Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?

+14
kwak
Fiwen
CCC
Sophiee
Annemie
Puggle
*Lookie*
Tania
PiP
Slakje
Sanne
Makamba
Happy
SarahKey
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met deze temperaturen? Empty Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 20:27

Ik ben zo bang dat mijn wupjes smelten.

Wat doen jullie ze aan?

Gaan jullie met ze wandelen?

Liggen ze op hun kamertje? Ze zijn nu net gewend aan hun bedje en kamertje maar het is er zo heet dat ik ze liever ergens anders zou leggen. Of zou hun hele ritme dan weer verstoord worden? Op hun kamertje zijn wel rolluiken en ze slapen wel gewoon maar dalijk drogen ze me nog uit ofzo! Als ik in hun nekje voel, voelt het niet overdreven heet of klam en ze drinken goed. J. ligt in een luier in een slaapzakje zonder mouwen en R. in een mouwloze romper onder een lakentje. Is dat te dun?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met deze temperaturen? Empty Re: Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?

Bericht  SarahKey za 18 aug 2012 - 20:32

Ik ga met deze temperaturen niet weg met de kleine. In april was het ook zo warm en ging er toen alleen uit 's ochtends om snel wat boodschappen te doen. Voor de rest vind ik het knap zielig, zo'n kleintje voor de lol meenemen ergens heen.

S ligt alleen in de luier, nu heb jij nog hele kleintjes dus zou wel een rompertje met korte mouwen aan laten.

Ze drogen niet zomaar uit, als ze goed hun flesjes leegdrinken (of goed aan de borst drinken) en je mag ze tussendoor wat slokjes water geven. Dat zou ik wel doen dan blijft er vocht ingaan.
Zou ze gewoon op hun kamertjes laten en anders in de wagenbak beneden waar het koeler is (misschien). Liet S in april ook vaker beneden een ritme hebben die kleintjes nog niet. En volgens mij als je ze alleen vandaag ergens anders laat slapen zullen ze morgen gewoon wel weer in hun bedje slapen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Hoe doen jullie dat met deze temperaturen? Empty Re: Hoe doen jullie dat met deze temperaturen?

Bericht  Happy za 18 aug 2012 - 20:36

Als ze.goed drinken en voldoende plasluiers hebben komt t goed smile en als ze lekker slapen in hun bedje dan vinden ze het er vast prima.
Wij gaan vandaag dobberen in het zwembad in de tuin onder de parasol en buiten het zwembad ligt hij in zijn luier. naast zijn flessen ga ik kleine beetjes water geven hij heeft gisteren heel slecht gedronken en had weinig geplast maar wel diarree. Arm mannetje..

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Makamba za 18 aug 2012 - 20:43

Hier sliep ze toen gewoon in haar eigen bedje (grensde meteen aan de woonkamer) en soms overdag in de woonkamer in de box. Toen ze nog zo heel klein was (ook deze temperaturen) deed ik haar wel nog een rompertje aan. Weggaan deden we niet, dat doe ik nu soms nog niet als het zo bloedheet is.

Verder sluit ik me aan bij SarahKey.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Sanne za 18 aug 2012 - 20:48

Als ze goed drinken, plassen en poepen, is er niets aan de hand. Wat fijn dat ze wel slapen ondanks dit warme weer. Ik denk dat het wel goed is zoals je ze in hun bedje hebt gelegd. Als ze het te warm zouden hebben, dan sliepen ze vast niet. Kunnen ze zichzelf al wel goed op temperatuur houden, Charlie?

Ik ga niet naar buiten met H. nu. Vanochtend om 7 uur heb ik al wel een uur buiten gewandeld, omdat het toen nog lekker fris was. H. slaapt nu. Vanmiddag zet ik haar badje op het balkon en laat haar dan even lekker afkoelen in bad. Dat heb ik gisteren ook gedaan en ze vond het heerlijk. Verder houden we ons hier heel rustig, het is erg warm in huis.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 21:30

hier blijven we ook binnen met dit weer. En overdag slaapt F beneden in de wagenbak en 's nachts boven bij ons op de kamer in de wieg. Qua kleding heeftie gewoon een rompertje aan. Alsie slaapt overdag leg ik 'm zo in z'n bakje maar 's avonds in de wieg leg ik een dun lakentje over z'n benen. Als ie het te warm heeft dan schopt ie z'n lakentje toch van zich af.
Kraamhulp heeft ook gezegd dat we met dit weer ook een bodempje/paar theelepels water mogen geven omdat baby's ook dorst kunnen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Slakje za 18 aug 2012 - 21:33

Ik ga nu juist weg. Wij gaan naar mijn oma, daar is het pakken koeler van temperatuur. Louise ligt al 2 dagen alleen in haar pamper.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 21:33

We hebben ze getemperatuurd en ze zitten gewoon tussen de 36,7 en 37,3.

Ze krijgen ook soms een beetje water uit de fles als ze dorst hebben.

Maar bedankt voor de tips, ik leg ze na de volgende voeding beneden in de wagenbak, daar is het lekker koel!

Gast
Gast

Bericht  PiP za 18 aug 2012 - 21:37

Wandelen zou ik alleen vanmorgen doen. Opzich ligt S overdag ook gewoon in de wandelwagen buiten, maar wel in de schaduw.
Al denk ik haast dat ik hem vandaag binnen in de box leg en de babyfoon erbij.. Scheelt toch nog een paar graden met buiten.

Vannacht heeft hij in een romper met korte mouw geslapen onder een lakentje, die hij van zich af getrapt heeft!
Nu ligt hij ook nog in de romper, maar denk dat hij straks alleen in zijn luier gaat.

Uitdrogen zullen ze idd niet snel doen als ze gewoon hun flessen drinken!
Water hebben we hem tussendoor idd ook gegeven.

Vanaf hoe oud deden jullie de kleintjes in een badje?
S is vandaag 5 weken oud, misschien dat het voor hem ook wel lekker is om tussendoor even af te koelen in een badje.
Vind hem alleen nog zo klein, aan de andere kant denk ik waarom niet?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Slakje za 18 aug 2012 - 21:39

Euh? Ik deed Louise l-al vanaf dag 1 in bad. Mag dat niet? Oeps.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 21:42

Ze bedoeld buiten in een zwembadje Slakje Wink

Gast
Gast

Bericht  Tania za 18 aug 2012 - 21:47

PiP schreef:

Vanaf hoe oud deden jullie de kleintjes in een badje?
S is vandaag 5 weken oud, misschien dat het voor hem ook wel lekker is om tussendoor even af te koelen in een badje.
Vind hem alleen nog zo klein, aan de andere kant denk ik waarom niet?

J. ging ook ergens tussen de 1 en 2 maanden voor het eerst buiten in het badje. Lekker lauw water erin en hij vond het heerlijk om even af te koelen. Niet te lang want dan wordt het wel al snel koud en dan meteen lekker afdrogen schone luier om en weer in de schaduw liggen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  *Lookie* za 18 aug 2012 - 21:48

Onze zoon is vandaag gewoon in zijn romper.

Ik leg hem gewoon in zijn eigen bedje, het is daar niet warmer dan in de rest van het huis. Sterker nog, ik denk dat het daar zowat het koelst (nou ja, voor zover je van koel kunt spreken nu) is aangezien het aan de schaduwzijde van ons huis zit. Hij slaapt er prima. Gisteren had hij wel iets kortere slaapjes maar toen heb ik hem een keer extra te slapen gelegd. Ik heb het slapen ook even geprobeerd zonder slaapzak maar toen had hij volgens mij niet door dat hij moest gaan slapen, toen ik de slaapzak alsnog aandeed zonet was het binnen 5 minuten stil.

Wandelen doen we elke dag maar vandaag niet gedaan. Misschien gaan we vanmiddag wel even toeren met de auto (met airco). Of aan het begin van de avond nog even wandelen. H. heeft gisteren nog wel lekker in de schaduw buiten gespeeld, er stond een beetje wind dus dat was wel lekker.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 22:01

Ik zou kijken of ze willen kijken in bv de wandelwagenbak waar het lekker koel is.
Een rompertje is nu meer dan genoeg.
En ze zouden best in een badje mogen hoor, lekker afkoelen maar geen ijskoud water natuurlijk Hoe doen jullie dat met deze temperaturen? 827601

Gast
Gast

Bericht  Puggle za 18 aug 2012 - 22:24

Charlie schreef:
Wat doen jullie ze aan? L. Heeft een mouwloze romper aan.

Gaan jullie met ze wandelen? Ik ben gister naar de supermarkt gewandelt. Vandaag blijven we denk ik thuis, en anders is het vanavond een rondje naar de boulevard hier.

Liggen ze op hun kamertje? Ze zijn nu net gewend aan hun bedje en kamertje maar het is er zo heet dat ik ze liever ergens anders zou leggen. Of zou hun hele ritme dan weer verstoord worden? Op hun kamertje zijn wel rolluiken en ze slapen wel gewoon maar dalijk drogen ze me nog uit ofzo! Als ik in hun nekje voel, voelt het niet overdreven heet of klam en ze drinken goed. J. ligt in een luier in een slaapzakje zonder mouwen en R. in een mouwloze romper onder een lakentje. Is dat te dun?

Een mouwloze romper is echt wel genoeg nu hoor. L. Sliep vannacht in haar zomerslaapzak met alleen haar luier eronder.
Als ze gewoon goed drinken en te te warm aanvoelen zit het wel goed, maár ik geef toe dat het nu gewoon erg lastig is met dit weer.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Annemie za 18 aug 2012 - 23:45

Toen mijn zoontje geboren is, was het ook bloedheet. Hij lag toen in een romper met een lakentje in zijn wandelwagenbak beneden in de woonkamer, boven was het te heet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Sophiee zo 19 aug 2012 - 2:08

Hier buiten in de tuin, op het gras in de schaduw. Ze heeft een romper aan.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  CCC zo 19 aug 2012 - 2:11

Wij wilde N.eigenlijk in haar tentje (Deryan Travel cot) in de schaduw in de tuin doen,maar ze slaapt al een tijdje in haar wiegje. Heb het wiegje trouwens wel naar haar kamer gereden omdat het daar iets koeler is... Ze ligt alleen in een luiertje vandaag.. Temperatuur hier in huis is abnormaal...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen zo 19 aug 2012 - 2:16

Wij hebben een airco op de kamer en J ligt nu samen met papa al 2 uur te slapen in ons bed. Laat haar maar lekker tukken dan kan ze vanavond wat langer op blijven tot het hopelijk wat minder warm is.

Toen ze jonger was liet ik haar meestal in een luiertje in de schaduw liggen/spelen en zette we een campingbedje in de tuin voor haar slaapjes
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  kwak zo 19 aug 2012 - 2:30

D. Speelt hele dagen buiten in dr blote kont met haar potje op het terras in de hoop dat ze daar weer op gaat zitten.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 2:38

Vooral niet naar buiten, tenzij je even in t badje wil doen ( maar niet op het heetst van de dag) Verder ligt ze in haar luier.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 3:33

Hier loop meneer nu rond in z'n blootje in de tuin Wink
Hier staan 2 kleine zwembadjes en er is bijna overal schaduw door een grote boom die in de tuin staat. Vanochtend bij het fietsen had hij een shirtje aan een een korte broek en thuis liep hij gewoon rond in zijn rompertje. Vanavond als hij naar bed gaat krijg hij een mouwloos rompertje aan en een dunne zomerslaapzak (meneer wil echt niet zonder slaapzak slapen)

Verder loop ik vaak achter hem aan met wat drinken want dat vind ik wel super belangrijk dat hij goed drinkt met dit weer

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 19 aug 2012 - 5:04

Razz: anders doe je hem alleen die slaapzak aan ipv alleen een romper.
F had vannacht alleen een onderbroek aan.
Het wordt vannacht hier ondanks de regen niet kouder dan 21 graden Neutral

Denk dat ik maar buiten ga slapen vannacht laughcry

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Annemie zo 19 aug 2012 - 5:30

Bij ons is het binnen 30 graden..pfff.. mijn zoontje wil ook niet zonder slaapzak,dus die draagt alleen een luier en geen romper meer in de slaapzak.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Steep zo 19 aug 2012 - 5:32

Bij ons 31,5 Sad ik had 'm vanacht alleen een romper aan en verder niks. Voor de rest kruipt hij rond in zijn luiertje
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: