Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamzorg verplicht?

+17
Fiwen
Smaragdje
snoezel
nillis
studiebol
Pandora
SarahKey
Slakje
Puggle
Purpleflower
Liadan
Susan
PiP
chipa
Roodkapje
MissD
Printje
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje wo 13 jun 2012 - 2:04

Is kraamzorg afnemen eigenlijk verplicht? Ik heb het nog niet nagezocht maar vraag me af of het eigenlijk verplicht is zoiets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:04

Nee hoor. Maar ik zou het toch proberen als ik jou was, je weet niet hoe je kraamtijd deze keer verloopt en of je lichamelijk weer zo snel fit bent als de vorige keer. Wegsturen kan altijd nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  MissD wo 13 jun 2012 - 2:16

freakielief schreef:Nee hoor. Maar ik zou het toch proberen als ik jou was, je weet niet hoe je kraamtijd deze keer verloopt en of je lichamelijk weer zo snel fit bent als de vorige keer. Wegsturen kan altijd nog.

Eens... geloof dat ze alleen wel de controles bij jou en baby moeten doen maar verder niets.
Ik vond het wel fijn, heb heel wat afgekletst met mijn gezellige kraamverzorgende. Bij een evt. volgende vraag ik of zij weer kan komen!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Roodkapje wo 13 jun 2012 - 2:20

Nee niet verplicht, bij O. heb ik er ook niet voor gekozen. ( uiteindelijk was hij te vroeg en na verblijf van 10 dagen in het ziekenhuis mocht hij naar huis). We wisten inmiddels wel hoe een badje moest worden gevuld en een luiertje moest worden omgedaan. De controles voor kraamvrouw doet de verloskundige dan. Die komt 2 x gedurende je kraamweek.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:30

Ik vond het heerlijk zo'n kraamhulp. Ze zorg voor een ontbijtje op bed, doet de was, maakt het huis netjes, speelt met de oudste. Hier verliep ook alles goed maar toch vond ik het fijn. En stel nou dat je niet van bed kan?
Waarom zou je geen kraamhulp willen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 2:32

Je kunt ook voor kraamzorgbezoek kiezen dan komen ze de tijdens de kraamdagen alleen langs voor de controles van moeder&kind

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  chipa wo 13 jun 2012 - 2:42

Ik had 3 uurtjes per dag kraamzorg. Vond het maar niets dat een vreemde in mijn huis rondliep. Ik wilde lekker alles zelf doen met mijn kindje en in mn blote kont rond kunnen lopen (bij wijze van he Very Happy ). Lagen we ' ochtends nog lekker te slapen stond de kraamverzorgster alweer op de stoep om 9:00. Na 6 dagen heb ik haar bedankt. Vond alleen de controles voor F fijn. Maar dat deed de vk eigenlijk ook al.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  chipa wo 13 jun 2012 - 2:43

Laurientje85 schreef:Je kunt ook voor kraamzorgbezoek kiezen dan komen ze de tijdens de kraamdagen alleen langs voor de controles van moeder&kind

Had ik dat maar geweten!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  PiP wo 13 jun 2012 - 2:46

freakielief schreef:Nee hoor. Maar ik zou het toch proberen als ik jou was, je weet niet hoe je kraamtijd deze keer verloopt en of je lichamelijk weer zo snel fit bent als de vorige keer. Wegsturen kan altijd nog.

+1
Ik vond het trouwens heerlijk!!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 2:58

Ik zou dan wel minimaal voor die kraamzorgcontrole kiezen. De verloskundige komt in principe niet elke dag langs voor een controle en ik vind persoonlijk niet dat je kunt verwachten dat ze wel elke dag komt omdat jij geen kraamzorg hoeft.

Maar goed, zelf zou ik nooit van tevoren besluiten geen kraamzorg te willen aangezien je nooit kunt weten hoe het loopt. Mocht er iets aan de hand zijn waardoor je wel extra ondersteuning nodig hebt, dan kun je het vrij moeilijk alsnog regelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  MissD wo 13 jun 2012 - 3:08

Susan schreef:Ik zou dan wel minimaal voor die kraamzorgcontrole kiezen. De verloskundige komt in principe niet elke dag langs voor een controle en ik vind persoonlijk niet dat je kunt verwachten dat ze wel elke dag komt omdat jij geen kraamzorg hoeft.

Maar goed, zelf zou ik nooit van tevoren besluiten geen kraamzorg te willen aangezien je nooit kunt weten hoe het loopt. Mocht er iets aan de hand zijn waardoor je wel extra ondersteuning nodig hebt, dan kun je het vrij moeilijk alsnog regelen.

Mee eens... na deze bevalling kon ik meteen alles weer. Voordat de kraamzorg kwam had ik meestal al wat in huis gedaan zodat zij alleen nog een was/strijk moest doen en de stofzuiger naar boven tillen.
Ik ga er niet vanuit dat dit na een eventuele volgende bevalling weer zo gemakkelijk gaat.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 4:20

Ik zou er ook niet van te voren voor kiezen om het niet te nemen. En zeker niet omdat het je de eerste keer niet goed bevallen is. Ik zou het afkijken en als je het weer niets vind dan kun je het altijd nog afkappen.

Bij mijn eerste bevalling had ik het heel hard nodig aangezien ik niet kon en niet mocht lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Liadan wo 13 jun 2012 - 6:11

Ik zou ook nu nog niet beslissen dat je geen kraamverzorgster wilt, maar eerst afwachten hoe je bevalling gaat en je je daarna voelt.
Ik was na de eerste bevalling meteen weer op de been, na de tweede bevalling ging dat een stuk moeizamer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:20

zorg is sowieso nooit verplicht.

De uren die geïndiceerd zijn, zijn ook niet verplicht om af te nemen hè. Als jij de kraamzorg gewoon aanvraagt, 45 of 49 uur krijgt, dan kun je er eventueel ook maar 5 afnemen ofzo.
Verloskundigen willen wel graag dat je iets regelt voor de controles, maar als jij dit niet wilt, dan kunnen ze je niet verplichten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 6:23

Rejoy. schreef:
Verloskundigen willen wel graag dat je iets regelt voor de controles, maar als jij dit niet wilt, dan kunnen ze je niet verplichten.

Ze kunnen het niet verplichten, maar als dan achteraf blijkt dat het om de een of andere reden toch nodig is dat je dagelijks controles krijgt en de verloskundige moet er dan voor opdraaien dan zou ik het wel logisch vinden als je daar zelf voor mag betalen. Het was immers je eigen keuze om die standaardcontroles af te slaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje wo 13 jun 2012 - 6:26

Ik wil het wel aanvragen maar idd hopelijk maar een klein aantal uren per dag. Vind het vreselijk een vreemde in huis die vanalles overneemt en bepaald.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 6:29

Ik had bij mijn kraamverzorgsters helemaal niet het gevoel dat ze alles bepaalden. Als ik jou was zou ik het eerst maar even afwachten. Je weet nooit hoe het loopt, straks ben je na de bevalling niet meteen op de been en zit het allemaal erg tegen en dan kun je misschien niet alsnog die uren krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:31

Susan schreef:
Rejoy. schreef:
Verloskundigen willen wel graag dat je iets regelt voor de controles, maar als jij dit niet wilt, dan kunnen ze je niet verplichten.

Ze kunnen het niet verplichten, maar als dan achteraf blijkt dat het om de een of andere reden toch nodig is dat je dagelijks controles krijgt en de verloskundige moet er dan voor opdraaien dan zou ik het wel logisch vinden als je daar zelf voor mag betalen. Het was immers je eigen keuze om die standaardcontroles af te slaan.

je loopt natuurlijk wel risico's als je ervoor kiest om de controles niet te regelen, dan kunnen daar inderdaad consequenties aan hangen, maar zorg kan nooit verplicht worden. Kraamzorg dus ook niet. Als jij ervoor kiest om de controles zelf te doen, dan zou dat dus gewoon kunnen.

ik heb net trouwens de intake gehad en ik had een hele fijne consulente die helemaal begreep wat we willen. Die vrouw zou ik wel als kraamhulp willen hebben Razz Zij gaf ook nog eens extra aan dat je in overleg met de kraamhulp de uren kunt bepalen, als jij maar een uurtje per dag wilt, dan kan dat dus gewoon. Moet je alleen wel even kijken hoe het dan zit met de kosten die je dan eventueel zou moeten betalen. Misschien moet je wel een bepaald aantal minimum uren ofzo afnemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Purpleflower wo 13 jun 2012 - 8:28

zeker niet verplicht..

zag het eerst ook niet zo zitten, een vreemde in huis..


Maar wat was ik blij dat ze er was!
Ik was te ziek en te zwak de eerste week om iets te doen.
Zij hielp me naar de badkamer en maakte een lekker ontbijtje op bed, kopjes thee, schaaltjes met fruit, en deed de was, en kookte ons avond eten. Mijn man kon het zo warm maken voor ons in de magnetron.
En deed natuurlijk flesjes maken en ik gaf ze dan.
Zij deed de kleine in bad en ik zat er op een stoel naast.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Puggle wo 13 jun 2012 - 8:43

Hoe werkt dat eigelijk met die uren? Wanneer worden die verdeeld en hoe word dat bepaald?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Slakje wo 13 jun 2012 - 8:52

Hoewel ik enkele dagen in het ziekenhuis verblijf bij een bevalling, zal ik er bij de volgende toch voor kiezen enkele uren kraamhulp te vragen na de ziekenhuisdagen.

Ik had bij Louise echt geen zin in het huishouden, wilde vooral van haar genieten en zat ook wat in de knoop met de bv.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 8:59

Puggle schreef:Hoe werkt dat eigelijk met die uren? Wanneer worden die verdeeld en hoe word dat bepaald?

Op de eerste of 2e dag in overleg met jullie.
Vaak is het de eerste dagen wat langer en daarna wat korter.
Maar uren kunnen op dag zelf ook nog evt aangepast worden als er iets niet zo lekker loopt, bijvoorbeeld de borstvoeding.
Daar kun je zelfs elke dag +1.5 uur voor krijgen geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Puggle wo 13 jun 2012 - 10:22

PrinsesBo schreef:
Puggle schreef:Hoe werkt dat eigelijk met die uren? Wanneer worden die verdeeld en hoe word dat bepaald?

Op de eerste of 2e dag in overleg met jullie.
Vaak is het de eerste dagen wat langer en daarna wat korter.
Maar uren kunnen op dag zelf ook nog evt aangepast worden als er iets niet zo lekker loopt, bijvoorbeeld de borstvoeding.
Daar kun je zelfs elke dag +1.5 uur voor krijgen geloof ik.

Bedankt!

Dan zullen we het wel merken hoe het gaat lopen qua uren.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  SarahKey wo 13 jun 2012 - 18:52

Ik wil de volgende keer wel weer kraamhulp. Ze heeft zo goed haar best gedaan hier, met het huis, met de borstvoeding (ruim 1,5 uur per voeding en ze bleef rustig, lief en aardig en probeerde van alles).
De volgende keer gaat er meteen een fles in dus we zullen tijd over houden, maar heb me voorgenomen dat ik dan eens de eerste dagen in bed blijf. Had nu de hele kraamtijd geen bed gezien, ja het logeerbed om te voeden Wink. Zou niet zonder haar hulp gekunt hebben.

Waarom wil iemand geen kraamhulp? Zoals roodkapje schrijft, het badje en een flesje weet ik wel met een derde. Maar straks heb je een loodzware bevalling gehad en heb je rust nodig. Zou een kraamhulp dan toch wel erg fijn vinden al is het maar voor de eerste dagen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Pandora wo 13 jun 2012 - 19:08

Ik vond het heerlijk! Mijn man en ik werden heerlijk verwend met lekkere ontbijtjes, kopjes thee en koffie en ze kookte ook regelmatig.
Verder hield ze het huishouden op orde, wc en badkamer schoonmaken en bed verschonen. Ik had best een zware bevalling gehad dat ik het allemaal lekker over me heen heb laten komen, ik hou er normaal ook helemaal niet van de hele dag iemand om me heen maar het is me heel goed bevallen.

Als het lukt komt deze kraamverzorgster in oktober weer bij ons.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum