Mag je een buikje, hobbel, rol, weet-ik-het zien?
+21
Lonely Goatherd
*Troela*
luenca
Bliss
Arwyn
Susan
Mari
Erin
vlinder-2011
Shisha
JustMeDaan
Mamsie
Paper Crown
Blond
RioolSpook
RYW
Poubelle
Minx
Marin
Rush
Melis_je
25 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Mag je een buikje, hobbel, rol, weet-ik-het zien?
Of moet je alles maar verbloemen? Het lijkt soms of je alle minpunten maar moet verbloemen die je hebt of in ieder geval zoveel mogelijk je best móet doen ze te camoufleren. Mijn zus had laatst een minder flatterend jurkje aan en die zei zelf 'Ja ik vind het gewoon een leuk jurkje, die buik zit er nou eenmaal, waarom zou ik dat moeten verbergen?'. En bijvoorbeeld net in een topic lees ik van iemand dat ze een skinny alleen mooi vindt staan met slanke kuiten. Ik ben verre van slank, maar draag wel skinny's, ook al zie je dan bolle kuiten en ik vind het ook gewoon staan. Ik wil ook weleens mijn enkellaarsjes over een broek of slippers onder een broek en dat gaat bijna alleen mooi met een skinny. Dat je rekening houdt met je figuur/persoon snap ik helemaal, maar slaat dat niet erg door soms? Er wordt hier ook massaal gegooid met corrigerende hemden, broekjes, weet ik het. Mag je echt niets zien? Voel jij je zelf ook prettiger als alles zo goed als gaat is verborgen? Of neem je die dingen voor lief?
En hoe zit dat met de (heel) slanke dames? Moeten die ook rekening houden met ongeschreven kledingeisen om aan een perfect beeld te voldoen? Verbloemen die eventueel gebrek aan vrouwelijke rondingen of uitstekende botten of opvullen van bh?
Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier niet over de dame met maat 44 die zich als rollade in maat 38 heeft gepropt en naast vier heupen, drie rollen en een string boven dr broek ook nog een blote navel shirt draagt. Dat beeld
En hoe zit dat met de (heel) slanke dames? Moeten die ook rekening houden met ongeschreven kledingeisen om aan een perfect beeld te voldoen? Verbloemen die eventueel gebrek aan vrouwelijke rondingen of uitstekende botten of opvullen van bh?
Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier niet over de dame met maat 44 die zich als rollade in maat 38 heeft gepropt en naast vier heupen, drie rollen en een string boven dr broek ook nog een blote navel shirt draagt. Dat beeld
Laatst aangepast door Reva op ma 27 aug 2012 - 22:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Mag je een buikje, hobbel, rol, weet-ik-het zien?
Ik doe wel zoveel mogelijk mijn best om dingen te verbloemen ja, dat voelt voor mij gewoon fijner. Ik heb dan wel maat 38/M maar toch nog een buik en dikke bovenbenen, en daar voel ik me erg onzeker over. Ik vind het dus niet prettig als mijn rol over mijn broek heen piept.
Gast- Gast
Die opmerking over kuiten maakte ik omdat TO zelf zei dat ze haar benen dik vond lijken. Het interesseert me niet wat anderen dragen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik draag wat ik mooi vind en heel belangrijk; in de juiste maat.
Ik ben geen super strak model, dus ja er is wel eens een rol of een hobbel te zien.
Ik ben geen super strak model, dus ja er is wel eens een rol of een hobbel te zien.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Soms is 't gewoon niet anders hoor, vind ik. Ik heb jarenlang m'n lichaam verbloemd onder tuniekjes waarbij je die rol niet zag en de laatste tijd trek ik weer wat strakkere tshirtjes aan. Meestal zie je dan niet echt love handles, maar soms heb ik gewoon heel erg last van m'n buik en dan steekt ie echt enorm uit. Tja, ik vind het niet leuk, maar probeer er wel een beetje schijt aan te hebben.
Soms vind ik het ook wel stom als ik in het wat heb je aan vandaag topic commentaar krijgt op m'n love handles enzo. Tuurlijk staan sommige kledingstukken beter, maar ik heb ook shirtjes waarbij het net even iets duidelijker te zien is.
Er wordt soms meer gereageerd op je figuur dat je hebt dan op de kleding die je aan hebt.
Neemt niet weg dat het leuk is om complimentjes over je figuur te krijgen hoor, don't get me wrong, maar ik heb dat gevoel wat Reva omschrijft ook wel beetje. Het is ook gewoon zonde als je sommige kledingstukken niet kunt dragen omdat je anders je buik ziet of die constant moet inhouden. Da's toch niet realistisch? Wel denk ik dat het goed is om een beetje rekening te houden met je kledingkeuze. Het staat gewoon toch wel echt mooier als je het niet ziet natuurlijk. Maar soms gaat dat gewoon even niet
Soms vind ik het ook wel stom als ik in het wat heb je aan vandaag topic commentaar krijgt op m'n love handles enzo. Tuurlijk staan sommige kledingstukken beter, maar ik heb ook shirtjes waarbij het net even iets duidelijker te zien is.
Er wordt soms meer gereageerd op je figuur dat je hebt dan op de kleding die je aan hebt.
Neemt niet weg dat het leuk is om complimentjes over je figuur te krijgen hoor, don't get me wrong, maar ik heb dat gevoel wat Reva omschrijft ook wel beetje. Het is ook gewoon zonde als je sommige kledingstukken niet kunt dragen omdat je anders je buik ziet of die constant moet inhouden. Da's toch niet realistisch? Wel denk ik dat het goed is om een beetje rekening te houden met je kledingkeuze. Het staat gewoon toch wel echt mooier als je het niet ziet natuurlijk. Maar soms gaat dat gewoon even niet
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Melis_je schreef:Die opmerking over kuiten maakte ik omdat TO zelf zei dat ze haar benen dik vond lijken. Het interesseert me niet wat anderen dragen.
Ik wil de opmerking best weghalen, maar volgens mij is het een vrij algemene gedachte over skinny's dragen en niet slank zijn. Is niet om jou persoonlijk erbij te betrekken, denk dat iedereen hier wel weet hoe behulpzaam jij reageert in kledingtopics juist en vaak met goede tips komt .
Gast- Gast
Ik draag trouwens wel ALTIJD een jasje of vestje over een tanktop omdat ik m`n dikke bovenarmen echt verschrikkelijk vind. Vorig weekend toen het 34 graden was heb ik me er overheen gezet en op het terras gezeten in een hemdje, voor het eerst!
Dus ik ben het er wel mee eens dat je beter wel iets kan dragen wat het beste bij je lichaam past. Maargoed, ik vind een skinny en dikkere kuiten dan weer helemaal geen probleem.
Dus ik ben het er wel mee eens dat je beter wel iets kan dragen wat het beste bij je lichaam past. Maargoed, ik vind een skinny en dikkere kuiten dan weer helemaal geen probleem.
Laatst aangepast door Rush op ma 27 aug 2012 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Het is ook gewoon zonde als je sommige kledingstukken niet kunt dragen omdat je anders je buik ziet of die constant moet inhouden. Da's toch niet realistisch? Wel denk ik dat het goed is om een beetje rekening te houden met je kledingkeuze. Het staat gewoon toch wel echt mooier als je het niet ziet natuurlijk. Maar soms gaat dat gewoon even niet
Vind ik ook. Het is soms een beetje een compromis. Als je prachtige borsten en wat rolletjes hebt in shirtje A, vind ik dat meestal beter dan totaal geen figuur en ook geen rolletjes hebben in shirtje B. Natuurlijk, je kunt stad en land afzoeken naar shirtje C, maar ik vind dat er leukere dingen te doen zijn.
Melis_je- Kletskop
Je hoeft het niet heel erg te verbloemen. Alleen soms denk ik wel 1 of 2 maten groter was net mooier geweest. Dat zie ik ook wel in het wat heb je vandaag aan topic. Dan denk ik soms ook dat shirtje is echt te klein, heeft niets te maken met het figuur maar te klein is gewoon lelijk. Dat is volgens mij ook vaak het probleem. Verbloemen hoeft niet perse maar sommige kleding flatteerd nou eenmaal niet.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Reva schreef:Melis_je schreef:Die opmerking over kuiten maakte ik omdat TO zelf zei dat ze haar benen dik vond lijken. Het interesseert me niet wat anderen dragen.
Ik wil de opmerking best weghalen, maar volgens mij is het een vrij algemene gedachte over skinny's dragen en niet slank zijn. Is niet om jou persoonlijk erbij te betrekken, denk dat iedereen hier wel weet hoe behulpzaam jij reageert in kledingtopics juist en vaak met goede tips komt .
Hoeft niet hoor, maar ik wil wel verduidelijken dat ik niet van de modepolitie ben En ik vind slanker niet mooier dan stevig, maar als iemand het dan toch vraagt, dan vind ik slanke kuiten+skinny wel een betere combinatie dan dikke kuiten+skinny. Maar als iemand met dikke kuiten en skinny er weer een prachtige kont in heeft, denk ik ook: trek 'm dan toch maar aan.
Melis_je- Kletskop
Minx schreef:Je hoeft het niet heel erg te verbloemen. Alleen soms denk ik wel 1 of 2 maten groter was net mooier geweest. Dat zie ik ook wel in het wat heb je vandaag aan topic. Dan denk ik soms ook dat shirtje is echt te klein, heeft niets te maken met het figuur maar te klein is gewoon lelijk. Dat is volgens mij ook vaak het probleem. Verbloemen hoeft niet perse maar sommige kleding flatteerd nou eenmaal niet.
Maar TE groot is ook weer niet goed. Ik ben doordat ik ben afgevallen nu meer richting M gegaan ipv L. Toch grijp ik automatisch nog naar L shirtjes, en juist die staan me nu minder goed omdat het te wijd is. Als ik dan een M pas denk ik 'Oh ja, wacht, daar komt m'n figuur veel beter in uit'. Wel nog met misschien een beetje vet rolletjes, maar de algemene lijn is veel mooier dan, als je snapt wat ik bedoel.
Edit: Het is zo zonde als je dus overcompenseert met verbloemen en dan dus eigenlijk je natuurlijke vrouwelijke vormen tenietdoet.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind niet dat iedereen maar alles moet verbloemen, maar net als wat eerder al gezegd is, sommige dingen flatteren nu eenmaal meer.
Zelf heb ik in sommige outfits 2 kleine rollen aan de zijkant bij m'n heupen. Ik vind het zelf niet mooi, voel me totaal niet prettig als dat te zien is, dus zal ik die outfits niet aantrekken.
Bij andere mensen denk ik soms ook 'ai, had die broek nou net een maatje groter genomen' als er aan allebei de kanten grote kwabben overheen hangen. Maar als iemand net zoals mij die 2 kleine rollen zou hebben zou ik daar waarschijnlijk niets van denken.
Ik ben dus kritischer op mezelf dan op anderen.
Zelf heb ik in sommige outfits 2 kleine rollen aan de zijkant bij m'n heupen. Ik vind het zelf niet mooi, voel me totaal niet prettig als dat te zien is, dus zal ik die outfits niet aantrekken.
Bij andere mensen denk ik soms ook 'ai, had die broek nou net een maatje groter genomen' als er aan allebei de kanten grote kwabben overheen hangen. Maar als iemand net zoals mij die 2 kleine rollen zou hebben zou ik daar waarschijnlijk niets van denken.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ja daar ben ik het dan weer niet mee eens, dan is het misschien niet het goede shirtje voor dat moment, een bloesje hoort in mijn ogen niet te wijken soms zie je echt de knopen op behoorlijke spanning staan. Dat is gewoon te klein.
Alles verbergen hoeft echt niet maar kleding in de verkeerde maat -> muffintop, knopen die wijken enz. Vind ik gewoon niet mooi.
Alles verbergen hoeft echt niet maar kleding in de verkeerde maat -> muffintop, knopen die wijken enz. Vind ik gewoon niet mooi.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pixie schreef:Ik vind niet dat iedereen maar alles moet verbloemen, maar net als wat eerder al gezegd is, sommige dingen flatteren nu eenmaal meer.
Dit vind ik ook wel. Als je je er niet lekker in voelt, dan hoef je niet het toch aan te trekken om maar vooral schijt te hebben, zeg maar, of omdat anderen het dan wel mooi vinden staan. En als je wel goed voelt met zichtbare rolletjes en buik en alles, dan moet je dat lekker doen. Dat je je lekker voelt erin is toch veel belangrijker dan of het daadwerkelijk mooi staat?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Een vriendin van een vriendin van me is te dik en propt zichzelf in te strakke shirtjes en broekjes waardoor je letterlijk rollen kunt tellen.
Dat vind ik niet meer mooi.
Dat vind ik niet meer mooi.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik doe het ook niet meer hoor, dat verbloemen. Ik heb een enorme buik en trek soms toch echt wel wat strakkers aan. En ja, dan zie je hem een beetje. Maar meestal krijg ik toch wel complimentjes op dat kleding.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Minx schreef:Ja daar ben ik het dan weer niet mee eens, dan is het misschien niet het goede shirtje voor dat moment, een bloesje hoort in mijn ogen niet te wijken soms zie je echt de knopen op behoorlijke spanning staan. Dat is gewoon te klein.
Dat is nou precies de reden dat ik weinig bloesjes draag. Mijn borsten zijn vrij groot, en als ik een bloesje aantrek in maat M, dan valt hij mooi om mijn lichaam maar barst bijna open bij mijn borsten, en als ik een bloesje maat L aantrek, dan past het goed om mijn borsten maar wappert het verder om de rest van mijn lijf. Vind ik altijd erg lastig, dus ik vermijd bloesjes of ik draag er een hemdje onder en laat de bovenste helft open.
RYW- Ratel
Minx schreef:Ja daar ben ik het dan weer niet mee eens, dan is het misschien niet het goede shirtje voor dat moment, een bloesje hoort in mijn ogen niet te wijken soms zie je echt de knopen op behoorlijke spanning staan. Dat is gewoon te klein.
Nee maar bij een blousje waarbij de knopen te strak staan, is het ook echt te klein. Hoewel dat wel heel lastig is met een smal figuur en grote borsten. Ik ben dan niet echt smal, maar heb daar ook al last van, maar een vriendin van mij heeft echt maat 36 en cup E. Dat is zo lastig!
Maar ik doelde meer op gewone shirtjes (geen blousjes dus), het is zo zonde als je altijd maar een maat te groot koopt omdat je je figuur wilt verdoezelen. Dan oog je volgens mij juist veel breder.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Minx schreef:Ja daar ben ik het dan weer niet mee eens, dan is het misschien niet het goede shirtje voor dat moment, een bloesje hoort in mijn ogen niet te wijken soms zie je echt de knopen op behoorlijke spanning staan. Dat is gewoon te klein.
Nee maar bij een blousje waarbij de knopen te strak staan, is het ook echt te klein. Hoewel dat wel heel lastig is met een smal figuur en grote borsten. Ik ben dan niet echt smal, maar heb daar ook al last van, maar een vriendin van mij heeft echt maat 36 en cup E. Dat is zo lastig!
Maar ik doelde meer op gewone shirtjes (geen blousjes dus), het is zo zonde als je altijd maar een maat te groot koopt omdat je je figuur wilt verdoezelen. Dan oog je volgens mij juist veel breder.
Sowieso is het heel lastig om een goede blouse te vinden, bijna lastiger dan een fijne spijkerbroek.
Melis_je- Kletskop
Mijn blousjes van Sissy Boy zijn perfect
Gast- Gast
Marin schreef:Minx schreef:Ja daar ben ik het dan weer niet mee eens, dan is het misschien niet het goede shirtje voor dat moment, een bloesje hoort in mijn ogen niet te wijken soms zie je echt de knopen op behoorlijke spanning staan. Dat is gewoon te klein.
Een gewoon shirtje moet, als je het mij vraagt, de lijn van je lichaam volgen, maar niet scherp aftekenen. Als het aftekent dan zie je inderdaad de rollen zitten en dat vind ik zelf niet zo mooi, en als het zo wijd is dat je geen taille meer overhoudt dan doet het ook niks voor je.
Maar ja, nogmaals, ik ga echt niet iets aantrekken waarin ik me onprettig voel, puur omdat mijn vriendin/de buurvrouw/het forum vindt dat ik het wel kan hebben. Ik voel me liever niet heel de dag ongemakkelijk
RYW- Ratel
Ik verbloem het zelf wel. Ik draag onder mijn LBD een corrigerend jurkje, en ik draag echt geen kleding waarin mijn benen en heupen nog breder lijken (dus bijvoorbeeld een topje wat precies op mijn heupen valt).
Nu heb ik gelukkig niet echt een buikje, dus die hoef ik niet echt te verbergen. Wel draag ik echt geen kleren waarin je love handles ziet. Ik ben er toch al niet blij mee dat ik ze heb, dan ga ik ze al helemaal niet laten zien.
Nu heb ik gelukkig niet echt een buikje, dus die hoef ik niet echt te verbergen. Wel draag ik echt geen kleren waarin je love handles ziet. Ik ben er toch al niet blij mee dat ik ze heb, dan ga ik ze al helemaal niet laten zien.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou niet eens weten wat ik moet dragen om love handles te verbergen.
Een tent?
Een tent?
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb van dat corrigerend ondergoed Rush, maar dat zakt altijd naar beneden, dus dat is ook niks. Dan loop je ineens met zo'n onderbroek tussen je knieen.
Marin- Lady Post-a-lot
Corrigerende hemdjes werken wel. Wel zorgen dat ze niet te kort zijn en steeds oprollen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: