Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten slapen met voedingskussen

+8
_Nina
Puggle
Jazzlyn
Parisienne
Ezzer
L!ND@
Mamsie
Clapperdie
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 7:58

Hoe denken jullie dan over buikslapen op het kdv? Misschin anders, maar komt qua risico's in principe op hetzelfde neer.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 8:00

Ik vind dat buikslapen ook met toestemming van de ouders prima is. Van mij mogen ze op een kinderdagverblijf kinderen laten slapen zoals ze willen zolang het maar met toestemming van de ouders is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 8:02

Nou ik vind het een heel fijne opvang. Het is gewoon veilig.

maar ja een kindje kan beter heel onrustig zijn heel de dag en bijna niet slapen van het bewegen dan even lekker een slaapje doen natuurlijk.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:05

Nee, dat vind ik niet. Naar mijn mening gaan baby's op de buikslapen als ze ook hun hoofdje kunnen draaien.
Je ziet vaak ook dat baby's die al heel vroeg op de buik rollen/buik slapen enorm sterk in de nek zijn.
Daar komt bij dat wiegendood door op de buikslapen alleen niet veel voorkomt maar het met veel meer factoren te maken heeft zoals roken/rokers in huis en de warmte.

Overigens ben ik het in die zin eens met Tania, als ouders toestemming geven dat is het natuurlijk prima.
Maar toch vind ik sommige dingen die ik nu hier lees en eerder gelezen heb echt gevaarlijk.
Als ouder zijnde zou ik er absoluut niet blij mee zijn als dat soort dingen aan me voorgesteld zouden worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  studiebol do 16 aug 2012 - 8:07

_Nina schreef:Hoe denken jullie dan over buikslapen op het kdv? Misschin anders, maar komt qua risico's in principe op hetzelfde neer.

Onze meid deed dat voor het eerst op een donderdag op het dagverblijf, toen hebben ze haar om gedraaid maar dat betekende dus dat ze slecht sliep, ik heb toestemming gegeven dat ze op haar buik mocht slapen ze deed het toen in het weekend thuis ook dus ik had zoiets van op die manier zou ze wel het lekkerste slapen. Maar eenmaal toestemming gegeven kwam het steeds minder vaak voor.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 8:08

Tania schreef:Ik vind dat buikslapen ook met toestemming van de ouders prima is. Van mij mogen ze op een kinderdagverblijf kinderen laten slapen zoals ze willen zolang het maar met toestemming van de ouders is.
Mee eens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:10

Mijn zoontje heeft de eerste 3/4 maanden overdag ook op een voedingskussen gelegen. Ik deed er dan wel strak een grote badhanddoek omheen, zodat hij er niet tussen kon zakken. Dit was omdat hij een enorme voorkeurshouding had en op deze manier de druk op zijn hoofdje minder was. Ik deed het alleen als ik erbij was, 's nachts zou ik het niet doen. Toen hij wat ouder was en ging draaien, ben ik ermee gestopt, maar toen was het risico van afplatting al een stuk minder omdat hij toen veel op zijn buik lag/sliep. Op het kdv zou ik aangeven dat je voortaan liever wil overleggen over zulke dingen, ik zou er als ouder niet zo blij mee zijn als ik er achter zou komen dat ze dit zonder overleg hadden gedaan.

Buikslapen op het kdv; mijn zoontjes slapen allebei op hun buik en ze hebben ons gevraagd of wij het goed vinden dat ze daar ook op hun buik slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 8:14

Maar waarom moet alles overlegd worden dan?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 8:17

Van mij hoeft niet alles overlegd te worden maar met zo'n kussen slapen vergroot je de kans op wiegendood, net als met op de buik laten slapen. Ik wil zelf kunnen beslissen of ik dat risico neem of niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 8:19

Clapperdie schreef:Maar waarom moet alles overlegd worden dan?

Omdat ouders zelf moeten bepalen hoeveel risico ze willen nemen. Fijn dat jij het prima vindt dat ze je kind laten slapen op een manier die de kans op wiegendood vergroot maar andere ouders willen dat risico niet nemen. Dat is niet aan het kinderdagverblijf om te bepalen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:19

Ik ben daar echt een miep in, maar ik wil dat het kdv alles van tevoren aan mij vraagt. Bij mijn oudste had ik dat nog niet hoor, maar mijn jongste heeft echt een gebruiksaanwijzing, en het is al een paar keer gebeurd dat ze iets gedaan hadden of hem iets te eten hadden gegeven zonder het te overleggen en ik met een kind zat dat echt dagen van slag was of pijn had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Jazzlyn do 16 aug 2012 - 8:22

@ Studiebol, hele kleintjes is iets anders natuurlijk. met 4 maanden valt in ieder geval mijn kind niet meer zomaar in slaap! Ik heb thuis geen box en nog een druktemaker dus hier is slapen echt boven.

@ claperdie, het moet overlegt worden omdat het risicoverhogend is. En alles overleggen.valt mee. Maar zoiets vind ik belangrijker dan een appel ipv banaan geven. Hier gingen ze met eenbaby rondjes rijden in de wagen haha was altijd grappig om te zien.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 8:28

Tania schreef:
Clapperdie schreef:Maar waarom moet alles overlegd worden dan?

Omdat ouders zelf moeten bepalen hoeveel risico ze willen nemen. Fijn dat jij het prima vindt dat ze je kind laten slapen op een manier die de kans op wiegendood vergroot maar andere ouders willen dat risico niet nemen. Dat is niet aan het kinderdagverblijf om te bepalen.

Dit bedoel ik dus met paniekerig reageren... Net of hij meteen dood is als hij een keertje zo slaapt. Het was een ieniemienie voedingskussentje. Hij was niet ingewikkeld in een XL beanbag ofzo.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 8:32

Ik zou hem niet op een voedingskussen laten slapen.


Voor de rest over het overleggen met de opvang. Toen hij nog een baby was wilde ik wel alles overlegd hebben maar naarmate hij groter werd niet meer..Hij mag alles eten en voor de rest vertrouw ik ze daar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 8:47

Clapperdie schreef:
Tania schreef:
Clapperdie schreef:Maar waarom moet alles overlegd worden dan?

Omdat ouders zelf moeten bepalen hoeveel risico ze willen nemen. Fijn dat jij het prima vindt dat ze je kind laten slapen op een manier die de kans op wiegendood vergroot maar andere ouders willen dat risico niet nemen. Dat is niet aan het kinderdagverblijf om te bepalen.

Dit bedoel ik dus met paniekerig reageren... Net of hij meteen dood is als hij een keertje zo slaapt. Het was een ieniemienie voedingskussentje. Hij was niet ingewikkeld in een XL beanbag ofzo.

Hoe groot dat voedingskussen is maakt niet uit, het vergroot de kans op wiegendood dus daar moeten ouders zelf over beslissen. En dat jij dat dan prima vindt, nou mooi toch. Maar dat jij het risico te verwaarlozen vindt wil natuurlijk niet zeggen dat de rest van de wereld dat dan ook moet vinden.
Overigens zou ik mezelf niet paniekerig willen noemen. Dat het het risico vergroot is gewoon een feit, dat mensen het toch doen moeten ze helemaal zelf weten. Mijn kinderen slapen allebei al vanaf dat ze heel klein zijn op hun buik. Voor mij geen probleem maar het vergroot wel het risico op wiegendood. Het zou nogal dom zijn als ik dat zou ontkennen daar is niks paniekerigs aan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen - Pagina 2 Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum