De zesde ziekte
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
De zesde ziekte
Volgens mij heeft S. de zesde ziekte. Hij heeft sinds vanochtend uitslag op zijn buikje en rugje en heeft vrijdag koorts gehad. Maar naast die uitslag kunnen ze zich dan ook ziek voelen?
S. lijkt verder niet ziek maar heeft de hele dag lopen zeuren, huilen en hij heeft ook driftbuien gehad. Het slaapje van vanmiddag was een ramp en nu wil hij weer niet slapen en moppert continue. Ik weet nu niet zo goed of dit een welbekend sprongetje is of dit bij de zesde ziekte hoort
Iemand ervaringen?
S. lijkt verder niet ziek maar heeft de hele dag lopen zeuren, huilen en hij heeft ook driftbuien gehad. Het slaapje van vanmiddag was een ramp en nu wil hij weer niet slapen en moppert continue. Ik weet nu niet zo goed of dit een welbekend sprongetje is of dit bij de zesde ziekte hoort
Iemand ervaringen?
Gast- Gast
Re: De zesde ziekte
B. heeft ook de zesde ziekte gehad (2x zelfs) en hij was wel wat hangeriger dan ik normaal van hem gewend was. Dus het kan goed dat ie niet zo lekker in zijn velletje zit. Beterschap voor je ventje!
Gast- Gast
Hier ook do avond ineeens koorts en volgende dag allemaal uitslag. Kleinde bultjes op romp. Dronk slecht, was sloom, sliep slecht...gaat nu al stuk beter.
Kan goed dat het zesde of vijfde ziekte is, weet even niet welke nu wat is.
Kan goed dat het zesde of vijfde ziekte is, weet even niet welke nu wat is.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Bij de vijfde ziekte begint het volgens mij in het gezicht en zijn het vuurrode bultjes. Nu zijn het licht rode bultjes alleen op de romp. Ik las op inernet dat het de dag erna erger kan zijn en dan ook met rode bultjes in de nek
Gast- Gast
Y. heeft het ook gehad, maar die had nergens last van. Alleen plekjes/vlekken van top tot teen welke op maandag begonnen (het kdv belde me op mijn werk) Die vrijdag en zaterdag ervoor had hij koorts gehad van 39,5. Op zondag was het gezakt en op maandag dus die plekjes. Ze hebben er wel héél lang gezeten.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat Kian misschien ook wel eens de zesde ziekte zou kunnen hebben. Hij is er alleen wel goed ziek van sinds vrijdagavond. Koorts, heel hangerig, veel huilen, weinig slapen, weinig eten. En vanmiddag ontdekte ik wat hele kleine rode vlekjes op zijn romp. Hij is nu alleen nog niet beter en meer vlekjes zijn er nog niet bijgekomen dus misschien is het ook wel wat anders.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan volgens mij zou de koorts over moeten zijn voordat de vlekjes er zijn, dat zeiden ze toen tegen ons in elk geval.
Razz hier was hij toen ook iets hangeriger.
Razz hier was hij toen ook iets hangeriger.
Gast- Gast
Oke, dan is het dat dus ook niet. Mijn vriend gaat morgen met hem naar de huisarts als hij dan nog koorts heeft. Hij hoest ook heel erg, dus dan zal het wel een ander virus zijn.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
*weg*
Volgens mij heeft M.ax het gehad toen wij op vakantie waren. Hij had op zondag op maandagnacht 40 graden koorts. Dinsdag was de koorts over maar wel helemaal onder de rode bultjes. Hij had het wel over heel zijn lijf. Was nog bang dat het waterpokken waren, maar dat was het gelukkig niet(Die heb ik liever als in gewoon in nld ben).
Ik heb nog even gekeken bij de foto's. Ze zijn niet zo heel scherp, maar zo zag het erbij M.ax uit. Krijg ze alleen niet onderaan
Volgens mij heeft M.ax het gehad toen wij op vakantie waren. Hij had op zondag op maandagnacht 40 graden koorts. Dinsdag was de koorts over maar wel helemaal onder de rode bultjes. Hij had het wel over heel zijn lijf. Was nog bang dat het waterpokken waren, maar dat was het gelukkig niet(Die heb ik liever als in gewoon in nld ben).
Ik heb nog even gekeken bij de foto's. Ze zijn niet zo heel scherp, maar zo zag het erbij M.ax uit. Krijg ze alleen niet onderaan
Laatst aangepast door sabje op ma 23 jan 2012 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Ik haal 'm zo weer weg als ik naar bed ga. Zo zag Y. er dus uit. Het begon op zijn romp, toen rug/gezicht en daarna zijn armen en benen. Dit was op maandagavond toen ik hem die dag van de opvang had gehaald.
*weg*
*weg*
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Het lijkt inderdaad op de zesde ziekte, F. heeft het onlangs ook gehad en is vanzelf weer overgegaan. Heb wel even contact met de doktersassistente opgenomen omdat ze niet wilde eten maar dat was helemaal niet erg. Zolang je kindje maar goed blijft drinken en de koorts niet al te hoog wordt is er "niets" aan de hand.
Trouwens, in mijn omgeving gaan momenteel ook de waterpokken en dat begint (volgens mij) ook met koorts en verkoudheid....
Trouwens, in mijn omgeving gaan momenteel ook de waterpokken en dat begint (volgens mij) ook met koorts en verkoudheid....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit de zesde ziekte?
» Zesde ziekte en omvallen en bmr prik
» ziekte van graves
» Het zesde zintuig: plaats delict.
» 5e of 6e ziekte?
» Zesde ziekte en omvallen en bmr prik
» ziekte van graves