Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verliefde peuter

+6
Coco
Happy
Susan
RYW
Twellie
maiadebij
10 plaatsers

Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Verliefde peuter

Bericht  maiadebij za 11 aug 2012 - 11:00

We wonen sinds 1,5 jaar waar we nu wonen. We hebben ontzettend leuke buren die ook kinderen hebben en ook de kinderen kunnen leuk met elkaar overweg. Nu viel me al vaker op dat N echt zwijmelend voor het raam zat te kijken als hun jongste dochter (6 jr) buiten speelde. En als hij hoorde dat ze in de speeltuin was, wist hij niet hoe snel hij ook naar de speeltuin moest gaan.
Nu is het zomer en komen de kinderen makkelijker bij elkaar over de vloer natuurlijk door de open staande deuren. Dat meisje komt elke dag wel even bij ons om te spelen. N vind dat prachtig natuurlijk!! Nu waren mijn man en ik wat foto's aan het ophangen en de kinderen met stickers aan het spelen toen we ineens 'kusjes' hoorden. Dus ik gluur om het hoekje, zitten ze op de bank, armen om elkaar heen elkaar kusjes te geven :O. Hartstikke onschuldig natuurlijk, maar wat wordt hij dan ineens groot!!

Jullie ervaring met verliefde peuters of kleuters? En hoe verliep dat verder? Hebben jullie het er met jullie peuter over gehad, eventueel dmv een leuk voorleesboekje oid??

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Twellie za 11 aug 2012 - 11:05

Ah, wat lief! Verder geen ervaring mee of tips.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 11:12

Oh, hou op schei uit. Mijn zoons zijn nu 7 en 4, en allebei allang onder de pannen. Ben heeft al anderhalf jaar minimaal verkering met het buurmeisje (en dan is het constant aan en ze zeggen dat ze gaan trouwen en zitten te kroelen en bij elkaar op schoot enzo) en Sam van 7 heeft volgens mij al langer verkering dan ik zelf. Die heeft me alvast preventief uit huis gewerkt met een 'mama, als Kyra en ik nou later gaan trouwen, waar ga JIJ dan wonen?'

Ik heb niet het idee dat er de behoefte is om erover te praten. Ze weten van verkering hebben en relaties enzo en als iemand vraagt op wie ze verliefd zijn vinden ze dat geen punt om te zeggen en ze weten ook op wie ik verliefd ben. Het is geen issue voor ze en dat heb ik er ook niet van gemaakt.

Wat me wel opvalt is inmiddels ook ontluikende seksualiteit. Soms moet ik mijn lachen wel inhouden hoor, als die van 4 binnen komt wandelen en met een stalen gezicht vertelt dat zijn vriendinnetje (ook 4) haar plasser aan hem heeft laten zien, en de oudste is zich ineens ernstig bewust van borsten en stelt vragen over erecties en alles. Tsja, kleine kinders groeien op smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  maiadebij za 11 aug 2012 - 11:12

Ja het is echt heel schattig. Vooral omdat N heel introvert is, niet veel met ons knuffelt en kusjes voor papa of mama zijn helemaal zeldzaam!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  maiadebij za 11 aug 2012 - 11:17

RYW, ook al 2 verliefde mannen is huis dus! Ik heb het er verder ook niet met hem over gehad, alleen gevraagd of hij haar lief vind en gezegd dat ik haar ook een aardig meisje vind. Voor mijn man is dit allemaal nieuw, vanuit zijn achtergrond werd daar nooit over gesproken laat staan dat er gekust werd op die leeftijd!! (in het bijzijn van ouderen dan)


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Susan za 11 aug 2012 - 11:19

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:41; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Happy za 11 aug 2012 - 18:43

Té schattig I love you wat lief.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Coco za 11 aug 2012 - 19:54

Wonen jullie daar alweer zolang joh? Gaat snel.
Wat ontzettend schattig van N. Ik heb er nog geen ervaring mee. Al is er in het dorp bij mijn ouders wel een jongetje helemaal gek van I. Elke keer als we hem tegenkomen springt hij van het plankje bij de kinderwagen om I te knuffelen en kusjes te geven. Als hij weer mee moet met zijn vader of moeder is het altijd "doei schatje, dag lieffie". Maar I kijkt hem altijd aan alsof hij gek is.

Ben trouwens wel heel benieuwd hoe mijn man reageert als N haar eerste echte vriendje heeft Laughing . Heb jij dat niet? Gezien de achtergrond.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 20:18

Ahh wat lief!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Slakje za 11 aug 2012 - 21:34

Wat lief.

Een jongen van een jaar of 5, 6 heeft mij een hele tijd geleden om verkering gevraagd. Het was echt superschattig. Hij had met zijn spaarcentjes een grote hartlolly gekocht (bij mij in de winkel). Hij liep naar buiten naar zijn mama, kwam weer naar binnen, gaf de lolly aan mij en zei: "Ik vind jou mooi, wil jij met mij trouwen?"

Bleek dus dat hij dacht; als ik met de winkeljuffrouw trouw, mag ik in de snoepjeswinkel wonen!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 21:48

Slakje schreef:

Bleek dus dat hij dacht; als ik met de winkeljuffrouw trouw, mag ik in de snoepjeswinkel wonen!

Laughing Geweldig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Mamsie zo 12 aug 2012 - 0:09

Haha lief hè!
Mijn oudste heeft ook al een tijdje een vriendinnetje en in het begin had ik gewoon het schaamrood op mijn kaken staan. Ik ging hem daar ophalen en zaten ze met z'n 2e boven aan de trap elkaar maar kusjes te geven en te lachen.

Mijn middelste is een echte casanova!! Die versiert alles wat mooi is en hij heeft er oog voor! Hij wil in de ochtend mij geen eens een kus geven want dan ben ik nog "slordig"!!
Als ik dan mooi ben aangekleed en opgemaakt dan zegt hij ook mama nu zie je er mooi uit. Sexy hoor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  mauwmauw zo 12 aug 2012 - 0:22

wat schattig,hier met V nog geen ervaring wel met mijn neefje.Toen hij op de psz zat had hij een vriendinnetje 2 jaar lang hebben ze met elkaar gespeeld,toen gingen ze beide naar groep 1,ze kwamen ook bij elkaar in de klas.Maar vanuit de psz wilde ze wat leuks doen,een echte bruiloft is er van gekomen.de papa's en mama's erbij.Was echt heel leuk gedaan.En ze zijn geloof ik nu nog "getrouwd"neefje is nu 6.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  schuddebuikje zo 12 aug 2012 - 7:35

RYW schreef:Oh, hou op schei uit. Mijn zoons zijn nu 7 en 4, en allebei allang onder de pannen. Ben heeft al anderhalf jaar minimaal verkering met het buurmeisje (en dan is het constant aan en ze zeggen dat ze gaan trouwen en zitten te kroelen en bij elkaar op schoot enzo) en Sam van 7 heeft volgens mij al langer verkering dan ik zelf. Die heeft me alvast preventief uit huis gewerkt met een 'mama, als Kyra en ik nou later gaan trouwen, waar ga JIJ dan wonen?'

Ik heb niet het idee dat er de behoefte is om erover te praten. Ze weten van verkering hebben en relaties enzo en als iemand vraagt op wie ze verliefd zijn vinden ze dat geen punt om te zeggen en ze weten ook op wie ik verliefd ben. Het is geen issue voor ze en dat heb ik er ook niet van gemaakt.

Wat me wel opvalt is inmiddels ook ontluikende seksualiteit. Soms moet ik mijn lachen wel inhouden hoor, als die van 4 binnen komt wandelen en met een stalen gezicht vertelt dat zijn vriendinnetje (ook 4) haar plasser aan hem heeft laten zien, en de oudste is zich ineens ernstig bewust van borsten en stelt vragen over erecties en alles. Tsja, kleine kinders groeien op Verliefde peuter 561177



vind je bovenstaande niet gek dan ?? ik zou niet weten wat ik daar dan van moet vinden als mijn kleine dat komt vertellen... weet de moeder van dit meisje dit ook ?? het zijn natuurlijk nog maar 4jarige maar toch
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verliefde peuter Empty Re: Verliefde peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum