de laatst vliegvakantie dingen regelen....
+2
Tania
duckie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
de laatst vliegvakantie dingen regelen....
binnenkort gaan we met A. naar corfu
en nu ben ik al vast wat dingen aan het kijken wat ik allemaal wil regelen om mee te nemen en wat verder nog handig is...
ik wil hier een goeie zonnebrand kopen en van huis wat luiers mee nemen en de rest daar kopen, ze zittan all in dus qua eten verwacht ik dat er altijd wel wat is voor haar
buggy heb ik goedkoop op de rommelmarkt gekocht dus dan hoef ik mn goeie buggy niet mee te nemen
wat hebben jullie je kindje aan gedaan in het vliegtuig?
wat voor koffer hadden jullie voor je kindje?
wat hadden julie aan bekers en bestek ed mee genomen?
en voor drinken hadden jullie daar siroop gekocht of een fles mee genomen?
wat voor speelgoed ed?
wat voor handbagage en qua drinken ed?
hadden jullie je eigen beddengoed ed nog mee?
qua ehbo spullen?
muziek,filmpjes ed?
welke zonnebrand / aftersun?
hadden jullie ook een babyfoon mee?
verder nog handige tips/dingen die ik niet moet vergeten?
sorry voor de hele vragenlijst maar wil goed voorbereid zijn
en nu ben ik al vast wat dingen aan het kijken wat ik allemaal wil regelen om mee te nemen en wat verder nog handig is...
ik wil hier een goeie zonnebrand kopen en van huis wat luiers mee nemen en de rest daar kopen, ze zittan all in dus qua eten verwacht ik dat er altijd wel wat is voor haar
buggy heb ik goedkoop op de rommelmarkt gekocht dus dan hoef ik mn goeie buggy niet mee te nemen
wat voor speelgoed ed?
qua ehbo spullen?
muziek,filmpjes ed?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: de laatst vliegvakantie dingen regelen....
duckie schreef:
Joggingbroekje met een tshirt en een vestje mee. Korte broek in de tas voor als we daar aankwamen.
Hij had geen eigen koffer alles moest bij ons in de koffer
Niks, alleen een fles omdat hij 'sochtend nog een papfles kreeg.
Ik had van die zakjes siroop gekocht die je in een flesje water kan gooien maar het meeste hebben we gewoon daar gekocht (siroop hadden ze niet volgens mij op kreta)
wat voor speelgoed ed?
Gewoon wat speelgoed wat niet te groot was en wat hij leuk vond op dat moment. En boekje dat is altijd goed.
De luiertas met reservekleertjes en een pakje kant en klare pap.
Nee, we hebben daar wel een dikke handdoek in het bedje van het hotel gelegd omdat het zo'n dun campingbedmatrasje was.
qua ehbo spullen?
Pleisters, paracetamol en een thermometer.
muziek,filmpjes ed?
We hadden de ipad met wat leuke apps en we hadden daar wifi dus hij kon ook filmpjes via youtube kijken.
Garnier factor 50 en babyolie voor 'savonds.
Nee, hij sliep bij ons op de kamer anders was die wel meegegaan.
wegwerpslabben vond ik erg handig
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
wat hebben jullie je kindje aan gedaan in het vliegtuig? Een lange dunne katoenen broek met een t-shirtje en een vestje erover.
wat voor koffer hadden jullie voor je kindje? Geen, hun bagage zat bij ons in de koffer.
wat hadden julie aan bekers en bestek ed mee genomen? Voor A. hadden we plastic lepeltjes meegenomen en voor H. een plastic beker.
en voor drinken hadden jullie daar siroop gekocht of een fles mee genomen? H. dronk gewoon wa daar was. Verse sinaasappelsap, appelsap of water. Ze hebben ook een paar keer ranja voor haar gekocht en gemaakt.
wat voor speelgoed ed? Voor H. hadden we niet heel veel mee, ze heeft toch bijna de hele dag in het zwembad gelegen. We hadden wat Little People mee, boekjes, kleurtjes en papier en wat spul voor in het zwembad. En haar pop.
wat voor handbagage en qua drinken ed? Ik had een fles roosvicee en een flesje water mee. Voor H. mocht dat eigenlijk niet maar ik heb gezegd dat het voor A. was.
hadden jullie je eigen beddengoed ed nog mee? Voor de kinderen neem ik altijd hun eigen beddengoed mee. Maar goed, het was warm dus het ging alleen om hoeslakens.
qua ehbo spullen? Pleisters, insektenbeet-uitzuiger, tekentang, jodium, zetpillen.
muziek,filmpjes ed? Niks
welke zonnebrand / aftersun? Beide van Kruidvat.
hadden jullie ook een babyfoon mee? Nee.
wat voor koffer hadden jullie voor je kindje? Geen, hun bagage zat bij ons in de koffer.
wat hadden julie aan bekers en bestek ed mee genomen? Voor A. hadden we plastic lepeltjes meegenomen en voor H. een plastic beker.
en voor drinken hadden jullie daar siroop gekocht of een fles mee genomen? H. dronk gewoon wa daar was. Verse sinaasappelsap, appelsap of water. Ze hebben ook een paar keer ranja voor haar gekocht en gemaakt.
wat voor speelgoed ed? Voor H. hadden we niet heel veel mee, ze heeft toch bijna de hele dag in het zwembad gelegen. We hadden wat Little People mee, boekjes, kleurtjes en papier en wat spul voor in het zwembad. En haar pop.
wat voor handbagage en qua drinken ed? Ik had een fles roosvicee en een flesje water mee. Voor H. mocht dat eigenlijk niet maar ik heb gezegd dat het voor A. was.
hadden jullie je eigen beddengoed ed nog mee? Voor de kinderen neem ik altijd hun eigen beddengoed mee. Maar goed, het was warm dus het ging alleen om hoeslakens.
qua ehbo spullen? Pleisters, insektenbeet-uitzuiger, tekentang, jodium, zetpillen.
muziek,filmpjes ed? Niks
welke zonnebrand / aftersun? Beide van Kruidvat.
hadden jullie ook een babyfoon mee? Nee.
Gast- Gast
(kom ik weer aan hoor met mijn sokken-tip maar...)
Heel veel sokken meenemen!
Veel zwembaden op vakantie hebben natuurstenen tegels die spekglad zijn, maar met katoenen sokjes aan glijden ze niet uit.
Die tip kregen wij van een Duitse moeder nadat J.uul echt enorm hard gevallen was op vakantie naast het zwembad en vanaf het moment dat ze sokken aan heeft gehad is ze niet meer uit gegleden en was ze veel vrijer aan het spelen omdat ze niet meer bang was om te vallen. Naast het uitglijden helpt het ook tegen de warmte want die tegels kunnen ook flink heet worden in de zon.
Romper zonder mouwen, jogging broekje, t-shirt met korte mouwen en een vest. Fijn zittende schoenen en dikke sokken zodat ze in het vliegtuig haar schoenen uit kon (J. is een 'ik-wil-overal-mijn-schoenen-uit-meisje')
Een middel-maat trolly van de Action
Wij zaten in een hotel dus geen niet perse dingen nodig maar we hebben haar eigen rietjes-beker, open beker en vorkje meegenomen en een fles.
nvt J.uul drinkt alleen water, thee en melk
wat voor speelgoed ed?
we hadden een klein koffertje met speelgoed voor in het vliegtuig met boekjes, tekenspulletjes en stickers. Verder had ik mijn Ipad meegenomen en daar wat extra kinder-spelletjes op gezet. Voor aan het zwembad hebben we daar een setje gekocht met emmer, schep, harkje en een bal.
Wat J.uul ook helemaal geweldig vond was een nieuwe pop die mee in het water kon, daar heeft ze de hele vakantie mee rond gelopen.
zie vorige vraag over speelgoed. Verder extra setje kleertjes, voldoende luiers en doekjes, luierzakjes, flesje water, pak melkpoeder, fles, broodjes, koekjes en een klein zakje chips.
we hebben haar eigen kussen en knuffel meegenomen, verder niet.
qua ehbo spullen?
pleisters, paracetamol en prikweg
muziek,filmpjes ed?
ipad met vanalles erop.
La Roche Possay kids factor 50
Ja, wij gingen met vrienden en mijn ouders en hadden de babyfoon meegenomen zodat we bij hen op de kamer nog wat konden gaan drinken als J.uul sliep (zaten de kamer naast ons)
Zie sokken-tip
Wij hebben wasbare zwemluiers, dat zijn zwembroekjes met een geïntegreerde luier zodat er geen wegwerp zwemluier onder hoeft. Wij vinden dat ideaal omdat je dan minder ruimte in de koffer kwijt bent en J.uul vind het heerlijk om geen luier aan te hoeven. Ze kunnen dan ook gewoon in hun zwemkleding blijven lopen zonder dat de billetjes continu nat blijven (wegwerp zwemluier droogt nagenoeg niet).
Wij hebben er 2 van Impse Vimpse.
Fijne vakantie!
Heel veel sokken meenemen!
Veel zwembaden op vakantie hebben natuurstenen tegels die spekglad zijn, maar met katoenen sokjes aan glijden ze niet uit.
Die tip kregen wij van een Duitse moeder nadat J.uul echt enorm hard gevallen was op vakantie naast het zwembad en vanaf het moment dat ze sokken aan heeft gehad is ze niet meer uit gegleden en was ze veel vrijer aan het spelen omdat ze niet meer bang was om te vallen. Naast het uitglijden helpt het ook tegen de warmte want die tegels kunnen ook flink heet worden in de zon.
Romper zonder mouwen, jogging broekje, t-shirt met korte mouwen en een vest. Fijn zittende schoenen en dikke sokken zodat ze in het vliegtuig haar schoenen uit kon (J. is een 'ik-wil-overal-mijn-schoenen-uit-meisje')
Een middel-maat trolly van de Action
Wij zaten in een hotel dus geen niet perse dingen nodig maar we hebben haar eigen rietjes-beker, open beker en vorkje meegenomen en een fles.
nvt J.uul drinkt alleen water, thee en melk
wat voor speelgoed ed?
we hadden een klein koffertje met speelgoed voor in het vliegtuig met boekjes, tekenspulletjes en stickers. Verder had ik mijn Ipad meegenomen en daar wat extra kinder-spelletjes op gezet. Voor aan het zwembad hebben we daar een setje gekocht met emmer, schep, harkje en een bal.
Wat J.uul ook helemaal geweldig vond was een nieuwe pop die mee in het water kon, daar heeft ze de hele vakantie mee rond gelopen.
zie vorige vraag over speelgoed. Verder extra setje kleertjes, voldoende luiers en doekjes, luierzakjes, flesje water, pak melkpoeder, fles, broodjes, koekjes en een klein zakje chips.
we hebben haar eigen kussen en knuffel meegenomen, verder niet.
qua ehbo spullen?
pleisters, paracetamol en prikweg
muziek,filmpjes ed?
ipad met vanalles erop.
La Roche Possay kids factor 50
Ja, wij gingen met vrienden en mijn ouders en hadden de babyfoon meegenomen zodat we bij hen op de kamer nog wat konden gaan drinken als J.uul sliep (zaten de kamer naast ons)
Zie sokken-tip
Wij hebben wasbare zwemluiers, dat zijn zwembroekjes met een geïntegreerde luier zodat er geen wegwerp zwemluier onder hoeft. Wij vinden dat ideaal omdat je dan minder ruimte in de koffer kwijt bent en J.uul vind het heerlijk om geen luier aan te hoeven. Ze kunnen dan ook gewoon in hun zwemkleding blijven lopen zonder dat de billetjes continu nat blijven (wegwerp zwemluier droogt nagenoeg niet).
Wij hebben er 2 van Impse Vimpse.
Fijne vakantie!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden waterschoentjes met een rubberen zool. Ideaal!
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Wij hadden waterschoentjes met een rubberen zool. Ideaal!
Hadden wij ook bij maar daar had ze op dag 1 al heel haar voeten in kapot gelopen. En op de kant waren ze anti slip maar in het water gleed ze er mee uit
Fiwen- Kletskop
Fiwen schreef:Watermeloen schreef:Wij hadden waterschoentjes met een rubberen zool. Ideaal!
Hadden wij ook bij maar daar had ze op dag 1 al heel haar voeten in kapot gelopen. En op de kant waren ze anti slip maar in het water gleed ze er mee uit
Oh, dat werkte dan niet zo goed voor J.
Hier loopt ze er thuis ook op als ze in het zwembadje gaat, ik had ze vorig jaar en heb dezelfde dit jaar weer gekocht.
Kon haast niet misgaan dus.
Gast- Gast
duckie schreef:
Een rokje met lange legging, romper zonder mouwen met bolero erover en een vest en sokjes+schoenen. ( sandalen had ik in mijn handtas.) Zo konden we haar bij aankomst zoveel uitdoen als nodig. Het was meteen op het vliegveld erg warm dus hebben alles uitgedaan behalve het rokje en de romper.
Geen, haar spullen zaten in die van ons
Alleen haar eigen rietjes beker en een pakjes houder.
Gewoon een pak vruchtensap wat we af en toe aanlengde met water, om mee te nemen kleine pakjes vrichtensap. Op het einde vonden we siroop in de supermarkt en hebben we dat nog gekocht.
wat voor speelgoed ed?
Niet veel, stapelbekers, vormenstoof, wat little people spul. Alles van plastic zodat het mee kon naar het zwembad. En nog wat boekjes voor in het vliegtuig, maar ze sliep de hele vlucht.
Handbagage: schoon setje kleding, rietjes beker ( later gevuld met water), zakje knijpfruit luiers en billendoekjes
Nee
qua ehbo spullen?
Zetpillen en wat pleisters
muziek,filmpjes ed?
Geen
Garnier kids factor 50 en aftersun ook van Garnier
Ja, we hadden een appartement en zo konden wij lekker buiten zitten als ze sliep.
Ik denk altijd maar zo als je je pinpas mee hebt komt het allemaal wel goed
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Watermeloen schreef:Fiwen schreef:Watermeloen schreef:Wij hadden waterschoentjes met een rubberen zool. Ideaal!
Oh, dat werkte dan niet zo goed voor J.
Hier loopt ze er thuis ook op als ze in het zwembadje gaat, ik had ze vorig jaar en heb dezelfde dit jaar weer gekocht.
Kon haast niet misgaan dus.
Ik heb ondertussen wel hele fijne gevonden, deze:
http://deichmann.scene7.com/is/image/deichmann/t_p_detail_zoom?$im=1094326_P-1&$sh=1094326_P-1&defaultImage=default_vhs
Heb meteen ook maar een maat groter extra gekocht voor in de winter (we gaan elke week zwemmen en ze vind het heel fijn om deze schoentjes dan aan te hebben)
Fiwen- Kletskop
Jogging broek, shirt met korte mouwen en een vestje. Ook sokken. Ik had een korte broek mee in de tas voor daar.
Tot 2 jaar mag je maar10kg bagage voor ze meenemen. De koffer woof al de helft daarvan. We heben ten de 10kg vereeld ovr onze eigen koffers.
Ja een plastic beker, bordje en bestek.
Ik neem altijd een fles dinken voor ze mee.
wat voor speelgoed ed?
Opblaasbaar spul, foamblokken stapelbekers, boekjes, kleurtjes. En koop daar spul zoals emmer en schep.
Ja als ze in ene camping bedje slapen neem ik een laken en slaapzak mee.
qua ehbo spullen?
ORS, neusspray, zetpillen thermometer, sterilon, pleisters.
muziek,filmpjes ed?
Portable dvd speler met wat dvd's
Nivea kids factoir 50 en 30
Tot nu toe niet, omdat M altijd bij on sop de kamer lag. Nuhebben we 2 slapakamers en neem ik voor haar een babyfoon mee.
Nee
Jogging broek, shirt met korte mouwen en een vestje. Ook sokken. Ik had een korte broek mee in de tas voor daar.
Tot 2 jaar mag je maar10kg bagage voor ze meenemen. De koffer woof al de helft daarvan. We heben ten de 10kg vereeld ovr onze eigen koffers.
Ja een plastic beker, bordje en bestek.
Ik neem altijd een fles dinken voor ze mee.
wat voor speelgoed ed?
Opblaasbaar spul, foamblokken stapelbekers, boekjes, kleurtjes. En koop daar spul zoals emmer en schep.
Ja als ze in ene camping bedje slapen neem ik een laken en slaapzak mee.
qua ehbo spullen?
ORS, neusspray, zetpillen thermometer, sterilon, pleisters.
muziek,filmpjes ed?
Portable dvd speler met wat dvd's
Nivea kids factoir 50 en 30
Tot nu toe niet, omdat M altijd bij on sop de kamer lag. Nuhebben we 2 slapakamers en neem ik voor haar een babyfoon mee.
Nee
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
beddankt voor de tips..
ik twijfel nog over de babyfoon, want we hebben een 7 persoons kamer met 2 vides dus als we buiten op balkon zitten dan zou ik haar wel moeten horen.....
ze drinkt savonds een fles melk en sochtends gewoon melk uit een rietjes beker.. kun je de melk daar ook gewoon zo geven aan je kindje? we zitten op corfu... ben benieuwd ook of we savonds aan melk kunnen komen in het hotel maar dat zie ik daar wel weer
ik twijfel nog over de babyfoon, want we hebben een 7 persoons kamer met 2 vides dus als we buiten op balkon zitten dan zou ik haar wel moeten horen.....
ze drinkt savonds een fles melk en sochtends gewoon melk uit een rietjes beker.. kun je de melk daar ook gewoon zo geven aan je kindje? we zitten op corfu... ben benieuwd ook of we savonds aan melk kunnen komen in het hotel maar dat zie ik daar wel weer
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Thuis dronk M toen gewoon halfvolle melk. Maar voor op vak kocht ik altijd een doos nutrilon.
Vond dat fijner dan de melk daar. Had de flessenwarmer mee en kocht flessen water.
Dit jaar neem ik voor haar wat kleine pakjes houdbare melk mee.
Vond dat fijner dan de melk daar. Had de flessenwarmer mee en kocht flessen water.
Dit jaar neem ik voor haar wat kleine pakjes houdbare melk mee.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Een joggingbroekje en lekker zitten shirt met vest.
Niet, zijn spullen zaten bij ons in de koffer en in de handbagage.
Nee of nou ja 1 fles voor in het vliegtuig.
Nee
wat voor speelgoed ed?
Paar boekjes ( van die kleine) Little people poppetjes ( handig voor in het zwembad, strand enzv) knuffel, we hebben daar een emmer en schepje gekocht en een bal.
Wat koekjes, roosvicee, broodjes.
Nee
qua ehbo spullen?
Wat pleisters, anti muggenspul, paracetamol, ORS, thermometer.
muziek,filmpjes ed?
Nee
Zwitsal aftersun en zonnebrand factor 50 van Garnier.
Nee
Een joggingbroekje en lekker zitten shirt met vest.
Niet, zijn spullen zaten bij ons in de koffer en in de handbagage.
Nee of nou ja 1 fles voor in het vliegtuig.
Nee
wat voor speelgoed ed?
Paar boekjes ( van die kleine) Little people poppetjes ( handig voor in het zwembad, strand enzv) knuffel, we hebben daar een emmer en schepje gekocht en een bal.
Wat koekjes, roosvicee, broodjes.
Nee
qua ehbo spullen?
Wat pleisters, anti muggenspul, paracetamol, ORS, thermometer.
muziek,filmpjes ed?
Nee
Zwitsal aftersun en zonnebrand factor 50 van Garnier.
Nee
Gast- Gast
duckie schreef:binnenkort gaan we met A. naar corfu
Luiers kun je prima daar kopen, zwemluiers zijn hier veel goedkoper dus kun je beter mee nemen!
Lekker zittend, veel laagjes zodat je gemakkelijk aan- en uit kan trekken. Ik vind het vaak koud in een vliegtuig.
Geen, L was jnger dan 2 jaar dus geen eigen stoel. Dan mag je maar 1 extra bagagestuk mee nemen tot 10 kilo, maar dat is de buggy.
Rietjesbeker, papfles, geen bestek
Daar gekocht
wat voor speelgoed ed?
Bal, pop + buggy, boekjes. Emmertje en schepje ed daar gekocht en ook weer achter gelaten
Rietjesbeker met drinken voor stijgen/dalen. Kleine snoepjes voor afleiden. Ipad. Kussentje voor L.
Alleen haar slaapzak
qua ehbo spullen?
thermometer, ors, zetpillen, anti muggen spul!!!, spul tegen muggenjeuk, oordopjes, pleisters, dettol spray
muziek,filmpjes ed?
Ja op de Ipad van alles + leuke apps
P20, zo ideaal!! Smeert gemakkelijk, 1x smeren en niets verbrand. Je kunt met hele gezin met zo'n pot.
Ja, voor op balkon (de deur moest dicht anders werkt de airco niet). No way dat ik weg ga als ze in bed ligt.
dekentje om over te doen als ze in de buggy in slaap vallen (ook voor muggen), waterschoentjes, t-shirts voor in het water of ander UVwerende kleding. Een tablet is ook echt fijn! L wilde geen petje op, maar wel een hoofddoekje.
Fijne vakantie!!
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
duckie schreef:beddankt voor de tips..
L drinkt 's ochtends pap. We hadden pak Brinta mee en konden 's ochtends in de ontbijtzaal warme melk halen.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Tas ziekenhuis en dingen regelen na geboorte
» Wat zit er in je handbagage (vliegvakantie met dreumes)
» Vliegvakantie
» Vliegvakantie met je kind
» Vliegvakantie met peuter!
» Wat zit er in je handbagage (vliegvakantie met dreumes)
» Vliegvakantie
» Vliegvakantie met je kind
» Vliegvakantie met peuter!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: