Magere tussendoortjes
+14
schuddebuikje
Ibbeltje
Lady4
Ella
love
Poubelle
Linda
Blond
Minx
TukTuk
Snoes
Lonely Goatherd
Marin
Lejow
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Magere tussendoortjes
Tomaten op een volkorenboterham of een bakje met kleine zoete tomaatjes halen.
Gast- Gast
Oeh ja, cherrytomaatjes zijn lekker!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
de tuinen heeft dit ook of de natuurwinkel. ik zag dat je dit ook heel makkelijk zelf kan maken....Ibbeltje schreef:Punk'd schreef:Deze popcornwafels van Zonnatura zijn lekker. 'Beter' dan gewone rijstwafels omdat er bijna geen suiker inzit.
Ik doe er meestal een beetje cashewnotenpasta op.. (Rare combinatie maar wel lekker haha).
Oe dit klinkt wel goed. En die cashewnotenpasta, waar haal je die dan??
Voor ong. 1 pot:
Ingredienten:
300 gram cashewnoten, 1 a 2 el kokosolie*, evt. snuf zout
Draai de cashews fijn in de keukenmachine. Wil je stukjes noot dan laat je 'm wat grover. Voeg de kokosolie toe schepje voor schepje tot je een goede substantie hebt. Hij moet lekker smeuig en smeerbaar zijn. Voeg evt. zout toe als je ongezouten cashews hebt gebruikt.
*Je kunt ook een andere plantaardige olie gebruiken. Voor koud gebruik kun je namelijk wel bijv. zonnebloemolie gebruiken. Voeg het dan in scheutjes toe.
Op dezelfde manier kun je zelf pindakaas maken. Je vervangt de cashews dan door pinda's en je hebt heerlijk zelfgemaakte pindakaas!
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 18:31; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ostara schreef:schuddebuikje schreef:de tuinen heeft dit ook of de natuurwinkel. ik zag dat je dit ook heel makkelijk zelf kan maken....Ibbeltje schreef:Punk'd schreef:Deze popcornwafels van Zonnatura zijn lekker. 'Beter' dan gewone rijstwafels omdat er bijna geen suiker inzit.
Ik doe er meestal een beetje cashewnotenpasta op.. (Rare combinatie maar wel lekker haha).
Oe dit klinkt wel goed. En die cashewnotenpasta, waar haal je die dan??
Voor ong. 1 pot:
Ingredienten:
Draai de cashews fijn in de keukenmachine. Wil je stukjes noot dan laat je 'm wat grover. Voeg de kokosolie toe schepje voor schepje tot je een goede substantie hebt. Hij moet lekker smeuig en smeerbaar zijn. Voeg evt. zout toe als je ongezouten cashews hebt gebruikt.
*Je kunt ook een andere plantaardige olie gebruiken. Voor koud gebruik kun je namelijk wel bijv. zonnebloemolie gebruiken. Voeg het dan in scheutjes toe.
Op dezelfde manier kun je zelf pindakaas maken. Je vervangt de cashews dan door pinda's en je hebt heerlijk zelfgemaakte pindakaas!
Hmm goede tip. Ik heb kokosolie in huis. Morgen even nootjes halen. Eens proberen.
+1 ben benieuwd of dat lekker is
Gast- Gast
Punk'd dank je. Heb toevallig bj de JUmbo wel cashewnotenpindakaas gezien en moest aan dit topic denken
Schuddebuikje dat zelf maken ben ik dan weer niet zo van qua pasta hahah. Maar dank je voor de tip.
Schuddebuikje dat zelf maken ben ik dan weer niet zo van qua pasta hahah. Maar dank je voor de tip.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Klinkt best makkelijk eigenlijk!schuddebuikje schreef:de tuinen heeft dit ook of de natuurwinkel. ik zag dat je dit ook heel makkelijk zelf kan maken....
Voor ong. 1 pot:
Ingredienten:
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Vezelrijke (met zaden of sesam) crackers van B.olletje bijvoorbeeld met 30+ kaas en/of komkommer, tomaat(jes), ei.
Salades, kan ook gewoon een simpele zijn voor tussendoor, beetje citroen erover sprenkelen (en wat olijfolie of vinaigrette)
Indien je boter gebruikt vind ik die van Alpro echt superlekker, en kost geen drol.
Salades, kan ook gewoon een simpele zijn voor tussendoor, beetje citroen erover sprenkelen (en wat olijfolie of vinaigrette)
Indien je boter gebruikt vind ik die van Alpro echt superlekker, en kost geen drol.
Jasmina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10
Humus met wortels en selderij (met mate).
3 bonen salade (3 verschillende soorten peulvruchten zoals bruine bonen, witte bonen en kidney bonen) met rode ui, wat olijf olie en mosterd.
Rijstenwafel met amandelpasta (met mate).
Fruitsalade met verschillende soorten fruit, zoals banaan (dat vult beter).
Cracker met advocado/ei/tomaat/komkommer/humus/cottage cheese (zou je misschien wel tegen kunnen, ik in ieder geval wel vergeleken met yogurt of kwark).
Ongezouten nootjes (met mate).
3 bonen salade (3 verschillende soorten peulvruchten zoals bruine bonen, witte bonen en kidney bonen) met rode ui, wat olijf olie en mosterd.
Rijstenwafel met amandelpasta (met mate).
Fruitsalade met verschillende soorten fruit, zoals banaan (dat vult beter).
Cracker met advocado/ei/tomaat/komkommer/humus/cottage cheese (zou je misschien wel tegen kunnen, ik in ieder geval wel vergeleken met yogurt of kwark).
Ongezouten nootjes (met mate).
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Zelda schreef:Ik vind rijstwafels echt niet vullen, ik zou dan eerder voor een eierkoek of peperkoek gaan, dat vult een stuk meer.
Die zijn helaas niet mager, er zitten veel suikers in en ook gewoon koolhydraten. Kun je beter een bruine boterham eten, 100 gram peperkoek is 330 calorieën, en 100 gram bruine boterham is 250 calorieën. Koolhydraten van peperkoek is 70 en van een bruine boterham 50. Ik vind het altijd best zonde wanneer mensen dit niet weten, en denken dat het een goed tussendoortje is.
Gast- Gast
Een gekookt eitje vult als een malle, dat zal je nog verbazen! Of een gebakken eitje, zonder brood vult dat zelfs ook heel goed. Banaan (niet elke dag) of een vezelrijke cracker met kipfilet of een ander licht beleg. Tomatensap drinken vult ook. Misschien lust je het niet, ik vond het eerst ook niet lekker, maar nu vind ik het heerlijk. Noten vult ook best, maar daar mag je er maar 6 van, want ze zijn inderdaad nogal vet. Maar wel goed vetten. En tussendoor gewoon niet te licht eten. Ik merk bij mezelf dat ik eerder ga snoepen, omdat ik tijdens het ontbij/lunch/avond eten niet genoeg gegeten heb.
Gast- Gast
Toen ik begon met afvallen at ik tussendoor een bakje fruitsalade. Maakte dit dan de avond ervoor met bijvoorbeeld verse ananas, meloen, appel, peer, witte druiven en soms banaan. At dit s'morgens en s'middags. En ik vond het goed vullen.
Nu heb ik van die pakjes met 3 stukjes rijstwafel ontdekt. Zit 25 kcal per stuk in dus als je zo'n pakje opeet heb je 75 kcal. En vult ook goed.
Als ik echt trek heb en ik moet nog even wachten drink ik ook veel water, helpt ook om het hongergevoel weg te nemen...
Nu heb ik van die pakjes met 3 stukjes rijstwafel ontdekt. Zit 25 kcal per stuk in dus als je zo'n pakje opeet heb je 75 kcal. En vult ook goed.
Als ik echt trek heb en ik moet nog even wachten drink ik ook veel water, helpt ook om het hongergevoel weg te nemen...
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Verantwoorde tussendoortjes
» Wat voor tussendoortjes eet jij?
» Tussendoortjes
» Tussendoortjes to go
» Gezonde, vullende tussendoortjes
» Wat voor tussendoortjes eet jij?