Zelf babyhapjes maken
+5
Annemie
sheila123
Susan
Mamsie
bella
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zelf babyhapjes maken
Ik maak altijd zelf de babyvoeding voor S. Tot nu toe heb ik alleen groente, fruit en aardappel gepureerd tot een hapje en nu wilde ik eigenlijk ook hapjes gaan maken met pasta en rijst. Pasta heb ik al een keer geprobeerd maar ik krijg dat niet goed gepureerd. Ik krijg dan zo'n kleverige bal waar ik dan niks mee kan haha. Heeft er misschien iemand tips voor me? Echt grote stukjes erin wil hij nog niet eten. En weet er misschien iemand nog een handige site toevallig met allerlei combinaties/recepten voor babyhapjes?
Gast- Gast
Re: Zelf babyhapjes maken
Vindt hij het niet leuk om de losse pastastukjes zelf op te pakken en op te eten? Misschien wil hij het wel eten als ie er zelf de controle over heeft.
Gast- Gast
Mijn eerste gedachte; met 6 maanden nog pureren?
Ik denk inderdaad, net als Dromertje, dat ik het dan in wat grotere stukjes zou geven.
Wij prakken hier alles, en mijn zoon is bijna 6 maanden, en dat hapt ook al heerlijk weg.
Pasta kun je ook best fijn krijgen door te snijden/prakken.
Ik denk inderdaad, net als Dromertje, dat ik het dan in wat grotere stukjes zou geven.
Wij prakken hier alles, en mijn zoon is bijna 6 maanden, en dat hapt ook al heerlijk weg.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10
Sommige baby's beginnen pas met 6 maanden met vast voedsel dus zo gek is het niet. Hij eet gewoon nog geen kleine stukjes zoals een heel macaroni schelpje want dan moet hij kokhalzen. Ik pureer alles nog met een staafmixer voor hem
Gast- Gast
bella schreef:Mijn eerste gedachte; met 6 maanden nog pureren?
Veel baby's beginnen pas bij 6 maanden.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Anders zou ik gewoon nog even wachten met pasta, over een maand of twee a drie kun je het gewoon heel fijn snijden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik pureerde ook alles toen omdat ik net begonnen was dus zo raar is dat niet nee. Je kunt voor verschillende receptjes ook eens kijken op www.keukenkikker.nl daar heb ik wel veel aan gehad.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Razz_ schreef:Ik maak altijd zelf de babyvoeding voor S. Tot nu toe heb ik alleen groente, fruit en aardappel gepureerd tot een hapje en nu wilde ik eigenlijk ook hapjes gaan maken met pasta en rijst. Pasta heb ik al een keer geprobeerd maar ik krijg dat niet goed gepureerd. Ik krijg dan zo'n kleverige bal waar ik dan niks mee kan haha. Heeft er misschien iemand tips voor me? Echt grote stukjes erin wil hij nog niet eten. En weet er misschien iemand nog een handige site toevallig met allerlei combinaties/recepten voor babyhapjes?
Klinkt alsof hij het al langer krijgt dan de dag van zijn 6 maanden.
Maar goed.
Waarom met 6 maanden dan gelijk al pasta?
Om dan even bij je vraag te blijven; nee geen tips.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
bella schreef:Razz_ schreef:...
Klinkt alsof hij het al langer krijgt dan de dag van zijn 6 maanden.
Maar goed.
Waarom met 6 maanden dan gelijk al pasta?
Om dan even bij je vraag te blijven; nee geen tips.
Klopt maar ik had het over baby's in het algemeen. Ik ben begonnen met 4 maanden maar veel starten met 6 maanden met vast voedsel. Ik wil hem gewoon rustig aan allerlei smaken laten wennen en voorlopig nog alles pureren tot ik merk dat hij een stapje hoger wil. Dus met stukjes erin.
@ Sheila123 bedankt voor de site !
Gast- Gast
Als je er veel tomatenpuree doordoet, kleeft het niet aan elkaar. Dus gewoon veel meer saus erbij doen dan hoe je het zelf zou eten.
Gast- Gast
Hoe doen jullie dat dan met groente, gewoon koken en dan mixen?? Ik ben heel slecht in koken, maar ik zit erover te denken om toch maar eens vers te gaan koken (die groente potjes voor baby's zijn ook zo duur) en dan de groente te mixen, of kan dat niet? En kun je dat dan ook eventueel in de vriezer bewaren? Kun je ook gewoon groente uit een blik (bijv. van bonduelle) aan je kindje geven en dat mixen of is dat slecht?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
@ Annemie: Groente uit pot is niet heel gezond vanwege dat er vaak teveel zout in zit en dat is slecht voor je kindje.
Verder kun je groente's best mixen hoor! Appel me witlof bijvoorbeeld of wortel met sperzieboontjes.
@ Razz: Toen H nog geprakt/gepureerd at deed ik de ongekookte pasta eerst in de mixer en dan pas koken.
Bij de Albert Heijn hebben ze een heel leuk boek voor gerechten van 4mnd tot 4 jaar.
Daar staat ook in wat je kunt bewaren in de vriezer en hoe lang enzo.
Verder kun je groente's best mixen hoor! Appel me witlof bijvoorbeeld of wortel met sperzieboontjes.
@ Razz: Toen H nog geprakt/gepureerd at deed ik de ongekookte pasta eerst in de mixer en dan pas koken.
Bij de Albert Heijn hebben ze een heel leuk boek voor gerechten van 4mnd tot 4 jaar.
Daar staat ook in wat je kunt bewaren in de vriezer en hoe lang enzo.
Gast- Gast
@ Hazeltje hey dat is wel een tip van die macaroni ! Daar had ik zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht ! Misschien dat het dat beter gaat, bedankt !
@ Annemie de eerste weken kreeg S. maar 1 soorte groente en fruit. Ik kookte het dan in weinig water en maakte het fijn met een staafmixer tot een papje. Een maand later ging ik 2 soorten groente en fruit pureren en een paar weken later deed ik een aardappeltje bij de groente. Met vlees en vis wil ik nog even wachten maar dat mag na 6 mnd in principe ook. Je moet wel opletten welke groente en fruit je al mag geven. Er staan diverse lijstjes op internet. Je mag bijvoorbeeld nog geen radijsjes geven met 6 maanden en ook geen kool.
@ Annemie de eerste weken kreeg S. maar 1 soorte groente en fruit. Ik kookte het dan in weinig water en maakte het fijn met een staafmixer tot een papje. Een maand later ging ik 2 soorten groente en fruit pureren en een paar weken later deed ik een aardappeltje bij de groente. Met vlees en vis wil ik nog even wachten maar dat mag na 6 mnd in principe ook. Je moet wel opletten welke groente en fruit je al mag geven. Er staan diverse lijstjes op internet. Je mag bijvoorbeeld nog geen radijsjes geven met 6 maanden en ook geen kool.
Gast- Gast
Als je ervoor kiest om je kindje groenten uit blik te geven, kun je denk ik beter nog voor een potje Olvarit gaan.
Gast- Gast
Maple schreef:Als je ervoor kiest om je kindje groenten uit blik te geven, kun je denk ik beter nog voor een potje Olvarit gaan.
Je hebt tegenwoordig ook potten zonder zout. Geloof van de hak. Die zijn volgens mij prima geschikt.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Het boek Opperdepop! is een enorme aanrader. In de eerste hoofdstukken staan recepten en tips voor babyhapjes. De laatste hoofdstukken zijn recepten voor maaltijden die je met het hele gezin kunt eten met kinderen van 2-4 jaar. Wij koken heel regelmatig dingen uit het boek, heerlijk allemaal
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Inderdaad dat boek is zeker een aanrader! Echter kan ik je niet veel verder helpen omdat wij nog niet zover zijn. Lynn is nu 6 maand en net begonnen met groente en fruit. Dit kook ik en prak ik met een vork, nooit gepureerd en dit gaat helemaal goed! Aardappelen en pasta ben ik nog niet aan begonnen en wacht daar ook nog maar mee..
Gast- Gast
Kan je dat boek gewoon in de AH supermarkt kopen of moet je die perse online bestellen?
Gast- Gast
Dat boek is super!! Je kan het gewoon in de winkel halen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Let wel op,
het boek is vaak uitverkocht.
Hier is het boek een maand of 3 niet te verkrijgen geweest geloof ik. Kon hem wel reserveren, maar toen had ik al via iemand anders heb opperdepop boek kunnen bemachtigen.
het boek is vaak uitverkocht.
Hier is het boek een maand of 3 niet te verkrijgen geweest geloof ik. Kon hem wel reserveren, maar toen had ik al via iemand anders heb opperdepop boek kunnen bemachtigen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Hier was het ook uitverkocht inderdaad.
Ik heb `m ook via iemand anders.
Op MP staan er ook vaak.
Ik heb `m ook via iemand anders.
Op MP staan er ook vaak.
Gast- Gast
Bedankt voor de tips, dat boek ga ik ook maar eens even ophalen en anders even op mp kijken.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf ijs maken
» Zelf sushi maken
» Zelf frikandelbroodjes maken?
» zelf een krant maken
» Zelf shoarmapizza maken
» Zelf sushi maken
» Zelf frikandelbroodjes maken?