Haaruitval na de zwangerschap
+12
kwak
Annemie
Linda
loesje
Mida4you
Teddyaapje
sabje
Printje
L!ND@
Susan
Tania
Spring
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Haaruitval na de zwangerschap
Vier maanden geleden ongeveer ben ik bevallen en sinds een maand ofzo heb ik heb erg last van haaruitval. Als ik even met mijn handen door mijn haar ga heb ik zo een bos vol in mijn handen. Het valt uit met wortel en al.
Heb jij dat ook gehad en wat heb je er aan gedaan? Of ging het vanzelf weer over? Heb je je bos haar weer terug gekregen zoals het was?
Ik heb gelukkig veel en dik haar maar het is denk ik al zowat gehalveerd.
Heb jij dat ook gehad en wat heb je er aan gedaan? Of ging het vanzelf weer over? Heb je je bos haar weer terug gekregen zoals het was?
Ik heb gelukkig veel en dik haar maar het is denk ik al zowat gehalveerd.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Haaruitval na de zwangerschap
Ja dat heb ik ook gehad, het is vanzelf weer gestopt en ik heb weer dezelfde bos haar als voor m'n zwangerschap. Overigens is het volgens mij zo dat je tijdens je zwangerschap minder haar verliest en dat dus pas na je zwangerschap verliest. Als je die 'extra' haren dan verloren bent stopt het vanzelf.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ik heb het ook heel erg gehad, overal lagen haren en het doucheputje zat vol na een keer douchen. Na een maand of 6/7 is dit vanzelf minder geworden. In de zwangerschap heb ik een mooie, volle bos haar gekregen en dat extra haar is blijkbaar uitgevallen, want nu is het weer zoals voor de zwangerschap.
Gast- Gast
Voor zover ik het heb begrepen hou je tijdens je zwangerschap juist meer haren vast en na de zwangerschap raak je die weer kwijt, waardoor het heel veel is en het lijkt alsof je al je haar kwijtraakt, maar je gaat gewoon terug naar het haar dat je had voor de zwangerschap.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja dat heb ik ook begrepen inderdaad. Maar hebben jullie er geen middeltjes voor gebruikt?
Ik lees wel eens wat over tabletten die zouden zorgen dat je haar weer sterker wordt ofzo.
Ik lees wel eens wat over tabletten die zouden zorgen dat je haar weer sterker wordt ofzo.
Spring- Kletskop
Nee, want er is in feite niks met je haar aan de hand, het is gewoon de extra haren van tijdens je zwangerschap die je weer kwijtraakt.
Susan- Lady Post-a-lot
Als je je zorgen maakt zou je multivitaminepillen kunnen slikken.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh, ik had er ook vreselijk veel last van, gek werd ik ervan! Ik dacht dat het nooit zou ophouden, maar toen al mijn "zwangerschapshaar" was uitgevallen, was het weer als voorheen. Helaas
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik verlies op het moment nog steeds bossen tegelijk, het is echt heel verschrikkelijk.
Maar op het laatst had ik ook een bos waar je u tegen zei, zo verschrikkelijk dik.
Maar op het laatst had ik ook een bos waar je u tegen zei, zo verschrikkelijk dik.
Gast- Gast
Dat kan ik me voorstellen Weetjewel, volgens mij heb jij ook best dik haar.
Spring- Kletskop
Ik heb dit ook heel erg gehad, weet niet meer hoelang maar idd wel een paar maanden geloof ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb het ook heel erg gehad. Ik denk dat het nu ongeveer 2/3 maanden is gestopt. Kwam ook echt met bossen eruit. Dacht dat ik niks over zou houden, maar nu is mijn haar weer hetzelfde als voor de zwangerschap (tijdens de zwangerschap was het erg droog en stug).
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Ik heb dat ook een aantal maanden gehad. De plukken vielen er zo uit. Maar na een half jaar was het in een keer een stuk minder en even later had ik er geen last meer van gelukkig
Gast- Gast
Susan schreef:Voor zover ik het heb begrepen hou je tijdens je zwangerschap juist meer haren vast en na de zwangerschap raak je die weer kwijt, waardoor het heel veel is en het lijkt alsof je al je haar kwijtraakt, maar je gaat gewoon terug naar het haar dat je had voor de zwangerschap.
Klopt. Normaal gesproken verliest een mens gemiddeld 80 tot 100 haren per dag. Omdat haren van vroeger uit ter bescherming dienen, en een zwangere vrouw extra bescherming nodig heeft, houdt het lichaam tijdens de zwangerschap de haren vast. Na de bevalling verdwijnen de zwangerschapshormonen langzaam weer uit je lichaam en zullen (bij de meeste) vanaf 3 maanden na de bevalling die extra vastgehouden haren uitvallen.
Niks om je zorgen over te maken. Als je echt kale plekken krijgt kun je er evt. vit. B voor slikken (en als het echt erg is zou ik voor de zekerheid even langs de ha gaan, wie weet is er meer aan de hand) maar als het goed is groeien die plekken ook weer dicht.
Ik had zelf een beetje inhammen gekregen (gelukkig was ik de enige die het opmerkte) maar die zijn ondertussen weer dichtgegroeid.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hier klinkt het ook bekend in de oren en de haren lagen overal. Gek werd ik ervan. Ik durfde mijn haar bijna niet meer te kammen omdat ik zo bang was dat er weer heel veel haar uitviel. Na ongeveer 5 maanden is het minder geworden, gelukkig!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Heel herkenbaar. Vooral na mijn tweede zwangerschap had ik hier ontzettend last van. Ik kon er hele plukken haar tegelijk uittrekken. Het heeft ongeveer 5 maanden geduurd en toen stopte het binnen 2 weken.
Gast- Gast
ik heb er nog steeds last van maar begin wel wat minder te worden gelukkig
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik heb er ook nog steeds last van, gek word ik er van! Ik kan er inderdaad ook hele plukken tegelijk uit trekken. Hoop dat het hier binnenkort ook eens stopt. Morgen ga ik in ieder geval naar de kapper om een groot stuk van m'n haar te laten knippen, dat zal ook wel schelen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Jeetje, met zeven maanden dus nog steeds last er van.
Spring- Kletskop
Ik had er ook erge last van, maar het is toen na een paar maanden wel weer over gegaan, gelukkig...
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
vreselijk he! je hebt echt het gevoel dat er geen haar meer op je hoofd blijft!
bij mij, 7 maand na de bevalling is het zo goed als over gelukkig.
bij mij, 7 maand na de bevalling is het zo goed als over gelukkig.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Bij mij viel het ook heel erg uit. Ik heb van mezelf al heel dun haar. Gelukkig stopte het na een maand of 8.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Ik heb dit ook gehad. Het was zo erg dat mijn al niet zo dikke bos haar flink uitdunde en ik me zorgen begon te maken. Het is na een paar maanden pas gestopt. Het groeit allemaal wel weer aan, alleen duurt het een tijdje voordat het weer lengte heeft. Eerst had ik gewoon stekeltjes van de nieuwe haartjes en nu ze wat langer worden heb ik zelfs een pony van de nieuwe haartjes die groeien.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Bij mijn 1e zwangerschap begon de haaruitval pas na 3-4 maanden en duurde het vervolgens een maand of 3. Toen had ik redelijk kort haar (boblijn) dus dat scheelde wel vond ik zelf. Ik kreeg ook meer inhammen ook iets verder naar achteren zaten echt bijna kale plekken. Dit is allemaal bijgegroeid en werd weer als vanouds.
Nu heb ik sinds een week of 4 last van erge haaruitval. Ik draag mijn haar nu bewust ook al die tijd meer los, word gek van die haren overal. Dus nu borstel ik eht heel goed sochtends en savonds. Inmiddels heb ik ook langer haar dan toen, en merk dus ook dat ik het doucheputje wel een keer of 2-3 moet legen tijdens het douchen. Nu had ik wel afgelopen week alweer het idee dat het weer beter ging overigens.
Je kutn wel extra vitamines slikken, maar dikke kans dat tegen de tijd dat die helpen je haar sowieso al minder uitvalt.
Nu heb ik sinds een week of 4 last van erge haaruitval. Ik draag mijn haar nu bewust ook al die tijd meer los, word gek van die haren overal. Dus nu borstel ik eht heel goed sochtends en savonds. Inmiddels heb ik ook langer haar dan toen, en merk dus ook dat ik het doucheputje wel een keer of 2-3 moet legen tijdens het douchen. Nu had ik wel afgelopen week alweer het idee dat het weer beter ging overigens.
Je kutn wel extra vitamines slikken, maar dikke kans dat tegen de tijd dat die helpen je haar sowieso al minder uitvalt.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
LMCurious schreef:Bij mijn 1e zwangerschap begon de haaruitval pas na 3-4 maanden en duurde het vervolgens een maand of 3. Toen had ik redelijk kort haar (boblijn) dus dat scheelde wel vond ik zelf. Ik kreeg ook meer inhammen ook iets verder naar achteren zaten echt bijna kale plekken. Dit is allemaal bijgegroeid en werd weer als vanouds.
oow dit geeft mij hoop
Sinds een paar weken valt me ineens op dat mijn haar heel veel uitvalt. Kan dat nu ''ineens'' pas gaan beginnen? Wel laat zeg. Nou ja hopelijk word ik niet al te kaal....
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Haaruitval..
» Haaruitval?
» Dochter (bijna2) haaruitval...
» haaruitval
» Haaruitval..
» Haaruitval?