Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ceremoniemeester

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ceremoniemeester Empty Ceremoniemeester

Bericht  bloemenmeisje za 25 aug 2012 - 0:27

Een aantal weken geleden ben ik gevraagd door vrienden om ceremoniemeester te zijn bij hun bruiloft. Natuurlijk vind ik dit een hele eer en heb ik meteen ja gezegd, alleen nu ik erover zit na te denken weet ik helemaal niet zo goed wat er van mij verwacht wordt. Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die al eens ceremoniemeester zijn geweest? En mij hierover wat meer kunnen vertellen? Wat moest je regelen? Wat waren je taken?

bloemenmeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 56
Registratiedatum : 31-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ceremoniemeester Empty Re: Ceremoniemeester

Bericht  Joli86 za 25 aug 2012 - 0:34

Waarom vraag je het niet gewoon aan het bruidspaar?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  bloemenmeisje za 25 aug 2012 - 0:39

Ja, dat ga ik ook nog zeker doen! Wil me alleen graag van te voren voorbereiden, meer in het algemeen zeg maar, zodat ik ook een beetje weet wat mij te wachten staat en welke dingen ik aan ze moet vragen.

bloemenmeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Angela_1986 za 25 aug 2012 - 1:04

Ik ben ooit ceremoniemeester geweest. Bespreek inderdaad heel erg goed en duidelijk met het bruidspaar wat ze van je verwachten, dat is wel echt belangrijk!

Ik voelde me ook zeer vereerd, vond het heel erg leuk om zo dicht bij hun bruiloft betrokken te zijn maar het was ook 'intensief', al lag dat waarschijnlijk ook aan het feit dat ik op dat moment niet heel lekker in m'n vel zat.

Ik was dus nauw betrokken bij de voorbereidingen van het huwelijk, veel dingen mee uitgezocht of als eerste gezien, mee nagedacht over de dag, enzovoorts. Het draaiboek heb ik n.a.v. hun wensen opgesteld en op dat moment konden zij dus ook duidelijk aangeven op welk moment van de dag ze wat van mij verwachtten.

Op de kaart stond mijn naam, mailadres en telefoonnummer, mensen konden zich bij mij afmelden of het aangeven als ze 'iets' wilde doen. Ik heb echter niet veel afmeldingen gehad, de meeste mensen deden dat toch liever bij het bruidspaar d.m.v. een telefoontje of kaartje. Ook was het bruidspaar vooraf al heel duidelijk dat ze liever niet allerlei sketches e.d. hadden dus daar heb ik ook geen verzoekjes voor gehad.

Op de dag zelf had ik zeg maar het overzicht, wist hoe laat we waar moesten zijn en kon dat dus ook zowel bij het bruidspaar als de (dag)gasten aangeven. Het bruidspaar heeft zich daar dus niet druk over hoeven te maken. Ik heb de kadootjes mee in ontvangst genomen en de bedankjes later op de avond uitgedeeld.
Voor de feestlocatie was ik het aanspreekpunt zodat ook zij het bruidspaar niet lastig hoefde te vallen.

Zoals gezegd vond ik het dus erg intensief maar ook ontzettend leuk om te doen! :cheering:

Veel plezier met de voorbereidingen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  bloemenmeisje zo 26 aug 2012 - 3:20

Bedankt voor je reactie. Het klinkt inderdaad heel erg intensief maar ook super leuk om te doen. Volgende week gaan we rond de tafel zitten, dus dan hoop ik het een en ander duidelijk te krijgen en aan de slag te kunnen. Wel zin in!

bloemenmeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ella zo 26 aug 2012 - 5:58

Op internet kan je lijsten vinden met wat je taken kunnen zijn. Het bruidspaar zal wel aangeven wat ze wel en niet van je verwachten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sanne-84 zo 26 aug 2012 - 6:01

Erg afhankelijk van het bruidspaar!
Wij regelden gewoon alles zelf, en had de ceremoniemeester om mee te denken/kijken naar het dagprogramma, en een aanspreekpunt voor de dag zelf.
Anderen maken de taak weer groter..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud