Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

+2
Atelier Madame
Marie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Marie vr 19 aug 2011 - 4:40

Ik heb afgelopen jaar voor het derde jaar recht gehad op OV. Nu zou ik mijn vierde jaar in gaan, heb me aangemeld via Studielink, van de universiteit zelfs al mijn inschrijvingsbewijs gekregen. Mijn studie duurt vijf jaar..Maar nu krijg ik net een brief van DUO dat per 31-8-2011 mijn recht op OV verloopt. Iemand enig idee hoe dit kan?

(Extra klote: zo'n brief komt natuurlijk altijd op vrijdagmiddag na vijven, zodat je niemand meer kan bellen! AAH)
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Atelier Madame vr 19 aug 2011 - 4:44

Je gaat je vierde jaar in, begin je soms met je master? Want dan kan het zijn dat j e je wel opnieuw moet aanmelden ook bij de ib groep voor een nieuwe studie. Kan me herinneren dat ik toen ik mijn master begon ook via mijn ibgroep dat moest regelen.

Zou voor de rest geen reden kunnen bedenken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Middleme vr 19 aug 2011 - 9:59

Het enige wat ik me verder kan bedenken: niet eerdereen andere studie op hbo/wo niveau gedaan?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Gast za 20 aug 2011 - 9:15

Middleme schreef:Het enige wat ik me verder kan bedenken: niet eerdereen andere studie op hbo/wo niveau gedaan?

Dat maakt ook niet altijd uit.

Ik heb 2 jaar communicatie hbo gedaan en ov recht gehad..

Nu ben ik in mijn laatste jaar van mijn nieuwe 4 jarige studie en dit wordt mijn laatste jaar ov recht. Je krijgt als je switchted van studie dus 2 jaar extra ov recht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Marie za 20 aug 2011 - 9:55

Nee nooit eerder gestudeerd. Zou het te maken hebben dat mijn bachelor tijd 'op' is en omdat ik me nog niet opgegeven heb voor mijn master dus mijn recht vervalt?
Nou ik ga maandag dus eerst bellen, bevalt me niks! Twee andere meiden van mijn studie hebben die brief ook gehad, maar anderen weer niet. We doen dezelfde studie, zijn in hetzelfde jaar begonnen en hebben ons allemaal weer als bachelor ingeschreven omdat je je diploma nog niet hebt...
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Middleme za 20 aug 2011 - 10:10

Punk'd schreef:
Middleme schreef:Het enige wat ik me verder kan bedenken: niet eerdereen andere studie op hbo/wo niveau gedaan?

Dat maakt ook niet altijd uit.

Ik heb 2 jaar communicatie hbo gedaan en ov recht gehad..

Nu ben ik in mijn laatste jaar van mijn nieuwe 4 jarige studie en dit wordt mijn laatste jaar ov recht. Je krijgt als je switchted van studie dus 2 jaar extra ov recht.

Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Kun je mij vertellen waar je dat vandaan hebt?
Voorzover ik weet heb je 4 jaar ov, no matter what je doet. Na die 4 jaar kun je een 0-lening aanvragen waarbij je gratis ov krijgt..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Starla za 20 aug 2011 - 10:16

Ja inderdaad, volgens mij krijg je het na 4 jaar bij een 0 lening (iets van 2 jaar?), ze kijken daarbij niet naar hoeveel studies, maar naar hoeveel jaar stufie je gebruikt hebt (en dus ov).
Kan het niet zijn dat je nu een brief krijgt dat je ov van 2010-2011 af is gelopen, en je vanaf 1 september weer een nieuwe moet uploaden? Dat kun je geloof ik wel zien op die site van mijn ib groep.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Gast za 20 aug 2011 - 22:04

Op MBO heb ik 2 jaar een ov gehad. Toen ik HBO ging doen had ik gewoon weer recht op 4 jaar. Ik ben toen na een half jaar gestopt en een paar jaar later weer HBO gaan doen en toen had ik nog recht op 3,5 jaar. Van HBO naar WO is dit niet het geval, dan kan het via een 0-lening volgens mij, maar weet niet precies hoe het werkt.

TO: wat vreemd! Balen dat je het op vrijdagmiddag krijgt en niemand kunt bereiken. Hopelijk wordt het wat duidelijker. Vraag me echt af wat de reden is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  TukTuk za 20 aug 2011 - 22:34

Marie schreef:Nee nooit eerder gestudeerd. Zou het te maken hebben dat mijn bachelor tijd 'op' is en omdat ik me nog niet opgegeven heb voor mijn master dus mijn recht vervalt?
Nou ik ga maandag dus eerst bellen, bevalt me niks! Twee andere meiden van mijn studie hebben die brief ook gehad, maar anderen weer niet. We doen dezelfde studie, zijn in hetzelfde jaar begonnen en hebben ons allemaal weer als bachelor ingeschreven omdat je je diploma nog niet hebt...

Heb je een jaar vertraging opgelopen dan, dat je je weer als bachelor inschrijft? Want dan kan het zijn dat je er idd geen recht meer op hebt.

Of duurt je bachelor 5 jaar dan ofzo ?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Filoria zo 21 aug 2011 - 7:18

Ik werk bij een bedrijf dat hiermee te maken heeft, en hoor vaak dat studenten hun reisproduct op hun OV-chipkaart moeten stopzetten, maar dat ze dan even later weer een nieuw studentenreisproduct kunnen ophalen.

Geen idee waarom DUO dat doet trouwens :s
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  TukTuk zo 21 aug 2011 - 7:28

Filoria schreef:Ik werk bij een bedrijf dat hiermee te maken heeft, en hoor vaak dat studenten hun reisproduct op hun OV-chipkaart moeten stopzetten, maar dat ze dan even later weer een nieuw studentenreisproduct kunnen ophalen.

Geen idee waarom DUO dat doet trouwens :s

Daar is het DUO voor.. Ze maken er vaak een zooitje van..
1,5 maand geleden kregen mijn ouders ineens een brief, dat hun inkomen toch hoger was uitgevallen dan de IBgroep geschat had, en dat ze de bijdrage vna mijn ouders van 0 euro naar 240 euro hadden gezet..
Ik heb toen nog 2 weken op mijn brief moeten wachten, die hadden ze 9 juli verstuurd.. Dat ik het afgelopen jaar onterecht de aanvullende beurs had ontvangen, en ik moest 2100 euro terug betalen.
Dat hield in dat ze per maand 150 euro van mijn stufi gingen inhouden voor het terug betalen van die boete, plus dat mijn aanvullende beurs ook weg viel..
Dus ipv bijna 900 euro, ging mijn stufi ineens omlaag naar 400 euro ofzo..

Dus ik gebeld, of die 150 euro per maand niet stop gezet kon worden, en die 2100 euro gewoon bij mijn studieschuld gezet kon worden, want ik kon het geld niet missen. Nee was niet mogelijk, ze mogen dat gewoon inhouden.
Hoe ik mijn rekeningen moest betalen moest ik zelf maar uitzoeken..

Dus nogmaals gebeld, of dan mijn lening omhoog kon zodat ik eind juli toch nog rond de 750 euro zou krijgen aan stufi, "nee mevrouw, dat had u voor 1 juli online moeten doorgeven" "meneer, wanneer is die brief verstuurd vanuit jullie om door te geven dat mijn stufi omlaag ging? " "9 juli" "dus HOE had ik dat ooit voor 1 juli kunnen aangeven?" "ja niet, dat is gewoon even pech hebben deze maand"
Evil or Very Mad
Had geluk dat ik toen ook net een week gewerkt had en daar dus ook loon van ontving, want anders had ik toch zwaar in de problemen gekomen..

Dat ze daar niet overnadenken he.. Dat ze je gewoon een brief versturen en voor de zekerheid je aanvullende beurs veranderen in een lening voor 1 maand, en dat je de maand er na zelf kan bepalen of je die lening wilt houden of niet.. Maar niet zomaar ineens even 500 euro inhouden van je stufi zonder dat je er iets aan kan doen :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Atelier Madame zo 21 aug 2011 - 7:45

Toch vind ik het altijd gek dat zoveel mensen problemen hebben met de IB groep. Ik heb echt nog nooit iets te doen met ze gehad. Of ja een keertje, toen hadden ze geen hardheidsclausule meegenomen bij de berekening van mijn aanvullende beurs. Maar 1 mailtje was genoeg om alles opnieuw te laten berekenen en het klopte gelijk weer.

@AngelNyn: ook heel naar zeg :S
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Marie ma 22 aug 2011 - 5:16

Nou blijkt te zijn omdat ik 3 jaar geleden heb ingevuld dat de einddatum van mijn studie op 31-08-2011 was. Heb het nu gewijzigd, dus hoop dat ik gewoon kan blijven reizen en gewoon stufi krijg. Iemand ervaring met deze wijzigingen?
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO Empty Re: Plotseling wordt mijn OV stopgezet door DUO

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum