Zesde ziekte en omvallen en bmr prik
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zesde ziekte en omvallen en bmr prik
F heeft waarschijnlijk de zesde ziekte. Maandag, dinsdag en woensdag had hij heel hoge koorts, tegen de 40 graden, en dinsdag was dat weer over. Hij was ontzettend moe en wilde alleen maar slapen of bij me hangen. Sinds vandaag heeft hij allemaal uitslag over zijn hele lijfje.
Ik heb begrepen dat de zesde ziekte vanzelf over gaat, maar hoe lang duurrt het ongeveer? Hij is vandaag wel gewoon naar het kdv geweest, maar zouden we zondag kunnen gaan zwemmen ondanks de uitslag?
Vind ook dat hij de laatste tijd heel vaak zomaar omvalt, terwijl hij al een hele tijd goed stevig kan zitten. Zou dit ook van de zesde ziekte kunnen komen? Hij valt dan niet hard, maar valt wel zomaar om.
Over 2 weken krijgt hij de bmr prik, kan dat zo dicht erop? Ga het sowieso even aankaarten bij de consultatiebureau.
Ik heb begrepen dat de zesde ziekte vanzelf over gaat, maar hoe lang duurrt het ongeveer? Hij is vandaag wel gewoon naar het kdv geweest, maar zouden we zondag kunnen gaan zwemmen ondanks de uitslag?
Vind ook dat hij de laatste tijd heel vaak zomaar omvalt, terwijl hij al een hele tijd goed stevig kan zitten. Zou dit ook van de zesde ziekte kunnen komen? Hij valt dan niet hard, maar valt wel zomaar om.
Over 2 weken krijgt hij de bmr prik, kan dat zo dicht erop? Ga het sowieso even aankaarten bij de consultatiebureau.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zesde ziekte en omvallen en bmr prik
Mijn kinderen hadden dit ook een paar weken terug. Na de koorts toen ze de vlekjes hadden waren ze nog een dag flink ziek en daarna ging het al snel beter.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben vandaag toevallig naar de huisarts geweest. Ging ook de vierde dag van koorts in. Moest er om drie uur zijn en toen ik hem om twee uur uit bed haalde zat hij onder de uitslag. De dokter zei dat het de vijfde ziekte waarschijnlijk was.
De plekjes zijn niet besmettelijk ofzo en trekken vanzelf weer weg.
Even voor mijn beeldvorming wat is het verzchil tussen de 5e en 6e ziekte?
De plekjes zijn niet besmettelijk ofzo en trekken vanzelf weer weg.
Even voor mijn beeldvorming wat is het verzchil tussen de 5e en 6e ziekte?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Vijfde ziekte: Grillige rozerode vlekjes beginnend op de wangen en uitbreidend naar de romp, armen en benen die kan jeuken. Dit kan gepaard gaan met koorts. Er ontstaan steeds meer vlekken waardoor de hele huid soms rozerood is. Duurt ongeveer 10 dagen en gaat vanzelf over. Komt meestal voor tussen de 4 en 10 jaar.
Zesde ziekte: Plotselinge hoge koorts en soms opgezette klieren in de hals en achter de oren. Na 3 tot 5 dagen daalt de temperatuur en ontstaan er lichtrode vlekjes in het gezicht en later op de romp. De uitslag jeukt niet en trekt binnen 1 of 2 dagen weg. Komt meestal voor tussen 6 maanden en 3 jaar.
Als de uitslag pas vandaag op is komen zetten zou ik persoonlijk denken aan zesde ziekte. (ik ben doktersassistente van beroep)
Zesde ziekte: Plotselinge hoge koorts en soms opgezette klieren in de hals en achter de oren. Na 3 tot 5 dagen daalt de temperatuur en ontstaan er lichtrode vlekjes in het gezicht en later op de romp. De uitslag jeukt niet en trekt binnen 1 of 2 dagen weg. Komt meestal voor tussen 6 maanden en 3 jaar.
Als de uitslag pas vandaag op is komen zetten zou ik persoonlijk denken aan zesde ziekte. (ik ben doktersassistente van beroep)
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Stokstaartje schreef:Vijfde ziekte: Grillige rozerode vlekjes beginnend op de wangen en uitbreidend naar de romp, armen en benen die kan jeuken. Dit kan gepaard gaan met koorts. Er ontstaan steeds meer vlekken waardoor de hele huid soms rozerood is. Duurt ongeveer 10 dagen en gaat vanzelf over. Komt meestal voor tussen de 4 en 10 jaar.
Dat zegt ze toch ook zelf al?
Tania- Ratel
ik geef een reactie op Fiebje
Stokstaartje- Prater
De vlekjes zijn vandaag al veel minder. Ben blij dat het bijna over is want een ziek kindje is zoooo zielig.
Bedankt voor je uitleg mbt het verschil tussen de 5e en 6e ziekte. Zo te lezen is de zesde ziekte een stuk milder.
Bedankt voor je uitleg mbt het verschil tussen de 5e en 6e ziekte. Zo te lezen is de zesde ziekte een stuk milder.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Stokstaartje schreef:ik geef een reactie op Fiebje
Oh sorry overheen gelezen
Tania- Ratel
@ Tania: geen probleem hoor
@ Fiebje: het verschil zit hem eigenlijk meer in hoe je kindje er op reageert qua zich rot voelen en het eten/drinken en het beloop van de ziekte. Het is niet zo dat de ene ziekte bijvoorbaat al erger is dan de andere
@ Fiebje: het verschil zit hem eigenlijk meer in hoe je kindje er op reageert qua zich rot voelen en het eten/drinken en het beloop van de ziekte. Het is niet zo dat de ene ziekte bijvoorbaat al erger is dan de andere
Stokstaartje- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: