Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je iets kapot maakt...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Als je iets kapot maakt... Empty Als je iets kapot maakt...

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 21:49

... van je werkgever. Mag deze dan van je verwachten dat je zelf voor de kosten opdraait?

Ik werk met een soort computer en als ik die kwijtraak moet ik hem zelf vergoeden. Dat begrijp ik op zich nog wel. Maar gister heb ik dus per ongeluk mijn computer kapot gemaakt (er viel iets op, gewoon echt dikke pech). Ik was echt enorm geschrokken maar gelukkig was mijn supervisor niet boos. We zouden zelfs dinsdag allemaal een nieuwe krijgen dus is het opgelost en heb ik hem alvast gekregen (ik zit dinsdag toch ook de hele dag in cursus en kan niet naar kantoor komen).

Maar nu hoorde ik van mijn collega dat ik geluk had dat ik het nu zelf niet hoef te betalen. Nou zou ik daar serieus keihard op afknappen eerlijk gezegd als mijn werkgever dat van mij zou verwachten. Dat ding kost meer dan mijn halve salaris en is mijn werkgever niet verzekerd voor dit soort dingen? Of zou ik zoiets op mijn eigen verzekering kunnen verhalen (hoe heet zo'n verzekering ook alweer, volgens mij heb ik die wel)?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je iets kapot maakt... Empty Re: Als je iets kapot maakt...

Bericht  Zora vr 9 maa 2012 - 21:54

Ik denk dat je inderdaad wel mag verwachten dat je werkgever hiervoor verzekerd is. Wat apart. Anders heb je inderdaad altijd nog je eigen aansprakelijkheidsverzekering als het goed is...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  xxjojootjexx vr 9 maa 2012 - 22:00

Nee hoor, dit kan je baas niet van jou verwachten/eisen.
Dat is zijn werkgeversrisico.

Nu gaat het over een object wat nog te betalen is. Maar werknemers welke met machines van meer dan 20.000 euro werken, wordt dat toch ook niet van verwacht..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Ibbeltje vr 9 maa 2012 - 22:01

Oh ik dacht dat de werkgever voor zoiets verzekerd is?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 22:05

xxjojootjexx schreef:Nee hoor, dit kan je baas niet van jou verwachten/eisen.
Dat is zijn werkgeversrisico.

Nu gaat het over een object wat nog te betalen is. Maar werknemers welke met machines van meer dan 20.000 euro werken, wordt dat toch ook niet van verwacht..

Ik vind het lastig. Met sommige spullen begrijp ik wel dat ik uiterst voorzichtig moet zijn en ik doe daar ook absoluut mijn best voor. Maar zoals gister, tja, er lag een moersleutel op een randje van een muur die ik niet zag. Viel dus op de grond toen ik iets pakte en een buis die daar langs liep net wat meer ruimte gaf... Boven op mijn beeldscherm. Echt te erg, zo een enorme ster in dat glas. Computer deed helemaal niks meer, alle gegevens van bijna de hele ochtend verloren ook... en ik had net een nieuwe want die oudere was zo langzaam geworden laughcry. Gek ook dat ik van iedereen hoor dat het bijna een heel maandsalaris is en mijn supervisor gister een opmerking maakte alsof het de helft was. Wat zo'n ding dan precies kost weet niemand... Ik ga er toch eens naar vragen.

Ik vraag me ook af of mijn aansprakelijkheidsverzekering zoiets dekt aangezien het werkgerelateerd is...

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx za 10 maa 2012 - 3:20

http://www.aansprakelijkheid.nl/nl/aansprakelijkheid-werkgever/aansprakelijkheid-en-schade-veroorzaakt-door-werknemers/

Werknemer kan alleen aansprakelijk gesteld worden door de werkgever bij opzet of roekeloosheid.
Niet bij een ongelukje als het vallen van iets.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 8:08

Als ik koffie over een boek gooi maakt dat niet uit maar mijn kat heeft over de beamer gepist en toen heb ik gelijk een nieuwe gekocht. Ze zeiden dat het niet nodig was maar het was toch echt mijn slordigheid. Wij zijn trouwens een heel klein bedrijf, dan ligt het denk ik toch anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 8:31

xxjojootjexx schreef:
Werknemer kan alleen aansprakelijk gesteld worden door de werkgever bij opzet of roekeloosheid.
Niet bij een ongelukje als het vallen van iets.

Dat is het inderdaad. Bij ons zijn ze heel onvoorzichtig met spullen en wordt er wekelijks hetzelfde gesloopt. De eerste keer heeft het hotel het betaald, de tweede keer mijn baas, maar de derde keer is echt de rekening van de persoon die het veroorzaakt. We waarschuwen dagelijks, ze zijn te laks om te luisteren en zeggen allemaal dat ze het niet gedaan hebben (we weten wie het is) tja, dan wordt het gewoon iets met consequenties, omdat het gewoon roekeloosheid is.

Maar bij een ongeluk, dan is je werkgever gewoon degene die het betaald, kan gebeuren, toch? En je hebt het eerlijk verteld, dat vind ik ook al enorm schelen!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 8:54

Ik moest het wel vertellen natuurlijk, zonder dat ding kan ik niet werken en hij was echt total loss laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 8:55

Zusje schreef:Ik moest het wel vertellen natuurlijk, zonder dat ding kan ik niet werken en hij was echt total loss laughcry

Ja oke, dan is het wel noodzakelijk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: