last van gehad op een paar flinke blaren in haar mond na. Iets verhoging maar gewoon blij en at goed. De dokter zei dat ze er vast een vleug van heeft gekregen maar genoeg weerstand heeft om er niet erg ziek van te worden.

dan is dat waarschijnlijk niet de 6e ziekte geweest. Een kenmerk van de zesde ziekte is dat ze de dagen voor de uitslag er écht heel ziek van zijn en flink hoge koorts hebben. De 5e ziekte verloopt wel milder met vaak alleen verhoging of lichte koorts.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 18:41

Rejoy. schreef:
maiadebij schreef:Jet, J heeft er ook weinig last van gehad op een paar flinke blaren in haar mond na. Iets verhoging maar gewoon blij en at goed. De dokter zei dat ze er vast een vleug van heeft gekregen maar genoeg weerstand heeft om er niet erg ziek van te worden.

dan is dat waarschijnlijk niet de 6e ziekte geweest. Een kenmerk van de zesde ziekte is dat ze de dagen voor de uitslag er écht heel ziek van zijn en flink hoge koorts hebben. De 5e ziekte verloopt wel milder met vaak alleen verhoging of lichte koorts.

Ze heeft het ook over die mond hand voet ziekte Wink (vergeet altijd de volgorde). 1 van mijn kinderen had het ook, geloof mn dochter, maar ook weinig last van gehad.

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 3 jul 2012 - 10:36

Rejoy. schreef:

Hoeft niet hoor! Hier heb ik niet eens gemerkt dat ze die koorts had en ze was er ook niet anders dan anders om. Ze kreeg pas last van die bultjes omdat die jeuken, denk ik. Al die kinderziekten kunnen toch ook wel wat atypisch verlopen. Ik las bij waterpokken bijvoorbeeld ook dat die niet onder de voetzolen konden verschijnen. Nou, mijn dochter had ze overal: van haar tandvlees tot aan haar voetzolen dus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Roos di 3 jul 2012 - 21:03

Bij l. is de koorts weg en heeft nu alleen nog rode vlekjes/stippeltjes. Gelukkig heeft ie er geen last van. Gisteren nog even verder gezocht op internet maar ik denk haast zeker te weten dat het de zesde ziekte is. Dat kan gelukkig voor mij geen kwaad.

Roos
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: