Lactose in pure chocola - snel vraagje!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lactose in pure chocola - snel vraagje!
Weet iemand hier toevallig of er lactose zit in pure chocola? Een vriendin van me heeft lactose-intolerantie en ik ga zo een cake bakken voor als ze morgen op visite komt. Het is er een met kersen en chocola. Ik heb al lactosevrije boter gehaald, maar bedacht me nu ineens dat er in chocola natuurlijk ook lactose kan zitten. Ik heb nog pure liggen, maar er staat wel op dat er sporen van melk in kunnen zitten...
Zonder chocola is de cake lang zo lekker niet, dus ik hoop eigenlijk wel dat het kan. Ik weet dat ze het niet in extreme mate heeft. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zonder chocola is de cake lang zo lekker niet, dus ik hoop eigenlijk wel dat het kan. Ik weet dat ze het niet in extreme mate heeft. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Re: Lactose in pure chocola - snel vraagje!
Dat er sporen in zitten wil niet zeggen dat er lactose in zit.
Kan je de ingredienten opschrijven?
Kan je de ingredienten opschrijven?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Op de verpakking staat: suiker, cacaomassa, cacaoboter, emulgator: zonnebloemlecithine,; natuurlijk vanillearoma. Droge cacaobestanddelen in pure chocolade: ten minste 50%.
Het is dus geen geweldige pure chocolade Als ik er eerder aan gedacht had, had ik in de Wereldwinkel hier verderop even een stuk gehaald. Maar ik heb de auto niet en de jongste slaapt bovendien, dus dat is geen optie...
Het is dus geen geweldige pure chocolade Als ik er eerder aan gedacht had, had ik in de Wereldwinkel hier verderop even een stuk gehaald. Maar ik heb de auto niet en de jongste slaapt bovendien, dus dat is geen optie...
Pineco- Prater
Nee, dat is geen geweldige pure chocolade. Ik pak vaak de extra pure.
Kan je het niet aan je vriendin vragen? In principe zou het wel moeten kunnen, behalve als ze echt heel erg gevoelig is.
Kan je het niet aan je vriendin vragen? In principe zou het wel moeten kunnen, behalve als ze echt heel erg gevoelig is.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt voor je reactie! Ik wil het haar niet vragen, omdat ze dan toch gaat zeggen dat het niet nodig is en ik juist niet wil dat ze zich bezwaard voelt Ik heb besloten de cake in een vierkante springvorm te maken en de ene helft zonder chocola te doen, dan kan ze morgen zelf kiezen of ze het wel of niet eet. Gaat helemaal goedkomen!
Pineco- Prater
Die is lactosevrij! Sporen van melk zijn meestal geen probleem, dat is maar zo'n minibeetje, als het er al in zit.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Zowel mijn zoontjes als ik zijn lactose intollerant. Goede pure chocolade kan (met mate ivm sporen).
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Het is ook lactose-intolerantie en geen allergie, dus sporen zijn niet zo erg. Je gaat er niet dood aan als er een beetje in zit, je lichaam kan het alleen niet goed verwerken.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Soortgelijke onderwerpen
» even snel een vraagje
» Even snel een vraagje
» Snel vraagje
» Even een snel vraagje?
» Even snel een vraagje .....
» Even snel een vraagje
» Snel vraagje