Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij na je burnout gedaan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat heb jij na je burnout gedaan? Empty Wat heb jij na je burnout gedaan?

Bericht  Isis vr 24 aug 2012 - 2:29

Ik zit nu ongeveer een 5tal maanden thuis met een burnout. In het begin wilde ik echt niet terug naar mijn oude werkgever omdat de omstandigheden daar niet goed zijn. Dus ben ik beginnen solliciteren maar hoe langer ik solliciteer, hoe minder ik het zie zitten om bij een nieuwe werkgever te starten... Want dan kan ik niet re-integreren en moet ik me toch wat bewijzen in mijn proefperiode. Kortom; veel twijfel. Maandag heb ik gesprek met mijn werkgever over 'wat nu verder'?

Wat heb jij gedaan na je burnout? Teruggegaan of andere job gezocht? En ben je daar nu tevreden over, hoe het is gegaan?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij na je burnout gedaan? Empty Re: Wat heb jij na je burnout gedaan?

Bericht  Curious vr 24 aug 2012 - 5:10

Ik heb geprobeerd te reintegreren in mijn eigen werk, dat lukte niet. Later nog geprobeerd in een andere functie binnen het bedrijf en dat ging ook niet.
Nu heb ik toevallig vandaag een arbeidsdeskundig reintegratieonderzoek gehad en daar is uitgekomen dat mijn organisatie inderdaad geen functie heeft die geschikt zijn voor mij. Een 2e spoor reintegratie wordt nu in gezet (we gaan kijken buiten de organisatie). Daarvoor ben ik nu aan het zoeken met mijn werkgever naar een geschikt reintegratiebureau (zie mijn topic hierover). Ik zal dus op zoek gaan naar een andere functie. (overigens liggen mijn klachten wel iets anders als bij een burn out, maar het is wel te vergelijken denk ik)

Succes verder! Ik weet hoe lastig deze dingen zijn!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Angela_1986 vr 24 aug 2012 - 22:14

Ik ben in dezelfde functie bij dezelfde werkgever terug gekeerd. Voor mij is vanaf het begin al duidelijk geweest dat ik die functie wilde blijven uitoefenen. Door 'advies' van anderen heb ik hier wel eens aan getwijfeld maar diep in mijn hart wist ik dat ik er niet gelukkig van ging worden als ik wat anders ging doen.

Mijn oorspronkelijke functie was dan ook niet het probleem maar alles wat daarbij kwam kijken aan extra taken, o.a. door slecht management en het uitvallen van collega's (door burn-outs). Daarbij had ik een té groot verantwoordelijkheidsgevoel en privé ook wat heftige dingen meegemaakt. Dat samen maakte dat het me te veel werd.

In het begin heb ik een tijdje een andere functie uitgevoerd op een aanzienlijk lager niveau dus volgens mijn toenmalige manager moest ik dat met gemak kunnen. Dat ging echter niet met gemak omdat het idd wel een functie op een lager niveau was maar wel een voor mij nieuwe functie waarvan ik niet wist wat die inhield. Ik moest me dus inlezen, alles 'uitvinden', enzovoorts. Daar had ik echter helemaal de energie niet voor! Ik ben daar dus ook snel mee gestopt en overgestapt naar de basis van mijn oorspronkelijke functie en voerde afgekaderde taken uit. Die hebben we langzaam weer uitgebreidt tot het complete taakpakket.

Succes!!! hug
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  TukTuk vr 24 aug 2012 - 22:40

Geen persoonlijke ervaring, wel van dichtbij gezien bij mijn vader. Ik denk dat je heel goed moet kijken naar waardoor die burn-out is gekomen.. Komt het voornamelijk door je huidige werkgever, dan zou ik toch ander werk zoeken. Komt het juist door persoonlijke dingen van jezelf en heeft je werk er verder weinig mee te maken, dan zou je moeten kiezen wat je liever zou willen.

Mijn vader raakte overspannen op zijn toenmalige werk, heeft een hele tijd thuis gezeten (toch wel ruim een jaar bij elkaar, als het niet langer is), en al snel kwam de conclusie, dat hij er niet uit zou komen als hij bij die werkgever zou blijven. (Dankzij de huisarts die gewoon heel duidelijk zei "de enige manier om dit te doorbreken is uit de situatie te stappen")
Hij is gaan solliciteren, en heeft op een gegeven moment een soortgelijke, maar zelfs hogere functie, met meer verantwoordelijkheden gevonden, en is van de een op andere dag ook weer fulltime gaan werken, en de klachten verdwenen ook binnen korte tijd. Hij haalde juist energie uit de uitdaging die hij had op zijn nieuwe werk, hij was weg uit de vervelende omgeving van zijn oude werk, waar hem ook echt het leven zuur werd gemaakt en wat ook de oorzaak was dat hij overspannen is geraakt.

Heel veel succes met je keuze!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: