Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lactose in pure chocola - snel vraagje!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Pineco do 4 jul 2013 - 2:30

Weet iemand hier toevallig of er lactose zit in pure chocola? Een vriendin van me heeft lactose-intolerantie en ik ga zo een cake bakken voor als ze morgen op visite komt. Het is er een met kersen en chocola. Ik heb al lactosevrije boter gehaald, maar bedacht me nu ineens dat er in chocola natuurlijk ook lactose kan zitten. Ik heb nog pure liggen, maar er staat wel op dat er sporen van melk in kunnen zitten...

Zonder chocola is de cake lang zo lekker niet, dus ik hoop eigenlijk wel dat het kan. Ik weet dat ze het niet in extreme mate heeft. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 2:37

Dat er sporen in zitten wil niet zeggen dat er lactose in zit.
Kan je de ingredienten opschrijven?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Pineco do 4 jul 2013 - 2:42

Op de verpakking staat: suiker, cacaomassa, cacaoboter, emulgator: zonnebloemlecithine,; natuurlijk vanillearoma. Droge cacaobestanddelen in pure chocolade: ten minste 50%.

Het is dus geen geweldige pure chocolade Wink Als ik er eerder aan gedacht had, had ik in de Wereldwinkel hier verderop even een stuk gehaald. Maar ik heb de auto niet en de jongste slaapt bovendien, dus dat is geen optie...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Linda do 4 jul 2013 - 2:53

Nee, dat is geen geweldige pure chocolade. Ik pak vaak de extra pure.

Kan je het niet aan je vriendin vragen? In principe zou het wel moeten kunnen, behalve als ze echt heel erg gevoelig is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Pineco do 4 jul 2013 - 3:11

Bedankt voor je reactie! Ik wil het haar niet vragen, omdat ze dan toch gaat zeggen dat het niet nodig is en ik juist niet wil dat ze zich bezwaard voelt smile Ik heb besloten de cake in een vierkante springvorm te maken en de ene helft zonder chocola te doen, dan kan ze morgen zelf kiezen of ze het wel of niet eet. Gaat helemaal goedkomen!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Derpy do 4 jul 2013 - 3:18

Die is lactosevrij! Sporen van melk zijn meestal geen probleem, dat is maar zo'n minibeetje, als het er al in zit.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Jazzlyn do 4 jul 2013 - 3:20

Zowel mijn zoontjes als ik zijn lactose intollerant. Goede pure chocolade kan (met mate ivm sporen).
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Derpy do 4 jul 2013 - 3:27

Het is ook lactose-intolerantie en geen allergie, dus sporen zijn niet zo erg. Je gaat er niet dood aan als er een beetje in zit, je lichaam kan het alleen niet goed verwerken.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose in pure chocola - snel vraagje! Empty Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum