Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onbeschofte vraag??

+17
Mamsie
RYW
Viva
Susan
Lolly's
Flower_L
sanne-84
Pien
Snoes
Teddyaapje
Happydobby
TukTuk
Bluestar
Rush
Samantha
Paper Crown
Sweet33
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Onbeschofte vraag?? - Pagina 2 Empty Re: Onbeschofte vraag??

Bericht  Viva wo 15 aug 2012 - 23:34

Het ligt er heel erg aan hoe het gevraagd wordt.
Ik denk niet dat ze het slecht bedoelde, eerst vroeg ze of ze je een persoonlijke vraag mocht stellen.

Ik vind het wel onbeschoft oid als je bijvoorbeeld een gesprek hebt als "ik ben zwanger!" "Oh, was dat wel gewenst/gepland dan?"
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:34

PC, maar wat wil je duidelijk proberen te maken? "Niet zeiken, gewoon werken"?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 23:37

Paper Crown schreef:

En toch werkt het in de praktijk anders, Susan. Natuurlijk moet zij minder werken als zij het lichamelijk niet trekt, ongeacht het een zwangerschap is of een andere reden heeft. Niemand zegt hier ook dat zij geen recht op zwanger worden heeft omdat ze een baan heeft waarbij een manager te maken heeft met meerdere mensen onder zich. Het is alleen voor een werkgever best een probleem wanneer iemand wegvalt al dan niet 100% en daar dan ook nog eens superenthousiast moet reageren. Ik weet niet of jij wel eens voor een bedrijf hebt gewerkt maar als er in mijn baan iemand wegvalt heb je niet 123 een ander, laat staan dat die gene in een piep en een scheet is ingewerkt en de werkgever heeft ook nog te maken met andere collega's van de TS die dan misschien ook balen dat ze voor haar shifts moeten opdraaien. Ik snap dat wel.

Want? Anders heb ik geen recht van spreken of zo?

Ik heb wel eens voor een bedrijf gewerkt en ik snap ook dat het lastig is, maar ik vind het gewoon geen excuus om die vraag te stellen. Weten of het wel of niet gewenst is voegt voor een werkgever helemaal niks toe en het is gewoon privé, klaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 23:43

Shoesdontlie schreef:PC, maar wat wil je duidelijk proberen te maken? "Niet zeiken, gewoon werken"?

Nee, als jij mijn reactie goed had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen, in mijn eerste reactie staat namelijk dit:
"Heus, ik snap het.. misselijk zijn en angst voor overgeven (wat ik zelf
ook heb!) is kut en vervelend en je moet ook echt aan jezelf denken hoor"

Ik lees geenzins dat ik maar wil zeggen, niet zeiken gewoon doorwerken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown wo 15 aug 2012 - 23:46

Susan schreef:
Paper Crown schreef:

En toch werkt het in de praktijk anders, Susan. Natuurlijk moet zij minder werken als zij het lichamelijk niet trekt, ongeacht het een zwangerschap is of een andere reden heeft. Niemand zegt hier ook dat zij geen recht op zwanger worden heeft omdat ze een baan heeft waarbij een manager te maken heeft met meerdere mensen onder zich. Het is alleen voor een werkgever best een probleem wanneer iemand wegvalt al dan niet 100% en daar dan ook nog eens superenthousiast moet reageren. Ik weet niet of jij wel eens voor een bedrijf hebt gewerkt maar als er in mijn baan iemand wegvalt heb je niet 123 een ander, laat staan dat die gene in een piep en een scheet is ingewerkt en de werkgever heeft ook nog te maken met andere collega's van de TS die dan misschien ook balen dat ze voor haar shifts moeten opdraaien. Ik snap dat wel.

Want? Anders heb ik geen recht van spreken of zo?

Ik heb wel eens voor een bedrijf gewerkt en ik snap ook dat het lastig is, maar ik vind het gewoon geen excuus om die vraag te stellen. Weten of het wel of niet gewenst is voegt voor een werkgever helemaal niks toe en het is gewoon privé, klaar.

Ik zeg ook nergens dat jij geen recht van spreken hebt. Ik vroeg het me gewoon af omdat je als freelance schrijfster voor jezelf werkt en niet echt te maken hebt met een werkcultuur zoals bij een werknemer in vaste loondienst.
En mijn reactie was niet op de vraag die gesteld wordt, daarvoor heb ik mijn eerste reactie al antwoord gegeven. Mij gaat het erom dat ze verteld dat dr werkgever weinig sympathie liet zien, daar reageerde ik op.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW wo 15 aug 2012 - 23:47

Als de zwangere werknemer enorm emotioneel is, huilt aan de telefoon, aangeeft halve dagen te willen werken uit angst voor overgeven, dan kan ik me voorstellen dat je als baas a) niet overloopt van enthousiasme en b) door het huilen en de angst misschien wel concludeert dat de werknemer er totaal door overvallen of geschokt is. En als dit zo is, dan zou dat best flinke gevolgen kunnen hebben voor het werk (stress, overspannen, depressie, veel uitval), en dan kan ik me ergens nog best voorstellen dat ze dat vraagt. De manier waarop was misschien niet super, maar de vraag an sich kan ik me voorstellen, gezien de omstandigheden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Sweet33 wo 15 aug 2012 - 23:49

Inmiddels terug gebeld en ze gaan niet akkoord met het voorstel van de huisarts.Ze gaven me als tip om elk uur wat te eten, mijn eetpatroon daardoor aan te passen (?), in mijn pauze uit te rusten dmv bij iemand even langs gaan. En mijn collega's in te lichten zodat men van de zwangerschap af weet. En misschien meer vrije dagen opnemen oid. Halve dagen werken werd voor alsnog nog te voorbarig gevonden, en dit kwam het ziekteverzuim ook niet ten goede...
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Bericht  RYW wo 15 aug 2012 - 23:53

Als je het daar niet mee eens bent, dan zou ik contact zoeken met de arbo-arts, als ik jou was.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 23:54

Paper Crown schreef:

Ik zeg ook nergens dat jij geen recht van spreken hebt. Ik vroeg het me gewoon af omdat je als freelance schrijfster voor jezelf werkt en niet echt te maken hebt met een werkcultuur zoals bij een werknemer in vaste loondienst.
En mijn reactie was niet op de vraag die gesteld wordt, daarvoor heb ik mijn eerste reactie al antwoord gegeven. Mij gaat het erom dat ze verteld dat dr werkgever weinig sympathie liet zien, daar reageerde ik op.

Ik hoor natuurlijk ook wel verhalen van mensen die wel in loondienst werken, ik ken ook wel gevallen die heel vervelend zijn voor de werkgever, bijvoorbeeld een werknemer die bijna meteen na haar eerste zwangerschapsverlof erachter kwam dat ze weer zwanger was en bijna meteen na haar tweede zwangerschapsverlof opstapte. Zij is tijdens haar dienstverband bijna alleen maar zwanger geweest en natuurlijk is dat heel vervelend voor een werkgever, zo zullen er nog wel veel meer situaties zijn waarin het zeer slecht uitkomt, maar ik vind het dan toch not-done om dat zo te laten blijken.

Overigens heb ik er zelf natuurlijk ook wel in zekere zin mee te maken, alle hulpverleners van Ezra zijn vrouwen en als iemand die nauw met Ezra samenwerkt zwanger raakt dan is dat voor ons ook best lastig omdat hij en wij dan wéér aan iemand anders moeten wennen, maar goed, ik hou dan wel in mijn hoofd dat het een privékeuze is waar iemand recht op heeft en al zouden Dion en ik dan misschien wel balen van de gevolgen, ik zou nooit in het gezicht van die persoon iets van negativiteit laten blijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:56

Paper Crown schreef:
Shoesdontlie schreef:PC, maar wat wil je duidelijk proberen te maken? "Niet zeiken, gewoon werken"?

Nee, als jij mijn reactie goed had gelezen had je deze vraag niet hoeven te stellen, in mijn eerste reactie staat namelijk dit:
"Heus, ik snap het.. misselijk zijn en angst voor overgeven (wat ik zelf
ook heb!) is kut en vervelend en je moet ook echt aan jezelf denken hoor"

Ik lees geenzins dat ik maar wil zeggen, niet zeiken gewoon doorwerken.

Nog ff je reactie nog een x gelezen en ik heb het idd verkeerd geintepreteerd.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 15 aug 2012 - 23:58

Of contact zoeken met de arbo arts of gewoon het voorstel aanpakken.
Kun je niet vragen of je bijv een uurtje later mag beginnen?

Zelf ben ik wel van het niet zeiken en doorgaan. Misselijk zijn is thuis net zo kut als op je werk lijkt me. Maar goed daar kun je nog wel rusten. Heb je er trouwens in de middag net zo'n last van als in de ochtend? Anders heeft het sowieso weinig nut.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius wo 15 aug 2012 - 23:59

Jouw werkgever gaat niet akkoord met het voorstel van de huisarts? En jouw werkgever gaat nu tips geven om ieder uur wat te eten? Daar zou ik niet akkoord mee gaan, ik zou dan wel naar de ARBO-arts gaan.

Ik snap ook wel dat je werkgever niet overenthousiast is, misschien kunnen jullie samen oplossingen bedenken, in de zin van wat later beginnen, of 's avonds nog even thuis werken, mailtjes beantwoorden ofzo.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:02

Mamsie schreef:Of contact zoeken met de arbo arts of gewoon het voorstel aanpakken.

Zelf ben ik wel van het niet zeiken en doorgaan. Misselijk zijn is thuis net zo kut als op je werk lijkt me. Maar goed daar kun je nog wel rusten. Heb je er trouwens in de middag net zo'n last van als in de ochtend? Anders heeft het sowieso weinig nut.

Ik ben helaas ook zo en ik denk achteraf gezien dat ik beter 10 stappen terug had moeten doen. Het brengt ook risico's mee.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 0:03

Is het meer om de angst dat je halve dagen wil gaan werken of meer om de misselijkheid?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie do 16 aug 2012 - 0:04

Shoesdontlie schreef:
Mamsie schreef:Of contact zoeken met de arbo arts of gewoon het voorstel aanpakken.

Ik ben helaas ook zo en ik denk achteraf gezien dat ik beter 10 stappen terug had moeten doen. Het brengt ook risico's mee.

Klopt. Ik had dat ook moeten doen maar niet in het geval van misselijk zijn. Dat brengt ook weinig gevolgen met zich mee. Ja het is klote maar je doet er niks aan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Paper Crown do 16 aug 2012 - 0:05

Shoesdontlie schreef:

Hmm, nou weet je ik vond het veel minder erg om thuis de badkamer niet te halen en in de gang moest spugen dan het hier op mijn werk gebeurde. Dus in die zin is het wel erger om op je werk te zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweet33 do 16 aug 2012 - 0:06

De misseliijkheid Susan. De ha legde uit dat hij meerdere vrouwen met mijn probleem tegen was gekomen en zijn ervaring was dat rust goed hielp bij hen.
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown do 16 aug 2012 - 0:08

Susan schreef:
Paper Crown schreef:

Ik hoor natuurlijk ook wel verhalen van mensen die wel in loondienst werken, ik ken ook wel gevallen die heel vervelend zijn voor de werkgever, bijvoorbeeld een werknemer die bijna meteen na haar eerste zwangerschapsverlof erachter kwam dat ze weer zwanger was en bijna meteen na haar tweede zwangerschapsverlof opstapte. Zij is tijdens haar dienstverband bijna alleen maar zwanger geweest en natuurlijk is dat heel vervelend voor een werkgever, zo zullen er nog wel veel meer situaties zijn waarin het zeer slecht uitkomt, maar ik vind het dan toch not-done om dat zo te laten blijken.

Overigens heb ik er zelf natuurlijk ook wel in zekere zin mee te maken, alle hulpverleners van Ezra zijn vrouwen en als iemand die nauw met Ezra samenwerkt zwanger raakt dan is dat voor ons ook best lastig omdat hij en wij dan wéér aan iemand anders moeten wennen, maar goed, ik hou dan wel in mijn hoofd dat het een privékeuze is waar iemand recht op heeft en al zouden Dion en ik dan misschien wel balen van de gevolgen, ik zou nooit in het gezicht van die persoon iets van negativiteit laten blijken.

Ik snap het ook hoor, je werkgever moet wel professioneel genoeg zijn om het niet te laten blijken!
Als een van die begeleiders van Ezra zwanger is, zou ik zsm 'eisen' dat vanaf het begin een nieuw persoon er ook bij zit en heel erg goed verdiept is in zijn dossier. En dat Ezra aan beide gezichten kan wennen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 0:09

Susan schreef:
Paper Crown schreef:

Ik ben het er ook mee eens dat het niet nodig is om zo aan je werknemer te laten merken dat de werkgever het heel vervelend vindt. Toen ik drie weken op een neiuwe vestiging van mijn werk werkte kreeg ik last van mijn bekken en heb ik me ziekgemeld om pas een jaar later weer terug te komen. Voor hun natuurlijk heel vervelend omdat ik net wat cursussen had gehad en ze niemand anders hadden omdat het een nieuwe vestiging was en het team nog niet eens compleet was. Toch heb ik alleen maar felicitaties gehad en telefoontjes hoe het met me ging enz. Zo kan het dus ook, ook al komt het slecht uit en zo hoort het eigenlijk ook vind ik. Je hoeft niet over te lopen van enthousiasme maar zo negatief is ook niet nodig.

Als ze niet akkoord gaan met halve dagen en het gaat echt niet zou ik me ziek melden en naar de Arbo arts gaan. Je kan ook proberen hun advies op te volgen en als het dan nog niet gaat weer overleggen of je ziek melden. Dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat je het niet geprobeerd hebt.

En de opmerking dat thuis misselijk zijn net zo vervelend is als op je werk hangt wel heel erg van je werk af. Als je de hele dag moet lopen/bukken/luiers verschonen dan heb je toch wel een stuk meer last van je misselijkheid dan dat je de hele dag kan zitten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Annemie do 16 aug 2012 - 0:11

Ik heb ook halve dagen gewerkt ivm misselijkheid. Ik vind het niet kunnen dat je werkgever daar niet mee akkoord gaat,ik zou dan idd naar de arbo arts gaan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 0:11

Paper Crown schreef:
Shoesdontlie schreef:

Hmm, nou weet je ik vond het veel minder erg om thuis de badkamer niet te halen en in de gang moest spugen dan het hier op mijn werk gebeurde. Dus in die zin is het wel erger om op je werk te zijn.

Is wel een keertje goed om je punt te maken Wink de koffiekamer onderkotsen en dan zeggen: ja, jullie wilden niet akkoord met halve dagen... Kijken of ze het heroverwegen Wink

Feit is gewoon dat niet iedereen er hetzelfde mee omgaat of hetzelfde meemaakt. De ene vrouw werkt tot 4 weken voor de bevalling keihard, de ander kan al heel snel niets meer. De leidinggevende is in ieder gevangenen arts die kan of medisch advies geven. Als ik ervan overtuigd was dat ik niet meer dan halve dagen kon werken, dan zou ik zeggen 'het was ook geen voorstel, maar een mededeling' en dan gaan we het bij de arbo-arts verder uitzoeken als zij een andere mening hebben.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Reeza do 16 aug 2012 - 0:12

Wat ik nergens terug lees is of je al geprobeerd hebt om te werken nu je misselijk bent? Ik snap het verhaal ook van jouw kant hoor, maar je zou het wellicht een dagje kunnen proberen zoals je werkgever het voorstelt? Als het niet gaat kan je altijd weer in overleg gaan of evt naar de Arbo-arts.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 0:18

Paper Crown schreef:
Als een van die begeleiders van Ezra zwanger is, zou ik zsm 'eisen' dat vanaf het begin een nieuw persoon er ook bij zit en heel erg goed verdiept is in zijn dossier. En dat Ezra aan beide gezichten kan wennen.

We hebben het nu één keer meegemaakt, toen had Ezra al een maand zonder mentor gezeten omdat zij de eerste weken dat hij op die groep zat met studieverlof was. Toen ze terug was had ik al vrij snel gezien dat ze zwanger was en wist ik dus al min of meer dat ze weer een periode weg zou gaan, maar ik kreeg dat pas weken later officieel te horen.

Uiteindelijk ging Ezra zelf onverwacht naar een andere groep, dus had het uiteindelijk niet uitgemaakt, maar dat wist ik toen nog niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sweet33 do 16 aug 2012 - 0:19

Owh ik werk gewoon drie dagen in de week hoor. Of ik me nu misselijk voel of niet....Laughing
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 0:26

Sweet33 schreef:Owh ik werk gewoon drie dagen in de week hoor. Of ik me nu misselijk voel of niet....Laughing

Maar dat trek je niet, nu?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: