Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrolijke bevallingen

+43
Bruintje Beer
SarahKey
PapillonRose
Lousanne
Bluestar
liesje
Happydobby
Stuiterbal
CCC
Shy
_Blush_
Floor
Printje
Tiara
Nana
Viva
kwak
Puggle
sabje
Star007
Amber-
koNijntje
Flower_L
maiadebij
Annemie
Aimee
Tania
Jezzie
studiebol
Earane
Pandora
Sylvana
Bliss
Gympie
Paper Crown
Happy
Dille
Liadan
Clapperdie
Lejow
_Lana_
LDJ
Urban Naked
47 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 7:32

Hiweg


Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  koNijntje wo 8 aug 2012 - 7:40

Zomersproetjes schreef:Ik had dus een geweldige bevalling in nog geen 2 uur tijd. Damn... wat zou ik hem graag nog een keer over willen doen en nog een keer genieten. Wie weet mag ik in de toekomst nog een keer zwanger zijn en bevallen, al denk ik niet dat dat erin zit Sad.

hoezo niet?
die steken zijn herkenbaar! die had ik de week voor de bevalling en heb het nooit aan (voor-)weeën gelinkt, totdat ik ze na het breken van de vliezen regelmatig voelde komen..

oh, wat heerlijk om hier te lezen!! meer, meer, meer!! Yes
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 7:42

De bevalling van mijn tweede was ook fijn. Ik had sowieso de vk en de verpleegster waar ik een goede klik mee had en waar ik al bij mijn eerste opname van had gezegd dat ik die graag bij mijn bevalling zou willen hebben. Ik zou ingeleid worden, maar na het verder breken van mijn vliezen (ze waren 4 dagen daarvoor al gedeeltelijk gescheurd) heb ik gevraagd of ze nog even wilden wachten. Alles verliep heel ontspannen, de verpleegster kwam af en toe even kijken en grapjes maken, en na een uurtje en een flinke weeenstorm is mijn zoontje geboren. We hebben voor en na de geboorte foto's gemaakt, daar kun je ook echt goed zien dat we best naar ons zin hadden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Annemie wo 8 aug 2012 - 7:43

Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Dille wo 8 aug 2012 - 7:45

kwak schreef:ben alleen in mijn achterhoofd een beetje bang dat deze baby waarschijnlijk groter zal zijn en D. was 3900 gram.

Hoeft niet; mijn zoon was 8 pond en mijn dochter 6,5 (beide met dezelfde termijn geboren; ben maar 6,5 uur langer zwanger geweest van mijn dochter dan van mijn zoon)
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Nana wo 8 aug 2012 - 8:58

Bevalling van mijn dochter was heel bijzonder en prachtig!

Om 8 uur weeën die prima op te vangen waren, zat thuis aan de keukentafel. Om 11.20 volledige ontsluiting en 1 perswee later is ze geboren. Na een uurtje lekker douchen en mijn eigen bedje in!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Tiara wo 8 aug 2012 - 9:01

Wat heerlijk Nana, dat klinkt echt heel relaxed zo!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 9:09

Ik kijk ook niet vervelend terug op de bevalling, het was een vlotte snelle bevalling (met 7 min persen was hij er) en ik vond de pijn erg meevallen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 9:10

weg


Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 9:15

Heel herkenbaar Zomersproetjes, ik heb ook heel lang zoiets gehad van het is prima zo, we hebben het goed maar toen begon het bij beiden toch wel te kriebelen voor nog een kindje erbij. Ik ben van plan om het hetzelfde aan te pakken als bij R gewoon lekker weggaan en ons ding doen.

Soms heb ik nu nog weleens van waar beginnen we aan, maar ik denk dat iedereen weleens twijfelt en onzeker is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 9:24

weg


Laatst aangepast door Zomersproetjes op di 9 okt 2012 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Floor wo 8 aug 2012 - 9:35

Annemie schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing

Ik heb bijna de hele natuurlijke bevalling doorgemaakt, onze zoon z'n hoofdje kwam er ook echt een stukje uit maar verder zat hij muurvast en dus werd na 24 uur besloten om een spoedsectio te doen. Ik had echt liever de bevalling gewoon afgemaakt dan met een keizersnede. Verhalen over rupturen enzo vind ik ook eng maar ik heb nog dagelijks vreselijk veel pijn van de keizersnede dus nee een keizersnede is echt niet zaligmakend, daar kunnen ook dingen 'mis' gaan, net zoals je bij een natuurlijke bevalling een ruptuur kunt krijgen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Blush_ wo 8 aug 2012 - 10:12

Hier ook een positieve ervaring.

Om 1u 's nachts: lichte krampen

3u: wakker geworden van buikpijn, krampen werden heviger en kwamen regelmatig

4u: krampen werden pijnlijker en heb vriend wakker gemaakt

5u-5u30: in bad gezeten, daar zijn m'n vliezen gebroken. Toen kwamen de weeën om de 3 minuten.

6u: aangekomen in het ziekenhuis, had toen al 6 cm ontsluiting

7u30: 10 cm ontsluiting, maar E. was nog niet volledig ingedaald (12 dagen te vroeg)

8u35: E. werd geboren.

Wel geknipt en gescheurd en dan gehecht, maar dat voelde ik nauwelijks.

Ik kan niet zeggen dat het geen pijn deed, want het doet wel pijn. Maar op het moment dat ik dacht "en NU wil ik pijnstilling" was het einde in zicht Vrolijke bevallingen - Pagina 3 561177.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Shy wo 8 aug 2012 - 10:33

Ik had voor die dag een afspraak gemaakt bij de verloskundige om te zien of ik ingeleid kon worden, was 41+1 zwanger en het helemaal zat.
De dag ervoor zei ik nog tegen mijn buik: ik zou er maar uitkomen anders gaan we maatregelen nemen Laughing

Die dag erna had ik om 12.20 die afspraak staan, om 11.00 braken mijn vliezen, gebeld naar verloskundige dat ik die afspraak niet ging halen nerd en dat ik dacht dat mijn vliezen waren gebroken ( voor de duidelijkheid, er lagen ondertussen al 6 handdoeken op de grond)

Man ook gebeld, kwam naar huis. Verloskundige kwam er ook aan. T had in het vruchtwater gepoept dus moesten naar het ziekenhuis. Daar aangekomen 5 cm ontsluiting, even later in bad geweest halfuurtje ongeveer in gelegen. Toen ik uit bad kwam volledige ontsluiting.
Om 16.00 mocht ik persen en om 16.39 was hij er. Ik wilde naar dat ziekenhuis omdat ze daar Remifentanil hadden, toen ik bevallen was zei ik tegen mijn man ik heb dat hele pompje niet gehad! :shock:
Ook verder geen schade, geen scheurtje hechting of knip. Dat was nog waar ik het meest bang voor was. Toen het hoofdje stond deed het wel even pijn en dat ook gezegd maar al met al, als ik dit van tevoren had geweten serieus dat had mij veel angst kunnen besparen haha.

Ohja het enige wat minder was, 2 liter bloed verloren. Toen T geboren was kwamen de stolsels en best wel heftige golven met bloed (sorry, ranzig) ik ben best een tijd slap geweest en moest aan de pillen om mijn ijzer weer in orde te krijgen. Diezelfde avond gelijk bezoek gehad, toen ze weg gingen voelde ik mij duizelig en misselijk. Dat was best rot. Moesten ook nachtje blijven omdat ik zoveel bloed verloren was, man kon ook blijven slapen wat erg fijn was.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  CCC wo 8 aug 2012 - 11:06

Ik heb echt een hele mooie en vooral goede bevalling gehad. Rond 6.30 uur werd ik langzaam wakker door wat lichte krampen, heb me omgedraaid en heb tot 9.30 uur verder geslapen. In die tijd sliep ik half zeg maar, en voelde ik de krampen wel iets heftiger worden maar vond het zelf niet schrikbarend heftig. Om 10.00 uur mijn vriend wakker gemaakt met de mededeling dat het nu wel zo kon zijn dat de bevalling begon. Daarna zijn we rustig gaan timen. Toen kwamen de weeën (achteraf waren het dus weeën, ik dacht dat het gewoon wat krampjes waren) om de 6/7 minuten en hielden rond de 40-50 sec. aan. Om 12 uur heb ik rustig gedoucht, mijn vriend naar de supermarkt gestuurd en nog even gegeten. Om 13.00 uur heb ik de badkamer nog even rustig schoongemaakt en de bovenverdieping aan kant gemaakt. Om 13.45 uur na wat aandringen van mijn vriend dan toch maar even de VK gebeld, maar ik was nog in de veronderstelling dat er niks aan de hand zou zijn en dat ze weer weg zou zijn. Binnen no time stond ze bij ons op de stoep en na inwendig onderzoek bleek ik al ruim 4 cm ontsluiting te hebben. Omdat ik draagster ben van GBS moest ik dan ook direct naar het ziekenhuis om aangesloten te worden aan een antibiotica infuus. Deze moest min. 4 uur ingewerkt zijn en daarna kreeg ik nog een dosis. Daarna mocht ik pas echt bevallen. Rond 15 uur dus het infuus gekregen en vanaf 19.00 uur zou het echte werk dan echt kunnen beginnen. Om 18.00 uur zijn de vliezen gebroken en om 19 uur precies hield ik het niet meer en heb ik een arts laten roepen, toen had ik 10 cm. ontsluiting en mocht ik gaan persen. Ik heb uiteindelijk wel 1 uur en 24 min. geperst. Ik durfde in het begin niet zo goed door de pijn heen te persen en moest even over een drempel qua schaamte heen, ik was zo bang dat ik zou poepen tijdens de bevalling, wat dus niet is gebeurd. Om 20.50 uur is N. geboren.

Ik was altijd enorm bang voor de bevalling, maar echt... zou het zo weer overdoen. Ik heb de bevalling vrij bewust meegemaakt en vond de pijn echt zo enorm meevallen. Het enige vervelende vond ik de rugweeën en dat ik van de verpleegster op mijn rug moest liggen voor de ctg. Dat was enorm pijnlijk, maar op mijn zij of staand was het meer dan goed te doen. Ik heb mezelf trouwens enorm verbaasd wbt mijn pijngrens en hoe rustig ik was tijdens de bevalling. En hoe cliche ook... het is het allermooiste moment van mijn hele leven... Denk er echt nog vaak aan terug...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Blush_ wo 8 aug 2012 - 11:33

chococupcake schreef:
Ik was altijd enorm bang voor de bevalling, maar echt... zou het zo weer overdoen. Ik heb de bevalling vrij bewust meegemaakt en vond de pijn echt zo enorm meevallen. Het enige vervelende vond ik de rugweeën en dat ik van de verpleegster op mijn rug moest liggen voor de ctg. Dat was enorm pijnlijk, maar op mijn zij of staand was het meer dan goed te doen. Ik heb mezelf trouwens enorm verbaasd wbt mijn pijngrens en hoe rustig ik was tijdens de bevalling. En hoe cliche ook... het is het allermooiste moment van mijn hele leven... Denk er echt nog vaak aan terug...

Dat had ik ook. Toen we om 6u aankwamen in het ziekenhuis, moest ik nog 'even' (30 minuten) aan de monitor. Na 5 minuten platliggen heb ik de vroedvrouw terug laten roepen: zolang op mijn rug liggen hield ik niet vol. Staand of voorover gebogen was het beter op te vangen.

Ook over die angst om te poepen: zeer herkenbaar. Ik heb ook een aantal keer gezegd "maar dan moet ik een grote boodschap doen". Mijn vriend lacht me nu nog uit omdat ik zo 'beleefd' ben gebleven smile (oh ja uiteindelijk moest ik niet poepen, het leek alleen maar zo!)
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Stuiterbal wo 8 aug 2012 - 20:48

Ik word echt jaloers van al die goede verhalen !!!!

Ik zal die van mij maar achter wegen laten :nopompom:

Nee edit:
Ik heb eigenlijk ook een hele fijne bevalling gehad. De aanloop, de weeen, enz. Tot het persen vanaf dat moment zwijg ik.

Ik lag al in het ziekenhuis met vergiftiging en belde mijn ex de ochtend op dat hij maar moest komen want ik voelde me echt heel naar. Ik was 37 weken en 5 dagen zwanger en ze wilde me de dag erna gaan inleiden.
10:25 stapte mijn ex binnen en precies 5 minuten later braken mijn vliezen in bed. Alles kwam er meteen in 1 klap uit.
Ook weer precies een uur later begonnen de weeen al. Meteen om de 5 minuten maar hielden maar 30 sec aan. Goed te doen en ik had nog de grootste lol in bed. Als ik foto;s terug kijk lig ik weeen lachend op te vangen.

De verpleegkundige op de afdeling vonden mijn weeen nog niet waardig genoeg omdat ze maar kort aanhielden maar om 13:30 werd ik toch maar naar de verloskamer gebracht. Met enig aandringen van mij keek de gyn om 14:00 uur naar mijn ontsluiting en tot ieders verbazing had ik al 7 cm !!!! :O
Ik kreeg pijnstilling toe gediend wat er helaas voor zorgde dat de weeen weer afnamen. En om 16:30 kreeg ik weeen opwekkers. Vanaf dat moment verging het lachen me wel hoor !

18:45 zoiets volledige ontsluiting en mocht ik persen. En nu houd ik verder maar mijn mond :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Star007 wo 8 aug 2012 - 21:00

Annemie schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing

Ik weet ook niet hoe een natuurlijke bevalling is, maar wat zou ik dat wel graag weten. En je vindt die verhalen over rupturen eng? Bij je ks hebben ze verschillende lagen open gesneden en is alles van de binnenkant aan de kant geschoven. Dat is toch net zo goed akelig? Ik vind het altijd jammer dat een ks vaak onderschat wordt en ook wordt gezien als 'lekker makkelijk' Het is in mijn ogen alles behalve dat , en dan ook vooral psychisch. Maargoed jij hebt het blijkbaar anders ervaren Wink



edit: Ik zal dit positieve topic niet verder 'vervuilen' haha
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Happydobby wo 8 aug 2012 - 21:15

Star007 schreef:
Ik weet ook niet hoe een natuurlijke bevalling is, maar wat zou ik dat wel graag weten. En je vindt die verhalen over rupturen eng? Bij je ks hebben ze verschillende lagen open gesneden en is alles van de binnenkant aan de kant geschoven. Dat is toch net zo goed akelig? Ik vind het altijd jammer dat een ks vaak onderschat wordt en ook wordt gezien als 'lekker makkelijk' Het is in mijn ogen alles behalve dat , en dan ook vooral psychisch. Maargoed jij hebt het blijkbaar anders ervaren Wink


Dat inderdaad, dat vergeet je nooit meer maar misschien is het anders bij een geplande keizersnee.

Waar ik vrolijk van werd was dat mijn bevalling spontaan begon met weeën, de eerste uren thuis gewoon een boek uitgelezen en met de tweede begonnen. Ook lekker tv gekeken. In het ziekenhuis was het niet leuk. Het leukste moment was na ruim 28 uur weeën die ruggenprik, binnen 2 sec waren de weeën weg. Heerlijk was dat.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 21:47

Mijn bevalling kijk ik ook heel positief op terug. Ik werd ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging en extreem hoge bloeddruk. Om 9 uur hebben ze gel ingebracht, om 13 uur de vliezen gebroken, tegen een uur of 19.00 hield ik de pijn niet meer en vroeg om pijnstilling, maar toen had ik al meer dan 7cm ontsluiting en konden ze niets meer doen. Om 20.30 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen en om 21.07 was J.ason er. Ik zei meteen daarna al dit doe ik zo nog 10 keer, haha. En als mijn bevalling hetzelfde zou verlopen doe ik het inderdaad zo nog een paar keer Vrolijke bevallingen - Pagina 3 561177 Maar goed, dat weet je van te voren niet.

Buiten het feit dat J. helemaal blauw was na de geboorte en aan het zuurstof moest heb ik mijn bevalling helemaal niet vervelend gevonden. Ja het deed veel pijn, maar daar had ik me ook op ingesteld en de salmonellavergiftiging die ik ooit heb gehad deed veel meer pijn. Vond het heel bijzonder en mooi. Ze hebben me moeten inknippen omdat J. zijn hartslag stopte, maar dat heb ik niet gevoeld en het hechten hebben ze onder verdoving gedaan, en die verdoving heb ik ook niet gevoeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  liesje wo 8 aug 2012 - 21:56

ik heb 2 hele mooie bevallingen gehad. allebei mn kindjes waren binnen 5 uur geboren
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Bluestar wo 8 aug 2012 - 22:28

Heerlijk, dit topic!
Ik ben nu 38 1/2 weken zwanger, en lees regelmatig de minder leuke verhalen. Ik lees ze toch, ben veeeeelste nieuwsgierig, maar dit zijn de leukere verhalen! Very Happy
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lousanne wo 8 aug 2012 - 22:40

Star007 schreef:
Annemie schreef:
Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Ja, ik weet natuurlijk niet hoe een natuurlijk bevalling is, maar dat hoeft voor mij ook niet, ben blij dat alles ook nog gewoon heel is enzo beneden, ik word/werd toch altijd een beetje bang van die enge verhalen over rupturen enzo.. Laughing

Ik weet ook niet hoe een natuurlijke bevalling is, maar wat zou ik dat wel graag weten. En je vindt die verhalen over rupturen eng? Bij je ks hebben ze verschillende lagen open gesneden en is alles van de binnenkant aan de kant geschoven. Dat is toch net zo goed akelig? Ik vind het altijd jammer dat een ks vaak onderschat wordt en ook wordt gezien als 'lekker makkelijk' Het is in mijn ogen alles behalve dat , en dan ook vooral psychisch. Maargoed jij hebt het blijkbaar anders ervaren Wink



edit: Ik zal dit positieve topic niet verder 'vervuilen' haha

Ben het heel erg met je eens Star. Plus dat een natuurlijke bevalling in principe ook beter is voor het kindje (niet als het vaginaal niet lukt natuurlijk of er wat anders is, maar ik vind het raar als je in opzet kiest voor een keizersnede zonder medische indicatie).
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  PapillonRose wo 8 aug 2012 - 23:08

Hier achteraf gezien ook een goede bevalling gehad. Op het moment zelf vond ik het allemaal niet zo geweldig, maar dat kwam ook omdat ik geen idee had of ik het nog lang moest vol zien te houden en wat me qua pijn nog te wachten zou staan. En dat viel uiteindelijk dus nog best mee. Het enige wat me wel is tegengevallen is het persen. De persweeën deden verschrikkelijk zeer en het meepersen maakte het alleen maar erger. En ik dacht juist een verademing te hebben met het persen (dat hoor je vaak), niet dus laughcry Gelukkig hoefde ik maar 24 min. te persen, dat was beter (je hoort vaak gemiddeld een uur voor een eerste). Maar afgezien daarvan is alles volgens het boekje gegaan. Op de natuurlijke manier geboren, alleen twee haarscheurtjes waar geen hechtingen in hoefden, geen complicaties, gezond kindje! Als ik ooit nog eens zou bevallen hoop ik weer zo'n bevalling te hebben.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  SarahKey wo 8 aug 2012 - 23:46

Star007 schreef:
Annemie schreef:Ik zou nog wel 1000 keer op dezelfde manier willen "bevallen" geen weeen enzo, heb een keizersnede gehad Laughing


Nou alsof dat zo prettig is. Mijn ervaring is anders Wink

Dat was mijn angst van te voren en ben héél blij dat ik geen keizersnede heb gehad.

Hier ook een positieve bevalling.

13:00: lichte krampjes
16:30: bij de gyn 3-4 cm ontsluiting, gestript
18:30: de echte weeen beginnen
21:00: naar het ziekenhuis
01:32: Zoon geboren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen - Pagina 3 Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum