Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

+41
Magenta
Makamba
Caresses
Oasis
Mamsie
Blair
Shisha
M-G
Mermaid
Vanilla Queen
Caroow
Sanne
Rouxxxe
Le Chat Noir
Tiana
Susan
luisa
*Troela*
Bazinga
Rush
Pompoen
Printje
Linda
Tania
Sneeuwvlok
Sugarfall
Fearie
RYW
luenca
ellibre
Merai
Lenster
SuperGrover
Rebecca
Raindrop
Jeanette
Catwoman79
Silver
Carra
Poubelle
Zininzon
45 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 3 Empty Re: NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

Bericht  Zininzon za 11 aug 2012 - 12:00

Wow, wat een boel (verschillende) reacties!

Ik denk dat ook bij voorbaat iets afwijzen kan voortkomen uit onwetendheid. Mijn ouders komen beiden 'van de boerderij' en wonen al 30 jaar in een dorp met 4000 inwoners. Hier wonen amper mensen van niet-Nederlandse afkomst en ook weinig homo's, verslaafden, gehandicapten, tienermoeders, laagopgeleiden etc. Misschien raar om deze opsomming zo te lezen, maar het beeld dat ik probeer te schetsen is een beetje 'alles dat anders is'. Ik zeg wel eens gekscherend dat ik ben geboren met oog- en oorkleppen op en dat ik gaandeweg mijn leven (en vooral mijn opleiding) steeds meer te maken kreeg met 'randgroeperingen' (sorry voor het woord) in de samenleving. Mijn ouders ontwikkelden zich niet met mij mee op dit vlak.
Een vriendin van mij (ken ik al sinds we 0 zijn) is lesbisch en eigenlijk wist iedereen dat al jaren voordat zij uit de kast kwam. Hoe groot mijn vaders 'bek' ook was over homo's, van haar vond hij het niet erg dat ze lesbisch is, hij kende haar al en 'wist' het immers al.
Bij ons in het dorp kwam een donkere jongen te wonen, mijn vader kende hem niet (ik wel), maar kwam met hem in contact. Hij bleek Twents te praten en daar was mijn vader erg verbaasd over. Het is gewoon iemand die als klein kind is geadopteerd en zijn hele leven al in Twente woont. Voor mijn vader ging er volgens mij een wereld open, dat 'zo iemand' ook Nederlands, laat staan dialect, kon praten! Door dit soort voorvallen, merk ik wel dat hij wat 'milder' wordt in zijn opvattingen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 3 Empty Re: NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 20:07

Het maakt ze niet uit met wie ik thuis kom, buitenlander/Nederlander/man/vrouw. Een van mijn moeders beste vriendinnen is lesbisch, dus dat zou ze ook echt niks uitmaken. Drugs hebben ze vroeger zelf wel eens geprobeerd (stelletje hippies), dus proberen vonden ze nooit erg, zo lang we onze grenzen maar kenden. Als ik tienermoeder was geworden, hadden ze dat wel erg gevonden, maar meer omdat ze zich dan enorm veel zorgen zouden maken of ik dan nog wel zou kunnen doen met mijn leven wat ik in gedachten had en omdat je jeugd dan gelijk over is.

Gast
Gast

Bericht  Tiana za 11 aug 2012 - 20:20

Mijn moeder zou het geen probleem vinden als ik met een buitenlandse jongen thuis zou komen. Hetzelfde geldt voor homoseksualiteit. Mijn vader zou het heel erg vinden als zou blijken dat ik lesbisch zou zijn, die zou dat ook niet accepteren. Drugs zouden ze ook niet blij van worden, maar denk dat mijn vader het heftigst zal reageren (mijn ouders zijn gescheiden en hij is tegenwoordig streng gelovig).. En op jonge leeftijd al zwanger raken: mijn moeder zei altijd dat ze me het huis uit zou zetten als ik zwanger zou raken op die leeftijd. Ik geloof ook zeker wel dat ze dat zou doen, maar uiteindelijk zou ze bij trekken en me proberen te ondersteunen. Mijn vader zou eerst helemaal moeten wennen aan het feit dat ik op die leeftijd seks heb gehad en dus ook niet getrouwd ben NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 3 394967, daarna zou hij me wel helpen.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Le Chat Noir za 11 aug 2012 - 20:30

Een relatie met een buitenlander keurden ze echt af. Ik bedoel hiermee dus asielzoekers uit een moslimland. Vanwege geloof en cultuurverschil. Tegenwoordig zouden ze wat milder in hun opvattingen zijn.
Drugs ook not done.
Ze hadden het echt heel erg gevonden als ik lesbisch was geweest. Maar uiteindelijk niet verstoten ofzo.
Als ik zwanger was geworden als tiener hadden ze dit ook heel erg gevonden. Maar vanwege geloof abortus nooit genoemd als optie en me wel gesteund. Dat heeft moeder ook wel gezegd. Maar was eerst wel een hel geweest thuis, want sex voor het huwelijk is not done bij onze familie.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Rouxxxe za 11 aug 2012 - 20:46

Als ik met een buitenlander of met een vrouw zou thuiskomen, zouden ze daar een probleem mee hebben. Zolang diegene maar lief voor mij is en onze relatie goed is, dat vinden ze het belangrijkste. Drugsgebruik was altijd uit den boze dus dat zouden ze absoluut niet goedkeuren. Als ik als tiener zwanger zou zijn geworden waren ze denk ik ook echt niet blij geweest, maar ze zouden me ook nooit laten vallen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sanne za 11 aug 2012 - 20:52

Mijn moeder is vrij tolerant. Ik denk dat ze wel vreselijk was geschrokken als ik op jonge leeftijd zwanger zou zijn, maar ik denk dat ze me dan wel zou bijstaan, welke keus ik ook zou maken. Thuiskomen met een buitenlander of homo/biseksueel zijn, zou totaal geen issue voor haar zijn. Drugs in de zin van een verslaving had haar woedend gemaakt schat ik in. Maar ook dan zou ze wel helpen om de verslaving weer de baas te worden.

Wat betreft mijn vader, weet ik het niet zo goed. Ik heb al 15 jaar geen contact meer met hem. Ik denk overigens dat hij minder tolerant zou zijn. Toen mijn broer vroeger graag een roze t-shirt wilde hebben, heeft hij dat ook altijd geweigerd. Dat 'hoorde' niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caroow za 11 aug 2012 - 22:56

We woonden vroeger naast een azc, heel veel jonge meisjes hingen daar rond, dat vond mijn moeder niet zo'n goed idee. Niet zozeer vanwege cultuur of geloof maar omdat die jongens natuurlijk veel hadden meegemaakt en vaak maar tijdelijk daar woonde.
Nu heb ik natuurlijk mijn vriend, en die is altijd welkom geweest.

Als ik lesbisch of bi was geweest had mijn moeder wel even moeten slikken, maar ze had het wel geaccepteerd.

Met het gebruiken van harddrugs had ik niet thuis hoeven komen, dan was ze wel enorm kwaad geworden. Blowen mocht ook niet, maar harddrugs was echt taboe.

En als ik als tiener zwanger was geweest dan was ze kwaad geworden maar daarna had ze er wel alles aan gedaan om het kind goed op te laten groeien.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vanilla Queen za 11 aug 2012 - 23:18

Ik denk dat mijn ouders wel even zullen opkijken als ik met een buitenlander aan zou komen zetten, ik val op blanke mannen,
dat ik denk eigenlijk dat ik net zo verbaasd zal zijn als ik zou vallen op een donker getint persoon.

Als ik thuis zou komen met een vrouw zouden ze dat in het begin echt niet cool vinden denk ik.
Mijn pa zei ooit: "mocht jij ooit thuis komen met een vrouw dan moet het ook niet op een man lijken!
Vind ik zo raar een vrouw die valt op een andere vrouw die op een man lijkt." NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 3 561177

Wat betreft drugs en drank mocht ik zelf weten of ik het wilde proberen / gebruiken, als ik maar eerlijk was.
Met drugs bedoel ik dus een jointje, geen lijntje trekken.

En als ik als tiener een kind had gekregen hadden mijn ouders mij daar nooit op af mogen keuren,
ze waren zelf nog tiener toen mijn broer kwam haha.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 23:23

Ik vind het wel 'grappig' om te lezen dat ze in dorpjes een stuk minder ruimdenkend zijn dan in de stad. Dat intrigeert me smile

Gast
Gast

Bericht  Mermaid za 11 aug 2012 - 23:28

Zelda schreef:Ik vind het wel 'grappig' om te lezen dat ze in dorpjes een stuk minder ruimdenkend zijn dan in de stad. Dat intrigeert me NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 3 561177

Dat is inderdaad best bijzonder hè? Valt me sowieso op dat juist in gebieden met weinig allochtonen de bewoners weer veel meer moeite hebben met allochtonen.

Toen ik 15 was heb ik een Irakees vriendje gehad, waren mijn ouders ook niet blij mee. Heel subtiel hebben ze er wel voor gezorgd dat die verkering snel over was. Niet eens zozeer omdat hij buitenlander is, wel omdat ze zagen dat hij niet goed voor me was.

drugs zouden mijn ouders ook echt niet blij mee zijn. en een tienerzwangerschap, tja geen idee. Mijn moeder is gek op kinderen, maar daar zou ze wel even moeite mee hebben gehad denk ik.

Homoseksualiteit zou geen probleem zijn geweest voor mijn ouders.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  SuperGrover za 11 aug 2012 - 23:35

Zelda schreef:Ik vind het wel 'grappig' om te lezen dat ze in dorpjes een stuk minder ruimdenkend zijn dan in de stad. Dat intrigeert me smile
Ik vind het ook vreemd om te lezen dat Rush haar dorp zo bekrompen noemt. Ik ben opgegroeid in een soortgelijk dorp, nog geen 20 km daar vandaan, maar ik vind ze hier wel ruimdenkend. Homoseksualiteit is hier geen issue, dat maakt niemand wat uit. Allochtonen wel iets meer, en dat vind ik ook heel bizar, aangezien er hier nauwelijks allochtonen zijn en we hier jarenlang een AZC hebben gehad (die dicht is gegaan vanwege te weinig asielzoekers, dus hoezo, tsunami van islamisering?). Maar dat merk ik vooral uit de statistieken, waaruit blijkt dat bijna 20% van de inwoners hier op de PVV stemt, niet zozeer in het 'gevoel op straat'.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush za 11 aug 2012 - 23:46

Het zijn vooral de kleine dorpen in de omgeving en in de zuid-west hoek enzo. Die jeugd is over het algemeen echt bekrompen wat deze onderwerpen betreft.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  SuperGrover za 11 aug 2012 - 23:52

Maar daar ben ik ook opgegroeid hè, zuid-west Friesland. Al denk ik dat dit sowieso wel een uitzonderlijk dorp is, aangezien alle plaatselijke bands rockbands zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  M-G zo 12 aug 2012 - 0:05

-met een 'buitenlander' thuis komt
Zolang ik gelukkig ben vinden mijn ouders dat geen probleem, mijn broers hebben hier meer moeite mee.

-homo/bi-seksueel blijkt te zijn
Dat zou ook geen enkel probleem zijn.

-drugs blijkt te gebruiken
Ook dat zouden mijn ouders accepteren zolang ze maar zien dat niets eronder lijdt (school, vrienden etc.) Ze geven alleen aan dat het zonde van je geld is. Als ik zwaar aan de drugs zou zitten zouden ze een gesprek met me aan gaan om de reden ervan te achterhalen en daar waar ze kunnen helpen om er vanaf te komen.

-als tiener een kind krijgt
Dan zouden ze wel even schrikken maar me met alle liefde steunen en helpen.

Mijn ouders zijn vrij ruimdenkend en ik ben altijd vrij opgevoed. Ik mocht altijd veel meer dan vriendinnetjes omdat mijn ouders altijd hebben gevonden dat je zelf de wereld moet ontdekken. Ik kan ook altijd met de gekste vragen bij ze terecht en ze zullen me nooit veroordelen. Boos werden ze nooit, als ik echt iets gedaan had dat niet door de beugel kon dan gaven ze aan dat ze teleurgesteld waren. Dat vond ik dan zo erg dat ik mijn gedrag wel aanpaste. Doordat ik zo vrij werd gelaten wilden ik hen vertrouwen niet beschamen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Shisha zo 12 aug 2012 - 0:07

Nee mijn ouders zijn erg ruimdenkend dus met het meeste zouden ze geen problemen hebben gehad.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Blair zo 12 aug 2012 - 0:44

Zininzon schreef:In de pijler zwangerschap & mama's staan enkele discussies over hoe je zou reageren als je kind...

Been there done that laughcry . Maar goed, ik ben zelf ook een buitenlander, dus daar maakte mijn moeder nooit problemen over. Toen ze hoorde dat ik zwanger was (19) reageerde ze eigenlijk vrijwel goed.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Mamsie zo 12 aug 2012 - 2:35

Buitenlander: geen probleem
Lesbienne: geen probleem (zou gek zijn hè als je moeder zelf lesbienne is)
Drugs: hard drugs zouden ze echt niet blij mee zijn. Met blowen hebben ze geen probleem.
Tienermoeder: ja dat was ik, daar waren ze niet blij mee en hebben me niet op de juiste manier gesteund. Maar dat zit nu verder goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Oasis zo 12 aug 2012 - 2:45

met een 'buitenlander' thuis komt
Ze zouden gewoon blij voor mij zijn. Als het iemand is met een ander, streng geloof zouden ze wel bezorgd zijn.

Vooral mijn vader zou moeten wennen denk ik, maar uiteindelijk willen mijn ouders mij gelukkig zien dus zouden ze het accepteren.

Hier zouden ze heel kwaad om worden! En daarna met mij om de tafel gaan zitten, om te bespreken hoe het zover is gekomen en wat we er aan kunnen doen.

Oei, dat hadden ze niet zo tof gevonden! Ik denk dat ze mij wel zouden steunen in mijn keuze (het kind houden of niet), maar ze zouden het er wel erg moeilijk mee hebben.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Caresses ma 13 aug 2012 - 19:30

Geen probleem.
Geen probleem.
Bij matig gebruik geen probleem, al heeft ze het liever niet.
Tsja dat had ze denk ik niet getrokken als ik onder de 18 was. Ze zou wel achter mij blijven staan maar ik zou dan, samen met het kind, in een tieneropvang moeten gaan wonen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Makamba ma 13 aug 2012 - 19:59

-met een 'buitenlander' thuis komt Mijn moeder is er niet zo happig op vanwege het cultuurverschil, maar ze heeft het inmiddels wel geaccepteerd.

-homo/bi-seksueel blijkt te zijn Daar zouden ze geen problemen mee hebben.

-drugs blijkt te gebruiken Heb al eens een joint gerookt en daar waren ze niet blij mee, maar een ramp was het ook niet. Ze hadden het alleen liever niet. Harddrugs e.d. daar moeten ze echt niets van weten.

-als tiener een kind krijgt Ze zouden niet blij zijn, maar mijn keuze wel accepteren.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 20:15

...

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Magenta ma 13 aug 2012 - 22:15

Als ik met een buitenlander thuis zou komen, die qua cultuur nogal verschilt van de onze, zouden ze wel even slikken. Maar ze zien niets liever dan dat ik gelukkig ben, dus uiteindelijk zouden ze het wel accepteren. Hetzelfde geld voor als ik homo- of biseksueel zou zijn.

Drugs zijn not done, geen discussie over mogelijk.

En wat een tienerzwangerschap betreft, natuurlijk zouden ze me wel steunen uiteindelijk, maar ze zouden het wel heel erg vinden.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Alex ma 13 aug 2012 - 22:31

Als ik met een buitenlander thuis zou komen zou het enorm liggen aan zijn opvoeding en de normen en waarden die hij van zijn ouders meegekregen heeft of ze dat zouden accepteren. Ik heb ooit een relatie gehad met een Turkse jongen die van mij verwachtte dat ik moslim zou worden, dat was voor mij (en voor mijn ouders) niet bespreekbaar. Met de Antilliaanse jongen waar ik een relatie mee had hadden ze totaal geen moeite, hij had respect voor me en ging mee naar de kerk, hij was heel netjes en was gewoon een hele fijne jongen. Dus hij moet wel aan wat (logische) eisen voldoen voor mijn ouders en dat geldt ook voor het toekomstige vriendje van mijn dochter.

Gezien mijn geloof zou het voor mijn ouders wel even slikken zijn geweest als ik met een vriendin thuis was gekomen, maar ze zouden het wel geaccepteerd hebben. Ook voor mij zal het even slikken zijn als mijn dochter met een vriendinnetje thuis komt, maar als zij gelukkig is met een vrouw zal ik dat (hopelijk) respecteren.

Mijn moeder ging al volledig uit haar plaatje toen ze erachter kwam dat ik sigaretten rookte, dat ik ook wel eens een blowtje rookte heb ik haar nooit verteld. Ze was echt not amused en ik zal zelf ook niet blij zijn als mijn kind gaat roken, laat staan drugs gebruiken. Ik ga haar in ieder geval goed voorlichten over (de gevaren van) drugs. Ik zou zeer teleurgesteld zijn als ze dan toch gaat gebruiken.

Mijn ouders zouden zeker geschokt zijn als ik als tiener een kind zou krijgen. Ik ben op mijn zeventiende een paar weken overtijd geweest en heb toen samen met mijn moeder een zwangerschapstest gedaan. Die was gelukkig negatief, maar mijn moeder zei toen dat ze me hoe dan ook zou steunen (ze wist dat ik tegen abortus ben en dat er in geval van zwangerschap dus een kindje zou komen). Ik denk (en hoop) dat ik er bij mijn kind ook zo in zou staan.

Laatst aangepast door Alex op ma 13 aug 2012 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Mari ma 13 aug 2012 - 22:35

[quote="Zininzon"]In de pijler zwangerschap & mama's staan enkele discussies over hoe je zou reageren als je kind...
Ligt eraan uit welk land, een westers land is geen probleem. Afrika, het midden oosten en Zuid Amerika zou meer problemen opleveren. Vooral zwaar gelovige zijn niet welkom, gelukkig wil ik die zelf ook niet

Geen probleem

Er is mij altijd gezegd dat als ik drugs ging gebruiken ik hun kind niet meer zou zijn, daarom heb ik het op 5 jointjes na toen ik 21 was ook nooit gedaan.

Ik ben heel goed voorgelicht, zat op mn 14e al aan de pil, dus die kans was klein. Geen idee hoe ze gereageerd hadden.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Caramba wo 15 aug 2012 - 3:50

Ik ben met een buitenlander thuis gekomen, afgaan, mijn vader zei alleen als hij maar goed en lief voor je is, alleen dat was hij niet.
Daar zou mijn vader geen problemen mee hebben.
Heb drugs gebruikt, 2,5 jaar iedere dag. Leuk vond hij het niet, keurde het ook niet goed, maar zei er verder niets van.
Mijn vader heeft er voor gezorgd dat ik jong aan de pil ging. Mocht ik tienermoeder worden, dat zou hij echt niet goed gevonden hebben.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: