Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

5 plaatsers

Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  loesje di 19 apr 2011 - 21:10

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Linda di 19 apr 2011 - 22:37

Volgens mij zijn er een paar merken die dat hebben, bijv. Perfekt. Maar volgens mij kan je ook gewoon de pakken kopen waar je zelg normaal gesproken melk aan toe zou moeten voegen, want dan zit het niet in de mix (maar dan moet je voor de zekerheid even op het pak kijken).
Overigens maak ik ze zelf gewoon van meel, veel makkelijker. Gister heb ik toevallig geprobeerd om ze van rijstemelk te maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  minoessepoes di 19 apr 2011 - 23:11

Ik maak altijd pannenkoeken van gewoon bloem, je kan ook zelfrijzendbakmeel pakken dan worden ze wat luchtiger. En dan met een ei en in jouw geval iets van sojamelk of zo?
Pannenkoekenmix heb je helemaal niet nodig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  loesje di 19 apr 2011 - 23:34

[quote="minoessepoes"]Ik maak altijd pannenkoeken van gewoon bloem, je kan ook zelfrijzendbakmeel pakken dan worden ze wat luchtiger. En dan met een ei en in jouw geval iets van sojamelk of zo?
Pannenkoekenmix heb je helemaal niet nodig!
[/quote]

hoeveel bloem of bakmeel moet ik dan gebruiken en hoeveel sojamelk?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Nijntje wo 20 apr 2011 - 1:05

als ik jou was zou ik dan melk/soja/etc kloppen met 2-3 eieren, en bloem toevoegen tot het een vloeibaar papje wordt. Dan zelf even uitproberen in de koekenpan hoe ze worden. Eventueel iets bloem of melk toevoegen. Het ligt er ook een beetje aan of je van stevige pannenkoeken houdt of dunnetjes..
eetse!
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  sonly wo 20 apr 2011 - 5:27

Met normale melk is het: 1 liter melk, 450 gram á een halve kilo bloem, 3/4 eieren (ligt er aan hoe groot, als je pannenkoek breekt moet je er zoiezo meer ei in doen) en ik denk dat als je soja of rijstemelk gebruikt, je de melk daar gewoon voor kunt vervangen qua hoeveelheid.


Laatst aangepast door sonly op do 21 apr 2011 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 19:17

Je kunt toch gewoon een pak pannekoekenmix kopen waarbij je zelf sojamelk toevoegd? Doen wij ook altijd, aangezien ik niet tegen lactose kan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  minoessepoes wo 20 apr 2011 - 19:56

Je kan ook pannenkoeken bakken zonder ei, zelf vind ik het ook niet lekker om er 3 a 4 eieren in te doen, dan ben je meer een omelet aan het eten dan pannenkoek en het is dus ook niet nodig. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Hoeveel je van beide nodig hebt, geen idee ik doe dat altijd een beetje op gevoel, ik denk dat ik inderdaad ongeveer een half pak bloem in een beslag kom doe en dan net zoveel melk tot ik een mooi glad mengsel heb, dat is denk ik ongeveer een liter. En daar doe ik dus zelf maar 1 a 2 eieren doorheen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 5:07

Je kunt pannenkoeken mix ook met bloem, ei en water maken, zo maak ik het! Smaakt heerlijk. Dan heb je sowieso geen melk of lactose. Ook maakte ik wel eens zo'n mix die je moet schudden en dan deed ik het met geitenmelk of sojamelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 12:50

Jip83 schreef:Je kunt toch gewoon een pak pannekoekenmix kopen waarbij je zelf sojamelk toevoegd? Doen wij ook altijd, aangezien ik niet tegen lactose kan..

Same here, of ik koop lactosevrije melk in Duitsland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  loesje za 30 apr 2011 - 21:15

[quote="Dijn82"][quote="Jip83"]Je kunt toch gewoon een pak pannekoekenmix kopen waarbij je zelf sojamelk toevoegd? Doen wij ook altijd, aangezien ik niet tegen lactose kan..[/quote]

Same here, of ik koop lactosevrije melk in Duitsland.[/quote]

is die lekkerder dan hier de apro soja melk??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose? Empty Re: waar kun je pannekoekenmix kopen zonder koemelk/lactose?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum