Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+32
Smaragdje
sanne-84
Jade
Mom-Of-3
mezzoforte
Mysterious
Vancity_girl
blondje1313
Caroow
Limburg85
Jasmine
Parel
slaatje
red rose
Jelin
Linda
Burn
Jazzlyn
Toedels
joyce0606
rapa nui
Lejow
Paper Crown
Highway
Arwyn
MAS
Julia
Lumen
nillis
Pussycat
Snoes
Katjing
36 plaatsers

Pagina 40 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 40 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Lejow di 4 dec 2012 - 5:11

Mutsie.. stoppen nu met alles goed praten.
Als je iets niet mag, mag je het niet, ook al is er niemand om het op te lossen, dat is niet jouw probleem.
Dat je al last heb is erg genoeg! Nu blijft het nog bij af en toe last, maar als je niet goed op je lichaam past, wordt het straks altijd last
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caroow di 4 dec 2012 - 5:25

Lejow schreef:Mutsie.. stoppen nu met alles goed praten.
Als je iets niet mag, mag je het niet, ook al is er niemand om het op te lossen, dat is niet jouw probleem.
Dat je al last heb is erg genoeg! Nu blijft het nog bij af en toe last, maar als je niet goed op je lichaam past, wordt het straks altijd last

Ja, je zou het niet zeggen maar ik hou niet zo van zeuren. Ja, op het forum smile Maar normaal niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jade di 4 dec 2012 - 5:32

Je moet voor jezelf opkomen Carooow! Dit heeft niks met zeuren te maken, maar met je eigen gezondheid en die van je kindje!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Pompoen di 4 dec 2012 - 6:18

Helemaal eens met mijn voorgangers Caroow, dit zijn van die klachten die als je ze nu niet serieus neemt wél chronisch kunnen worden! En dan blijf je er een stuk langer mee zitten dan alleen je zwangerschap. Jij hebt als zwangere echt recht om dingen die niet goed voor je lijf zijn niet te doen (als niet zwangere ook wel daar niet van, maar dat zit iets anders in elkaar). Als ze dat op jouw werk niet snappen en niet serieus nemen moet je gewoon met de arbo-arts gaan praten, die weet waar hij over spreekt en hopelijk nemen ze dat wel serieuzer dan!

@All, mijn 20-weken echo was helemaal goed, hij is wel een beetje groot, niet abnormaal, maar gezien de grootte zouden ze hem eigenlijk nog wel wat ouder geschat hebben dan 20+2. Niks ergs trouwens, gewoon een wat groter kind. En verder was alles dus helemaal goed. Hij was trouwens echt ontzettend druk, de echoscopiste was er zelfs van onder de indruk, maar ze vond het wel handig dat het kindje alle kanten van zichzelf liet zien. Alleen moest ze af en toe echt even snel zijn want anders was ie alweer gaan verliggen. En toen ze zijn voetjes probeerde te bekijken begon hij keihard te trappen, haha niet dat ik daar wat van voelde hoor, maar het was wel te zien.
De controle daarna was ook goed, alleen kon de arts-assistent in eerste instantie mijn baarmoedermond niet vinden, ze dacht dat mijn blaas te vol was dus moest gaan plassen, maar dat hielp geen donder. Ze liet me zien hoe ze dat ding normaal moest houden, bijna horizontaal en bij mij moest ze 'm bijna verticaal houden om 'm te kunnen zien en dan was het nog lastig! Maar hij was wel keurig in orde.
Ik heb nu wel een paar inslaappillen meegekregen omdat ik zo slecht slaap en dat ook niet bevorderlijk is voor de harde buiken en omdat ik stijf sta van de stress langzamerhand. Dat is uiteindelijk ook niet goed voor het kindje. Oh en iets om mijn ontlasting soepeler te maken want dat gaat de laatste weken wat moeizaam en dat kan ook weer prikkelen op de harde buiken, heb er niet echt last van, maar ze willen alles zo optimaal mogelijk maken om die harde buiken te bestrijden.

Ik moet volgende week terug komen en ergens in de komende 4 weken een suikertest afspreken, dan moet ik dus een hele ochtend daar zijn en zo'n mierzoet drankje drinken enzo.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Jade di 4 dec 2012 - 6:26

Wat fijn dat alles goed is met jullie mannetje Pompoen! Ook fijn dat je goed onder controle blijft en dat ze er alles aandoen om het makkelijker te maken voor je!

hug hug hug

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  slaatje di 4 dec 2012 - 6:59

Jade, dat plopje is je baby hoor. Heb je voor je zwangerschap je darmen wel eens voelen ploppen :-)

Caroow, ben het met de rest van de dames eens! Niet gaan bagetaliseren, t is niet niks!

Jelin, hoe gaat het met je pijn?

PC, hoe gaat het met jou meis?

Pompoen, wat fijn dat de echo goed was! En fijn dat ze je goed in de gaten houden!

Vandaag weinig gedaan. Had gister visite van een vriendin. Ze was hier om half vier en om negen uur heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar naar huis wilde brengen, anders was ze nog even blijven zitten. Ik had daarvoor al gezegd dat ik om 8 uur op bed wilde liggen, omdat de baby altijd anderhalf tot twee uur nodig heeft om rustig te worden. Zodra ik lig begint hij echt te draaien en met allebei zijn handjes en voetjes te schoppen. Dus voor ik rustig kan gaan slapen, ben ik twee uur verder. Ik denk dat ze dacht dat ik een grapje maakte ofzo, want ze ging dus niet uit zichzelf weg. Had eigenlijk zelf al eerder aan moeten geven hoe moe ik was, maar goed...
Met mijn surrogaatvader gaat het iets beter. Hij voelt zich iets beter en is niet meer weggevallen. Er zijn verder nog geen uitslagen. Mijn vriend is nu naar hem toe met mijn surrogaatmoeder en morgen heeft ze, samen met zijn zoon, in het ziekenhuis een soort van familiegesprek in het ziekenhuis over hoe nu verder. Ik ben dus echt kapot en begin ook nog eens verkouden te worden. Sta ik straks met een rode loopneus op mijn trouwfoto, lekker dan Mad
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sanne-84 di 4 dec 2012 - 7:03

Wow wat een gepost hier!

Caroow, ik snap jou, en ik snap de rest. Waar t de rest om gaat is dat je gister iets moest doen, wat je normaal niet hoeft te doen of een ander doet, en wat je eigenlijk niet meer kan/mag. Ik zelf zou bij eenmalig ook zoiets hebben van ach 1x.. Maar punt van de rest is dat als jij zou aangeven dat je het gewoon niet kan, je het dan ook niet hoeft. En je dan ook moet uitkijken dat het geen andere keren voorkomt! Dat is dan opkomen voor jezelf.
Feit dat je nu nog niet veel last hebt is alleen maar fijn, maar zorg dat het daarbij blijft. En demk niet te snel, ach heb er weinig last van dus..
En of iets na de bevalling over is valt weinig van te zeggen. Kijk naar gewone bekkenklachten, de een is het meteen vergeten, en de ander blijft er jarenlang aan vast zitten. Tuurljk, hoe minder ernstig hoe groter de kans dat het over gaat na de bevalling, Maar je bent nog niet op het einde en weet dus niet of het erger gaat worden.

Jelin, je zegt het zelf; Er zal vast wel een mogelijkheid zijn om meer pauzes te krijgen, maar weet nu al dat ik daar constant achteraan moet gaan en als het druk is nog niet eens de mogelijkheid toe is. Als het jou helpt om meer oauzes te hebben, dan moet daar naar gezocht worden, en niet alleen door jou (en ja dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan)
Voor fysio heb je geen verwijzing nodig.

Jade, leuk dat je haar gevoeld hebt! Tja, of het kan met 17 weken en een voorliggende placenta; tijd zal het leren. Als je het vaker voelt ga je het herkennen. En qua aantal weken is het ook wisselend per persoon, ik was wat dat betreft een pehvogel denk ik met 22 weken.

Pompoen, fijn dat alles goed was!
En hopenlijk helpen de slaappillen!

Slaatje, fijn dat et alweer wat beter ggaat met je surrogaatvader. Nu rustig aan he, zodat de verkoudheid hopenlijk binnen de perken blijft deze week!

Net bij de vk geweest (ja gewoon zo'n korte controle, maar vind dat ook niet heel erg). Mn man zou meegaan, maar haalde het niet.. Hadden nu een afspraak bij een andere, maarja die zullen er nog wel meerdere volgen.
Nog even over bekken en vermoeidheid gehad. Ik moet gewoon meer toegeven. En ze zei ook dat ik degene ben die beslist of ik fulltime kan bliven werken ja of nee. En dat is ook zo, dus blijf dat voorlopig ook doen Laughing
Verder was ik wel wat aangekomen, maar zij zei dat dat mss te maken had doordat ik in het begin minder aankwam. Ik moest nu iig nog lekker van de decembermaand genieten;) en daarna evt verder kijken.
En verder was alles goed, keurige bloeddruk en een goei hartje gehoord.
Alleen moest ik in de 30e week mn bloedsuiker weer laten testen (was nu goed, maar ivm suiker van ons mam), maar nu blijkt dat dmv een bloedglucosetest. Dus ook ik ben de sjaak om nuchter bloed te prikken, daarna zo'n zoet drankje te drinken en dan 2! Uur daar te moeten blijven.. En bedankt mam!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Smaragdje di 4 dec 2012 - 7:05

@ Pompoen, fijn dat alles goed was!

@ Slaatje, is dat schoppen en slaan dan echt zo erg? Mijn zoonrje deed dat als ik al sliep (vertelde mijn man altijd), dus hoop dat dit kereltje dat ook doet i.p.v. als ik wil gaan slapen. Wel apart dat die vriendin er geen rekening mee houdt, als je dat al aangegeven had.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  slaatje di 4 dec 2012 - 7:29

Sanne, dat aankomen kwam bij mij ook pas na week 22. Ik ben nu in totaal 6 kilo aangekomen, moet vrijdag weer even voor een apktje, ben benieuwd hoeveel er dan bijkomt :-) En gewoon lekker eten waar je zin in hebt. En wat de vk ook al zegt, als je moe bent gewoon even gaan liggen. Zo ook wat je werk betreft, niemand anders dan jij kan bepalen hoe je je voelt. Dus gaat het goed, dan moet je dat ook gewoon kunnen doen.

Smaradje, hoe gaat het verder met jou, hoe voel je je?
Vorige week schopte hij me om drie uur snachts gewoon wakker. Ik heb er ongeveer anderhalf uur door wakker gelegen. Hoop voor je dat jouw kleine idd pas gaat schoppen als je al slaapt. Deze word sochtens trouwens ook wakker van de wekker van mijn vriend. Die slaapt dan nog even door, maar die kleine is dan klaar met rustig liggen en gaat draaien en schoppen en stopt pas als ik wat gegeten heb, eigenwijze dreutel :P
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pompoen di 4 dec 2012 - 7:31

Ik ben nu 5 kg aangekomen, de laatste 1,5 maand stond ik eigenlijk bijna stil. Maar ik ben dus in het begin behoorlijk hard aangekomen...maar ja ook 2 cupmaten gegroeid én ik paste met 10 weken al niet meer in mijn broeken. Raar joh!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  sanne-84 di 4 dec 2012 - 7:49

Ik ben nu ook 6 kilo aangekomen, waarvan de laatste maand 3....
Ach na de bevalling kijken we wel weer verder (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Toch stiekem nu al rekening houden. En dan niet lijnen, maar wel weer even op t snoepen letten..)

Slaatje echt apart dat hij nu nog steeds 2 uur nodig heeft om rustig te worden. Ik voel de mijne ook licht schoppen, maar heb er 'snachts geen last van! Zal nog komen haha. Lijkt me ook wel wat hebben hoor
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje di 4 dec 2012 - 7:55

sanne-84 schreef:Ik ben nu ook 6 kilo aangekomen, waarvan de laatste maand 3....
Ach na de bevalling kijken we wel weer verder (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Toch stiekem nu al rekening houden. En dan niet lijnen, maar wel weer even op t snoepen letten..)

Slaatje echt apart dat hij nu nog steeds 2 uur nodig heeft om rustig te worden. Ik voel de mijne ook licht schoppen, maar heb er 'snachts geen last van! Zal nog komen haha. Lijkt me ook wel wat hebben hoor

Het kan nog komen idd, ik denk echter dat wij gewoon een zeer actieve baby hebben, want vanaf het moment dat ik hem voel bewegen voel ik hem ook echt heel vaak. Zal wel een lichte slaper zijn ofzo. Soms word hij zelfs al wakker als ik even naar de wc ga snachts. Wel mooi trouwens, hij ligt altijd helemaal met zijn hoofdje tegen mijn baarmoeder aan, en dat hoofde beweegt hij dus ook heel veel. Ik kan nu ook echt een beetje de omtrek van zijn bolletje voelen met mijn hand. Dan wrijf ik over mijn buik en doe ik net alsof ik zijn bolletje aai :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje di 4 dec 2012 - 8:01

@ Pompoen, dat kindje van jou zoekt dus de momenten uit ;-) Ik dacht altijd dat J niet veel bewoog. Ik werd toen een keer 's nachts wakker en mijn man zat echt naar mijn buik te staren. Toen ik vroeg wat er was, was zijn reactie dat mijn buik nogal heel erg bewoog smile Bij dit kindje zie je het nog niet altijd even duidelijk, mijn man kan het ook nog niet voelen. Al kan ik mij dat bijna niet voorstellen.
Met mij gaat het verder goed hoor. Merk nog wel dat ik sneller moe ben en dat ik af en toe niet op een normale manier overeind kan komen door pijn in mijn rug/bil/been laat maar zeggen. Ik voel mij soms wel wat krakkemikkerig als ik amper de bank af kan komen 's avonds, dat ben ik absoluut niet gewend van vorige keer. Maar mag absoluut niet klagen hoor, zeker niet als ik het van andere hier lees.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  sanne-84 di 4 dec 2012 - 8:06

Slaatje, klopt, jij voelde hem al zeer snel! Hopen voor jou dat ie na de geboorte wat minder actief en meer slaap nodig heeft;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 4 dec 2012 - 8:33

slaatje schreef:Jade, dat plopje is je baby hoor. Heb je voor je zwangerschap je darmen wel eens voelen ploppen :-)

Caroow, ben het met de rest van de dames eens! Niet gaan bagetaliseren, t is niet niks!

Pompoen, wat fijn dat de echo goed was! En fijn dat ze je goed in de gaten houden!

Vandaag weinig gedaan. Had gister visite van een vriendin. Ze was hier om half vier en om negen uur heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij haar naar huis wilde brengen, anders was ze nog even blijven zitten. Ik had daarvoor al gezegd dat ik om 8 uur op bed wilde liggen, omdat de baby altijd anderhalf tot twee uur nodig heeft om rustig te worden. Zodra ik lig begint hij echt te draaien en met allebei zijn handjes en voetjes te schoppen. Dus voor ik rustig kan gaan slapen, ben ik twee uur verder. Ik denk dat ze dacht dat ik een grapje maakte ofzo, want ze ging dus niet uit zichzelf weg. Had eigenlijk zelf al eerder aan moeten geven hoe moe ik was, maar goed...
Met mijn surrogaatvader gaat het iets beter. Hij voelt zich iets beter en is niet meer weggevallen. Er zijn verder nog geen uitslagen. Mijn vriend is nu naar hem toe met mijn surrogaatmoeder en morgen heeft ze, samen met zijn zoon, in het ziekenhuis een soort van familiegesprek in het ziekenhuis over hoe nu verder. Ik ben dus echt kapot en begin ook nog eens verkouden te worden. Sta ik straks met een rode loopneus op mijn trouwfoto, lekker dan Mad

Ehm ja hoor? Zo raar is dat niet.
Ik heb regelmatig kramp in mijn darmen, en dan voel ik het ook kloppen en ploppen en als ik niet beter zou weten zou ik zweren dat ik dan zwanger ben..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  slaatje di 4 dec 2012 - 8:36

Lejow schreef:
slaatje schreef:Jade, dat plopje is je baby hoor. Heb je voor je zwangerschap je darmen wel eens voelen ploppen :-)

Ehm ja hoor? Zo raar is dat niet.
Ik heb regelmatig kramp in mijn darmen, en dan voel ik het ook kloppen en ploppen en als ik niet beter zou weten zou ik zweren dat ik dan zwanger ben..

Oh, echt? Ik heb pds, maar ze nog nooit op die manier voelen ploppen. De vk legde dit ook op deze manier uit aan mij.

-------

https://yescafe.actieforum.com/viewtopic.forum?t=37258
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud