Vanaf welke leeftijd tv kijken?
+21
Bolleke
Tania
CCC
Printje
Mamsie
loesje
Susan
*Lookie*
Flower_L
Filoria
Twellie
Slakje
Darius
Theeleut
PapillonRose
Liadan
Lonely Goatherd
Annie24
Star007
Annemie
Novalee
25 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vanaf welke leeftijd tv kijken?
a.lex kijkt max 1 uurtje per dag tv. s'morgens kijkt hij zandkasteel en s'avonds naar sesamstraat
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:04; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja gezellig gaan we weer met artikelen smijten!
Hier kijken ze in de ochtend tv en aan het eind van de middag als het rotweer is of als ze daar gewoon even zin in hebben. S kijkt overdag wel tussendoor even Nick jr. Hij is gek op Diego. Verder wordt er weinig tv gekeken eigenlijk en zitten ze liever op de iPad of iPod.
Hier kijken ze in de ochtend tv en aan het eind van de middag als het rotweer is of als ze daar gewoon even zin in hebben. S kijkt overdag wel tussendoor even Nick jr. Hij is gek op Diego. Verder wordt er weinig tv gekeken eigenlijk en zitten ze liever op de iPad of iPod.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:04; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ja inderdaad. Als Tomas dan toch TV kijkt is het zoietsSusan schreef:Ik hou het meeste van programma's met poppen en/of gewone mensen en dan het liefst met een educatief randje. Ome Willem vind ik het leukste, dat vind ik echt heel rustig, maar Hoela en Hoep, Sesamstraat, Het Zandkasteel, Koekeloere, dat soort programma's.
Wat grappig dat jij juist totaal geen TV-kijker bent. Dat praten tijdens tv doe ik nooit, ik zit er altijd helemaal in. Ook als het Oh Oh Cherso ofzo is Maar heb je bijvoorbeeld ook niet de neiging om de tv aan te zetten als 'achtergrondgeluid'? Ik doe dat nooit waar Tomas bij is, maar als hij 's avonds op bed ligt gaat meteen de tv aan
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zie er de meerwaarde voorlopig niet van in. Boel prikkels zonder dat hij het kan duiden. De twee jaar is geen harde grens, kan ook nog langer duren. We merken vanzelf wel wanneer we denken dat hij er aan toe is. Vanaf 2,5 zal het sowieso moeilijker te omzeilen zijn, omdat ze bv. op de meeste peuterspeelzalen ook wel eens dvd's kijken. Studies zijn het niet helemaal eens over de eventuele nadelige gevolgen van tv-kijken voor baby's, maar wel redelijk unaniem dat het niets toevoegt aan de ontwikkeling. Dus dan zit ik liever aan de veilige kant.Star007 schreef:waarom die grens tot 2 jaar niet? Vraag het me gewoon af...Lonely Goatherd schreef:Nog lang niet. Waarschijnlijk gaat het ook niet gebeuren voordat hij twee wordt. En dan nog steeds max. een kwartiertje samen met mij of mijn man.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Vanaf welke leeftijd kijkt je kindje tv?
Volgens mij vanaf een jaar of 1.
Hoe lang en hoe vaak ongeveer?
Het varieert, meestal alleen heel even sóchtends en wanneer ik aan het koken ben s'avonds. Maar bij een regenachtige dag of wanneer hij moe is wat meer.
Vanaf welke leeftijd is het leuk om samen Sesamstraat te gaan kijken?
Ik denk een jaar of 1,5-2.
Volgens mij vanaf een jaar of 1.
Hoe lang en hoe vaak ongeveer?
Het varieert, meestal alleen heel even sóchtends en wanneer ik aan het koken ben s'avonds. Maar bij een regenachtige dag of wanneer hij moe is wat meer.
Vanaf welke leeftijd is het leuk om samen Sesamstraat te gaan kijken?
Ik denk een jaar of 1,5-2.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Jij zegt het ook wel mooi Lonely Goatherd. Wat een bijzondere forumnaam trouwens
En dvd's op het kdv, dat doen ze bij Tomas godzijdank niet. Hij gaat daar naartoe om samen met andere kinderen te spelen, ook omdat hij enig kind is, en als ze hem dan regelmatig voor de tv zetten ben ik niet blij. Daar betaal ik ook geen 6,50 per uur voor. Maar gelukkig hebben ze ervoor gekozen om geen televisies te kopen zodat de verleiding er ook niet is voor de leidsters
En dvd's op het kdv, dat doen ze bij Tomas godzijdank niet. Hij gaat daar naartoe om samen met andere kinderen te spelen, ook omdat hij enig kind is, en als ze hem dan regelmatig voor de tv zetten ben ik niet blij. Daar betaal ik ook geen 6,50 per uur voor. Maar gelukkig hebben ze ervoor gekozen om geen televisies te kopen zodat de verleiding er ook niet is voor de leidsters
Filoria- Ratel
Ikzelf heb bijvoorbeeld ADHD en lees net een heel stuk over de vraag: maakt televisie dat ADHD-klachten van kinderen verergeren, of kijken kinderen televisie dóór hun ADHD-klachten? Of allebei? Wel boeiend
Dit vind ik ook wel een interessante want ik kan voor beide dingen voor- en nadelen noemen. Ik zie een tv niet als een groot gevaarlijk iets trouwens, het kan ook een rustmomentje in de dag zijn.
Hier kijkt hij ook naar programma's voor zijn leeftijd maar hij mag ook gewoon een dvd kijken, hij vindt momenteel Cars helemaal geweldig. Zolang er niet in gescholden etc wordt loopt het allemaal wel los.
Wij mochten vroeger nooit naar Meneer Koekepeer kijken (zo'n getekend huis met een man door een gat waar het hoofd zit zeg maar) daarin werden ook hele rare dingen gezegd.
Dit vind ik ook wel een interessante want ik kan voor beide dingen voor- en nadelen noemen. Ik zie een tv niet als een groot gevaarlijk iets trouwens, het kan ook een rustmomentje in de dag zijn.
Hier kijkt hij ook naar programma's voor zijn leeftijd maar hij mag ook gewoon een dvd kijken, hij vindt momenteel Cars helemaal geweldig. Zolang er niet in gescholden etc wordt loopt het allemaal wel los.
Wij mochten vroeger nooit naar Meneer Koekepeer kijken (zo'n getekend huis met een man door een gat waar het hoofd zit zeg maar) daarin werden ook hele rare dingen gezegd.
Laatst aangepast door Printje op wo 22 aug 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Printje- Lady Post-a-lot
Lonely Goatherd schreef:Ik zie er de meerwaarde voorlopig niet van in. Boel prikkels zonder dat hij het kan duiden. De twee jaar is geen harde grens, kan ook nog langer duren. We merken vanzelf wel wanneer we denken dat hij er aan toe is. Vanaf 2,5 zal het sowieso moeilijker te omzeilen zijn, omdat ze bv. op de meeste peuterspeelzalen ook wel eens dvd's kijken. Studies zijn het niet helemaal eens over de eventuele nadelige gevolgen van tv-kijken voor baby's, maar wel redelijk unaniem dat het niets toevoegt aan de ontwikkeling. Dus dan zit ik liever aan de veilige kant.Star007 schreef:waarom die grens tot 2 jaar niet? Vraag het me gewoon af...Lonely Goatherd schreef:Nog lang niet. Waarschijnlijk gaat het ook niet gebeuren voordat hij twee wordt. En dan nog steeds max. een kwartiertje samen met mij of mijn man.
Ik denk dat als je hem nu iets laat kijken hij zeker geïnteresseerd zal zijn. Het heeft gewoon aantrekkingskracht voor kinderen en zolang er een goede balans is kan het weinig kwaad vind ik.
Printje- Lady Post-a-lot
Tja, tuurlijk zal hij er naar kijken, een boel flitsen, kleuren en geluid trekt sowieso de aandacht, op elke leeftijd wel. Het gaat mij erom dat hij ook begrijpt wàt hij ziet. En wat dat betreft denk ik dat het voor een baby gewoon te veel, te snel en te onwerkelijk is, zelfs zogenaamde baby-tv. Wil heus niet zeggen dat de wereld vergaat als je het wel doet, maar ik heb het gewoon liever niet voor mijn zoon.Printje schreef:Ik denk dat als je hem nu iets laat kijken hij zeker geïnteresseerd zal zijn. Het heeft gewoon aantrekkingskracht voor kinderen en zolang er een goede balans is kan het weinig kwaad vind ik.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik vind het nog steeds mooi hoe je het verwoordt Dat heb ik dus ook. En denk dat het niet alleen voor baby's geldt, maar ook voor oudere kinderen.
Filoria- Ratel
Lonely Goatherd schreef:Tja, tuurlijk zal hij er naar kijken, een boel flitsen, kleuren en geluid trekt sowieso de aandacht, op elke leeftijd wel. Het gaat mij erom dat hij ook begrijpt wàt hij ziet. En wat dat betreft denk ik dat het voor een baby gewoon te veel, te snel en te onwerkelijk is, zelfs zogenaamde baby-tv. Wil heus niet zeggen dat de wereld vergaat als je het wel doet, maar ik heb het gewoon liever niet voor mijn zoon.Printje schreef:Ik denk dat als je hem nu iets laat kijken hij zeker geïnteresseerd zal zijn. Het heeft gewoon aantrekkingskracht voor kinderen en zolang er een goede balans is kan het weinig kwaad vind ik.
Echt dingen begrijpen doen ze volgens mij pas vanaf een jaar of 2 idd. Dingen als een verhaal/filmpje oid.
Als echte baby vond ik het overigens ook echt niet nodig, ik vind babytv dan ook echt waardeloos haha. Maar goed toen hij wat ouder werd vond ik het ook oke. Zolang er dus geen rare dingen in gebeuren natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Tot nu toe heeft N. eigenlijk ook maar amper tv gekeken, echt alleen bij uitzondering. De tv staat in het weekend wel aan als zij beneden is als mijn vriend voetbal kijkt, maar heel veel interesse heeft ze daar niet in. Geef haar eens ongelijk Ze reageert nu heel erg op muziek, gaat meteen "dansen" dus een programma met veel liedjes leek me daarom wel leuk voor haar.
Persoonlijk heb ik er trouwens niks op tegen, zolang het maar met mate gebeurt. Ik vind meer dan een uur per dag ook wel veel voor een kindje van 2, zeker als dat dagelijks het geval is. Maar in elke dag 15 of 20 minuten een bij de leeftijd passend programma zie ik geen probleem. Het is misschien niet zo educatief als zelf spelen maar als je kindje de rest van de tijd wel gewoon zelf speelt lijkt me dat dat geen kwaad kan.
Persoonlijk heb ik er trouwens niks op tegen, zolang het maar met mate gebeurt. Ik vind meer dan een uur per dag ook wel veel voor een kindje van 2, zeker als dat dagelijks het geval is. Maar in elke dag 15 of 20 minuten een bij de leeftijd passend programma zie ik geen probleem. Het is misschien niet zo educatief als zelf spelen maar als je kindje de rest van de tijd wel gewoon zelf speelt lijkt me dat dat geen kwaad kan.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ben ik het helemaal mee eens hoorNovalee schreef:Maar in elke dag 15 of 20 minuten een bij de leeftijd passend programma zie ik geen probleem. Het is misschien niet zo educatief als zelf spelen maar als je kindje de rest van de tijd wel gewoon zelf speelt lijkt me dat dat geen kwaad kan.
Filoria- Ratel
Ik zet soms een dvdtje van Lotte en Max op voor N. komt alleen voor als ze onrustig is en ik echt even wat dingen moet doen... En is maar heel even... Zet niet zomaar wat op van tv... kijk zelf ook eigenlijk geen tv, dus heb dan ook geen idee wat er is en wat geschikt is.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
J. kijkt tv als hij 'smorgens wakker wordt en bij me in bed ligt, soms even beneden. En als ik ga koken zet ik vaak een dvd aan voor hem. Soms als hij echt heel druk is zet ik ook wel is een dvd aan. Dan is het echt even een rustmomentje voor hem.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
C. kijkt ' s ochtends tv (nu ook), en als hij uit school komt, meestal een uurtje, soms langer. Als hij moe is van een dag school vind ik dat hij dat lekker mag doen, rustgevend zelfs voor hem.
Ik geloof die artikelen ook niet, zal wel een kern van waarheid in zitten maar denk dat je dan 24u per dag moet kijken.
En geen beweging op het moment dat je tv kijkt, beweeg je dan zelf ook de hele dag? Zelfde als interactie, moet een kind continu interactie hebben met iemand? Dat lijkt mij eerder overprikkelend dan een middag tv kijken.
Ik geloof die artikelen ook niet, zal wel een kern van waarheid in zitten maar denk dat je dan 24u per dag moet kijken.
En geen beweging op het moment dat je tv kijkt, beweeg je dan zelf ook de hele dag? Zelfde als interactie, moet een kind continu interactie hebben met iemand? Dat lijkt mij eerder overprikkelend dan een middag tv kijken.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Mijn zoontje van 2 kijkt meestal ongeveer 1 uur per dag televisie. Mijn zoontje van 10 maanden ligt dan meestal nog op bed. Soms zet ik de tv ook even aan als ze rond 17 uur een huiluurtje hebben, dan kan ik tenminste even rustig koken.
Gast- Gast
Filoria schreef:Ik ook! Dat is toch super onrustig?Darius schreef:Annie24 schreef:Hier staat de televisie bijna de gehele dag aan, maar Y. kijkt nooit. Vind er geen pepernoot aan, ook niet als we een kinderprogramma en/of dvd aanzetten.
Maar waarom laat je de tv dan aanstaan als hij er toch niet naar kijkt? Vraag ik me gewoon af.
Even een quote uit een artikel dat ik hier laatst ook al heb geplaatst:
''Uit onderzoek blijkt dat kinderen die tussen hun tweede en derde levensjaar meer dan één uur per dag televisie kijken, vaker gedragsproblemen ontwikkelen dan leeftijdsgenoten die soms of helemaal geen televisie kijken. En hoe langer ze kijken, hoe groter de kans op gedragsproblemen.
Die problemen uiten zich in overactief gedrag, agressie, concentratieproblemen en ongehoorzaamheid. Het zijn de resultaten uit een onderzoek van het Erasmus MC, dat deel uitmaakt van het grootschalige bevolkingsonderzoek Generation R. Het onderzoek volgt de groei, ontwikkeling en gezondheid van 10.000 Rotterdamse kinderen vanaf de vroege zwangerschap tot de jonge volwassenheid.''
En das niet het eerste onderzoek waar dit soort resultaten uit komen...
Maar dat geld eigenlijk om te drukke tv, met veel flitsende beelden enzo. Een filmpje van buurman en buurman kan geen kwaad hoor, om dat overeenkomt met de werkelijk.. rustige bewegingen, geen flitsende lichten enzv.
Mijn zoontje mocht pas na een jaar tv kijken en dan af en toe een kort filmpje maar eigenlijk pas van de laatste weken van mijn zwangerschap keek hij regelmatiger tv of nou ja een filmpje want de tv vind ik eigenlijk niks.
Hij mag ook echt niet die drukke programma's zien.
Gast- Gast
Vind het nu nog zware onzin om een baby voor de tv te zetten. Siem ziet dus alleen wat tv 's avonds als wij hem aan hebben staan. Overdag heb ik zelf al nooit de tv aan, soms wel 's middags als hij ligt te slapen en ik verveel me een beetje.
Maar vanaf wanneer hij echt bewust tv mag kijken? Dat weet ik nog niet, wil het zo lang mogelijk rekken.
Maar vanaf wanneer hij echt bewust tv mag kijken? Dat weet ik nog niet, wil het zo lang mogelijk rekken.
Zelf kijken wij geen tv. Als dat ding kapot gaat dan zou er wat mij betreft geen nieuwe hoeven komen. Ik heb er helemaal niks mee. Man gelukkig ook niet.
Dochter kijkt tv sinds ze 18 maanden is. En dan alleen maar dvd's, wij hebben beneden op de tv geen zenders. Dora en diego vindt ze erg leuk.
Tegenwoordig kijkt ze iets te vaak tv naar mijn zin. 2 weken geleden was ik ziek en toen was de tv een handig middel. Nu is ze dat gewend en zeurt steeds om Dora. Dus we gaan het weer een beetje afbouwen.
Dochter kijkt tv sinds ze 18 maanden is. En dan alleen maar dvd's, wij hebben beneden op de tv geen zenders. Dora en diego vindt ze erg leuk.
Tegenwoordig kijkt ze iets te vaak tv naar mijn zin. 2 weken geleden was ik ziek en toen was de tv een handig middel. Nu is ze dat gewend en zeurt steeds om Dora. Dus we gaan het weer een beetje afbouwen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
N. keek vanaf dat ze een paar maanden oud was al even tv. In de wipstoel voor de tv vond ze heerlijk! Nu kijkt ze gemiddeld zo'n 2 uur per dag tv. Als het aan haar ligt veel vaker, maar ik vind zo'n 2 uur wel genoeg. Ze geniet echt van tv kijken, ze vindt dat gewoon heel erg leuk, dus dat wil ik haar niet ontnemen. Ze kijkt overigens altijd naar Nick JR of een dvd (Disney, Woezel en Pip).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» vanaf welke leeftijd een trampoline
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd....
» Vanaf welke leeftijd keukentje?
» Vanaf welke leeftijd een indoornspeeltuin?
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd....
» Vanaf welke leeftijd keukentje?
» Vanaf welke leeftijd een indoornspeeltuin?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: