Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

+41
Magenta
Makamba
Caresses
Oasis
Mamsie
Blair
Shisha
M-G
Mermaid
Vanilla Queen
Caroow
Sanne
Rouxxxe
Le Chat Noir
Tiana
Susan
luisa
*Troela*
Bazinga
Rush
Pompoen
Printje
Linda
Tania
Sneeuwvlok
Sugarfall
Fearie
RYW
luenca
ellibre
Merai
Lenster
SuperGrover
Rebecca
Raindrop
Jeanette
Catwoman79
Silver
Carra
Poubelle
Zininzon
45 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 2 Empty Re: NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

Bericht  Tania za 11 aug 2012 - 7:09

Een buitenlander of een homo/bi hadden ze geen probleem gevonden. Daar waren ze erg makkelijk in.
Bij drugsgebruik waren ze echt heel boos geworden en hadden ze me denk ik uit huis gezet als ik er niet mee zou stoppen.
Bij een zwangerschap waren ze erg teleurgesteld en boos geweest waarschijnlijk maar uiteindelijk hadden ze me wel geholpen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd... - Pagina 2 Empty Re: NAV: Hoe zouden JOUW ouders hebben gereageerd...

Bericht  Linda za 11 aug 2012 - 7:19

In de pijler zwangerschap & mama's staan enkele discussies over hoe je zou reageren als je kind...
-met een 'buitenlander' thuis komt
Ze zouden achter mijn keuze staan. Als ik mijn leven met iemand wil delen, dan zijn zij de laatste die daarover oordelen.

-homo/bi-seksueel blijkt te zijn
Idem als hierboven

-drugs blijkt te gebruiken
Ik heb een keer met m'n ouders een joint gerookt. M'n moeder had dat nog nooit gedaan en daar was ze benieuwd naar. Ze is zo ziek geweest dat ze het bij die ene keer heeft gelaten. Ze wisten dat ik het af en toe deed, maar daar hebben ze nooit hun mening over gegeven.
Ik heb een tijdje regelmatig harddrugs gebruikt. Daar waren ze van op de hoogte, dat vonden ze niet leuk. Maar mijn ouders zijn vrij open, dus ze hebben er geen issue van gemaakt. Ik heb het ze ook gewoon eerlijk verteld.

-als tiener een kind krijgt
Dat vind ik een lastige. Ik heb namelijk geen idee.. Ik denk dat ze me wel zouden steunen, maar ik weet niet of ze zich echt met de verzorging en opvoeding hadden bemoeit. Ik weet ook niet of ze me thuis zouden laten wonen, geen idee...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje za 11 aug 2012 - 7:23

-met een 'buitenlander' thuis komt
Had denk ik aan zijn afkomst gelegen en vooral de geloofsovertuiging. Maar als hij mij gelukkig zou maken zouden ze het geen probleem vinden.

-homo/bi-seksueel blijkt te zijn
Dat zouden ze totaal geen probleem gevonden hebben

-drugs blijkt te gebruiken
Dan zouden ze wel heel erg boos en teleurgesteld zijn.
-als tiener een kind krijgt
Ook dit zouden ze absoluut niet leuk gevonden hebben, ze zouden me uiteindelijk wel steunen maar blij zouden ze niet zijn. Ik was als tiener nog heiliger dan een non hahaha dus ze zouden echt verbaasd zijn denk ik.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 7:27

Zininzon schreef:In de pijler zwangerschap & mama's staan enkele discussies over hoe je zou reageren als je kind...
-met een 'buitenlander' thuis komt Mijn ouders zouden dat geen probleem vinden, misschien wel even 'op hun hoede' zijn vanwege cultuurverschillen, maar ze zouden er nooit iets van zeggen
-homo/bi-seksueel blijkt te zijn Zou vast even slikken zijn, maar geloof niet dat ze het erg zouden vinden of er een probleem van zouden maken.
-drugs blijkt te gebruiken Mijn moeder zou dat vreselijk vinden. Maar vader zou het minder erg vinden. Al denk ik dat hij ook wel een goed gesprek zou willen hebben. Dan heb ik het natuurlijk wel over 'af en toe'. Bij een verslaving zouden ze het allebei verschrikkelijk vinden.
-als tiener een kind krijgt Dat zouden ze (afhankelijk van hoe dat kon gebeuren) erg dom van me vinden. En dat zou ik ook te horen krijgen. Maar ze zouden me zeker steunen.

Nu viel me op hoeveel tolerante/positieve reacties er in die topics staan. Ik ging meteen de vergelijking maken met mijn eigen ouders (aangezien ik zelf nog geen kinderen heb) en merk dat daar echt een wereld van verschil in zit. Mijn ouders zijn erg gesloten, traditioneel en afkeurend. Mijn vader heeft me, toen ik tiener was, laten weten dat hij me het huis uit zou trappen als ik met een piercing thuis zou komen en dat ik ook niet met een 'buitenlander' thuis mocht komen. Homoseksualiteit keurde hij drastisch af en over drugs werd thuis niet gepraat.
Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik een beetje uit een taboe-gezin kom.
Ik vroeg me zo af hoe dat bij jullie thuis was/is. Hoe zouden jouw ouders hebben gereageerd in bovenstaande situaties?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 7:49

-met een 'buitenlander' thuis komt, mijn vader zou een aantal weken niet met me spreken en het daarna met heeeeeeel veeeeeeel moeite accepteren

-homo/bi-seksueel blijkt te zijn, dan zouden ze erg schrikken en wederom zou m'n vader me de eerste weken niet willen zien

-drugs blijkt te gebruiken, als hij ieder weekend zou gebeuren zou ik ze daar erg verdriet mee doen en ze zouden er alles aan doe om me er vanaf te helpen. Ze zouden ook er boos zijn

-als tiener een kind krijgt, in het begin boos zijn en snel daarna zouden ze me helpen met alles

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 11 aug 2012 - 7:53

Met een buitenlander thuiskomen, echt prima, bi of lesbisch zijn ook, ik denk dat ze er niet eens wat over zouden zeggen, ze zouden het zonder meer accepteren.
Drugs daarentegen zouden ze denk ik héél erg vinden!
Als ik als tiener een kind had gekregen, tja ik denk dat ze nog een keer gecheckt zouden hebben of het wel goed was gegaan met de seksuele voorlichting en me verder zou goed mogelijk zouden hebben ondersteund.

Mijn zusje heeft trouwens zowel een Antiliaanse vriend als een Islamitisch Surinaamse vriend gehad, ze waren allebei onvoorwaardelijk van harte welkom bij mijn ouders. Als mijn zusje maar gelukkig was. Zo is mijn (veel oudere) man ook in de familie verwelkomd.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 7:58

Rebecca, bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af hoe iemand zoiets verborgen kan houden. Konden jullie niks merken?

Mijn ouders zouden drugs niet acccepteren, daar zou ik echt ruzie om krijgen.
De andere drie dingen zouden ze niet blij mee zijn en het zou zeker niet hun keuze zijn, maar ze zullen daarbij wel achter me staan en zich proberen in te leven in mijn positie.

Gast
Gast

Bericht  Rush za 11 aug 2012 - 8:37

De buitenlander en de geaardheid zouden ze echt nier accepteren. Drugs zouden ze vooral dom vinden aangezien ik zelf heb kunnen meemaken dat mn broer verslaafd was. Daar waren ze natuurlijk ook op tegen, maar wat doe je er aan?
Toen ik jong was heeft mn moeder altijd gezegd dat ze me zouden steunen als ik zwanger zou raken. Ik denk dat dat hun minst erge scenario is uit deze vier.

Ik kom uit een dorp en homo's zijn hier ook nog lang niet geaccepteerd. De jeugd is wel ruimdenkender geworden, maar in de boerendorpjes merk je het anti homo én anti buitenlander nog heel erg!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 8:54

Ik kreeg van mijn ouders voor mijn 16e verjaardag mijn navelpiercing & mijn eerste vriend was een (halve) neger! Het maakt ze niet uit, zolang ik maar gelukkig ben. Ik heb nog nooit gerookt, dus voor drugs hoeven ze niet bang te zijn, maar dat hadden ze echt niet leuk gevonden & dat zou een hoop strijd hebben opgeleverd. Als tiener kind krijgen was alles behalve ideaal geweest, maar ondanks alles hadden ze, voor mijn moeder, me wel gesteund en ervoor gegaan, dat weet ik zeker.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 8:55

Rush, jouw vriend is toch (deels) buitenlands, of niet?

Gast
Gast

Bericht  Bazinga za 11 aug 2012 - 9:20

Mijn moeder is cool en openminded. Buitenlanders heeft ze niks op tegen, maar ze zou me wel sterk adviseren altijd op te letten en uit te kijken, als 't ooit op kinderen aan komt. (Gezien de verhalen als 'Not without my daughter' enz) Verder kan ze gewoon over een hoop niks zeggen; ze rookt zelf wiet, ze is zelf tienermoeder geweest, heeft fouten gemaakt etc. Ze zal mij nooit afrekenen op mijn 'fouten'. Ze zal teleurgesteld zijn, maar me altijd steunen.

Mijn vader is een ander verhaal; heeft 't niet op buitenlanders, is tegen drugsgebruik, vindt tattoo's en piercings onzin, onnodig. Als ik vroeg zwanger zou raken en 't zou niet uikomen, zou hij 't echter niet erg vinden; hij wil dolgraag opa worden...

Al met al zijn m'n ouders wel okay, ze zullen me iig altijd blijven steunen smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Rebecca za 11 aug 2012 - 9:25

Chipp schreef:Rebecca, bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af hoe iemand zoiets verborgen kan houden. Konden jullie niks merken?

Dat vroeg ik me ook altijd af, en toch is het mogelijk. In die tijd was mijn zusje veel weg of boven op haar kamer, en droeg van die sweatshirts. Ze is ook echt heel dun en had volgens mijn moeder ook echt nauwelijks buik. Zelf had ik haar 2 weken voor ze beviel ook nog gezien, en ze zag er echt niet zwanger uit!
Dit alles speelde trouwens een week voor wij gingen verhuizen, dus we hadden een erg druk weekend voor de boeg, maar we zijn op vrijdagavond wel heen en weer gereden richting Zuid-Limburg, ik moest even checken of het wel echt was!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Rush za 11 aug 2012 - 9:28

Pippa schreef:Rush, jouw vriend is toch (deels) buitenlands, of niet?
Hij is Fries, net als zn beide ouders. Je kan wel zien dat er Indo bloed in zit.

Maargoed, dat valt niet onder de 'buitenlanders' die hier niet geaccepteerd worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Troela* za 11 aug 2012 - 9:31

-thuiskomen met een buitenlander: geen probleem mee, alleen het geloof zou mee spelen.

-Als ik lesbisch zou zijn zouden ze daar absoluut geen moeite mee hebben

-Drugs is echt uit den boze! Als ze iets niet toleren is het drugs.

-Tienerzwangerschap: Ik raakte onverwachst zwanger op mijn 20e ( door spiraal heen) Kon mijn vriend ( nu man) nog maar 9 maanden. Was nog bezig met een studie etc. Had wel net week van te voren besloten om bij mijn man in te trekken. Toen ik 3 dagen niet naar huis had gebeld vroegen ze wat er aan de hand was. Uiteindelijk verteld dat ik zwanger was en ze zijn meteen naar me toe gekomen. Ik zag zelf nog heel veel praktische bezwaren voor een zwangerschap terwijl mijn ouders meteen zeiden dat ik mijn hart moest volgen en dat ze wel wisten dat ik diep van binnen echt het kindje wel wou houden en dat ze me daar voor 100% in zouden steunen!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 9:36

Catwoman79 schreef:Ik had ondanks een zware jeugd wel ouders die openstonden voor "alles".
Als ik wou roken of drinken, prima, maar wel thuis. Als er dan wat gebeurde was ik op bekend terrein.

Ooh en toen ik 15 was had ik een vriendje van 34. Hebben ze ook nooit wat van gezegd.
Ze vonden dat ik er zelf achter moest komen, en mijn eigen "fouten" moest maken,

Ik lees dit nu pas. Wat vind je er achteraf van dat ze daar nooit wat van gezegd hebben? Daar zou ik namelijk wel wat van zeggen als moeder zijnde. Mijn vriend vertelde een paar jaar terug dat hij, toen hij 14 was, verkering had met een meisje/vrouw van 21. Mijn mond viel echt open, en hij zei dat hij het toen natuurlijk wel cool vond, maar dat hij het achteraf echt niet vond kunnen dat zijn moeder niet had ingegrepen.

Ik vind trouwens juist dat er opvallend veel intolerantie is te lezen, vooral ten opzichte van de buitenlanders en de homoseksualiteit, maar dat komt misschien door mijn eigen referentiekader, mijn ouders en mijn hele omgeving is daar altijd heel vrij en makkelijk in geweest en ik ben het niet gewend dat dat not done zou zijn.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 9:39

Als ik thuis was gekomen met een buitenlander, echt een allochtoon, dan waren ze denk ik het minst blij geweest. Geaardheid zou absoluut geen probleem zijn geweest, drugs (ware het met mate) ook niet. Tienerzwangerschap durf ik niet echt te zeggen, ik denk dat ze me wel gesteund zouden hebben maar dat er toch aangestuurd was op abortus.

Gast
Gast

Bericht  luisa za 11 aug 2012 - 10:46

Wat zijn veel ouders nog tegen een buitenlandse partner zeg. Vind ik best erg om te lezen. En onbegrijpelijk. Ik snap wel dat ze je wijzen op bijv. culturele verschillen, maar bij voorbaat al negatief tegenover een buitenlander staan valt voor mij onder de noemer rasistisch.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 11:03

luisa schreef:Wat zijn veel ouders nog tegen een buitenlandse partner zeg. Vind ik best erg om te lezen. En onbegrijpelijk. Ik snap wel dat ze je wijzen op bijv. culturele verschillen, maar bij voorbaat al negatief tegenover een buitenlander staan valt voor mij onder de noemer rasistisch.
Dat is meer onwetendheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 11:05

Francaise schreef:
luisa schreef:Wat zijn veel ouders nog tegen een buitenlandse partner zeg. Vind ik best erg om te lezen. En onbegrijpelijk. Ik snap wel dat ze je wijzen op bijv. culturele verschillen, maar bij voorbaat al negatief tegenover een buitenlander staan valt voor mij onder de noemer rasistisch.

Ik moet zeggen dat ik hier ook van schrik, wel of geen onwetendheid die hier een rol in speelt. Niet accepteren vind ik heftig; eraan moeten wennen kan ik in (sommige gevallen) nog wel bij.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 11:06

Francaise schreef:

Dat denk ik ook. Maar ze staan dan ook niet open voor dingen/mensen die ze niet kennen of weten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Susan za 11 aug 2012 - 11:06

Homoseksualiteit of een relatie met een buitenlander hadden ze niet erg gevonden, ik heb trouwens een relatie gehad met een buitenlandse jongen en die was dus gewoon welkom.

Drugs hadden ze minder leuk gevonden. Af en toe blowen, oké, maar het had niet meer moeten zijn dan dat.

Als ik als tiener zwanger was geraakt dan denk ik dat ze wel het liefst hadden gezien dat ik abortus had laten plegen, maar als ik dat niet had gedaan dan zouden ze me niet hebben laten vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Rush za 11 aug 2012 - 11:09

RYW schreef:
Francaise schreef:

Dat denk ik ook. Maar ze staan dan ook niet open voor dingen/mensen die ze niet kennen of weten.
Wat de boer niet kent ..........
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 11:14

RYW schreef:
Francaise schreef:

Dat weet ik niet. Mijn ouders willen wel iets verder kijken maar zitten best op een eiland. Nour zullen ze overigens wel met open armen ontvangen. Maar met een man is dat anders.

Gast
Gast

Bericht  luisa za 11 aug 2012 - 11:15

Francaise schreef:
Iets liever niet willen is ontwetendheid.
Ergens bij voorbaat op tegen zijn en er niet voor open staan gaat m.i. verder dan ontwetendheid.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 11:18

Francaise schreef:
RYW schreef:
Francaise schreef:

Dat weet ik niet. Mijn ouders willen wel iets verder kijken maar zitten best op een eiland. Nour zullen ze overigens wel met open armen ontvangen. Maar met een man is dat anders.

Tuurlijk ontvangen ze mij met open armen, helloooooooo ik ben het, Nour! Wink RYW's moeder en ik zijn ook altijd dolgelukkig als we elkaar telefonisch treffen, we gaan ervan gillen in RYW's oor! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: