Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 1:49

Frits is af en toe nog net een baby; die komt elke ochtend, middag, avond én 's nachts nog melken, voor hij gaat slapen... Dan wordt m'n arm (of elk ander stukje bloot huid) afgelebberd en ligt-ie heel luid te spinnen. Superlief hoor, soms beetje irritant maar dan ga ik 'm gewoon overdreven knuffelen en dan loopt meneer weg Very Happy

Maar... Als ik begin te fluiten of zingen, komt-ie (waar-ie ook is of ligt en wat-ie ook doet) gelijk naar me toe gerend om weer te melken! Zijn er meer katten die dat doen en iemand enig idee waarom? Hij reageerde altijd al op een bepaald fluitje, dan komt-ie naar me toe, maar een deuntje fluiten en willen melken snap ik niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:04

Hmmm. Nee dat herken ik toch niet :P

Jut en Jul komen wel trappelen (ik weet het woord even niet).
En dat kunnen ze gerust een halfuur volhouden.
En dat is NIET prettig als Jut het doet. Die gebruikt haar nagels erbij. Jul doet dat niet met haar nagels.
Als Jul trappelt is het gewoon heel schattig. Dan valt ze na 10 minuten bijna in slaap maar gaan liggen ho maar.
Gewoon blijven staan en doortrappelen terwijl ze steeds omvalt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Jilke za 5 feb 2011 - 2:14

Onze katten doen dit ook, we hebben er 2. De ene die is fanatiek melker als hij op schoot wil komen liggen, dan steekt hij zijn nagels over in waar hij ze in steken kan. En stopt niet tot hij eindelijk ligt, want soms wel een kwartier duurt haha.
De andere doet dat minder, maar die likt enorm veel, zodra je een hand in de buurt houdt likt hij je het liefst helemaal af, met zijn vieze harige tong haha!

Als je fluit hier dan worden ze helemaal wild en komen ze op je staan of tegen je aan strijken, echt heel vreemd. Zocht het een tijdje terug op internet op en blijkt dat ze de hoge tonen heel vervelend vinden, maar kan hier niet ontdekken dat ze het vervelend vinden. Ze lijken er echt op te kicken!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:17

Ja hoge noten wordt Frits ook gek van! Maar hij lijkt 't inderdaad niet vervelend te vinden want hij spint.. Eerst dacht ik nog; hij probeert me de mond te snoeren omdat ik niet kan zingen en hij vindt 't gefluit irritant Very Happy Maar hij doet precies zo, als dat ie doet als ik thuiskom na lange dag; blij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:18

Ja, onze poezen doen het beide en zijn toch al weer bijna 3,5 jaar. Het is een gedragsstoornis, waarschijnlijk omdat ze te jong bij de moederpoes zijn weggehaald. Het kan verder geen kwaad, maar soms is het wel irritant!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Minx za 5 feb 2011 - 2:20

haha wat zijn katten toch geweldig rare beesten. Die van mijn vriend melken ook nog alleen dan hun mandje. Twee giga katers van een half jaar die beiden half in het mandje liggen omdat het niet past. Ziet er niet uit en vervolgens met hun kop tussen de poten in slaap vallen. Een van de twee gaat soms ook door als hij niet meer tegen het mandje aanzit dan gaat zijn tong heel snel heen en weer.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:32

Hazeltje schreef:Hmmm. Nee dat herken ik toch niet :P

Jut en Jul komen wel trappelen (ik weet het woord even niet).
En dat kunnen ze gerust een halfuur volhouden.
En dat is NIET prettig als Jut het doet. Die gebruikt haar nagels erbij. Jul doet dat niet met haar nagels.
Als Jul trappelt is het gewoon heel schattig. Dan valt ze na 10 minuten bijna in slaap maar gaan liggen ho maar.
Gewoon blijven staan en doortrappelen terwijl ze steeds omvalt...

Dit doet mijn kat ook, vind het super lief altijd. Gelukkig doet ze het niet met haar nagels, dan zou het minder lief zijn denk ik. :P Melken doet ze niet, nooit gedaan ook. Wist zelfs niet wat het was, tot dit topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:23

Vaak zie je dit gedrag (proberen te drinken) bij katten die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Hoe oud is je kat nu en hoe oud was hij toen je 'm kreeg?



Laatst aangepast door Dijn82 op za 5 feb 2011 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:25

Met de pootjes kneden en je arm aflikken is trouwens iets anders dan proberen te drinken. Bij dat laatste zoeken katten echt iets waar ze op kunnen zuigen; een vinger, je haar, je oorlel, een stukje van een kussen of deken etc. Het eerste doen eigenlijk alle katten wel, ze wassen soortgenoten ook, dus waarom "hun mens" niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:40

Dijn82 schreef:Vaak zie je dit gedrag (proberen te drinken) bij katten die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Hoe oud is je kat nu en hoe oud was hij toen je 'm kreeg?


Frits is nu 4 en toen ik hem kreeg was hij bijna 6 weken. Hij heeft wel mogen drinken bij zijn moeder, maar die keek al snel niet meer naar hem om, althans, dat heb ik te horen gekregen... Hij melkt 't liefst op m'n buik, maar ik weet niet goed hoe ik 't moet noemen wat-ie met z'n bakkes doet :P 't is namelijk niet echt likken zoals-ie zichzelf zou wassen, maar meer beetje proberen te sabbelen. 't Liefst doet-ie dit ook aan m'n wenkbrauw hoor Very Happy Maar anders drukt-ie z'n neus tegen een randje van iets (horloge, armband, mouw) en probeert-ie te sabbelen terwijl ie beetje likt zegmaar... Ahh vreemde omschrijving Very Happy Ik vind 't ook niet heel erg of zo hoor, ik ben niet anders van 'm gewend en hij doet 't alleen bij mij en als-ie 't doet kijkt-ie zo nu en dan spinnend omhoog en krijg ik een koppie in m'n gezicht en een lebber over m'n neus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 9:36

Trisha schreef:
Dijn82 schreef:Vaak zie je dit gedrag (proberen te drinken) bij katten die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Hoe oud is je kat nu en hoe oud was hij toen je 'm kreeg?


Frits is nu 4 en toen ik hem kreeg was hij bijna 6 weken. Hij heeft wel mogen drinken bij zijn moeder, maar die keek al snel niet meer naar hem om, althans, dat heb ik te horen gekregen... Hij melkt 't liefst op m'n buik, maar ik weet niet goed hoe ik 't moet noemen wat-ie met z'n bakkes doet :P 't is namelijk niet echt likken zoals-ie zichzelf zou wassen, maar meer beetje proberen te sabbelen. 't Liefst doet-ie dit ook aan m'n wenkbrauw hoor Very Happy Maar anders drukt-ie z'n neus tegen een randje van iets (horloge, armband, mouw) en probeert-ie te sabbelen terwijl ie beetje likt zegmaar... Ahh vreemde omschrijving Very Happy Ik vind 't ook niet heel erg of zo hoor, ik ben niet anders van 'm gewend en hij doet 't alleen bij mij en als-ie 't doet kijkt-ie zo nu en dan spinnend omhoog en krijg ik een koppie in m'n gezicht en een lebber over m'n neus...

Het schijnt een fabel te zijn dat het komt doordat katten te vroeg bij hun moeder zijn weg gehaald. Een van onze katjes sabbelt (is dat melken) ook heel wat af. Werd er helemaal gek van dat mijn kleren elke keer nat werden dus heb een sabbeldoekje voor hem (gewoon een fleecedeken, stuk uitgeknipt). Hij doet het meestal als hij net wakker wordt of juist wil gaan slapen. Zodra hij de neiging krijgt, geef ik het doekje aan en grijpt hij ook echt naar zn sabbeldoekje, zo schattig! En dan heb ik er dus ook helemaal geen last van Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 9:39

Hoezo is dat een fabel dan Question Kittens drinken tot een bepaalde leeftijd bij de moeder, en als ze eerder weggenomen worden blijven ze dat gedrag vertonen om weer die veiligheid van bij de moeder te zijn te voelen. Ze worden er rustig van.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...  Empty Re: Vraag aan eigenaren van katten die nog melken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum