Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegvakantie

+5
Flower_L
Fiwen
Coccinelle
Darius
Fearie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Vliegvakantie

Bericht  Fearie zo 13 mei 2012 - 8:16

Omdat wij volgend jaar gaan trouwen, willen we ook op huwelijksreis. We zitten te kijken naar een vliegvakantie, omdat we dan al 3 jaar niet meer op vakantie zijn geweest en er dus wel eens van mogen genieten.
Nu heb ik alleen nog nooit gevlogen en ook nog nooit met een kind in een hotel gezeten, nu vraag ik me dus af waar we aan moeten denken bij een vliegvakantie met een kind. D is dan bijna 2 jaar.

Neem je een kinderwagen mee?
Hotel, appartement of apartotel?
Krijgt je kindje een eigen kamer? Wat zijn de voor en nadelen?
All inclusive of juist niet?
Must have faciliteiten?
Goede bestemmingen?

Ik ben er een beetje vroeg bij, maar wil graag weten waar ik rekening mee moet houden en hoeveel we dus moeten sparen :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Darius zo 13 mei 2012 - 8:18

In welke periode willen jullie gaan? In februari kan ik iets over Egypte vertellen, in mei iets over kreta en in juli ben ik in turkije geweest.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Coccinelle zo 13 mei 2012 - 8:34

Neem je een kinderwagen mee? Ja erg handig, buggy mag ook gewoon mee.
Hotel, appartement of apartotel? Bungalowcomplex vind ik nu nog het fijnste. Kan ik lekker voor het huisje een boek lezen terwijl mijn dochter slaapt, 's avonds nog wat drinken buiten voor het huisje. Vorig jaar zaten we aan een rustige boulevard aan zee, heerlijk. Bij een appartement zou dat ook kunnen alleen dan zit je op je balkon, nu kan ik of mijn vriend nog wat zwemmen enz, huisje zo in en uitlopen. Als je voor een appartement kiest zou ik ook kijken of er een lift beschikbaar is als er veel verdiepingen zijn. Een hotel heeft nog niet mijn voorkeur omdat de slaap/woonkamer ineen is.
Krijgt je kindje een eigen kamer? Wat zijn de voor en nadelen? Nee ze slaapt bij ons op de kamer, gaat prima.
All inclusive of juist niet? Wij kiezen voor logies, vind het juist leuk om lekker bij de bakker broodjes te halen en 's avonds een stukje te wandelen en dan ergens wat te gaan eten. Het lijkt me wel leuk om een keer een weekje all-inclusive te zitten maar dan wel als ze wat ouder is, want vaak zit je dan in een hotelkamer.
Must have faciliteiten? Kinderbedje (maar dat is er eigenlijk altijd), kinderstoel is ook wel fijn, evenals een kinderbadje.
Goede bestemmingen? Voor een vliegvakantie alle spaanse eilanden waar je bungalows kan boeken (niet te ver vliegen), en in portugal zijn b.v. (bijna) geen bungalows te vinden.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie zo 13 mei 2012 - 8:53

Darius schreef:In welke periode willen jullie gaan? In februari kan ik iets over Egypte vertellen, in mei iets over kreta en in juli ben ik in turkije geweest.

We trouwen 14 mei volgend jaar, dus willen rond die tijd en uiterlijk eerste week juni.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Darius zo 13 mei 2012 - 8:55

Fearie schreef:
Darius schreef:In welke periode willen jullie gaan? In februari kan ik iets over Egypte vertellen, in mei iets over kreta en in juli ben ik in turkije geweest.

We trouwen 14 mei volgend jaar, dus willen rond die tijd en uiterlijk eerste week juni.

O, wauw, dan is de keuze reuze. Nergens eigenlijk te warm, en alles mooi in bloei. Ik ben zelf op Kreta en Samos geweest, erg leuk. Niet te ver vliegen en alles is redelijk westers. Weinig kans op gekke ziektes ed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie zo 13 mei 2012 - 9:00

En via welke maatschappij boeken jullie?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Coccinelle zo 13 mei 2012 - 9:05

Arke, Sunweb, Sudtours, Jiba, Neckermann, Thomas cook.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fiwen zo 13 mei 2012 - 9:11

Wij zijn net terug van een weekje all-inclusive Turkije en het was weer heerlijk. Wij kiezen juist bewust voor een hotel en all-inn omdat ik op vakantie echt geen zin heb om te koken, af wassen etc. Vaak heb je in dit soort hotels familie-kamers waarbij je een 2e slaapkamer hebt voor de kinderen (of in ons geval vrienden haha).

Wij zijn geweest toen J. 11 maanden was en dan nu met 20 maanden.
Vliegen vond ik beide keren goed te doen.
Buggie nemen we wel mee en die mag tot aan de gate mee en wordt dan van daaruit in het vliegtuig gezet. J. deed haar middag slaapje in de buggie onder de parasol zodat wij ook lekker in de zon/zwembad konden liggen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie zo 13 mei 2012 - 9:48

Wat is ook nog een beetje leuk qua aantal dagen? Je zit natuurlijk ook met de vliegreis en die dag tel je als het ware niet mee toch? Dus 12 dagen boeken is 10 dagen op locatie toch?

Ik ben echt een leek haha, ben altijd alleen maar op de camping geweest :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Flower_L zo 13 mei 2012 - 10:58

Kies iets met twee kamers, gezien jullie zoontje waarschijnlijk eerder op bed ligt dan jullie.
Zwembad met peuterbad vind ik Musthave, was bij ons beide zonvakanties groot succes.
Speelweide waar je kleedje neer kunt leggen is ook prettig.
Buggy kan makkelijk mee, lichtgewicht paraplubuggy kan mee tot aan de gate.

Wij zijn op Kreta en Tenerife geweest, beide erg geschikt. Menora moet ook kindvriendelijk zijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Pandora zo 13 mei 2012 - 19:00

Wij gaan volgende week met onze dochter van bijna 2 naar een bungalowparkt/complex op Gran Canaria, zodra we terug zijn zal ik je onze ervaringen en tips vertellen!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Tiara zo 13 mei 2012 - 19:08

Wij willen misschien ook nog een paar dagen weg dit jaar. Maar wat ik me afvraag; hoe doen jullie het met eten van een net 1-jarige? Kook je dan daarvoor in een appartement of is zo'n buffet/diner daar geschikt voor? Ik geef nooit potjes, dus dat wil ik eigenlijk niet doen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Teddyaapje zo 13 mei 2012 - 19:49

Wij zijn laatst naar t reisbureau geweest voor advies van de bestemming, van alle kanten werd Menorca ons aangeraden, dat moet super zijn met (kleine) kinderen. Het wordt ookwel t buggy-eiland genoemd. We hebben een appartement geboekt, all-in.



@Aanitaa: T. krijgt ook nooit potjes maar voor de vakantie vorig jaar hadden we die wel bij ons. Hij heeft ook gewoon meegegeten van t buffet, maar als we eens wat later gingen eten kreeg hij vooraf een potje zodat hij het ook volhield.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie zo 27 mei 2012 - 8:35

Had het al eens gevraagd, maar wat is een leuk aantal dagen om weg te gaan? Je zit ook met de dag heen en terug vliegen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:05

Wij zijn gaan vliegen toen S net een jaar was. We waren naar Turkije geweest, heel kindvriendelijk land!

Neem je een kinderwagen mee?
Wij hadden de buggy meegenomen en de Mei-Tai

Hotel, appartement of apartotel?
All-Inclusief Hotel ( ideaal!)

Krijgt je kindje een eigen kamer? Wat zijn de voor en nadelen?
Nee hij sliep bij ons op de kamer, vond ik persoonlijk ook prettiger en wij konden savonds prima nog even op t balkon zitten, maar onze ervaring was dat hij later op bed lag en wij eerder dus gingen nog even lezen en dan ook slapen.

All inclusive of juist niet?
Wij hadden dus all in, en vond het ideaal, zoon kon ook al veel eten en jullie zoontje is dan bijna 2 dus dan zal dat vast wel goed komen.

Must have faciliteiten?
Zwembad en speeltuintje. Wat ook lekker is, is een grasweide bij het hotel.

Goede bestemmingen?
Turkije, erg kindvriendelijk, goede temperatuur, meestal ook wel genoeg te doen in omgeving, niet te lang vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 23:11

Bij een hotel moet je alleen erg opletten dat er een koelkast is op je kamer. Aangezien je niet uit de kranen kunt drinken is het in ieder geval wel fijn of flessen water koud te hebben, samen met enig ander drinken misschien. Ik zou zelf ook kijken naar entertainment, dat is voor jezelf fijn maar ook voor de kinderen.

Wij vertrekken 1 juli naar Mallorca en hebben een appartement gehuurd in een aparthotel. Ik wil tussen de middag of wat later op de middag zelf iets (warm) kunnen maken. En een koelkast uiteraard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie vr 6 jul 2012 - 18:36

Pandora schreef:Wij gaan volgende week met onze dochter van bijna 2 naar een bungalowparkt/complex op Gran Canaria, zodra we terug zijn zal ik je onze ervaringen en tips vertellen!

Hoe was het? Waar zijn jullie geweest?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 21:36

Neem je een kinderwagen mee? Wij hadden de buggy mee.
Hotel, appartement of apartotel? Wij hebben nu beide keren in een hotel gezeten.
Krijgt je kindje een eigen kamer? Wat zijn de voor en nadelen? Ze sliepen bij ons op de kamer. Ik vond het niet vervelend.
All inclusive of juist niet? Wij hebben 1x All In gehad en 1 keer alleen met ontbijt en diner. Was beide prima te doen.
Must have faciliteiten? Een zwembad Very Happy
Goede bestemmingen? Wij zijn naar Turkije en Griekenland geweest. Het hotel op Kreta was geen kinderhotel, maar ze hebben werkelijk alles gedaan en vooral H. op handen gedragen. De zoon van de iegenaaren bracht een waterkoker voor mee voor het geval A. `s nachts wakker zou worden, er werd een campingbedje geregeld zodat A. overdag gewoon erbij kon zijn, kon spelen en buiten kon slapen en wij dus ook konden blijven. Wij hebben op beide bestemmingen een heerlijke vakantie gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Laced vr 6 jul 2012 - 21:39

Even offtopic, maar Watermeloen - Heb jij misschien iets van een checklist, van wat allemaal mee te nemen op vakantie met een baby?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 21:47

Ja, die heb ik laatst hier eens ergens neer gezet...
Weet alleen niet meer waar, haha.

Ik zal `m er wel ff opnieuw opzetten in dit topic. Monumentje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Laced vr 6 jul 2012 - 21:50

Watermeloen schreef:Ja, die heb ik laatst hier eens ergens neer gezet...
Weet alleen niet meer waar, haha.

Ik zal `m er wel ff opnieuw opzetten in dit topic. Monumentje!

Super, dank je wel! :cheering:

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 21:50

Luiers
Billendoekjes
Rompers
Sokken
Kam/borstel
Zwemluiers/Zwembroekjes/Badpakken
Waterschoenen
Zonnebrandcreme/Aftersun
Badschuim/Shampoo/Bodylotion
Zonnebril/Petje
Broeken, kort en lang
Shirts, kort en lang
Vestje
Flesjes
Tutjes, speenketting
Badlakens
Plastic lepels
Hoeslakentje/laken/slaapzak
Knuffels, boekjes en ander speelgoed
Anti muggen spul
Thermometer, watjes, zetpillen, alcohol
Zwembadring
Tandenborstel/tandpasta
Neusspray, vitaminen druppels, nagelschaartje
Slabbers
Omslagdoek(en)
Wasknijpers, sudocreme, hydrofiele luiers
Buggy, parasolletje
Potjes voeding voor de eerste dagen
Tussendoortjes
Pleisters, O.R.S.
Zo'n muggennetje voor over het bedje/buggy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 21:51

Misshcien dat mensen nog wel toevoegingen hebben, ik had in elk geval niks te kort op vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Fearie do 6 sep 2012 - 1:56

Even een vraag voor degene die met 1 kind op vliegvakantie gaan, hoe groot is de inhoud van je koffer? Gaat alles in 1 grote of in 2 minder grote?
Wil namelijk binnenkort alvast een koffer in de aanbieding kopen en dan weet ik waar naar te zoeken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegvakantie Empty Re: Vliegvakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum