Eten naar het buitenland sturen.
+5
TukTuk
yellow
Rush
Marin
Caribbeanlover
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eten naar het buitenland sturen.
Hoe gaat dat in z'n werk? Kan het wel? Wordt het niet weggegooid? Ik kijk nl vaak dat airport programma waarin de luchthaven van Sydney centraal staat en echt heel vaak zijn er mensen die eten willen meenemen en dat mag niet, zelfs verpakte dingen zoals chips ofzo. Ik wil het naar Amerika sturen, maar vraag mij af of dat dan geen zwaar pakket wordt wil nl niet teveel aan verzendkosten kwijt zijn.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Eten naar het buitenland sturen.
Ik weet niet of het officieel echt mag, verswaren sowieso niet, maar dingen zoals pepernoten en chocola lukken denk ik wel. Dat kreeg ik vaak naar Engeland opgestuurd.
Wat wil je opsturen?
Wat wil je opsturen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wat wil je opsturen?
Wij sturen altijd dropjes, chocola en chips naar Canada onder de noemer 'candy'. Er is nog nooit iets uitgehaald.
Wij sturen altijd dropjes, chocola en chips naar Canada onder de noemer 'candy'. Er is nog nooit iets uitgehaald.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Eten zoals, peperkoek, stroopwafels, drop enz. opsturen naar Amerika is geen probleem. Verswaren, vlees en iets met zaden mag niet geloof ik.
yellow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10
Nee zaden mogen ook absoluut niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
In Australie zijn ze er extra streng op, omdat ze geen ongedierte en ziektes het land binnen willen hebben die er nog niet zijn.
Het gaat daarbij voornamelijk om verse producten, fruit, noten etc, maar ook vooral producten uit Azie zijn een probleem daar.
Droge producten moet je gewoon kunnen opsturen.
Overigs is een pakket naar Amerika via PostNl, zonder track and trace al 17,10 euro, en dan mag het pakket max 2 kilo wegen.
2 tot 5 kilo is 34,30 euro, dan heb je wel track and trace, en 5 tot 10 kilo wordt 58,30 euro
Het gaat daarbij voornamelijk om verse producten, fruit, noten etc, maar ook vooral producten uit Azie zijn een probleem daar.
Droge producten moet je gewoon kunnen opsturen.
Overigs is een pakket naar Amerika via PostNl, zonder track and trace al 17,10 euro, en dan mag het pakket max 2 kilo wegen.
2 tot 5 kilo is 34,30 euro, dan heb je wel track and trace, en 5 tot 10 kilo wordt 58,30 euro
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Maar als Australie zo streng daarin is, dan kunnen anderen landen dat toch ook zeggen? Dan is het toch net zo erg dat daar ook ongedierte komt.
Ik wil hollandse dingen zoals stroopwafels, pepernoten ed sturen, maar weet nog niet zeker of ik het doe aangezien het best zwaar kan zijn in de zin van duur om te versturen.
Ik wil hollandse dingen zoals stroopwafels, pepernoten ed sturen, maar weet nog niet zeker of ik het doe aangezien het best zwaar kan zijn in de zin van duur om te versturen.
Caribbeanlover- Ratel
Yes, ik stuur precies die dingen (pepernoten, stroopwafels, et cetera) regelmatig op naar de VS en dat gaat altijd prima.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Pakketjes versturen is enorm duur inderdaad. Wij versturen 2x per jaar een pakket en als m`n neefje jarig is dan bestellen we iets groots bij de Toys 'R Us in Canada en laten het bij hun thuis bezorgen.
Scheelt enorm veel geld!
Scheelt enorm veel geld!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Caribbeanlover schreef:Maar als Australie zo streng daarin is, dan kunnen anderen landen dat toch ook zeggen? Dan is het toch net zo erg dat daar ook ongedierte komt.
Het gaat erom dat Australie een eiland is en nog veel ziektes en ongedierte niet heeft, die hier wel zijn. MKZ bijvoorbeeld is daar niet geweest, als er dan iets van vlees uit engeland/europa daar komt, kan het daar ook uitbreken en hebben ze een groot probleem.
Doordat ze zo streng zijn hebben ze veel al buiten kunnen houden, en dat willen ze graag zo houden.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Caribbeanlover schreef:Maar als Australie zo streng daarin is, dan kunnen anderen landen dat toch ook zeggen? Dan is het toch net zo erg dat daar ook ongedierte komt.
Australie is een eiland, als daar een ziekte uitbreekt, veroorzaakt door een bacterie of whatever van 't vaste land, kan je, in worst case scenario, heel Australie uitroeien.
Okee niet heel Australie, maar misschien wel de koeien.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Tris schreef:Caribbeanlover schreef:Maar als Australie zo streng daarin is, dan kunnen anderen landen dat toch ook zeggen? Dan is het toch net zo erg dat daar ook ongedierte komt.
Australie is een eiland, als daar een ziekte uitbreekt, veroorzaakt door een bacterie of whatever van 't vaste land, kan je, in worst case scenario, heel Australie uitroeien.
Okee niet heel Australie, maar misschien wel de koeien.
Uiteindelijk heel australie, want ze zijn afhankelijk van al dat vee.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Joah maar ach je overleeft ook op kippenvlees.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik doe het maar niet denk ik is best duur.
Caribbeanlover- Ratel
Je kunt ook iets opsturen dat in een envelop past, dat is goedkoper.
Gast- Gast
In Curacao kregen we regelmatig via de post allerlei Hollandse etenswaren toegestuurd, zoals drop en stroopwafels (Men weet niet dat dat soort eten daar gewoon in de schappen ligt).
Dus het ligt denk ik een beetje aan het land.
Dus het ligt denk ik een beetje aan het land.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Heb je daar gewoond?
Caribbeanlover- Ratel
Ja 3 maanden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het ook altijd vrij prijzig om dat soort pakketjes te sturen maar eens in de zoveel tijd doe ik het wel. Leuk zo rond Sinterklaas inderdaad, chocoladeletters, pepernoten, stroopwafels enzo. Ook naar Amerika en nooit problemen mee gehad. Blij dat ik het nu via mijn vriend kan doen, die kan het voor mij met korting via zijn werk versturen .
Gast- Gast
Chance schreef:Ja 3 maanden.
Ik heb 11 weken in Amerika gewerkt, maar zo korte tijd noem ik geen wonen.
Caribbeanlover- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Naar wie sturen jullie een geboortekaartje?
» Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?
» 2/3 daagjes naar het buitenland.
» Iets overmaken naar het buitenland
» marktplaats, opsturen naar buitenland...
» Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?
» 2/3 daagjes naar het buitenland.
» Iets overmaken naar het buitenland
» marktplaats, opsturen naar buitenland...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: