Zelf een fotoshoot maken
+3
minoessepoes
Marin
Lonne
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zelf een fotoshoot maken
Hoi hoi,
Mij lijkt het leuk om samen met een vriendin een fotoshoot te maken.
Maar nu willen we dat graag zelf laten doen door haar vriend.
En aangezien het buiten best fris is, hebben jullie misschien tips hoe we dat het beste binnen kunnen doen??
Zodat je toch leuke fotos krijgt....
X
Mij lijkt het leuk om samen met een vriendin een fotoshoot te maken.
Maar nu willen we dat graag zelf laten doen door haar vriend.
En aangezien het buiten best fris is, hebben jullie misschien tips hoe we dat het beste binnen kunnen doen??
Zodat je toch leuke fotos krijgt....
X
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Zelf een fotoshoot maken
Ik zou 't wel buiten doen. Het is prachtig met de herfstkleuren nu in de parken, en zo tussen 3 en 5 is er prachtig licht.
Als je binnen een fotoshoot wilt doen heb je toch al gauw een studio nodig met de juiste achtergrond en lichten. Binnen wordt niet snel mooi als je geen professionele apparatuur hebt, terwijl je buiten nog best een end komt zonder dat spul.
Als je binnen een fotoshoot wilt doen heb je toch al gauw een studio nodig met de juiste achtergrond en lichten. Binnen wordt niet snel mooi als je geen professionele apparatuur hebt, terwijl je buiten nog best een end komt zonder dat spul.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou het idd ook buiten doen. Het is nu prachtig met al de kleuren.
Gast- Gast
En kun je met een programma als photoshop ofzo ook een foto precies uitknippen zeg maar en op een witte achtergond plakken?
Kan geen programma op mn computer vinden waar dat mee lukt.
Iemand een idee of ik dat ergens gratis kan downloaden en makkelijk werkt?
Kan geen programma op mn computer vinden waar dat mee lukt.
Iemand een idee of ik dat ergens gratis kan downloaden en makkelijk werkt?
Lonne- Fluisteraar
Voor de echte leek op foto gebied is Picasa een aanrader (via google gratis te verkrijgen) en je kan online via www.picnik.com ook wel de simpele dingen aan foto's bewerken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het gedownload maar kan het nergens vinden.
Wie weet er een programma waar je wel de foto letterlijk kunt uitknippen en kunt plakken op een andere achtergrond
Wie weet er een programma waar je wel de foto letterlijk kunt uitknippen en kunt plakken op een andere achtergrond
Lonne- Fluisteraar
Photoshop!
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
Photoshop maar als leek valt dat bijna niet te doen, dat wordt niet mooi kan ik je nu al zeggen. Ik zou dan gewoon of lekker buiten een mooie achtergrond zoeken, of het in een professionele studio laten doen.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Photoshop maar als leek valt dat bijna niet te doen, dat wordt niet mooi kan ik je nu al zeggen. Ik zou dan gewoon of lekker buiten een mooie achtergrond zoeken, of het in een professionele studio laten doen.
+1, zeker als je er nog nooit mee gewerkt heb.. Ik gebruik photoshop al jaren, (voor simpele dingen, beetje photobewerking, banners maken etc) en ik krijg het ook niet eens in de buurt van een beetje mooi.. Het ziet er toch altijd snel heel nep uit.
En waarom zou je het op een witte achtergrond willen plakken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Mocht je het toch echt thuis willen doen, dan moet je ergens maar een wit laken ophangen en daar voor gaan staan. Alleen de belichting zal toch moeilijk zijn zo zonder professionele lampen.
Marin- Lady Post-a-lot
PhotoFiltre is trouwens ook een handig (gratis) bewerkprogramma!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Gewoon lekker buiten doen, zoek een leuke locatie. Zoals al eerder gezegd, ga je niet wagen aan binnenfoto's met fotobewerking als je het perfect wilt hebben.
Maar goed, dat is ook maar net hoe kritisch je eigen oog is. Ik ken genoeg mensen die laaiend enthousiast worden van mensen die foto's maken in de spiegel van de badkamer met hun mobieltje, dus het is ook maar weer net waar jij de lat legt c.q het verschil ziet in een fotoshoot en gewoon lekker foto's maken met vrienden.
Ben ook een beetje in de war wat je bedoelt met een fotoshoot 'maken'. Bedoel je dat jij dan op de foto wil, dat jij de setting maakt of....?
Maar goed, dat is ook maar net hoe kritisch je eigen oog is. Ik ken genoeg mensen die laaiend enthousiast worden van mensen die foto's maken in de spiegel van de badkamer met hun mobieltje, dus het is ook maar weer net waar jij de lat legt c.q het verschil ziet in een fotoshoot en gewoon lekker foto's maken met vrienden.
Ben ook een beetje in de war wat je bedoelt met een fotoshoot 'maken'. Bedoel je dat jij dan op de foto wil, dat jij de setting maakt of....?
Laatst aangepast door Zero op vr 21 okt 2011 - 11:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zero schreef:
Gewoon lekker buiten doen, zoek een leuke locatie. Zoals al eerder gezegd, ga je niet wagen aan binnenfoto's met fotobewerking als je het perfect wilt hebben.
Gast- Gast
En dan helemaal het toppunt;
Staat er bij '1 persoon vindt dit leuk' en dan is het diegene zelf.
Gast- Gast
Zero schreef:
En dan helemaal het toppunt;
Staat er bij '1 persoon vindt dit leuk' en dan is het diegene zelf.
Haha, ja dat is wel echt heel jammer.
Gast- Gast
Ik zou het ook buiten doen, de kleuren buiten zijn prachtig buiten in deze tijd van het jaar. Lekkere trui aan, mooie muts, sjaal en wanten en dan lekker het bos in. Maar aan je reactie te zien, willen jullie gewoon een mooie studio shoot.
Het kan wel binnen (ook zonder lampen). Je dient dan met indirect licht te fotograferen. Dit gebeurd veel met New Born shoots omdat je dan veelal geen apparatuur mee kan nemen. Maar het eist wel photoshopkennis. Daarnaast adviseer ik je dan ook als stof lycra te kopen i.p.v. een katoenen laken (dit kreukt te veel). Of nog beter een papierrol. Scheelt ook weer heel veel in je bewerking. Maar als ik dan alle bij elkaar op ga tellen, kan je net zo goed naar iemand toe gaan die een studio heeft.
Mocht je het wel buiten willen doen, adviseer ik je een reflexiesherm te kopen. Dan hoef je niet te flitsen en niet te knijpen met je ogen tegen de zon in en geeft een heel mooi effect. Daarnaast ontstaan er geen vervelende harde schaduwen.
Het kan wel binnen (ook zonder lampen). Je dient dan met indirect licht te fotograferen. Dit gebeurd veel met New Born shoots omdat je dan veelal geen apparatuur mee kan nemen. Maar het eist wel photoshopkennis. Daarnaast adviseer ik je dan ook als stof lycra te kopen i.p.v. een katoenen laken (dit kreukt te veel). Of nog beter een papierrol. Scheelt ook weer heel veel in je bewerking. Maar als ik dan alle bij elkaar op ga tellen, kan je net zo goed naar iemand toe gaan die een studio heeft.
Mocht je het wel buiten willen doen, adviseer ik je een reflexiesherm te kopen. Dan hoef je niet te flitsen en niet te knijpen met je ogen tegen de zon in en geeft een heel mooi effect. Daarnaast ontstaan er geen vervelende harde schaduwen.
Gast- Gast
De herfst is de ideale tijd van het jaar om foto's te maken in het bos.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf ijs maken
» Kussenhoesjes zelf maken...
» zelf een krant maken
» appelbol zelf maken
» Zelf cadeautjes maken
» Kussenhoesjes zelf maken...
» zelf een krant maken