Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

+2
Roze Roos
SleepingBeauty
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  SleepingBeauty do 27 jan 2011 - 21:34

Ik heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek voor een baan die ik zooo graag wil!!!
Ik heb er in de zomer ook gewerkt en afgelopen januari weer gesolliciteerd op vacatures, toen was het intern opgelost en mijn brief was in de portefeuille gedaan, nu ben ik dus uitgenodigd voor woensdag voor 16 uur per direct tot augustus.
Zou voor mij ideaal te combineren zijn met het oproepwerk wat ik in het ziekenhuis wil combineren.

Hoe bereiden jullie je voor??
Wat zou je mij aanraden??
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 21:41

Volgens mij staat bij de peiler werk&studie al een topic hierover, misschien dat je daar even kan kijken?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Blond do 27 jan 2011 - 21:43

- Goed inlezen in wat de functie inhoud
- Weten wat je aanspreekt aan de functie en het bedrijf
- Zorg dat je representatief voor de dag komt (nette kleding, schone handen en nagels)
- Weet je sterke kanten voor dit beroep (en ken ook je zwakke kanten, maar breng die mooier: Dus bijvoorbeeld: ik ben soms te kritisch naar mezelf toe)
- Zorg dat je op tijd bent en weet waar je moet zijn.

Succes!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:44

Lees je goed in in het bedrijf, wat willen ze, wat wil jij? Wat zijn je goede kanten en wat je slechte kanten? Bedenk vast een beetje wat voor vragen ze zouden kunnen stellen. Blijf zakelijk, maar niet afstandelijk (ik ben altijd wat te amicaal haha, dat is soms ook weer lastig). Laat je enthousiasme zien, maar sla er niet in door :P Ehm, en probeer je te ontspannen! Oh ja en wat Chance zegt, zie er representatief uit (en wat bij de functie past) en kom op tijd!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Jeanette vr 28 jan 2011 - 0:51

_Chance schreef:- Goed inlezen in wat de functie inhoud
- Weten wat je aanspreekt aan de functie en het bedrijf
- Zorg dat je representatief voor de dag komt (nette kleding, schone handen en nagels)
- Weet je sterke kanten voor dit beroep (en ken ook je zwakke kanten, maar breng die mooier: Dus bijvoorbeeld: ik ben soms te kritisch naar mezelf toe)
- Zorg dat je op tijd bent en weet waar je moet zijn.

Succes!

En wees voorbereid om lastige situaties die zou jou kunnen voorleggen en wat je in deze situatie zou doen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Kqip di 1 feb 2011 - 21:34

Zorg ervoor dat je een telefoonnummer bij de hand hebt van het bedrijf of de persoon waar je het gesprek mee hebt, dan kun je bellen als je te laat bent!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Rovine di 1 feb 2011 - 22:17

Schrijf een stuk of 10 vragen op die je kunt stellen. Een aantal zullen al naar voren komen in het gesprek, dus zorg dat je er een paar achter de hand houdt. Die kun je gewoon voor je leggen in een blocnote, schrijf eventueel ook mee als je dat nodig vindt.

Als je durft kun je ook vragen om een rondleiding. Zo loop je naast degene die het gesprek afneemt en wordt het wat informeler. Je kunt ook naar een bepaald deel vragen als je het eng vindt. Ik heb bij mijn laatste gesprek gevraagd of ik het nieuwe testlab mocht zien, dat was een mooie tussenweg.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt? Empty Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum