Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie

+15
Flower_L
Fearie
duckie
Dolphinne
Mida4you
mauwmauw
kwak
Darius
-Ieniemienie-
Linda
PapillonRose
Parisienne
SarahKey
Susan
Spring
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Empty show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie

Bericht  Spring zo 12 aug 2012 - 0:58

Mijn dochter van 1,5 heeft veel speelgoed. En nu weet ik echt niet meer waar ik het allemaal laten moet. Dit komt vooral door de grootte van veel little p eople speelgoed.
Maar ook door het gebrek aan ruimte in de kamer.

Er is al eens een topic over geweest, maar deze kan ik niet vinden.
Dus vandaar een nieuwe.

Laatst aangepast door Spring op zo 12 aug 2012 - 18:55; in totaal 1 keer bewerkt
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Empty Re: show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 3:05

Ik heb even geen foto, maar wij hebben een Expedit met acht vakken, twee hoog en vier breed, en dan bakken in dezelfde (hout)kleur die er precies in passen, dat is onze speelgoedkast. Vonden we wat rustiger ogen dan de Trofast, de 'officiële speelgoedkast' van Ikea. De Stuva vind ik ook wel mooi, alleen is dat meer een kast met vaste laden, volgens mij kun je ze er niet uithalen en dat vind ik wel een nadeel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Empty Re: show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 3:17

Ik heb nu ook geen foto, ik ben alles aan het opknappen en veranderen, vandaar.

Ik heb een deel LP op H haar kamer staan en een deel zit in het speelgoedbankje.
De rest van het speelgoed ligt in 1 kast van het dressoir.
Dan heb ik nog een speelgoedkist op H. haar kamer staan en 3 bakken op zolder.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 3:21

Bij ons gaat binnenkort ook veel speelgoed naar boven, als Yrsa's kamer af is. Sowieso denk ik dat het Playmobil dan op haar kamer komt te gaan en ook haar poppen en poppenbedje. Ik wil dan ook vaker met haar boven gaan zitten zodat ze lekker in haar eigen kamer kan spelen. Nu zitten we overdag eigenlijk altijd beneden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 3:26

H. speelt eigenlijk nooit boven. Als ik boven ga poetsen of we gaan aankleden dan is of met haar knuffels bezig of aan het lezen.
Als ze straks wat ouder is zal dat wel komen denk ik.

We hadden ook dat winkeltje van AH beneden staan maar het enige dat H. erin deed was "douchen" en haar haren wassen met de mini Zwitsal...
Dus die heb ik ook naar boven gedaan. Nu is het net alsof de woonkamer weer een halve keer zo groot is!

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 3:35

Ze gaat ook nog niet in haar eentje boven spelen, maar dan ga ik er wel bij zitten. Het is wat handiger als een deel van haar speelgoed boven staat omdat het beneden zo prikkelarm mogelijk moet blijven. Daarbij is de kans dan ook kleiner dat ze gaat vragen om de televisie of zo, want die is er in haar kamer niet.

Wij hebben nog een heel duur winkeltje van Haba, Ezra deed er destijds niet echt iets mee, hopelijk gaat Yrsa het leuk vinden. Het ligt nu (uit elkaar gehaald) op zolder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Spring zo 12 aug 2012 - 7:23

Ik heb nu een roomdivider gezien van de Praxis. Maar hebben jullie niet dat je kind(eren) al het speelgoed uit de manden trekt?

Ik heb nu een soort kastje staan, van Ikea, met vier vakken. En daar staan twee manden in. Zodra ze de kamer in komt gooit ze de manden leeg.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 7:23

Nee, deze bakken pakken ze helemaal niet zelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Spring zo 12 aug 2012 - 7:26

Ooeh, dat is wel aantrekkelijk.
Ik zal eens kijken op de site wat je precies hebt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Spring zo 12 aug 2012 - 18:57

Ik ben wel nieuwsgierig naar foto's van andere speelhoekjes!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey zo 12 aug 2012 - 19:14

Spring schreef:Ik heb nu een roomdivider gezien van de Praxis. Maar hebben jullie niet dat je kind(eren) al het speelgoed uit de manden trekt?

Ik heb nu een soort kastje staan, van Ikea, met vier vakken. En daar staan twee manden in. Zodra ze de kamer in komt gooit ze de manden leeg.

Je kunt haar ook leren dat ze eerst een mand pakt en als ze daarop uit is gekeken, eerst opruimt (samen met jou aangezien de leeftijd van je dochter) en daarna een andere mand pakt. Nu is ze nog klein maar als je er nu al mee begint heeft ze het zo door. En het blijft zo overzichtelijk. Wij doen dat op de psz ook, er is speelgoed wat gewoon altijd door elkaar gegooid mag worden. Maar er is ook speelgoed waar ze voor om moeten vragen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Parisienne zo 12 aug 2012 - 19:33

Is alweer even geleden, maar zo ziet het er bij ons een beetje uit. Alleen staat de babywalker er al een tijd niet meer. Ik vind dit kastensysteem (van Ikea) ideaal. N. gaat nu soms pas de bakken pakken waar ze mee wil spelen. Daarvoor liet ze alles netjes staan.

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie 387580_10150536884702220_40879602_n

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie 401556_10150536886777220_1313979915_n
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose zo 12 aug 2012 - 20:24

Hier zit het meeste speelgoed in een expedit kastje van 4 vakken met daarin manden. Hier pakt ze er wel zelf de manden uit als ze wil. Dat vind ik overigens ook geen probleem, het is toch haar kastje met haar speelgoed erin.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 20:29

Ik zal vanavond een foto plaatsen. Dat lukt met m'n iPhone voor geen meter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 21:10

PapillonRose schreef:Hier zit het meeste speelgoed in een expedit kastje van 4 vakken met daarin manden. Hier pakt ze er wel zelf de manden uit als ze wil. Dat vind ik overigens ook geen probleem, het is toch haar kastje met haar speelgoed erin.

+1, maar ik heb inmiddels 2 kasten naast elkaar staan Embarassed haha. Maar hij pakt ook gewoon de manden uit de kast en gaat spelen. Als hij klaar is met spelen ruimen we wel weer samen op! Zal vanavond eens een foto maken.

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- zo 12 aug 2012 - 22:09

Eerst hadden we ook zon trofast kast, maar ik vond het erg rommelig worden.
Vooral omdat de bakken iets doorzichtig waren en je er dus ook vanalles doorheen zag.
Zo zag het er eerst uit:
show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Img1512190241

We hebben toen een expeditkast gekocht en zijn hier erg blij mee!
Kan veel in, en ziet er toch netjes uit.
Nu ziet het er zo uit (in opgeruimde toestant haha):
show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Img1512190704
show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Img1512190659
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Parisienne zo 12 aug 2012 - 22:18

Mooi huis hebben jullie Ieniemienie!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Darius zo 12 aug 2012 - 22:35

Wij hebben plastic bakken van de Hema, met een deksel erop. Je kunt ze ook gewoon stapelen, dus dat is wel handig met opruimen. We hebben een duplobak, een treinbaanbak, een autobak en een 'rommelbak'. verder hebben wij een automat die hebben we altijd opgerold liggen. Als Laurens ermee wil spelen, dan rollen we de mat uit.

We zijn nu ook aan het oefenen dat Laurens wat meer alleen op zijn kamer gaat spelen. Met name met de treinbaan is dat wel handig, anders maakt Pepijn het steeds stuk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Spring do 16 aug 2012 - 1:03

SarahKey, ik zie dat hier nog niet lukken haha. Maar er mee beginnen is altijd handig.

PR, ik begrijp je punt wel. Het is inderdaad hun eigen speelgoed.

Parisienne, ik vind die Trofastkasten echt niet mooi maar zoals jij hem hebt staan is ie wel leuk!

Evy, ik ben benieuwd naar je foto.

Ieniemienie, geweldige kast. Zo staat het gewoon 'netjes' als een meubel. Maar toch zit er speelgoed in.

Darius, ik heb nu eerst ook twee bakken van de hema gekocht. Staan in de hoek naast ons dressoir. Vallen daardoor amper op.

Verder heb ik nu een tafel en stoeltje staan, daarnaast een speelgoedbox die ook als zitje gebruikt kan worden en daarnaast haar poppenwagentje.

We hebben nu nog een vier vakken kast. Daar staat nu haar speelgoed in.
Wel zou ik het nog wat gezelliger willen aankleden.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  kwak do 16 aug 2012 - 5:42

ieniemienie, ik heb je kast aan mijn man laten zien voor het speelgoed. Hij vond het een heel goed idee!
dus wij "jatten" je idee en gaan binnenkort naar de ikea!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  -Ieniemienie- do 16 aug 2012 - 7:04

kwak schreef:ieniemienie, ik heb je kast aan mijn man laten zien voor het speelgoed. Hij vond het een heel goed idee!
dus wij "jatten" je idee en gaan binnenkort naar de ikea!
Haha leuk Laughing ! Ja hij is echt ideaal!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  mauwmauw di 1 jan 2013 - 3:03

Even dit topic omhoog halen,
ieniemienie,ziet er mooi uit,hebben jullie 2 delen die kast of was dit aan 1,Kan je veel speelgoed kwijt?Ik ben aan kijken voor een opberg meubel voor V zijn speelgoed.Zat eerst te kijken bij de trofast meubel.maar vind jouw idee ook wel erg mooi.

Ter inspiratie mag er ook andere fotos van speelhoekjes geplaats worden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Mida4you di 1 jan 2013 - 4:58

Dit is de speelhoek van Z. Op de foto zie je een speelgoedkist die mijn man heeft gemaakt. Eind van de dag gooien we daar alle speelgoed in en is het weer netjes opgeruimd.

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie Foto-HSRUKKMJ
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Linda di 1 jan 2013 - 5:03

show de speelhoek van je kind(eren)! Ter inspiratie 54D1C8E5-0AD8-4DCA-838C-A5413712A442-48165-00000F5CC1533440

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Dolphinne di 1 jan 2013 - 12:10

Hier hebben we ook de ikea (expedit) kast met 8 vakken. Eerst hadden we hem rechtop staan, maar een paar maand geleden heb ik hem op zn kant gezet.
Nu staat er ook speelgoed bovenop. Zoals het playmobile vakantiehuis en wat lego. Mijn zoontje staan dan geregeld staand te spelen bij de kast of hij zet er een stoel bij.

Een erg fijne kast en flink wat ruimte. We hebben nu 7 manden en 1 vak met puzzels en andere spelletjes in dozen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: