Budapest, tips?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Budapest, tips?
Hoi meiden!
Komende vrijdag ga ik met m'n zusje een kleine 5 dagen naar Budapest. We hebben al een geweldig hostel gevonden, maar misschien hebben jullie nog tips voor wat we niet mogen missen?
Badhuis zijn we al van plan en hebben we ook al tips voor welke; maar verder, waar kan je lekker koffie drinken, eten, welke musea zijn aan te raden, is er een leuk poppodium/concertzaal/theater?
Alvast bedankt!
Komende vrijdag ga ik met m'n zusje een kleine 5 dagen naar Budapest. We hebben al een geweldig hostel gevonden, maar misschien hebben jullie nog tips voor wat we niet mogen missen?
Badhuis zijn we al van plan en hebben we ook al tips voor welke; maar verder, waar kan je lekker koffie drinken, eten, welke musea zijn aan te raden, is er een leuk poppodium/concertzaal/theater?
Alvast bedankt!
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Re: Budapest, tips?
Het vissersbastion! Je hebt daar echt prachtig uitzicht over de Donua
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Parlementsgebouw is van de buitenkant prachtig (binnenkant niet gezien, maar wellicht de moeite waard). Daar in de omgeving erg veel beelden en monumenten. Wat op mij veel indruk heeft gemaakt is het monument van allemaal schoenen langs de Donau. Daar werden mensen in de oorlog neergeschoten en met de stroming van het water meegevoerd...
Er zit een prachtige McDonalds bij het treinstation, in het oude (monumentale?) stationsgebouw. Echt heel anders dan wij de Mac kennen.
Er zit een prachtige McDonalds bij het treinstation, in het oude (monumentale?) stationsgebouw. Echt heel anders dan wij de Mac kennen.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ook wel heel mooi is is om in Buda naar het hoogste punt te gaan, dat is bij dat standbeeld en van daar heb je écht een prachtig uitzicht over de stad. ~
Wij hebben dat overigens op onze vouwfietsjes gedaan, dat is misschien wat minder een aanrader ;-).
Wij hebben dat overigens op onze vouwfietsjes gedaan, dat is misschien wat minder een aanrader ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Zininzon schreef:Parlementsgebouw is van de buitenkant prachtig (binnenkant niet gezien, maar wellicht de moeite waard). Daar in de omgeving erg veel beelden en monumenten. Wat op mij veel indruk heeft gemaakt is het monument van allemaal schoenen langs de Donau. Daar werden mensen in de oorlog neergeschoten en met de stroming van het water meegevoerd...
Er zitten 4 grote treinstations in Budapest, misschien wel even handig te vermelden welke je bedoelt. (Het is niet Kelenföld, weet ik toevallig).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Mizz_S schreef:Zininzon schreef:Parlementsgebouw is van de buitenkant prachtig (binnenkant niet gezien, maar wellicht de moeite waard). Daar in de omgeving erg veel beelden en monumenten. Wat op mij veel indruk heeft gemaakt is het monument van allemaal schoenen langs de Donau. Daar werden mensen in de oorlog neergeschoten en met de stroming van het water meegevoerd...
Er zitten 4 grote treinstations in Budapest, misschien wel even handig te vermelden welke je bedoelt. (Het is niet Kelenföld, weet ik toevallig).
Oh, dat wist ik niet!
Even gegoogled en het is station Nyugati (West), aan de oostkant van de Donau, net iets onder het Margit eiland (dat in de Donau ligt). Op het eilandje daarboven is elk jaar het Szigetfestival (soort Pinkpop), daar ben ik vorig jaar geweest.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Dank jullie wel voor de tips!
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Soortgelijke onderwerpen
» Insider tips Budapest?