Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil volgend jaar echt weg!

+10
Parisienne
Sylvana
*Noosa
Coccinelle
Blond
Paper Crown
xxjojootjexx
litllejoy
Liz
TukTuk
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik wil volgend jaar echt weg! Empty Ik wil volgend jaar echt weg!

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:26

Maar, ik wil er ook geen 2 a 3000 euro voor uitgeven met z'n 5en.
Iemand ideeën?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil volgend jaar echt weg! Empty Re: Ik wil volgend jaar echt weg!

Bericht  TukTuk do 8 dec 2011 - 11:27

Kamperen zal toch niet zo duur zijn? Of een huisje huren in Tsjechië bijvoorbeeld? Daar is het vaak ook goedkoop. Zijn dan particuliere huizen. Maar is misschien niet zo heel leuk met kinderen in vergelijking met een camping.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:30

Ik denk juist dat het voor Lise wel leuk is om vriendinnetjes te maken.
Ik heb naar campings gekeken al, maar dan ben je zo 1500 euro kwijt voor een weekje een tent in Frankrijk. Dan moet je er nog heen, eten, drinken noem maar op.
We hebben wel zoiets, het moet gewoon mooi weer zijn, want anders kun je net zo goed op de camping in Bakkum gaan staan.
We merken ook dat we wel toe zijn om gewoon even weg te gaan. Het nadeel is dat je echt aan zomervakanties vast zit.

Gast
Gast

Bericht  Liz do 8 dec 2011 - 11:56

Ik denk dat dat best lastig wordt, campings zijn tegenwoordig best wel duur. En appartementen/huizen al helemaal. Of je moet wat meer naar de minder populaire gebieden gaan.. Niet de costa brava maar wat meer naar het zuiden bijvoorbeeld. Maar de reis kost ook veel geld. Wij waren al 2000 euro met zn tweetjes kwijt..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  TukTuk do 8 dec 2011 - 12:07

Hoelang zou je maximaal willen rijden? Wij gingen vroeger altijd naar appartementen complexen in Italie en dat was volgens mij echt niet zo duur?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 19:18

Tja ligt er een beetje aan hoe lang rijden, het kan natuurlijk in 2 keer bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 8 dec 2011 - 20:18

Doedel schreef:Tja ligt er een beetje aan hoe lang rijden, het kan natuurlijk in 2 keer bijvoorbeeld.
ja mijn ouders reden het dan ook altijd in 2 dagen, goedkoop hotelletje onderweg. Je zou dus eens kunnen kijken wat appartementen in italie tegenwoordig kosten, we zaten vaak op een groot park waar heel veel te doen was voor kinderen. Mijn ouders hadden het niet breed vroeger dus denk niet dat het heel duur was en dan waren we toch 2 weken weg.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 20:29

Heb je zelf een tent en alle kampeerbenodigdheden? Want dan kun je het echt zo goedkoop maken als je zelf wil.
Als je een stacaravan of tent moet huren, dan wordt het idd al gauw duurder.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy do 8 dec 2011 - 21:29

Dat wou ik ook net zeggen.. Als je een tent hebt of een tent kan lenen, ben je zo ie zo al goedkoper uit. Dat hoef je op de camping alleen nog maar je sta-plek en electriciteit te betalen. Zelf barbeque of gasstelletje of elektrische kooplaat meenemen, kun je lekker zelf koken maar ook lekker uiteten als je wilt.

Ik ben vorig jaar naar luxemburg geweest (wel met een caravan dan, maar is hetzelfde idee) en was per nacht voor een staplek en electriciteit voor 2 personen 23 euro per nacht kwijt. Douchen was gratis. Meestal betaal je dan voor extra personen nog wat bij (meestal tussen de 2,50 en 5euro).
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  xxjojootjexx do 8 dec 2011 - 21:32

Wat ook een goedkope optie is, een vouwwagen oid kopen voor 200-400 euro. Dan naar frankrijk op vakantie, naar een camping, een plek voor 2 weken is dan niet zo duur. Na de vakantie verkoop je de vouwwagen weer;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Paper Crown do 8 dec 2011 - 21:33

Ik zou nu al wat boeken voor volgend jaar..weekje spanje of turkije met kids komt wel uit op €2000.- ben ik bang maar dan weet je ook gelijk wat je kwijt bent.. je hoeft in principe geen euro extra mee te nemen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 23:25

Als je inderdaad een tent opzet op een camping of misschien wel een klein huisje huurt, hoeft het niet zo gek duur te zijn. Al zul je, afhankelijk van hoelang je wilt gaan?, wel €2000,- kwijt zijn denk ik hoor. Het scheelt wel heel erg om op de site van de campings zelf te zoeken. Dus niet via vrij-uit/eurocamp etc. Ik zoek vaak wel op vrij-uit e.d., maar dan zoek ik daarna de camping zelf op, dat kan echt flink schelen.

Ik zou zelf met kleine kindjes voor een camping kiezen. Met zwembad/animatieteam en strand op loopafstand. Dit deden wij vroeger (3 kinderen) ook elk jaar en hadden echt altijd superleuke weken. En qua zon, ik zou dan lekker voor spanje gaan. Dan benje wat langer onderweg, maar heb je gegarandeerd mooi weer.

Gast
Gast

Bericht  Blond do 8 dec 2011 - 23:28

Wat dacht je van huizenruil? Dan heb je alleen de kosten van de reis + kosten van eten en drinken daar (maar dat heb je anders thuis ook). In de meeste gevallen heb je dan ook een auto ter plaatse.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coccinelle vr 9 dec 2011 - 0:17

Of b.v. naar Hongarije of Tsjechië i.pv. Spanje/Frankrijk. Ook daar is het mooi weer heb je campings en het is een stuk goedkoper. Wel 2 dagen rijden.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 5:15

Ik zou dan niet naar Frankrijk gaan, alles is daar best duur met boodschappen enzo maar voor Spanje kiezen idd of Italie ofzo?
Een gemiddelde camping kost denk ik alles bij elkaar 40 euro per nacht, als je dan een week gaat ben je zo'n 300 euro kwijt, nog benzine en wat leuke dingen daar ondernemen, dan kom je toch niet op 2000 euro?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 5:33

Mijn ouders hadden toevallig gekeken naar een huisje in Oostenrijk. Gelijk ook even voor jullie uitgerekend, kost 893euro voor een week! En dat omstreeks 20 juli smile

Edit: Was bij landal. Je krijgt nu veel vroegboekkorting!

Gast
Gast

Bericht  *Noosa vr 9 dec 2011 - 6:31

Wil je echt in de zomervakantie of is de meivakantie ook een optie? In de meivakantie zijn de stacaravans en tenten namelijk best goedkoop smile Zo'n 300 euro voor een week. Wij hebben dat al een aantal keer gedaan naar Italie. Het weer wil nog wel eens verschillen maar afgelopen jaar hadden we echt mooi weer.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 0:23

Yasmin schreef:Ik zou dan niet naar Frankrijk gaan, alles is daar best duur met boodschappen enzo maar voor Spanje kiezen idd of Italie ofzo?
Een gemiddelde camping kost denk ik alles bij elkaar 40 euro per nacht, als je dan een week gaat ben je zo'n 300 euro kwijt, nog benzine en wat leuke dingen daar ondernemen, dan kom je toch niet op 2000 euro?

Ik ken weinig landen waar de campings zo duur zijn als in Italië.

Gast
Gast

Bericht  Sylvana za 10 dec 2011 - 0:43

June schreef:
Yasmin schreef:Ik zou dan niet naar Frankrijk gaan, alles is daar best duur met boodschappen enzo maar voor Spanje kiezen idd of Italie ofzo?

Ik ken weinig landen waar de campings zo duur zijn als in Italië.

Mijn woorden! Italië is ontzettend duur.

Misschien is Kroatië wat? Een vriendinnetje van me is er geweest en het schijnt er echt heel mooi en goedkoop te zijn.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 0:51

Wij hebben wel eens particulier een appartement gehuurd waarbij er een zwembad op het dak zat (wat voor het hele complex te gebruiken was).

We vlogen met ryanair en hadden een huurauto.

Dat was in spanje, wel echt een spaanse cultuur niet heeel veel Nederlanders.

Torrevieja, La Mata (die omgeving). Dan kun je vliegen op alicante of iets in de buurt (Ryanair vliegt daar rond omheen). Als je echt goed naar aanbiedingen kunt speuren kun je zo'n vakantie tegen een leuke prijs kopen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 10 dec 2011 - 2:32

Kroatië is een erg leuk en mooi kampeerland! Very Happy

Ik ben er zelf 3 keer geweest op twee verschillende campings. Wij gaan hopelijk komende zomer weer. Ze hebben daar mooie campings aan zee die ook nog een beetje betaalbaar zijn, al wordt het daar ook wel steeds duurder. Het is in ieder geval goedkoper dan vergelijkbare campings in Frankrijk of Spanje. Het is twee dagen rijden, wij sliepen altijd in Oostenrijk. Hebben wel zelf kampeerspullen (mijn ouders), dus dat scheelt wel. Misschien kan je dat lenen of ergens goedkoop aanschaffen? Via Marktplaats worden nu, in de winter, vaak spullen verkocht die vrij nieuw zijn. Mensen hebben het dan gekocht voor een vakantie en vonden het tegenvallen, waarna ze de spullen weer te koop zetten. Kamperen met kinderen is in ieder geval erg leuk.. Kroatie is daar ook een erg leuk land voor! Mooie, schone zee, mooie, schone campings en velen zijn vrij nieuw, vriendelijke mensen, genoeg te zien/doen, leuke stadjes om te bezoeken, etc. Wij zaten overigens in Istrie, een soort provincie van Kroatië. We zaten in de buurt van stadjes als Rovinj, Porec en Pula, erg leuk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 2:46

Oh ik wist niet dat Italie zo duur was smile Ik ben er wel eens geweest maar dat was een stedentrip, maar heb er verder nooit gekampeerd.
Even denken, ik las volgens mij van de week in de krant dat vakanties naar Egypte zo goedkoop zijn geworden, alleen moet je dan wel in de meivakantie gaan denk ik omdat het anders wel erg heet is. Maar ik weet niet of zoiets je trekt, dat all inclusive

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 10 dec 2011 - 5:16

Kroatië was superleuk en financieel goed te doen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 5:44

Is het misschien een idee om eens te kijken naar woningruil-sites? Dan hoef je in principe alleen je reis ergens naar toe te bepalen en wat dagjes weg bv... Mss is er wel iets leuks te vinden in Denemarken ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 5:39

Nou we gaan de laatste week van mei naar Frankrijk, redelijk zuidelijk in een huisje. Net gereserveerd! Lise heeft die week vakantie, dus dat is heel lekker buiten het seizoen om smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: