Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kost een baby?

+21
chipa
Paper Crown
Pien
Sophiee
Mamsie
Fearie
studiebol
M@niek
Lonely Goatherd
Aimee
Slakje
*Lookie*
Tania
Thunder
Viva
ellibre
Linda
Happydobby
SparklingEyes
Annemie
Jade
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Paper Crown di 14 aug 2012 - 20:21

Mamsie schreef:
Paper Crown schreef:Onze baby kost veel.. Wat kost een baby?  - Pagina 2 394967 Vooral nu ik een kamertje van €3700,- heb gezien.. Wat kost een baby?  - Pagina 2 1270000679

Ja geef dat kind maar de schuld.

*eyetwich* haha
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:05

Ligt er ook behoorlijk aan wat je uit wíl geven aan je kind. Zo lees en hoor ik zo vaak dat mensen zoveel geld kwijt zijn aan kinderschoenen. Ja, wel als je ze in de nieuwe collectie koopt. Maar kijk eens bij de uitverkoop, ik heb nog nooit meer dan €40 uitgegeven aan schoenen. Afgelopen weekend schoenen gekocht in maat 27, hartstikke goede schoenen in de uitverkoop. Hij heeft nu maat 25, maar ik denk dat hij ze volgend jaar wel aan kan. Zo doe ik dat eigenlijk met alles wel. Ik zou toch gek zijn als ik 80-100 euro voor een paar schoenen uit geef als het niet hoeft..

Is natuurlijk anders als je speciale schoenen nodig hebt, maar over het algemeen hoeft het echt niet zo duur te zijn.

Uitzet heeft ons eigenlijk ook weinig gekost. Ik hou van meubels opknappen dus heb voor de oudste bijv houten grenen meubels overgenomen van iemand, geverfd, andere klinken erop. Veel gevraagd voor onze verjaardagen ook. De kinderwagen was het duurste, die was €600. Ik wilde perse die wagen omdat ik m zo mooi vond, maar achteraf gezien had dat ook niet zo duur hoeven zijn.

Bij de 2e ben ik bijna niks kwijt geweest. Geloof wat babykleertjes nieuw gekocht, maar de rest hadden we allemaal al.

Ik heb trouwens niet het idee dat ik voor de oudste nu zoveel meer kwijt ben. Ja wel iets. Maar bakken met geld? Nee. De opvang is wel duur. En als hij naar school gaat, gaat dat er eraf maar dan zijn we dat vast wel weer kwijt aan clubjes of weet ik het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:10

Luce schreef:Ligt er ook behoorlijk aan wat je uit wíl geven aan je kind. Zo lees en hoor ik zo vaak dat mensen zoveel geld kwijt zijn aan kinderschoenen. Ja, wel als je ze in de nieuwe collectie koopt. Maar kijk eens bij de uitverkoop, ik heb nog nooit meer dan €40 uitgegeven aan schoenen. Afgelopen weekend schoenen gekocht in maat 27, hartstikke goede schoenen in de uitverkoop. Hij heeft nu maat 25, maar ik denk dat hij ze volgend jaar wel aan kan. Zo doe ik dat eigenlijk met alles wel. Ik zou toch gek zijn als ik 80-100 euro voor een paar schoenen uit geef als het niet hoeft..

Is natuurlijk anders als je speciale schoenen nodig hebt, maar over het algemeen hoeft het echt niet zo duur te zijn.

Wij hebben nu pas 1 keer schoenen kunnen kopen in de opruiming en alle andere keren werden de schoenen te klein terwijl er nog geen opruiming schoenen stonden. En ik koop geen schoenen alvast voor volgende zomer o.i.d. omdat ik ze graag goed opgemeten zie bij de winkel en daar niet zelf mee ga uitproberen smile Vandaar dat wij inderdaad vaak veel geld kwijt zijn voor schoenen. Daarbij heeft onze zoon lastige voeten en zijn dan een paar laarzen al snel 80 euro en meestal nog wel duurder ook Wat kost een baby?  - Pagina 2 1270000679 Ach, ieder zo zijn beweegredenen om iets wel of niet te doen maar op schoenen en jassen ga ik niet bezuinigen zolang dat niet hoeft. Liever een spijkerbroek minder dan schoenen deze niet helemaal goed zitten.


Uitzet heeft ons eigenlijk ook weinig gekost. Ik hou van meubels opknappen dus heb voor de oudste bijv houten grenen meubels overgenomen van iemand, geverfd, andere klinken erop. Veel gevraagd voor onze verjaardagen ook. De kinderwagen was het duurste, die was €600. Ik wilde perse die wagen omdat ik m zo mooi vond, maar achteraf gezien had dat ook niet zo duur hoeven zijn.

Bij de 2e ben ik bijna niks kwijt geweest. Geloof wat babykleertjes nieuw gekocht, maar de rest hadden we allemaal al.

Ik heb trouwens niet het idee dat ik voor de oudste nu zoveel meer kwijt ben. Ja wel iets. Maar bakken met geld? Nee. De opvang is wel duur. En als hij naar school gaat, gaat dat er eraf maar dan zijn we dat vast wel weer kwijt aan clubjes of weet ik het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:17

Ik noem het niet bezuinigen, maar gewoon slim kopen smile. Je kunt heel goed zelf de voet van je kind afmeten. Ik heb een tijd terug de aflevering van kassa gekeken over goede schoenen. Waar je op moest letten bij kinderschoenen. Nou als je dat weet hoef je echt niet perse je schoenen bij een dure zaak af te laten meten hoor. Ik koop altijd in het vooruit en de schoenen passen ook altijd prima. Maar het is misschien inderdaad anders als je kind lastige schoenen heeft. Maar dat soort zaken hebben toch ook uitverkoop?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:31

Luce schreef:Ik noem het niet bezuinigen, maar gewoon slim kopen Wat kost een baby?  - Pagina 2 561177. Je kunt heel goed zelf de voet van je kind afmeten. Ik heb een tijd terug de aflevering van kassa gekeken over goede schoenen. Waar je op moest letten bij kinderschoenen. Nou als je dat weet hoef je echt niet perse je schoenen bij een dure zaak af te laten meten hoor. Ik koop altijd in het vooruit en de schoenen passen ook altijd prima. Maar het is misschien inderdaad anders als je kind lastige schoenen heeft. Maar dat soort zaken hebben toch ook uitverkoop?

Je kan ook wel op een goedkopere manier spullen kopen hoor! Daar ben ik het met je eens Wat kost een baby?  - Pagina 2 561177 Hier hebben de kinderen alleen een gave om op de 'verkeerde' tijd nieuwe schoenen nodig te hebben dus lopen we nu (op 1x na) de uitverkoop mis wat dat betreft. En daarbij is het ook willen.. Wij willen graag de schoenen bij bepaalde winkels kopen omdat wij het een prettig idee vinden om goed geholpen te worden en is het tevens ook een kwestie van smaak! S.ander heeft 1 keer laarzen voor D.ylan gekocht zovan, die zijn te gek en hij past ze vast wel in de winter. Goedkoop was duurkoop want hij sloeg die maat volledig over! Daarom kopen we geen schoenen meer in het voren Wat kost een baby?  - Pagina 2 827601

*ik houd mezelf altijd maar voor dat de koopkracht door ons weer lekker stijgen , ook een vorm van de economie in stand houden Wat kost een baby?  - Pagina 2 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  chipa di 14 aug 2012 - 23:36

Kamertje nieuw bij gardo 500,-
Matras en aerosleep e.d 150,-
Maxi cosi mura 3 met cabriofix via mp 250,-
Borstkolf medela rond de 120,- dacht ik
Box via mp 35,- incl kleed
Badje via mp 10,-

Kleertjes bij de Hema, v&d, h&m noem maar op.
Luiers en voeding van het kruidvat en bij aanbiedingen flink hamsteren.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Lejow wo 15 aug 2012 - 0:31

Ik heb echt werkelijk totaal zo compleet GEEN idee wat wij hebben uitgegeven voor alles.
Weet alleen dat we het kamertje gekregen hebben.
En dat ik de kinderwagen voor 150 gekocht heb, die gesloopt heb, en toen een andere wagen voor 150 gekocht heb.
Maar verder, aan al dat andere spul. Ik weet het echt niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Mama Titty wo 15 aug 2012 - 4:17

Wij waren bij L. in het begin ongeveer 1500 euro kwijt voor alles. Bij R. werd dat nog stuk minder, denk 400 euro.

Per maand, wij krijgen geen kindgebonden budget, kinderbijslag is verlaagd naar 177 euro per 3 maanden, betalen wij per kind( we hebben er 2, de oudste is nu uit de luiers):

16 euro luiers(groot pak KV luiers en klein pak gedeeld door 2 toen)
2 euro lotiondoekjes(90 stuks per pak, 2 pakken)
6,35 per pak voeding in het begin per week/1,5 week = 25 euro
155 euro 3 dagen kinderopvang
Kleren is heel wisselend, héél vaak krijgen we van mijn opa en oma en mijn ouders kleren, heb nog maar zelden iets gekocht, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Vandaag super leuke tussen jas voor mijn dochter gekocht voor 3 euro bij Zeeman in uitverkoop.

De voeding hebben we na een jaar niet meer dus zijn nu voor de oudste 155 euro kwijt voor de kinderopvang en ongeveer 20 euro aan speelgoed/kleren per maand = 175 euro

De jongste betalen we nu ongeveer 16 euro luiers,2 euro doekjes, 155 euro kinderopvang,20 euro speelgoed/kleren = 193 euro

Duurste is bij ons gewoon de kinderopvang,dat is 1/3 e van mijn salaris, als we dat niet zouden hebben dan waren we ongeveer maar 60-75 euro kwijt per maand voor de 2 kinderen. ]

Uiteraard eten ze nu met de pot mee en eten beide 2 stuks fruit per dag, maar goed, dat is ook geen tientjes werk.

Nu met de derde zullen we overgaan naar gastouder, hopen dat bv lukt en ook gewoon net zo doen als met de anderen.
Kamer gebruiken we gecombineerd van L. en R. , behang ongeveer 80 euro, aankleedkussen 10 euro, kinderwagen hadden we 2e hands bugaboo voor 130 euro waar we de buggy al gebruikt hebben voor de middelste.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Parel wo 15 aug 2012 - 7:02

.. veeeeeeel te veel! Laughing

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, voor puur de basisbehoeftes pm red je het denk ik wel met 100 euro (ruim genomen, kinderopvang daargelaten).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 8:19

Tja..wij hadden het voor weinig en nu met de 2e hebben we alleen een nieuwe commode, ledikant en en kast gekocht; samen 200 euro.. (En ja zo nu en dan wat leuks mbt kleertjes erby).

Bij de 1e hebben we tussen de 500 en 1000 uitgegeven voor alles, van maxi cosie tot kleertjes en badspul etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  PapillonRose wo 15 aug 2012 - 8:30

Je kan het inderdaad zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Heel veel dingen weet ik niet eens meer van wat het gekost heeft, vooral al die kleine losse spulletjes (zoals hydrofielluiers, kleertjes, verzorgingsspulletjes). Wat ik nog weet:

- Wagen (3 in 1 incl maxicosi en voetenzak) 375 euro (via marktplaats en gekregen van mijn opa en oma)
- Box 100 euro (van mijn oma gekregen)
- Wiegje 150 euro (van mijn ouders gekregen)
- Commode 10 euro via marktplaats + 20 euro verf en accessoires
- Opknappen van het kamertje 500 euro (stucen, nieuwe vloer, behang + alles laten doen)
- Ledikantje 30 euro via marktplaats
- Matrasje voor ledikant 30 euro bij Ikea
- Beddengoed ongeveer 100 euro (voor ledikant en wiegje samen)

Maandelijkse uitgaven in het begin:
- Luiers ongeveer 30 euro per maand (pampers)
- Billendoekjes ongeveer 6 euro per maand (toen, nu ongeveer 2 euro sinds ik doekjes van de Action heb en niet de dure van Natusan)
- Flesvoeding tussen de 20 en 40 euro per maand (heel in het begin heb je weinig nodig en deed ik 2 weken met een pak, daarna nog maar 1 week)
- kleertjes maximaal 50 euro per maand (en dan nog niet altijd omdat het ook echt nodig was, je hebt vaak al dingen gekocht in de zwangerschap en je krijgt in het begin meestal veel cadeau)

In elk geval heb ik geen duizenden euro's uitgegeven. Die had ik ook niet, maar dan nog vond ik het ook niet nodig. Ik ben erachter gekomen dat leuk helemaal niet duur hoeft te zijn wat babyspullen betreft. Verder is het hier een mix van nieuw en tweedehands. Zo heb ik een hele goedkope commode, die we opgeknapt hebben en die niemand anders zo heeft! Aan de andere kant koop ik regelmatig merkkleertjes. Dus het is hier van alles wat, maar het hoeft wat sommige dingen betreft echt niet duur te zijn. En marktplaats is echt ideaal!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een baby?  - Pagina 2 Empty Re: Wat kost een baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum