Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het langstudeerder-gedoe

+6
Toet
xxDila
Minx
Atelier Madame
Phileine
Parisienne
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Lousanne wo 22 aug 2012 - 23:53

Ja dat ben ik wel met je eens. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de langstudeerboete niet voor deze mensen zou gelden.. Aangezien je in deze speciale situaties ook langer studiefinanciering van de DUO krijgt (tenminste, een vriendinnetje van mij haar vader was overleden en krijg langer stufi, en iemand had een depressie en kreeg ook gewoon langer), dus ik dacht dat de langstudeerboete ook voor deze 'speciale omstandigheden' niet zou gelden.
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, parisienne!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Atelier Madame wo 22 aug 2012 - 23:57

Maar parisienne je krijgt voor dat soort gevallen toch een jaar extra? In principe moet dat voldoende zijn voor de meeste studies om het goed te kunnen afronden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  TukTuk wo 22 aug 2012 - 23:58

Atelier Madame schreef:Maar parisienne je krijgt voor dat soort gevallen toch een jaar extra? In principe moet dat voldoende zijn voor de meeste studies om het goed te kunnen afronden.

Voor zwangerschap wordt geen extra jaar studiefinanciering gegeven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Atelier Madame do 23 aug 2012 - 0:00

AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:Maar parisienne je krijgt voor dat soort gevallen toch een jaar extra? In principe moet dat voldoende zijn voor de meeste studies om het goed te kunnen afronden.

Voor zwangerschap wordt geen extra jaar studiefinanciering gegeven.

Wel standaard een jaar zonder boete.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 0:08

In mijn geval was ik het jaar uitloop al snel kwijt. Zwangerschap (zo'n 6 maanden heb ik niks kunnen doen) en zorg voor je pasgeboren baby. Na een aantal maanden kon ik inderdaad aan de slag. Door omstandigheden daarna is dit mij niet gelukt. Ik probeerde het, maar het ging/gaat gewoon heel langzaam. Nu, 2 jaar na de geboorte van mijn dochter, heb ik het gevoel pas zodanig op de been te zijn om mijn studie af te maken.

Ik denk dat er in veel gevallen studenten zijn die in situaties zoals ik zitten en niet genoeg hebben aan enkel één jaar uitloop. Over het algemeen ben ik van mening dat een normale zwangerschap en een normale periode erna inderdaad op tijd een normale studie af kunt ronden. Maar er zijn zoveel gevallen waarbij dit niet het geval is, waarbij het verre van 'normaal' is.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 0:09

Ik heb overigens gewoon 4 jaar studiefinanciering gekregen, maar nog 4 maanden extra vanuit het afstudeerfonds van mijn hogeschool.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Parisienne do 23 aug 2012 - 0:46

Wat een onzinnig debat was dit! Niks opgeschoten.. studenten nog steeds in onzekerheid.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Oasis do 23 aug 2012 - 1:45

Parisienne schreef:Wat een onzinnig debat was dit! Niks opgeschoten.. studenten nog steeds in onzekerheid.

Haha inderdaad. Daarom: blij gemaakt met een mus die van te voren al dood was, zo zie ik het. Tijd (en geld?) verspilling, meer was het niet.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Siamsa do 23 aug 2012 - 6:36

Ik ga mij nu ineens afvragen....geldt die boete ook voor scholen die geen subsidie van de overheid ontvangen? Ik neem aan van niet toch? Ik ben in 2005 namelijk met een HBO-opleiding begonnen en ik zal in 2014 pas mijn diploma halen....of 2015 als ik een jaar uitloop heb door een of andere reden. Maar ik betaal nu al 2500 euro schoolgeld per jaar, omdat deze hogeschool dus geen subsidie van de overheid krijgt. Dan hoef ik ook geen boete te betalen toch? Ik heb ook geen bericht gehad verder.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  TukTuk do 23 aug 2012 - 6:40

Siamsa schreef:Ik ga mij nu ineens afvragen....geldt die boete ook voor scholen die geen subsidie van de overheid ontvangen? Ik neem aan van niet toch? Ik ben in 2005 namelijk met een HBO-opleiding begonnen en ik zal in 2014 pas mijn diploma halen....of 2015 als ik een jaar uitloop heb door een of andere reden. Maar ik betaal nu al 2500 euro schoolgeld per jaar, omdat deze hogeschool dus geen subsidie van de overheid krijgt. Dan hoef ik ook geen boete te betalen toch? Ik heb ook geen bericht gehad verder.

Nee gelukkig niet! (Ik studeer in België en heb er gelukkig ook geen last van)

Voor wie geldt de maatregel?

Voor alle studenten die in en na het studiejaar 2011-2012 staan ingeschreven aan een opleiding in het hoger onderwijs en die wettelijk collegegeld moeten betalen. Daarbij telt alleen de inschrijving voor een bekostigde opleiding.
Bekostigd wil zeggen een door het Ministerie van OCW gefinancierde opleiding. Een inschrijving aan een particuliere instelling telt dus niet mee bij de bepaling of je onder het tarief voor langstudeerders valt, omdat daar het wettelijk collegegeld niet van toepassing is. Ook een inschrijving aan een buitenlandse instelling telt hiervoor niet mee.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Siamsa do 23 aug 2012 - 6:42

Gelukkig! Had ik natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken, geen idee waarom het het hier vroeg haha. Maar bedankt voor het antwoord!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het langstudeerder-gedoe - Pagina 2 Empty Re: Het langstudeerder-gedoe

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum