Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrolijke bevallingen

+43
Bruintje Beer
SarahKey
PapillonRose
Lousanne
Bluestar
liesje
Happydobby
Stuiterbal
CCC
Shy
_Blush_
Floor
Printje
Tiara
Nana
Viva
kwak
Puggle
sabje
Star007
Amber-
koNijntje
Flower_L
maiadebij
Annemie
Aimee
Tania
Jezzie
studiebol
Earane
Pandora
Sylvana
Bliss
Gympie
Paper Crown
Happy
Dille
Liadan
Clapperdie
Lejow
_Lana_
LDJ
Urban Naked
47 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Bruintje Beer do 9 aug 2012 - 0:16

In tegenstelling van de 1e bevalling was deze bevalling een makkie!
Deze bevalling heeft maar 4,5 uur geduurd ipv de 27 uur van de 1e. Ben bij de 2e ingeleidt en gelukkig reageerde ik nu wel goed op weeenopwekkers. Het persen heeft 15 minuten geduurd en gelukkig kwam hij er bij de laatste perswee eruit want anders was het w.s. niet zo'n vrolijke bevalling geweest omdat zijn hartslag heel erg daalde moest hij eruit. Alleen die rugweeen waren een hel!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Jasmina do 9 aug 2012 - 4:23

Clapperdie schreef:Achteraf gezien heb ik een fijne bevalling gehad!

10:00 uur nog niets

11:00 uur lichte krampjes

16:00 uur lichte krampjes + bezoek van VK en 4cm ontsluiting --> gestript

18:30 uur rug weeen + bezoek van VK en volledige ontsluiting --> mocht niet naar zhuis maar moest thuis bevallen (ik wilde graag in zhuis)

19:00 uur zijn de vliezen gebroken en mocht ik persen

20:22 uur is T. geboren

Ik heb er een totaal ruptuur aan over gehouden maar daar heb ik 0,0 last van gehad! Wel veel last van mn stuitje maar dat was daarna. Maar mijn bevalling was goed te doen! (achteraf Wink)

Misschien een domme vraag,.. maar waarom mocht je niet in het ziekenhuis bevallen?


Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Mama Titty do 9 aug 2012 - 4:27

Bij l heb ik van 1e wee tot aan bevalling maar 3,5 uur bezig geweest.
Was wel in shock dat het zo snel ging.

Bij r kregen we op voorhand navelklem mee omdat 2e sneller zou zijn. Gelukkig waren ze er al héél snel Bij. 15min na mijn telefoontje. En heeft het 3 uur geduurt van 1e wee en geboorte.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  moepie do 9 aug 2012 - 4:33

Mijn "vrolijke" bevalling begon 2 weken geleden.
Rond half 8 s'avonds voelde ik wat krampen, ik dacht dat het door de ontlasting kwam, maar dacht toen dat het misschien ook wel oefenweeën zouden kunnen zijn. Om 20.00 ben ik even onder de douch gestapt. Een half uurtje later zei ik nog tegen m'n man ik weet het niet, of dit het is. Ik besloot om relaxed tv te gaan kijken om de eventuele weeën rustig weg te puffen. Maar toen ik ging zitten braken mijn vliezen 20.45. Gelijk wist ik dat het wel begonnen was, de weeën kwamen achter elkaar en waren gelijk heftig. Dit beangstigde me wel een beetje hoor, na een kleine drie kwartier de verloskundige gebeld omdat ik het helemaal niet meer zo goed vol hield en een beetje in paniek raakte van de heftige weeën.
Ze was er om 21.50, ik bleek al 6/7 cm ontsluiting te hebben. Het duurde niet lang voordat ik volledige ontsluiting had en na 2 minuten persen is onze zoon geboren om 22.37. Dus binnen 2 uur bevallen!!

Het is me ergens wel overvallen, dat het zo snel ging, ineens was hij er! Zo voelde het echt. Maar toch heb ik de bevalling wel als prettig ervaren, ik voelde me zelf ook gelijk erg goed. Zo anders dan bij de eerste (18 uur over gedaan).
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  SarahKey do 9 aug 2012 - 4:47

moepie, zag je nog in het huis aan huis krantje staan met de geboorte van M. Very Happy
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Annemie do 9 aug 2012 - 7:28

Lousanne schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing

Ik weet ook niet hoe een natuurlijke bevalling is, maar wat zou ik dat wel graag weten. En je vindt die verhalen over rupturen eng? Bij je ks hebben ze verschillende lagen open gesneden en is alles van de binnenkant aan de kant geschoven. Dat is toch net zo goed akelig? Ik vind het altijd jammer dat een ks vaak onderschat wordt en ook wordt gezien als 'lekker makkelijk' Het is in mijn ogen alles behalve dat , en dan ook vooral psychisch. Maargoed jij hebt het blijkbaar anders ervaren Wink



edit: Ik zal dit positieve topic niet verder 'vervuilen' haha

Ben het heel erg met je eens Star. Plus dat een natuurlijke bevalling in principe ook beter is voor het kindje (niet als het vaginaal niet lukt natuurlijk of er wat anders is, maar ik vind het raar als je in opzet kiest voor een keizersnede zonder medische indicatie).

Ja, dat vind ik ook raar, dat was bij mij ook niet het geval, mijn placenta lag voor de uitgang en daar kwamen ze op het laatste moment achter, dus was ook geen geplande keizersnede. Ik heb het idd heel anders ervaren dan star, gelukkig maar. En over die lagen doorsnijden.. ja daar wil ook niet teveel over nadenken, ik heb daar na de tijd ook niks over opgezocht.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:32

Lousanne schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing

Ik weet ook niet hoe een natuurlijke bevalling is, maar wat zou ik dat wel graag weten. En je vindt die verhalen over rupturen eng? Bij je ks hebben ze verschillende lagen open gesneden en is alles van de binnenkant aan de kant geschoven. Dat is toch net zo goed akelig? Ik vind het altijd jammer dat een ks vaak onderschat wordt en ook wordt gezien als 'lekker makkelijk' Het is in mijn ogen alles behalve dat , en dan ook vooral psychisch. Maargoed jij hebt het blijkbaar anders ervaren Wink



edit: Ik zal dit positieve topic niet verder 'vervuilen' haha

Ben het heel erg met je eens Star. Plus dat een natuurlijke bevalling in principe ook beter is voor het kindje (niet als het vaginaal niet lukt natuurlijk of er wat anders is, maar ik vind het raar als je in opzet kiest voor een keizersnede zonder medische indicatie).


Volgens mij kun je in Nederland helemaal niet kiezen voor een keizersnede zonder medische indicatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  moepie do 9 aug 2012 - 8:01

SarahKey schreef:moepie, zag je nog in het huis aan huis krantje staan met de geboorte van M. Very Happy

He??!! Dan ben ik wel nieuwsgierig waar jij woont? Ook in W.? smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Filoria do 9 aug 2012 - 8:03

Ik ben heel blij dat ik géén keizersnede heb gehad!

Wat is een bevalling een prachtige ervaring. Van het uitscheuren voelde ik helemaal niks. Had wel zes hechtingen nodig, maar dat begon ik pas in de kraamtijd te voelen.

En die (pijnlijke, tja, daar ga ik niet omheen draaien) weeën maken juist dat je toeleeft naar de geboorte. En dat je je erop instelt dat je moeder gaat worden.

Ik ben met 38 weken bevallen en weet niet hoe ik had gereageerd op een pijnloze turbobevalling. Dan had ik compleet in shock met een baby in mijn armen gezeten denk ik :shock: Lijkt me niet fijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Flower_L do 9 aug 2012 - 8:11

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen zonder medische indicatie überhaupt een keizersnede zouden willen ondergaan (indien mogelijk uiteraard). Voor mijn gevoel hoort een kind in eerste instantie vaginaal te wereld te komen, lukt dat nier...is het te gevaarlijk...etc...dan evt ks.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  SarahKey do 9 aug 2012 - 20:19

moepie schreef:
SarahKey schreef:moepie, zag je nog in het huis aan huis krantje staan met de geboorte van M. Very Happy

He??!! Dan ben ik wel nieuwsgierig waar jij woont? Ook in W.? Vrolijke bevallingen - Pagina 4 561177

Neej, in de kop van noord-holland maar mijn moeder woont in E.lburg. En daar waren we een week dus zag daar het krantje Vrolijke bevallingen - Pagina 4 561177 Dacht, bekende babynamen haha. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  moepie vr 10 aug 2012 - 8:13

SarahKey schreef:
moepie schreef:
SarahKey schreef:moepie, zag je nog in het huis aan huis krantje staan met de geboorte van M. Very Happy

He??!! Dan ben ik wel nieuwsgierig waar jij woont? Ook in W.? Vrolijke bevallingen - Pagina 4 561177

Neej, in de kop van noord-holland maar mijn moeder woont in E.lburg. En daar waren we een week dus zag daar het krantje Vrolijke bevallingen - Pagina 4 561177 Dacht, bekende babynamen haha. I love you

aha, op die manier smile De namen waren dus wel blijven hangen Wink
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 4 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum