Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ligt dit nou aan mij?

+11
Bazinga
June
ThinkPink
Gympie
Rizzo
Susan
Lenthe
Vanilla Queen
Aziraphale
Ibbeltje
Truttebol
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Truttebol za 1 sep 2012 - 3:45

Ligt dit nou serieus aan mij?
Mijn nichtje deed de opleiding tot v.erzorgende, en is geslaagd.
Toen ze geslaagd was (ongeveer twee jaar geleden) heb ik wat boeken van haar gekregen, omdat zij er toch niks meer mee zou doen en ik de opleiding tot v.erpleegkundige volg. Ik kan er daarom misschien nog gebruik van maken als naslagwerk, en heb het dan ook aangenomen.
Nu heeft zij besloten om ook de opleiding tot v.erpleegkundige te gaan doen en vroeg mij of ik voor haar wilde kijken welke boeken ik had en of ik er nog wat mee deed. Deed ik er niks mee, dan wilde zij ze wel graag terug. De boeken lagen nog in verhuisdozen, aangezien we hier pas heen verhuisd zijn, dus zei ik haar dat ik het haar liet weten als ik ze tegenkwam. Meteen de volgende dag weer een bericht of ik wilde gaan zoeken..Kwam ik ze toevallig daarna tegen.
Ik heb haar terug gestuurd dat ik nog drie boeken heb, en deze nog wel gebruik. Krijg ik terug: "dit zijn de boeken die ik nu nodig heb". Stuur ik: "Jij zegt: als je ze niet nodig hebt." Krijg ik terug: "Ja maar nu heb ik mijn boekenlijst".
Ligt dit nou serieus aan mij?! Ik zit me hier serieus te irriteren en verbazen over haar gedrag. Ik snap dat als ik er niets mee doe, zij ze graag terug wil, maar ik heb aangegeven dat ik ze dus wel gebruik. Ik zit me ontzettend in te houden hier richting haar om niet een bericht terug te sturen in de trant van "dus nu eis je ze terug ondanks dat ik aangeef dat ik ze wel gebruik?".

Edit: Mijn vraag is dus eigenlijk. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Teruggeven ondanks dat je ze zelf gebruikt of houden? En wat zou je terug sturen?
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 3:51

Maar jij hebt ze nu ook niet nodig toch? Ik snap even het probleem niet geloof ik?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 3:52

En daarom zijn mijn spullen altijd in bruikleen. Want als iemand verwacht dat ze, ze heeft gekregen, dan komen daar problemen van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Truttebol za 1 sep 2012 - 3:52

Ibbeltje schreef:Maar jij hebt ze nu ook niet nodig toch? Ik snap even het probleem niet geloof ik?

Ja wel dus. Ik volg de opleiding nog steeds, en zou ze dus nog steeds kunnen gebruiken om dingen in op te zoeken.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 3:53

Ik zou ze teruggeven. Maar ik snap heel goed dat jij het niet netjes van haar vindt, ik vind het ook nogal vreemd hoe ze dit aanpakt. Het zou mij gewoon het gezeik niet waard zijn en ik zou zelf wel een manier vinden om aan mijn spullen te komen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 3:53

Oow sorry ik maakte dat er niet uit op omdat de boeken nog in verhuisdozen lagen. Excuses.
Ja lastig. Aan de ene kant denk ik ja gegeven is gegeven maar ja ...ik weet niet zo goed.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Truttebol za 1 sep 2012 - 3:54

Maura schreef:En daarom zijn mijn spullen altijd in bruikleen. Want als iemand verwacht dat ze, ze heeft gekregen, dan komen daar problemen van.

Ja ik vind dit ook echt vervelend, want ik had ze in principe ook echt gekregen. Zij was klaar met haar opleiding en zou ze anders weggooien zei ze. Bovendien vind ik de manier waarop erg vervelend. Ik stuurde haar: "want jij wil ze terug begrijp ik?". Zegt ze: "als jij ze niet gebruikt.." Stuur ik haar dus terug dat ik ze wel gebruik, wil ze ze alsnog terug.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Aziraphale za 1 sep 2012 - 3:56

Terug geven, want de boeken zijn niet van jou, je hebt ze geleend. Nu heeft ze ze helaas toch nog zelf nodig, dit is haar goed recht. Helemaal als ze ook op haar boekenlijst staan. Want wat verwacht je dan, dat ze haar eigen boeken weer opnieuw aanschaft, omdat ze zo aardig is geweest ze aan jou uit te lenen?

Edit: nevermind, je hebt ze gekregen lees ik al Wink Toch zou ik ze terug geven. Gebruik je ze als naslagwerk of heb je ze écht nodig?


Laatst aangepast door Aziraphale op za 1 sep 2012 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Truttebol za 1 sep 2012 - 3:57

Aziraphale schreef:Terug geven, want de boeken zijn niet van jou, je hebt ze geleend. Nu heeft ze ze helaas toch nog zelf nodig, dit is haar goed recht. Helemaal als ze ook op haar boekenlijst staan. Want wat verwacht je dan, dat ze haar eigen boeken weer opnieuw aanschaft, omdat ze zo aardig is geweest ze aan jou uit te lenen?

Het punt is dus dat ze ze wel heeft weggeven, omdat ze ze anders zou weggooien
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Ibbeltje za 1 sep 2012 - 3:58

Ik zit er nog over na te denken, maar ik zou ze uiteindelijk denk ik wel terug geven en op zoek gaan naar eigen boeken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 4:21

Mijn motto is 'eens gegeven, altijd gegeven'. Dus als je ze echt gekregen hebt, en de boeken dus niet in bruikleen zijn, vind ik het van haar inderdaad raar dat ze ze nu terugeist. Dat zou ik ook wel tegen haar zeggen, maar goed, da's niet leuk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 4:26

Als je ze echt nog veel nodig gaat hebben dan zou ik ze houden. Ze heeft je de boeken immers gegeven.
Mocht je het nu enkel nog hebben liggen als naslagwerk en ga je het niet meer actief gebruiken, dan zou ik ze terug doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Vanilla Queen za 1 sep 2012 - 4:50

je hebt ze toch nog nodig? En je hebt ze toch gekregen? Nou dan wacht ze maar of koopt ze zo'n boek maar op nieuw hoor.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Lenthe za 1 sep 2012 - 5:09

Aan de ene kant denk ik Ze heeft het gegeven, dus het is van jou. Maar aan de andere kant... Het zijn wel haar boeken en zij heeft er destijds voor betaald. Dat zou wel heel krom zijn dat ze nu weer nieuwe boeken moet kopen, terwijl ze die toen al heeft gekocht.
Ik zou de boeken dus terug geven en zelf op MP gaan zoeken naar de boeken of in de bieb van de school lenen. Het gaat maar om 3 boeken, dat scheelt
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:16

Ik zie je ergens zeggen; 'Ik kan ze gebruiken om iets op te zoeken als dat nodig is'. Ik kan het verkeerd interpreteren, maar als dit zo is zou ik ze terug geven, want dan gebruik je ze dus niet volle bak.
Maar het is moeilijk, want zij heeft ze natuurlijk aan je gegeven. Lastige situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Susan za 1 sep 2012 - 5:17

Lenthe schreef:Aan de ene kant denk ik Ze heeft het gegeven, dus het is van jou. Maar aan de andere kant... Het zijn wel haar boeken en zij heeft er destijds voor betaald. Dat zou wel heel krom zijn dat ze nu weer nieuwe boeken moet kopen, terwijl ze die toen al heeft gekocht.
Ik zou de boeken dus terug geven en zelf op MP gaan zoeken naar de boeken of in de bieb van de school lenen. Het gaat maar om 3 boeken, dat scheelt

Als ze ze gegeven heeft zijn het dus niet meer haar boeken. Ik vind het niet krom dat ze nu nieuwe moet kopen, dan had ze beter na moeten denken voor ze ze weggaf.

Ik zou ze waarschijnlijk wel teruggeven, maar niet omdat ik vind dat ze in haar recht staat, puur omdat ik geen zin zou hebben in dit soort gezeik over en weer. Maar puur zakelijk gezien zijn het gewoon niet meer haar boeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Rizzo za 1 sep 2012 - 5:23

Susan schreef:
Lenthe schreef:Aan de ene kant denk ik Ze heeft het gegeven, dus het is van jou. Maar aan de andere kant... Het zijn wel haar boeken en zij heeft er destijds voor betaald. Dat zou wel heel krom zijn dat ze nu weer nieuwe boeken moet kopen, terwijl ze die toen al heeft gekocht.
Ik zou de boeken dus terug geven en zelf op MP gaan zoeken naar de boeken of in de bieb van de school lenen. Het gaat maar om 3 boeken, dat scheelt

Als ze ze gegeven heeft zijn het dus niet meer haar boeken. Ik vind het niet krom dat ze nu nieuwe moet kopen, dan had ze beter na moeten denken voor ze ze weggaf.

Ik zou ze waarschijnlijk wel teruggeven, maar niet omdat ik vind dat ze in haar recht staat, puur omdat ik geen zin zou hebben in dit soort gezeik over en weer. Maar puur zakelijk gezien zijn het gewoon niet meer haar boeken.

Hier ben ik het mee eens. Ik zou ze ook teruggeven om verder gezanik te voorkomen. Dan koop ik de boeken zelf wel via Marktplaats ofzo..
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gympie za 1 sep 2012 - 5:26

Even los van het principe; als je alleen af en toe iets opzoekt, zou ik ze gewoon teruggeven.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:35

Ik zou ze zelf gewoon teruggeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  ThinkPink za 1 sep 2012 - 6:09

Ik zou ze ook teruggeven en zelf nieuwe kopen.

Nu ben ik zelf helemaal niet van het uitlenen en van het lenen. Koop mijn spullen liever zelf.
Mijn vriend heeft ook wel eens een boek uitgeleend aan mijn collega die hij vervolgens maanden later helemaal uit z'n verband en met koffievlekken terug kreeg Ligt dit nou aan mij? 1270000679
Dan kunnen ze me een zeikerd vinden maar ik leen niks uit (en leen ook niks van een ander).

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Truttebol za 1 sep 2012 - 6:27

Fijn dat jullie mijn dilemma begrijpen. De manier waarop het nu gaat waardeer ik gewoon echt niet. Ze had het ook op een andere manier kunnen doen naar mijn idee. Maar goed. Aan de ene kant denk ik inderdaad van ik geef ze terug, dan heb ik het gedoe niet. Aan de andere kant denk ik inderdaad nog steeds 'gegeven is gegeven'.
Ik denk er nog maar even over na.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 7:55

Ik zou ze terug geven, al zou ik er niet blij mee zijn en dat ook laten weten. Maar haar de boeken weer opnieuw laten kopen, terwijl ze ze eigenlijk al had gekocht.. Nee, dan geef ik het liever terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  June za 1 sep 2012 - 8:28

Dat zou ik jammer vinden voor mezelf, maar ik zou ze teruggeven. Als ze toen had geweten dat ze dit nog zou gaan doen, had ik ze nooit gekregen. Ik ga niet iemand twee keer dezelfde boeken laten kopen terwijl het mij niets gekost heeft. Feitelijk zijn ze van jou, maar ik zou er echt niet tegen kunnen om die boeken dan te houden.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 8:35

Ehm, zij heeft ze nu nodig voor haar studie. Waarschijnlijk maar een periode voor zoveel weken dat ze ze intensief gebruikt. Dan deel je die boeken toch gewoon met haar? Ik zie het probleem niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Bazinga za 1 sep 2012 - 8:40

Fruity schreef:Ehm, zij heeft ze nu nodig voor haar studie. Waarschijnlijk maar een periode voor zoveel weken dat ze ze intensief gebruikt. Dan deel je die boeken toch gewoon met haar? Ik zie het probleem niet?

Het 'probleem', is 't principe. Jij krijgt iets, want zij heeft 't niet meer nodig, maar mag 't teruggeven als zij 't opeens weer nodig heeft. Dan maakt 't toch niet uit wát 't is, maar hoe lullig 't is dat ze een gegeven-iets mag teruggeven?

Nou zou ik 't ook teruggeven, maar dan vooral omdat zij 't ergens mag steken waar de zon niet schijnt. Oh en k zou niet zo snel meer iets aannemen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit nou aan mij? Empty Re: Ligt dit nou aan mij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum