Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?
+2
Roze Roos
SleepingBeauty
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?
Ik heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek voor een baan die ik zooo graag wil!!!
Ik heb er in de zomer ook gewerkt en afgelopen januari weer gesolliciteerd op vacatures, toen was het intern opgelost en mijn brief was in de portefeuille gedaan, nu ben ik dus uitgenodigd voor woensdag voor 16 uur per direct tot augustus.
Zou voor mij ideaal te combineren zijn met het oproepwerk wat ik in het ziekenhuis wil combineren.
Hoe bereiden jullie je voor??
Wat zou je mij aanraden??
Ik heb er in de zomer ook gewerkt en afgelopen januari weer gesolliciteerd op vacatures, toen was het intern opgelost en mijn brief was in de portefeuille gedaan, nu ben ik dus uitgenodigd voor woensdag voor 16 uur per direct tot augustus.
Zou voor mij ideaal te combineren zijn met het oproepwerk wat ik in het ziekenhuis wil combineren.
Hoe bereiden jullie je voor??
Wat zou je mij aanraden??
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Hoe zorg ik dat mijn sollicitatiegesprek een succes wordt?
Volgens mij staat bij de peiler werk&studie al een topic hierover, misschien dat je daar even kan kijken?
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
- Goed inlezen in wat de functie inhoud
- Weten wat je aanspreekt aan de functie en het bedrijf
- Zorg dat je representatief voor de dag komt (nette kleding, schone handen en nagels)
- Weet je sterke kanten voor dit beroep (en ken ook je zwakke kanten, maar breng die mooier: Dus bijvoorbeeld: ik ben soms te kritisch naar mezelf toe)
- Zorg dat je op tijd bent en weet waar je moet zijn.
Succes!
- Zorg dat je representatief voor de dag komt (nette kleding, schone handen en nagels)
- Weet je sterke kanten voor dit beroep (en ken ook je zwakke kanten, maar breng die mooier: Dus bijvoorbeeld: ik ben soms te kritisch naar mezelf toe)
Succes!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Lees je goed in in het bedrijf, wat willen ze, wat wil jij? Wat zijn je goede kanten en wat je slechte kanten? Bedenk vast een beetje wat voor vragen ze zouden kunnen stellen. Blijf zakelijk, maar niet afstandelijk (ik ben altijd wat te amicaal haha, dat is soms ook weer lastig). Laat je enthousiasme zien, maar sla er niet in door Ehm, en probeer je te ontspannen! Oh ja en wat Chance zegt, zie er representatief uit (en wat bij de functie past) en kom op tijd!!!
Gast- Gast
_Chance schreef:- Goed inlezen in wat de functie inhoud
Succes!
En wees voorbereid om lastige situaties die zou jou kunnen voorleggen en wat je in deze situatie zou doen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Zorg ervoor dat je een telefoonnummer bij de hand hebt van het bedrijf of de persoon waar je het gesprek mee hebt, dan kun je bellen als je te laat bent!
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Schrijf een stuk of 10 vragen op die je kunt stellen. Een aantal zullen al naar voren komen in het gesprek, dus zorg dat je er een paar achter de hand houdt. Die kun je gewoon voor je leggen in een blocnote, schrijf eventueel ook mee als je dat nodig vindt.
Als je durft kun je ook vragen om een rondleiding. Zo loop je naast degene die het gesprek afneemt en wordt het wat informeler. Je kunt ook naar een bepaald deel vragen als je het eng vindt. Ik heb bij mijn laatste gesprek gevraagd of ik het nieuwe testlab mocht zien, dat was een mooie tussenweg.
Als je durft kun je ook vragen om een rondleiding. Zo loop je naast degene die het gesprek afneemt en wordt het wat informeler. Je kunt ook naar een bepaald deel vragen als je het eng vindt. Ik heb bij mijn laatste gesprek gevraagd of ik het nieuwe testlab mocht zien, dat was een mooie tussenweg.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zorg ik dat mijn mascara niet uitloopt?
» Mijn oma wordt 90. Wat geven we haar?
» Wordt mijn hond dement?
» Mijn hondje wordt vanmiddag ingeslapen.
» Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO
» Mijn oma wordt 90. Wat geven we haar?
» Wordt mijn hond dement?
» Mijn hondje wordt vanmiddag ingeslapen.
» Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: