Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?!

+4
Raindrop
psv-forever
Evalynn
Jerry
8 plaatsers

Ga naar beneden

weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?! Empty weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?!

Bericht  Jerry di 27 dec 2011 - 7:26

Wat zouden jullie doen?
In februari ga ik een weekendje weg met m'n vriend en we willen naar één van deze drie steden? Wie is er in alledrie (of in één van de drie) geweest en wat zijn de leuke en minder leuke kanten van deze stad?

Ik neig naar Antwerpen, hoewel ik vrijwel niks van de stad afweet... Tips zijn van harte welkom! angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?! Empty Re: weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?!

Bericht  Evalynn vr 30 dec 2011 - 23:46

Antwerpen is een leuke stad, ik woon er vlakbij (maar een 20 minuten met de auto ongeveer?) dus kom er eigenlijk wel geregeld. Zorg wel dat je weet waar je moet zijn om te shoppen, en welke cafées/restaurants je leuk vindt.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw smaak is, maar ik heb wel een paar namen voor je.

Brussel vind ik persoonlijk niet zo'n gezellige stad, en Berlijn ben ik nog niet geweest maar daar heb je natuurlijk wel veel geschiedenis.
Persoonlijk zou ik dus voor Berlijn kiezen, omdat ik in Antwerpen heel vaak kom en Brussel niet zo leuk vind.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?! Empty Re: weekendje Brussel, Antwerpen of Berlijn?!

Bericht  psv-forever za 31 dec 2011 - 0:53

zelfde mening hier.
Woon (de) vlakbij antwerpen, ook zon 30 min. Antwerpen is erg leuk
Brussel trekt mij niet

Zou ik voor berlijn kiezen, omdat ik antwerpen wel 'ken'
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244

Bericht  Raindrop za 31 dec 2011 - 2:20

Ik zou voor Berlijn gaan. Maar dat is vooral omdat ik er zelf ook graag eens zou willen heen gaan en Antwerpen en Brussel is voor mij best dichtbij en dat zou ik ook in een dag kunnen doen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jerry za 31 dec 2011 - 3:59

Brussel is al een soort van 'afgekeurd' Rolling Eyes :P
Nu dus Berlijn of Antwerpen... Heb begrepen dat in Antwerpen 'alles' wel dicht bij elkaar zit en je prima een weekend lopend de stad kunt verkennen en dat je in Berlijn alweer veel meer op het openbaar vervoer bent aangewezen, omdat alles daar veel grootschaliger is en veel bezienswaardigheden ver uit elkaar liggen... Iemand die dat weet?

Ik neig nu sterk naar Antwerpen :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Evalynn za 31 dec 2011 - 4:06

Ik vind persoonlijk dat in Antwerpen niet veel te zien valt, behalve shoppen en lekker eten. Maar dat is misschien omdat ik me juist omdat ik zo dichtbij woon, niet in de cultuur verdiept heb.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Zininzon za 31 dec 2011 - 4:13

In Antwerpen kun je ook nog naar de dierentuin en Aquatopia.. maar verder zou ik het ook niet weten
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Raindrop za 31 dec 2011 - 5:42

Hier staat een top 10 bezienswaardigheden in Antwerpen:

http://www.cityspotters.com/belgie/antwerpen.html

En hier ook een top 10 in Brussel:

http://www.cityspotters.com/belgie/brussel.html

En die van Berlijn dan ook maar haha:

http://www.cityspotters.com/duitsland/berlijn.html
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop za 31 dec 2011 - 5:50

Dit is wel leuk voor als jullie naar Berlijn gaan:

http://www.berlin.de/international/berlin_a-z/public_transport/welcomecard-engl/index.en.php#
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Red Velvet za 31 dec 2011 - 9:34

Jerry schreef:Wat zouden jullie doen?
In februari ga ik een weekendje weg met m'n vriend en we willen naar één van deze drie steden? Wie is er in alledrie (of in één van de drie) geweest en wat zijn de leuke en minder leuke kanten van deze stad?

Ik neig naar Antwerpen, hoewel ik vrijwel niks van de stad afweet... Tips zijn van harte welkom! angel

Dit jaar in alle drie de steden geweest, en ik zou 100% voor Berlijn kiezen!
Die stad is zoooo mooi. Er ligt zo ontzettend veel geschiedenis. Je kijkt je ogen uit daar.
Wij waren er 5 dagen, en dat is echt te kort. En shoppen kun je daar uiteraard ook als de beste...
Het OV is goed te doen ( tip: neem zo'n dag kaart) en als je alleen de "populaire" bezienswaardigheden wilt zien, dan neem je bus 100, die komt overal langs Very Happy

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Jerry za 31 dec 2011 - 21:27

hm... als 5 dagen al te kort is, wordt 'n weekendje dan niet véél te kort? Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry ma 2 jan 2012 - 8:11

De knoop is doorgehakt, we gaan naar Antwerpen! Alleen nu nog een wijk kiezen voor 't hotel. Wie weet een goede/leuke wijk om een hotel te boeken? Zodat we vanuit 't hotel gemakkelijk in het centrum zijn?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Inge ma 2 jan 2012 - 8:40

Wij zaten hier: http://www.weekendjeweg.nl/hotels/be/hotel-antwerpen/radisson-blu-park-lane-hotel-antwerp.html

Tegenover een mooi park en ongeveer 10minuten lopen naar centraal en naar de stad. Het ontbijtbuffet was fantastisch en werd zelf nog bijgevuld op de eindtijd van het ontbijt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Red Velvet ma 2 jan 2012 - 10:35

Jerry schreef:hm... als 5 dagen al te kort is, wordt 'n weekendje dan niet véél te kort? Rolling Eyes

Ligt er maar net aan wat er op jullie planning staat.
Maar veel plezier in Antwerpen, is ook een leuke stad!

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Antibes ma 2 jan 2012 - 11:28

Ik ben in alledrie geweest met mijn vereniging en ik vind Berlijn écht het gaafst. Brussel vind ik qua sfeer erg tegenvallen, eigenlijk is alleen het uiterste centrum leuk. Antwerpen is wel erg klein, maar wellicht voor een weekendje juist wel geschikt (Berlijn zou ik meer dagen voor uittrekken).

Oh, ik zie nu pas dat de keuze al gemaakt is. En sorry, geen flauw idee meer waar wij zaten haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Jerry di 3 jan 2012 - 9:27

Hahaha, dan moet Berlijn maar op 't verlanglijstje voor later :P

In eerste instantie zou 't weekendje weg van vrijdagavond tm zondag zijn, maar nu blijkt dat we een dag eerder kunnen, dus wordt 't van donderdagavond tot zondagmiddag Very Happy
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: