Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

marktplaats, opsturen naar buitenland...

+5
Pien
Rovine
LadyHysteria
Linnie1985
duckie
9 plaatsers

Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  duckie za 15 okt 2011 - 21:01

pfff ik een camera op marktplaats staan en krijg nu al 3 berichten van mensen die hem opgestuurd willen hebben, naar nigeria ofzo of een heel vaag engels bericht...
hebben jullie dit ook wel eens dat je van die vage berichten krijgt?
ik doe het niet want vertrouw het voor geen meter...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Linnie1985 za 15 okt 2011 - 21:03

Niet doen nee, is veel in het nieuws geweest bij opgelicht enzo. En ja ik heb het ook eens gehad met een oude telefoon van mij, ben er ook niet op ingegaan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 21:08

Ow wij hadden dit laatst met onze auto. Ook wij kregen vage mailtjes in het Frans en Engels. Meneer of mevrouw gaf ook een veel hoger bod dan normaal en na veel twijfels zijn we er toch maar op ingegaan. Maar betrokkene is niet langs geweest voor de auto. Jammer dan, maar denk achteraf ook beter. Marktplaats heeft veel oplichters. Dus het kan goed zijn dat dit er ook een is. Bij twijfel zou ik het zeker niet doen. Vooral niet als je wazige slechte mailtjes krijgt. Ik zou het de volgende keer ook niet meer doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  LadyHysteria za 15 okt 2011 - 21:13

Ik heb ook 2 advertenties op marktplaats staan en ook al meerdere keren dat soort e-mails ontvangen. Heb er niet op gereageerd want het klinkt al heel verkeerd.
LadyHysteria
LadyHysteria
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Rovine za 15 okt 2011 - 21:27

Dat is een vrij bekende scam. Zij bieden een hoog bedrag. Zij maken geld over, zij ontvangen de spullen. Vervolgens halen zij het geld weer terug, waardoor ze een gratis product hebben.

Als het te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Pien za 15 okt 2011 - 21:31

Nope niet doen, googlen eens op de namen van die mensen. Mijn schoonouders hebben dat gehad met een camper... Bleken grootte oplichters te zijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  SleepingBeauty za 15 okt 2011 - 22:16

Wij hebben het ook eens gehad met een electrisch aparaat.
Ze boden zo'n hoog bedrag, wat eigenlijk te mooi is om waar te zijn.
Na beetje googlen en heen en weer mailen kwamen we er achter dat het niet te vertrouwen is...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:18

Ik zou het zeer zeker niet doen. Ze staan erom bekend dat ze 'raar' doen. Zo boden ze voor mijn telefoon meer, dan wat deze in de winkel zou kosten. Kreeg toen ook al de tip om het verder te negeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:52

Ik dacht dat iedereen hiermee inmiddels wel bekend zou zijn.
Goed dat je het meteen niet vertrouwde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:53

Heb ik ook elk jaar weer als ik mijn telefoon erop zet.. Gekke gasten uit Nigeria :P

Daarom zet ik bij dat soort apparatuur altijd "Ik verzend niet naar het buitenland".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Blond za 15 okt 2011 - 23:15

Algemeen bekend over Marktplaats. Heel vaak mensen die overbieden, en dan willen dat je het product naar een Afrikaans land stuurt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 1:18

Nobucta schreef:Dat is een vrij bekende scam. Zij bieden een hoog bedrag. Zij maken geld over, zij ontvangen de spullen. Vervolgens halen zij het geld weer terug, waardoor ze een gratis product hebben.

Als het te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.

Ik heb ook wel eens wat verstuurd naar het buitenland (wel binnen Europa), nooit problemen mee gehad. Normale overboekingen kunnen toch nooit ongedaan gemaakt worden? Alleen periodieke doorlopende overschrijvingen voor zover ik weet.

Edit: Verder bedoel ik niet dat dit erg betrouwbaar klinkt hoor. Er zal vast wel iets aan de hand zijn, maar volgens mij kan het geld niet terug opgevraagd worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  SuperGrover zo 16 okt 2011 - 1:20

Twellie schreef:
Nobucta schreef:Dat is een vrij bekende scam. Zij bieden een hoog bedrag. Zij maken geld over, zij ontvangen de spullen. Vervolgens halen zij het geld weer terug, waardoor ze een gratis product hebben.

Als het te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.

Ik heb ook wel eens wat verstuurd naar het buitenland (wel binnen Europa), nooit problemen mee gehad. Normale overboekingen kunnen toch nooit ongedaan gemaakt worden? Alleen periodieke doorlopende overschrijvingen voor zover ik weet.

Edit: Verder bedoel ik niet dat dit erg betrouwbaar klinkt hoor. Er zal vast wel iets aan de hand zijn, maar volgens mij kan het geld niet terug opgevraagd worden.
Buitenlandse transacties wel, die kunnen teruggehaald worden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  M@niek zo 16 okt 2011 - 1:23

Niet doen hoor! Hier is mijn schoonzusje helaas wel ingetrapt met het verkopen van haar cap. Moets ook opgestuurd worden na nigeria, was van alles mis gegaan en uiteindelijk heeft ze cap terug gekregen omdat deze bij de douane ergens in verwegistan is tegengehouden ofzoiets.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

marktplaats, opsturen naar buitenland... Empty Re: marktplaats, opsturen naar buitenland...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum