Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

+3
Sneeuwwitje
Mamsie
Darius
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Darius di 4 jan 2011 - 20:28

Nou, daar ben ik wel even benieuwd naar! Kleding is natuurlijk wat duurder, maar ze doen hier ook langer mee. Kinderopvangkosten zijn er niet meer (misschien BSO), maar daar komt wel weer geld bij voor zwemles en sportclubjes natuurlijk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 20:30

Verschilt dat niet totaaaal per gezin, per kind en per situatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Darius di 4 jan 2011 - 20:59

Tja, het is net zoiets als vragen naar: 'Hoeveel zijn jullie maandelijks kwijt aan kinderopvang?' maar ik ben wel benieuwd naar kosten waar je rekening mee moet houden?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:03

Ik ben ook benieuwd. Ik weet wel dat mijn zwager het enorme bedrag van -let op- €12,50 per jaar aan eigen bijdrage kwijt is op de basisschool. Volgens mij kunnen kinderen dan alleen maar goedkoper worden als ik me bedenk dat ik al €360 euro aan kinderopvangkosten zelf moet betalen elke maand :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Darius di 4 jan 2011 - 21:14

Liva schreef:Ik ben ook benieuwd. Ik weet wel dat mijn zwager het enorme bedrag van -let op- €12,50 per jaar aan eigen bijdrage kwijt is op de basisschool. Volgens mij kunnen kinderen dan alleen maar goedkoper worden als ik me bedenk dat ik al €360 euro aan kinderopvangkosten zelf moet betalen elke maand :P

Nou, mijn idee. Ik vind er nogal verschil zitten in kosten tussen een ouderbijdrage (en misschien nog eens iets voor een schoolreisje) en de kosten voor kinderopvang.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:15

Nou ja, kinderopvang bestaat wel gewoon uit een uurbedrag, dus daar zou je wel iets uit kunnen afleiden, alleen zal de teruggave per gezin verschillen. Maar kinderen in de basisschoolleeftijd, tja. De een zit op twee sporten en muziekles, de ander doet niets, de een draagt dure truien, de ander van de kringloop. Het lijkt me dat het alleen maar meer uit elkaar loopt zeg maar. Maar goed, ik heb geen kinderen, dus misschien vergis ik me en zijn er wel gewoon ongeveer standaardkosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:19

Ik denk dat ik die muziekles wel kan betalen van dat geld in de maand wat ik nu aan kinderopvang besteedt haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 21:19

Oh ik ben trouwens €280 kwijt, geen €360. Hoe ik daar nou weer aan kom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Mamsie wo 5 jan 2011 - 0:06

Tja dat is per gezin idd anders lijkt me. Maar ik vind dat ze wel duurder worden naar mate ze ouder worden. Zwemles vind ik best duur en dan krijg je nog de andere clubjes en dingetjes die er allemaal bij komen. Ook vind ik dat de kleren sneller slijten op school.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:32

Ja als je eerst nooit kinderopvang kosten had, kan ik me idd wel voorstellen dat het dan duurder is dan kleine kinderen zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:57

Kleding slijt juist sneller als ze groot worden, en met name de broeken. Hier ligt Tygo volgens mij meer op de grond dan dat hij staat. Dus gaan de knieën al snel kapot van de broeken. Zwemles is inderdaad erg duur en Tygo doet daarnaast ook nog voetballen. Verder valt het volgens mij wel mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Sneeuwwitje wo 5 jan 2011 - 4:48



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:43; in totaal 2 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 6:55

Ik keek laatst eens op de site van het zwembad hier in het dorp en ik sloeg steil achterover toen ik de prijs van zwemles zag!! Voor een ABC leskaart moet er op dit moment 595 euro worden neergelegd! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Darius wo 5 jan 2011 - 7:17

Lieskuh schreef:Kleding slijt juist sneller als ze groot worden, en met name de broeken. Hier ligt Tygo volgens mij meer op de grond dan dat hij staat. Dus gaan de knieën al snel kapot van de broeken. Zwemles is inderdaad erg duur en Tygo doet daarnaast ook nog voetballen. Verder valt het volgens mij wel mee.

Dat heb ik idd ook gehoord. Zeker bij jongens, die veel op de knieen met auto's spelen.

Ik denk dat de kosten toch wel enigzins gelijk blijven. Met enig geluk gaan onze kinderen niet naar de BSO, en de kosten die we daarmee besparen (en de kosten van de kinderopvang die je niet meer kwijt bent) zetten we in voor zwemles ed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:52

Kosten voor overblijven: 10,- per maand (2x per week overblijven, straks wordt dat 3x per week, nu eet ze 1 dag per week op de BSO, maar als ze 5 is moet ze die middag naar school en moet ze dus overblijven, dus dan kost het 3,- per week).

Daarnaast 3x per week BSO, dat kost zo'n 400,-, maar dat is dus ook één middag van 12.00 tot eind, en dat wordt vanaf dat ze 5 is vanaf 3 tot eind, weer goedkoper dus. (en die 400, dat is zonder teruggave).

Dan nog kleding en schoenen, en dat is wél echt veel duurder, want ik kon het bijvoorbeeld altijd met 1 paar schoenen per seizoen af, maar dat gaat niet meer, het slijt veel sneller. Daar komen ook nog dingen als gymspullen enzo bij. En dan zit mijn dochter nog niet op een sport, veel kindjes bij haar op school zitten al wel ergens op náást de zwemles. Zwemles kost hier 35,- per maand, voor 1x 3 kwartier les per week. Een keer per week gym of judo ofzo kost algauw ook zo'n 25,- per maand, en dan heb je nog geen kleding en dergelijke.

Ze eten opeens véél meer, hier gaat er per kind nu toch zeker een boterham of 4/5 per dag in, plus het extra drinken voor school enzo.

En er gaan gewoon vaker dingen kapot. Fietsen enzo moet je toch echt wel aanschaffen, kost ook weer geld (en ze groeien snel, dus ze hebben zo weer een anderen nodig) En er vallen toch wel regelmatig dingen kapot, broodtrommels, bekers, dat soort dingen. En die zijn ook niet echt goedkoop vind ik.
En je hebt opeens kinderfeestjes, dan moet er weer een kadootje komen, school kost gelukkig maar 50,- per jaar hier. Extra dingen voor school kosten ook geld, schoolreisjes, excursies, dat soort dingen, juffendag, feestjes, verkleedkleren, enzovoorts.

Het wordt dus wel behoorlijk duurder als ze eenmaal 4 zijn vind ik smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:51

Ik zie net kosten voor overblijven staan bij Lilith, wat betalen jullie voor de psz?
Wij betalen voor een ochtend en een middag elke week, 28 euro per maand.
Is dat een beetje een gangbare prijs?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:08

_MamaRosa_ schreef:Ik zie net kosten voor overblijven staan bij Lilith, wat betalen jullie voor de psz?
Wij betalen voor een ochtend en een middag elke week, 28 euro per maand.
Is dat een beetje een gangbare prijs?
Dat is érg goedkoop.

Hier kost de PSZ maandelijks 45,- voor 1 dagdeel en 91,- voor 2 dagdelen per week. 2e kind is goedkoper, als je ze er tegelijk op hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Mamsie wo 5 jan 2011 - 9:16

Bij ons is overblijven echt rete duur! Er blijven te veel kinderen over dus ze moeten een ruimte huren naast de school. 4,20 per kind per x!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:21

Hier kost overblijven 1,50 per keer. Schoolgeld is 35 euro per jaar en daar gaan ze van op schoolreisje etc. verder vind ik het niet heel veel duurder qua kleertjes S.enna draagt altijd veel jurkjes en die kan ze lang dragen, ze krijgt ong. 6 paar schoenen per jaar van een goede kwaliteit omdat ze een doorgezakte voet heeft (is ze mee geboren).

Verder maakt zwemles een kind van 5 duurder, een zwemdiploma A en B kost al snel 360 euro. S.enna zit op paardrij les en dat kost 75 euro per 3 maanden. Verder zit ze iedere woensdag op gym. en dat kost 2 euro per keer. Ook gaan ze natuurlijk af en toe naar een kinderfeestje en dan kopen we meestal een cadeau'tje van rond de 7 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Dolphinne do 6 jan 2011 - 2:39

Ik zou met zwemlessen eens rond gaan kijken in de buurt naar bijvoorbeeld zwemverenigingen. Die zijn vaak goedkoper dan het bad zelf omdat ze vaak met vrijwilligers werken.

Zelf geef ik zwemles bij een vereniging als vrijwilliger en ook bij het zwembad hier in de buurt zelf als bijbaan.
De vereniging is 68 euro per half jaar en het zwembad zelf is 30/37 euro per maand (ligt eraan hoeveel lessen er in een maand vallen).
(onze vereniging heeft dan ook een wachtlijst van 3 jaar voor het zwem abc Embarassed)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:54

Lise 37.50 ouderbijdrage per jaar.
Zwemles 80 euro voor 11 lessen.
Overblijven 1.50 per keer, ze gaat gem 2 keer in de week.
Dansles 80 euro per jaar.
Kleding, tja dat verschilt zo erg.
Naschoolse gastouder (nu niet meer) voor 2 dagen 60 euro pm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  knets do 6 jan 2011 - 3:24

Wat je kinderen kosten verschilt per situatie natuurlijk..

Kleding is wel duurder maar je krijgt ook meer kinderbijslag..
Wat ik betaal voor Jason... Toen hij op zwemles zat 50 euro per maand.. HIj heeft 3 jaar op zwemles gezeten. Nu heeft hij zijn diploma's dus dan vervalt het weer. Hij heeft medicatie die betaald moet worden.. 65 euro per maand. We hebben nu een duurdere ziektekosten verzekering die die ene medicijnen wel vergoeden maar dat komt dus op hetzelfde neer.. Korfbal kost 90 euro per jaar..

Vorig jaar zat hij nog op schoolzwemles en dat koste 45 euro eenmalig voor de bus die naar zwemles reed..

Voor school betaal ik 44.50 voor 2 kinderen.. En aan Jordan heb ik verder nog geen kosten. Dat gaat pas gebeuren zodra hij op zwemles gaat in september..

En verder we kleine kosten van partijtjes waar ze naartoe gaan.. En schoolreisje eigen bijdrage (30 euro per kind geloof ik)
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 5:03

Ik vind wat ik tot nu toe hier lees eigenlijk best wel meevallen. Gelukkig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  knets do 6 jan 2011 - 21:04

Mamsie schreef:Bij ons is overblijven echt rete duur! Er blijven te veel kinderen over dus ze moeten een ruimte huren naast de school. 4,20 per kind per x!

Bij onze school hebben ze van de tussenschoolse opvang de overblijf.. Voor vaste dagen komt het neer op 2,50 en als je (zoals ik) weinig gebruik maakt van overblijven maar af en toe overblijft dan kost dat 3.00
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 22:38

Lilith schreef:Kosten voor overblijven: 10,- per maand (2x per week overblijven, straks wordt dat 3x per week, nu eet ze 1 dag per week op de BSO, maar als ze 5 is moet ze die middag naar school en moet ze dus overblijven, dus dan kost het 3,- per week).

Daarnaast 3x per week BSO, dat kost zo'n 400,-, maar dat is dus ook één middag van 12.00 tot eind, en dat wordt vanaf dat ze 5 is vanaf 3 tot eind, weer goedkoper dus. (en die 400, dat is zonder teruggave).

Dan nog kleding en schoenen, en dat is wél echt veel duurder, want ik kon het bijvoorbeeld altijd met 1 paar schoenen per seizoen af, maar dat gaat niet meer, het slijt veel sneller. Daar komen ook nog dingen als gymspullen enzo bij. En dan zit mijn dochter nog niet op een sport, veel kindjes bij haar op school zitten al wel ergens op náást de zwemles. Zwemles kost hier 35,- per maand, voor 1x 3 kwartier les per week. Een keer per week gym of judo ofzo kost algauw ook zo'n 25,- per maand, en dan heb je nog geen kleding en dergelijke.

Ze eten opeens véél meer, hier gaat er per kind nu toch zeker een boterham of 4/5 per dag in, plus het extra drinken voor school enzo.

En er gaan gewoon vaker dingen kapot. Fietsen enzo moet je toch echt wel aanschaffen, kost ook weer geld (en ze groeien snel, dus ze hebben zo weer een anderen nodig) En er vallen toch wel regelmatig dingen kapot, broodtrommels, bekers, dat soort dingen. En die zijn ook niet echt goedkoop vind ik.
En je hebt opeens kinderfeestjes, dan moet er weer een kadootje komen, school kost gelukkig maar 50,- per jaar hier. Extra dingen voor school kosten ook geld, schoolreisjes, excursies, dat soort dingen, juffendag, feestjes, verkleedkleren, enzovoorts.

Het wordt dus wel behoorlijk duurder als ze eenmaal 4 zijn vind ik smile

Welke zwembad zit(ten) ze op zwemles? En wanneer is het handig om ze op tegen ( wachttijd)
Duurt nog lang maar dan heb ik alvast een idee Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?  Empty Re: Wat kost een kind in de basisschoolleeftijd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum