Haaruitval?
+5
*Noosa
Beachgirl
Blond
*Troela*
Feline
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Haaruitval?
Ik heb echt last van extreme haaruitval. Mensen om me heen merken 't nu ook op.. Overal ligt haar en ik trek er hele plukken uit, terwijl ik echt niet veel haar heb.
Waar kan dit aan liggen? Ben paar maanden geleden gestopt met de pil, zou dat invloed hebben? En ik ben afgelopen maand paar kilo afgevallen (wat nu ook wel zichtbaar wordt)..
Hoe stop ik dit? Ik hou geen haren meer over..
Waar kan dit aan liggen? Ben paar maanden geleden gestopt met de pil, zou dat invloed hebben? En ik ben afgelopen maand paar kilo afgevallen (wat nu ook wel zichtbaar wordt)..
Hoe stop ik dit? Ik hou geen haren meer over..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Re: Haaruitval?
Volgens mij is vitamine D goed voor haren/nagels etc. Ik denk dat het wel te maken kan hebben met het stoppen met de pil. Hormoonhuishouding wisseld dan, ik had dit namelijk heel erg na zwangerschap.
Edit: Dan is het toch vitamine B, heb me vergist.
Edit: Dan is het toch vitamine B, heb me vergist.
Laatst aangepast door Mama1985 op zo 26 aug 2012 - 3:36; in totaal 1 keer bewerkt
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik slik vitamine B, dit is onder andere tegen haaruitval (en voor sterkere nagels).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ben je met een bepaald dieet bezig of niet? Sommige dieten kunnen ook haaruitval veroorzaken omdat je dan een stuk minder voedingsstoffen binnenkrijgt waardoor je haargroei op een laag pitje komt te staan.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, niet echt een dieet.. Eet wat minder koolhydraten maar laat 't niet helemaal weg. Eet 2 keer in de week nog gewoon brood en 3 x per week 's avonds ook nog gewoon iets van pasta of rijst. Verder veel groente, ei en zuivelproducten.
Misschien moet ik maar extra vitaminen gaan slikken.
Misschien moet ik maar extra vitaminen gaan slikken.
Feline- Kletskop
Ik heb er ook een periode last van gehad, zelfs voor bij de dermatoloog gelopen. Heb bloed laten prikken maar daar kwam niks uit. Uiteindelijk denk ik dat het bij mij door stress en niet lekker in mijn vel zitten kwam. Want toen dat beter ging is de haaruitval ook 'normaal' geworden.
Je zou inderdaad vitamine B kunnen proberen
Je zou inderdaad vitamine B kunnen proberen
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Wat vervelend. Je hebt wel een shampoo van vichy die bij wat hielp en een voedingssupplemenrt kan misschien ook helpen. Als het langer duurt misschien naar de ha?
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Heb je misschien stress?
In periodes dat ik veel stress heb dan valt mijn haar met bosjes tegelijk uit. Ben wel eens bang geweest dat ik geen haar meer over zou houden maar gelukkig is dat meegevallen
In periodes dat ik veel stress heb dan valt mijn haar met bosjes tegelijk uit. Ben wel eens bang geweest dat ik geen haar meer over zou houden maar gelukkig is dat meegevallen
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb het ook ontzettend gehad nadat ik met de pil ben gestopt. Vrouwen die net bevallen zijn hebben er soms ook last van. Ben je na het stoppen wel alweer regelmatig ongesteld?
Het is bij mij vanzelf opgehouden. Maar het heeft wel 3 maanden geduurd en mijn haar was ook zichtbaar dunner. Het groeide daarna ook heel raar aan. Opeens kreeg ik een krul die heel droog was, maar die ik er uiteraard ook niet uit wilde knippen omdat het eindelijk weer aan het groeien was.
Ik hoop echt voor je dat het snel stopt.
Het is bij mij vanzelf opgehouden. Maar het heeft wel 3 maanden geduurd en mijn haar was ook zichtbaar dunner. Het groeide daarna ook heel raar aan. Opeens kreeg ik een krul die heel droog was, maar die ik er uiteraard ook niet uit wilde knippen omdat het eindelijk weer aan het groeien was.
Ik hoop echt voor je dat het snel stopt.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ja, m'n menstruatie is nu sinds 1 maand weer regelmatig. Hoop maar dat het daar aan ligt. Schrik me elke keer dood.. En elke keer als ik door m'n haar ga blijven er haren hangen aan m'n handen. Heb er nu maar een staart in gedaan.
Feline- Kletskop
Ik heb het ook gehad, een paar jaar geleden. Ik ben toen ook 2x naar de huisarts geweest en uiteindelijk naar de dermatoloog, maar die kon ook niks raars ontdekken. Hij zei dat het door de leeftijd kwam, ik was toen 28. Hij vroeg of ik ooit een oma had gezien met een dikke bos haar. Nee dus. En schijnbaar kan het al vroeg beginnen dat je haar dunner wordt. Ik heb er de laatste tijd gelukkig niet zo veel last meer van, maar vind het nog altijd heel erg dat ik nog maar de helft van het haar heb wat ik vroeger had en dat het nooit meer terug zal komen.
Ik heb alle laagjes uit mijn haar laten groeien/knippen (alleen aan de voorkant nog wat, zodat er nog wat los kan hangen als ik mijn haar vast heb) en gebruik alleen nog maar kappersshampoo (meestal Chi, maar ik probeer ook wel eens andere merken en heb ook een fles Syoss van de drogist staan, die zonder siliconen, omdat die andere shampoos erg duur zijn).
Ik heb ook wel tabletten geslikt, maar die hielpen niet. Ik heb ook iets van Vichy gebruikt, dat was een lotion die je niet moest uitwassen. Ook geen resultaat. Een kapster raadde me de haarproducten van Nioxin aan, en nou zag ik daar laatst een poster van op de deur hangen bij Brainwash. Dus dat ga ik binnenkort ook eens testen.
Ik heb alle laagjes uit mijn haar laten groeien/knippen (alleen aan de voorkant nog wat, zodat er nog wat los kan hangen als ik mijn haar vast heb) en gebruik alleen nog maar kappersshampoo (meestal Chi, maar ik probeer ook wel eens andere merken en heb ook een fles Syoss van de drogist staan, die zonder siliconen, omdat die andere shampoos erg duur zijn).
Ik heb ook wel tabletten geslikt, maar die hielpen niet. Ik heb ook iets van Vichy gebruikt, dat was een lotion die je niet moest uitwassen. Ook geen resultaat. Een kapster raadde me de haarproducten van Nioxin aan, en nou zag ik daar laatst een poster van op de deur hangen bij Brainwash. Dus dat ga ik binnenkort ook eens testen.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: