Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kaart sturen?

+7
Bay
Lavendel
Melis_je
Carra
Zininzon
Aziraphale
Elliot
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kaart sturen? - Pagina 2 Empty Re: Kaart sturen?

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 9:43

Klopt, ik hoop op een opening. Voorzichtig weer hercontact. Maar het moet wel een spontane actie blijven... Ik kan natuurlijk weer wat op haar deur plakken...maar dat is ook weer too much. Ik wil dat het een spontane gekke actie is. Misschien maar op zoek naar snorkel poppetjes van de snorkelen...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Carra zo 12 aug 2012 - 9:52

Maar Jip, niet om vervelend te zijn, maar het contact was toch al eerder verbroken? Toen is het voorzichtig hersteld, maar kennelijk is er opnieuw is niet goed gegaan. Is het dan nu niet het moment om je daar bij neer te leggen en het te accepteren dat de vriendschap niet meer te herstellen is? Kennelijk wil zij het niet meer.

Of denk je echt dat het voor een tweede keer goed kan komen?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 9:56

Ja, ik denk echt dat het voor een tweede.keer.goed kan komen. Ze heeft toen wel gezegd dat ze in de toekomst misschien wel weer contact wilde, maar dat er nu eerst afstand moest zijn. die afstand is geweest en ik vind dit een mooie opening. Of eigenlijk zou een mooie opening kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Carra zo 12 aug 2012 - 9:58

Maar dat is toch nog vrij kort geleden? Misschien moet je het contact deze keer van haar uit laten komen. Dan weet je zeker dat zij het ook echt wil.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 9:58

Maar, zou het niet beter zijn haar dat te laten bepalen? Of de afstand van nu voor háár voldoende is geweest?

Kun je haar niet gewoon een felicitatie sturen zonder al teveel poespas, en zien of ze daarop reageert? Als ze dan al toe is aan contact, is het toch al opening genoeg? Zonder dat jij eigenlijk al direct eisen stelt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 10:01

Haha en dan ben ik.toch weer terug bij mijn kaart van de.eerste post ;-) Dan moet ik me er o in stellen dat ik een kaart stuur of in haar bus stop, met de.kans geen reactie te krijgen. Het is 4maanden geleden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 10:13

Ja.

Nou ja, ik zou als ik zélf afstand wilde, niet zo enthousiast zijn als de ánder van wie ik juist afstand wilde nemen, voor mij ging bepalen dat het wel lang genoeg was geweest.
Hoe zou jij dat andersom vinden?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 17:44

Ik zou iets op het kaartje zetten wat bij jou past qua stijl. Wat bij mij zou passen, zou namelijk niets zeggen in dit geval. Als ik het zo lees, vind ik het trouwens niet meer zo'n goed idee - ik wist namelijk niet dat er al eerder geen contact meer was. Wel attent gebaar, maar je lijkt erg huiverig te zijn dat er geen reactie komt en die kans is op een verjaardag + jullie verleden vrij reëel. Misschien ben ik nu wel (te) negatief ingesteld, maar dat is dan puur omdat ik lastig kan relateren. Ik ken het niet om binnen een relatief korte tijd 2x het contact te hebben verloren met een goede vriendin - ruzies met vriendinnen ken ik eigenlijk al niet, maar als dat al eens is gebeurd en na een bepaalde radiostilte, zou het voor mij niet meer werken in een vriendschap, als dit binnen no time weer zo zou gaan. Dan blijf ik niet per se boos, maar trek dan wel m'n eigen conclusies, bijv. dat onze karakters niet meer op die manier 'matchen'.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je zo 12 aug 2012 - 18:54

Als dit de tweede keer einde contact is en ze zegt dat ze afstand wil, zou ik geen kaart sturen. Als ze contact wil, neemt zij dat wel op. Ik vind het enigszins opdringerig om een kaart, kadootje of dagje sauna aan te bieden - en dat is het ook, want je probeert het zo te formuleren dat ze reageert. Ik snap wel dat je behoefte hebt aan een reactie, maar het lijkt niet wederzijds te zijn. Ik denk dat je haar alleen maar een benauwd gevoel geeft als je toch weer contact opneemt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 18:58

Er is eigenlijk nooit ruzie geweest. Eerder miscommunicatie.

Als ik een kaart zou krijgen dan zou ik dat wel kunnen waarderen.

Anyway, ik denk dat ik zonder poeha het kaartje opstuur (dan straalt er naar mijn idee niks uit in de zin van dat ik het genoeg geweest vind) en probeer er niks van te verwachten. ik denk er nog wel even over of ik dat ga doen voor mijn wedstrijd of dat het toch teveel onrust met zich mee brengt. Anders wacht ik tot erna dat ik haar alsnog feliciteer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 18:59

Wat ik zou doen:

Kaartje sturen, maar alleen erin zetten: gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt! Verder geen verwachtingen dat ze erop reageert.

En dan een paar weken later ofzo, haar een FB berichtje sturen hoe het met haar gaat en of ze een leuke verjaardag heeft gehad. Dan heb je met dat kaartje al een beetje laten zien dat je wel openstaat voor contact, maar niet opdringerig. Als ze op dat FB berichtje ook niet reageert is het wel duidelijk dat ze het echt niet meer wilt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 19:01

Ja zoiets al zou ik zelf dat facebook bericht achterwege laten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 19:03

Of een e-mailtje? Of bedoel je dat je helemaal niks meer daarna zou sturen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 19:26

Ik bedoel daarna niks meer sturen. Dat vind ik juist opdringerig...

Gast
Gast

Bericht  Lavendel ma 13 aug 2012 - 3:03

Als je een kaart stuurt alleen gefelicteerd en een fijne dag. Ik zou geen opmerking maken over dat je jullie 'gekkigheidjes' mist. Dat komt ook al enigzins opdringerig over. Verder denk ik dat de kans groot is dat je niets terugkrijgt (wie doet dat immers op verjaardagskaarten?). Ik zou het toch proberen los te laten, ze heeft niet voor niks 2 keer het contact verbroken. Eigenlijk is het aan haar om een eerste stap te zetten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bay ma 13 aug 2012 - 5:01

Lavendel schreef:Als je een kaart stuurt alleen gefelicteerd en een fijne dag. Ik zou geen opmerking maken over dat je jullie 'gekkigheidjes' mist. Dat komt ook al enigzins opdringerig over. Verder denk ik dat de kans groot is dat je niets terugkrijgt (wie doet dat immers op verjaardagskaarten?). Ik zou het toch proberen los te laten, ze heeft niet voor niks 2 keer het contact verbroken. Eigenlijk is het aan haar om een eerste stap te zetten.

Hier ben ik het ook mee eens. Zij heeft aangegeven afstand te willen dan moet je haar die ook geven. Als zij jou ook mist dan zal ze vanzelf weer contact met je opnemen. Gewoon een verjaardagskaart en that's it!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 5:05

Jep, dat ga ik ook doen. En nog even nadenken of ik het überhaupt wel wil doen. Ik heb nog even om na te denken.

Gast
Gast

Bericht  Siem ma 13 aug 2012 - 5:17

Ik zou het niet doen, simpelweg omdat zij heel duidelijk naar jou is geweest dat ze nu (even) geen behoefte heeft aan contact en mocht dat in de toekomst weer komen dan moet het van haar uit komen. Het is duidelijk dat je haar mist, dat was de vorige keer ook. Maar toen was ze ook al heel duidelijk dat zij er geen behoefte aan had, ik denk dat je jezelf alleen maar teleur gaat stellen. Want zoals hier al een paar keer is aangegeven grote kans dat ze er geen reactie komt op je kaart (omdat het 'gewoon' een verjaardagskaart is) en dan ben je eigenlijk voor niets teleurgesteld.. Aangezien jij toch op meer hoopt...

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 5:26

Het maakt denk ik niet uit onder welke noemer je het schaart: ruzie of miscommunicatie. Het effect is hetzelfde gebleken; jouw vriendin wil afstand en heeft in die 4 maanden geen aanstalten gemaakt jou te contacten. Dat zou ik wel opvatten als signaal, dus juist als hint dat ze geen contact wil met je, hoe zuur dat ook mag zijn voor jou doordat jij haar wel mist.

Ik denk bovendien dat een verjaardag geen goede gelegenheid is om eventueel contact te herstellen, aangezien ze veel meer felicitaties zal ontvangen en het niet gangbaar is om mensen daar persoonlijk voor te bedanken.

Als je al een nieuwe opening wil creëren, zou ik dat op een ander moment doen - waarbij je overigens wel gewoon een simpel sms/WA'je kan sturen met een felicitatie, maar verder zou ik me niet meer teveel opdringen en haar wil proberen te respecteren.

Van mezelf weet ik dat het averechts zou werken en ik heb onlangs een vergelijkbare situatie gehad, ook al stond diegene veel verder van me af. Ik werd helemaal kriegel ervan en stuurde uiteindelijk dus ook niet iets al te aardigs terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 5:37

Waarom staan er steeds allemaal puntjes.tussen je .teksten? smile

Ik zou denk ik geen kaartje sturen. Ik had een vriendin waarvan ik ook afstand wilde. Ik ben toen niet helemaal eerlijk geweest, voor mij was de vriendschap helemaal klaar, maar dat vond ik zo hard om te zeggen. Na 1 maand geen contact gehad te hebben kreeg ik alweer een sms'je van haar. Daarna uitgelegd dat wat mij betreft de vriendschap over was, ook met redenen erbij. Hier kon zij zich niet bij neerleggen, heb in al die jaren (4 nu denk ik) een paar e-mails gehad, diverse facebook-uitnodigingen, sms'jes. Dit werkte bij mij alleen maar averechts, en maakte dat ik echt helemaal geen zin meer had in ooit nog contact met haar.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 7:50

Omdat ik dan op mijn telefoon typ en die zet er ..... tussen. Irritant hè?

Ik begin nu wel een beetje te twijfelen door de andere kant van het verhaal. Wel goed om te lezen.

Gast
Gast

Bericht  June ma 13 aug 2012 - 7:54

Ik zou een simpele verjaardagskaart met 'gefeliciteerd' altijd wel kunnen waarderen. Ik vind dat ook niet opdringerig of heel erg zoeken naar contact, maar dan zou ik het ook wel echt bij een felicitatie laten.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 19:28

Heb bijna op het punt gestaan om haar weer op facebook uit te nodigen. Maar dat zou mi meer opdringerig zijn dan een verjaardagskaart.

Ik vind het moeilijk. Tuurlijk, ik weet niet hoe zij het ontvangt. En ik kan ook niet voor haar denken, maar alleen voor mezelf. En ik vind het leuk te laten merken dat ik aan haar denk op haar (30e) verjaardag.

Vind het ook stom dat ik iemand zo kan missen. Heb ik nog nooit meegemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 16 aug 2012 - 21:25

Jip, als jij jullie vriendschap zo mist, is het niet een idee om dan toch te proberen om het weer goed te krijgen?

Ik weet niet meer precies wat er voorgevallen is tussen jullie, maar vind het zo rot om te lezen dat jij je vriendin eigenlijk heel erg mist. Mensen maken fouten, wellicht is een van julie in staat de ander te vergeven. Goede vriendinnen zijn zeldzaam, uniek en te belangrijk om zomaar af te schrijven.

Ga ervoor joh!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 21:28

Ja ik mis ze heeeeel erg. Maar ik zou ook niet goed weten hoe ik het contact weer kan openen.

Het kwam er toen op neer dat ik ze teveel energie koste en dat mijn situatie (liefdescrisis) te complex was waardoor zij het beter vonden de vriendschap te verbreken. Ik weet dat ik veel energie gekost heb en ik weet dat ik het ook heel moeilijk vond om uit mijn depri buien te komen, maar dat is wel gelukt. En ik heb ook veel aan hun gehad.

Op dat moment dacht ik wel "nu niet, dan nooit geen vriendinnen meer". Maar ik mis ze gewoon.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: