Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

+2
RYW
minoessepoes
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag - Pagina 2 Empty Re: Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 0:35

Carrie schreef:
Zusje schreef:
Carrie schreef:We kunnen best zeggen dat mannen ook aangesproken kunnen worden, maar laten we eerlijk zijn: het gebeurt bij ons vrouwen veel vaker en op een heel andere manier. Dat is echt niet te vergelijken. Het is ook stront vervelend als ze naar je sissen, naar je roepen, vieze gebaren maken, en je daarna zelfs uitschelden voor hoer omdat je niet reageert. Vaak genoeg meegemaakt helaas. Dat zie ik bij mijn vriend nooit gebeuren.

Maar dat jij het niet ziet gebeuren wil toch niet zeggen dat het nooit gebeurd? Waarom zou je een dergelijke wet alleen voor vrouwen maken? Waarom niet gewoon in het algemeen? Gewoon omdat we beide dezelfde rechten hebben... Dat het minder voorkomt dat geloof ik zo. Dat het nooit voorkomt... Geen idee... Maar ik vind het eigenlijk net zo goed discriminatie om een dergelijke wet alleen voor vrouwen te laten gelden.

Nou ik reageerde eigenlijk puur en alleen op het stukje dat dit mannen ook overkomt, en dat is naar mijn idee echt niet zo. In ieder geval niet zo stelselmatig als bij vrouwen. Dat mannen en vrouwen dezelfde rechten hebben dat ben ik helemaal met je eens. Of een boete gaat helpen vraag ik me ook af, en hoe je dat dan aanpakt.

Maar denk je dan echt dat een reclame als deze totaal uit de lucht gegrepen is? Als de man-vrouw verhouding omgekeerd zou zijn, dan zouden we het seksistisch vinden.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag - Pagina 2 Empty Re: Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 0:40

Ja, daar heb je een goed punt RYW. Ik denk dat dit meer met de shifting tussen mannen en vrouwen te maken heeft, dat wij vrouwen nu nog wegkomen met dit soort reclames. Vrouwen krijgen steeds later kinderen, gaan voor een carrière. Waar mannen vroeger alleen jonge vrouwen konden krijgen, zie je ook steeds meer vrouwen met een heel jonge vriend. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor dat dit soort reclames ook niet meer mogen.

Maar toch blijf ik erbij dat mannen niet meemaken waar wij vrouwen -de meeste dan- vaak wekelijks vanaf dat we borsten krijgen mee te maken hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag - Pagina 2 Empty Re: Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 0:48

Carrie schreef:Ja, daar heb je een goed punt RYW. Ik denk dat dit meer met de shifting tussen mannen en vrouwen te maken heeft, dat wij vrouwen nu nog wegkomen met dit soort reclames. Vrouwen krijgen steeds later kinderen, gaan voor een carrière. Waar mannen vroeger alleen jonge vrouwen konden krijgen, zie je ook steeds meer vrouwen met een heel jonge vriend. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor dat dit soort reclames ook niet meer mogen.

Maar toch blijf ik erbij dat mannen niet meemaken waar wij vrouwen -de meeste dan- vaak wekelijks vanaf dat we borsten krijgen mee te maken hebben.

Ik denk dat het voorkomt uit een soort positieve discriminatie. Zoals er ook wel eens, tot ergernis van velen, 'discriminatie' als excuus gebruikt wordt in alledaagse situaties waarbij dat helemaal niet aan de orde is (voorbeeld: donkere jongen zonder kaartje in de trein wordt betrapt en roept over discriminatie), zo denk ik dat vrouwen ook wel eens 'de rollen willen omdraaien' om het zo maar te zeggen. Na generaties lang de zwakkere partij geweest te zijn willen 'wij' nu wel eens even laten zien dat we ook stoer en vrij zijn om ons hetzelfde te gedragen zoals de mannen al die tijd al gedaan hebben, daarbij vergetend dat we daarmee ook dezelfde 'fouten' maken. Alleen, omdat het dan vrouwen zijn, is het ineens 'girl power'.

Maar waarom ik die reclamen aanhaalde is, zoals je al doorhad, om aan te tonen dat het mannen ook wel degelijk gebeurt, vaak niet door individuele, loslopende vrouwen, maar door groepen. Die mannen kunnen zich ook geintimideerd voelen daardoor, en als het voorkomt in een reclame is het doorgaans wel gedrag waarmee de gemiddelde Nederlander zich wel kan identificeren. Het komt dus denk ik vaker voor dan jij denkt, maar ik ben het met je eens dat het nog steeds veel vaker bij vrouwen voorkomt. Daar komt bij dat vrouwen makkelijker te intimideren zijn door mannen dan andersom, puur door het fysieke krachtsverschil. Ik zou minder makkelijk een man kunnen verkrachten of aanranden dan hij mij, natuurlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag - Pagina 2 Empty Re: Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 1:00

Ja dat laatste wordt inderdaad een stuk moeilijker smile Ik ontken zeker niet dat mannen ook geïntimideerd kunnen worden. (klopt die zin zo?) maar als ik naar mezelf kijk:

Vanaf mijn 12e kreeg ik steeds vaker opmerkingen van mannen. De eerste keer schrok ik me werkelijk rot. Wanneer ik in de stad liep kreeg ik dingen naar mijn hoofd geslingerd. Liep een keer met een vriendin samen voor een groepje jongens. Zij riepen dingen naar ons, ik besloot ze te negeren. Kreeg ik een keiharde schop tegen mijn billen.

Weer een andere keer liep ik in de stad, kreeg een opmerking naar mijn hoofd. Ik negeerde de jongen. Hele grote Antilliaan van 2 meter. Vrij intermitterend ook. Wat resulteerde in een scheldkanonnade van "fucking princess" tot "k*nkerhoer". En hij bleef me achterna lopen.

Mijn afspreekplek met vriendinnen was altijd voor de Bruna op HC. Komt er een man voor me staan (ok hij was niet helemaal 100 geloof ik) en zegt tegen me "Ik zou jou wel eens lekker willen neuken" en loopt weg. Daarna Komen er 2 jongens op me aflopen, gaan vlak voor mijn gezicht staan en me dingen toefluisteren. Ik negeer ze, ga de Bruna in. De hele winkel achtervolgen ze me, tot een zegt "laten we gaan, straks belt die chick de politie"

En dan nog maar te zwijgen over de keren dat ze dus naar je sissen, roepen, enz. Maar nu val ik in herhaling.

Ik ben het met je eens dat mannen ook geïntimideerd kunnen worden, maar niet zoals wij vrouwen, niet zoals bovenstaande, zo vaak in je leven. Daar blijf ik echt bij. Ik voel mij zeker niet een slachtoffer, maar dit alles is wel erg vervelend. En daar mag best eens wat aan gedaan worden, alleen weet ik de oplossing zo 1, 2, 3 ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag - Pagina 2 Empty Re: Boete voor vrouwonvriendelijk gedrag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum