Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrolijke bevallingen

+43
Bruintje Beer
SarahKey
PapillonRose
Lousanne
Bluestar
liesje
Happydobby
Stuiterbal
CCC
Shy
_Blush_
Floor
Printje
Tiara
Nana
Viva
kwak
Puggle
sabje
Star007
Amber-
koNijntje
Flower_L
maiadebij
Annemie
Aimee
Tania
Jezzie
studiebol
Earane
Pandora
Sylvana
Bliss
Gympie
Paper Crown
Happy
Dille
Liadan
Clapperdie
Lejow
_Lana_
LDJ
Urban Naked
47 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Vrolijke bevallingen

Bericht  Urban Naked wo 8 aug 2012 - 2:12

Topic als tegenhanger voor alle rampverhalen. Over het algemeen wordt er meer gepraat over complicaties dan over positieve bevallingsverhalen, dus in dit topic mogen enkel en alleen vrolijke bevallingen beschreven worden.

Ik kan er niet aan mee doen (Very Happy) maar er zijn hier vast wel mensen die een prima bevalling zonder narigheid hebben gehad! Kom maar op.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  LDJ wo 8 aug 2012 - 2:13

Ik ben benieuwd Very Happy .
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Lana_ wo 8 aug 2012 - 2:15

Ik wil even zeggen dat ook al heb ik een erg nare bevalling gehad, ik het een PRACHTIGE ervaring vond en ik het zo weer zou doen. Dus ook al loopt het niet volgens het boekje, dan kun je er soms evengoed met een fijn gevoel aan terugdenken.
Dat is heel positief toch?? :-)

Nu hele fijne bevallingsverhalen ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:17

Ondanks alles er om heen, was mijn bevalling erg 'fijn'!.
Rond een uur of 8 's morgens, nadat alle remmers gestopt waren, zette de weeën meer en meer door, en om half 4 is B geboren.
Ik had een heel klein scheurtje, die meer gehecht is vanwege het plastische uiterlijk, dan vanwege de noodzaak (had die beste man nog wat te doen whaha).
Heb wel ontzettend veel pijn gehad, logisch natuurlijk, en dacht op dat moment echt dat ik het niet meer aan kon en dat het nooit meer over zou gaan, maar achteraf kan ik er met een goed gevoel op terug kijken.
Toen ik eenmaal dacht het echt niet meer te trekken en ik om pijnstilling vroeg, bleek ik 10 cm ontsluiting te hebben en mocht ik persen.

En nu niet allemaal roepen 'jaaaaaa, jouw kindje was maar klein blablabla', dat klopt, maar het gaat niet om het gewicht wat het zwaar maakt, maar om de omtrek van het hoofdje, en ja die was ook kleiner, maar dat betekent nog niet dat het poep, scheet, klaar was.. laughcry (zo, sorry, even een ergernis er uit gegooid haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:18

steekt hand op. Ik heb een geweldige bevalling gehad! Enige waar ik me aan ergerde was de gulp van de verloskundige die open stond en dat mijn man in mijn oor aan het ademen was tijdens de weeën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Clapperdie wo 8 aug 2012 - 2:18

Achteraf gezien heb ik een fijne bevalling gehad!

10:00 uur nog niets

11:00 uur lichte krampjes

16:00 uur lichte krampjes + bezoek van VK en 4cm ontsluiting --> gestript

18:30 uur rug weeen + bezoek van VK en volledige ontsluiting --> mocht niet naar zhuis maar moest thuis bevallen (ik wilde graag in zhuis)

19:00 uur zijn de vliezen gebroken en mocht ik persen

20:22 uur is T. geboren

Ik heb er een totaal ruptuur aan over gehouden maar daar heb ik 0,0 last van gehad! Wel veel last van mn stuitje maar dat was daarna. Maar mijn bevalling was goed te doen! (achteraf Wink)
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:19

Mijn eerste bevalling was een prima bevalling!

Ik had thuis al een paar uur weeën opgevangen en op een gegeven moment kreeg ik persdrang. Daarop zijn we naar het ziekenhuis gegaan en ben ik wandelend naar de verloskamers gegaan.
De verloskundigen dachten dat ik daardoor maar hoogstens een paar cm ontsluiting zou hebben maar ik bleek de volle 10 cm al bereikt te hebben.
Ik heb dus relatief weinig pijn gehad. Wel ben ik 3 uur bezig geweest met persen maar al met al viel het me ontzettend mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Lana_ wo 8 aug 2012 - 2:19

Haha Lejow, dat laatste hoor ik ook erg vaak! Heel frustrerend, want ik heb toevallig wel een UUR moeten persen! En de weeën voelde hetzelfde als bij een 10 ponder.

( Sorry dit hoorde er niet in thuis ;-) ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Lana_ wo 8 aug 2012 - 2:20

Rejoy. schreef:steekt hand op. Ik heb een geweldige bevalling gehad! Enige waar ik me aan ergerde was de gulp van de verloskundige die open stond en dat mijn man in mijn oor aan het ademen was tijdens de weeën.

Hahahhahaha!! Nou als dat het is :-p.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:20

_Lana_ schreef:Haha Lejow, dat laatste hoor ik ook erg vaak! Heel frustrerend, want ik heb toevallig wel een UUR moeten persen! En de weeën voelde hetzelfde als bij een 10 ponder.

( Sorry dit hoorde er niet in thuis ;-) ).

Ja nou inderdaad, de weeën zijn er niet anders om.
Ik heb bijna 3 kwartier moeten persen.. (vast omdat ze nog niet ingedaald was, was mijn redenatie, ze moest van ver komen hahaha).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Liadan wo 8 aug 2012 - 2:22

Mijn eerste bevalling was een goede bevalling. Mijn vliezen braken, ik kreeg wat later weeen en 4 uur later was onze dochter er, thuis geboren. Ik had 1 hechting omdat ik een heel klein scheurtje had. Ik was meteen weer op de been en heb volop genoten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Dille wo 8 aug 2012 - 2:23

Ik had twee prima bevallingen, beide binnen een paar uur gepiept, nauwelijks schade, blije baby's eruit weten te werken, helemaal top. Natuurlijk wilde ik tijdens de weeënstormen zo nu en dan dood, maar ach. Eerste keer 20 minuten geperst, vond het geen pijn doen, tweede keer 3 minuten geperst. En ik vind het echt zó gaaf, bevallen. Zou het zo nog 10x doen! (Alleen dan graag zonder eerst zwanger te moeten zijn, en meer kinderen hoef ik ook niet.)

Tijdens de tweede bevalling heb ik in plaats van 'de-ze-wee-komt-nooit-meer-trug' continu 'heer-lijk-hel-der-hei-ne-ken' gepuft. Klonk al een stuk gezelliger! Alleen hoorde ik later dat de verloskundige en kraamhulp zich de hele tijd hebben afgevraagd wat Man nu toch steeds murmelde, want het kon toch niet zijn wat ze dachten dat het was... (Man wist dat ik dat riedeltje graag wilde puffen dus die heeft urenlang 'heerlijk helder heineken' gepreveld naast m'n gezicht.)
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:24

@ Lejow: Klopt hoor wat je zegt! Ik denk dat het ook ligt aan de vrouw en haar lichaam.
Ik vond H. haar bevalling "zwaarder" dan die van A. terwijl A. bijna 400 gram zwaarder woog.

Ik heb bij beide geen nare ervaring gehad qua bevalling.
De eerste duurde 12-13 uur en de tweede duurde 5-6 uur geduurd en heb beide totaal niet als zwaar of naar ervaren.
Wat bevalling betreft zou ik er nog wel 10 willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  _Lana_ wo 8 aug 2012 - 2:24

Lejow schreef:
_Lana_ schreef:Haha Lejow, dat laatste hoor ik ook erg vaak! Heel frustrerend, want ik heb toevallig wel een UUR moeten persen! En de weeën voelde hetzelfde als bij een 10 ponder.

( Sorry dit hoorde er niet in thuis ;-) ).

Ja nou inderdaad, de weeën zijn er niet anders om.
Ik heb bijna 3 kwartier moeten persen.. (vast omdat ze nog niet ingedaald was, was mijn redenatie, ze moest van ver komen hahaha).

Haha ja dan is dat het. Maar die van mij zat al weken met haar hoofdje vast bij de uitgang. Maar ik had geen enkele perswee en helemaal geen persdrang. Dus puur op gevoel gedaan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:24

Whahaha Dille Very Happy

Ik had geen melodietje waar ik op pufte. Ik deed gewoon pff pff pff pff pfffffffffffffffffffffffffffff :P
Bevallen zou ik ook nog wel een keer willen, zwanger zijn ABSOLUUT niet.. en nog een kindje ben ik nog niet helemaal over uit..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Happy wo 8 aug 2012 - 2:29

Ik zou mn bevalling nog wel 10 keer willen doen! tuurlijk was het niet pijnloos maar voor mn gevoel was t zo gepiept en ik had volop praatjes.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:32

Tijdens de bevalling was ik heel erg in mezelf gekeerd, de tijd is voor mijn gevoel best snel gegaan, terwijl mijn vriend het ziet als de langste dag van zijn leven.
Maar vrij direct na de bevalling had ik praatjes voor 10 en heb ik zelf iedereen gebeld.. En heb ik tot een uur of 1.30 :O bounce :O :O :O bounce :O :O :O :O in mijn bed gelegen nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Paper Crown wo 8 aug 2012 - 2:32

Niet van mij maar een vriendin is afgelopen donderdag voor de tweede keer mama geworden, de eerste keer is zij bevallen binnen 5 uurtjes, incl het breken van vliezen, naar de 10cm ontsluiting en geboorte en de tweede keer had ze bij de controle al 3cm ontsluiting zonder weeen, en een dag later binnen 1.5 uur na het breken van de vliezen aten ze beschuit met muisjes! Geen scheuren, geen hechtingen! Geen napijn!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:35

Paper Crown schreef:Niet van mij maar een vriendin is afgelopen donderdag voor de tweede keer mama geworden, de eerste keer is zij bevallen binnen 5 uurtjes, incl het breken van vliezen, naar de 10cm ontsluiting en geboorte en de tweede keer had ze bij de controle al 3cm ontsluiting zonder weeen, en een dag later binnen 1.5 uur na het breken van de vliezen aten ze beschuit met muisjes! Geen scheuren, geen hechtingen! Geen napijn!

Dat is fijn!! Ik heb nog bijna een week naweeën gehad.
Echt verschrikkelijk! Zulke pijn en wetende dat er geen baby meer uit komt! Bah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:35

Hoppaaa, het kan zo leuk zijn laughcry

Ik werd trouwens om 2 uur ofzo wakker met buikpijn en toen we ruim 1,5u later aankwamen in het ziekenhuis bleek ik ook al 4 cm te hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gympie wo 8 aug 2012 - 2:41

Wel goed om te lezen! MEER!!! Very Happy
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Bliss wo 8 aug 2012 - 2:43

Idd, ik word ook doodsbang van al die rampverhalen, dus dit is een goed topic!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:46

Als ik binnen 6 uur thuis in mijn bed was bevallen had ik wel een fijne bevalling gehad. Maar ik zal m'n mond dus maar houden over die 17 uur die daarna volgde Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Sylvana wo 8 aug 2012 - 2:48

Gympie schreef:Wel goed om te lezen! MEER!!! Very Happy

Yeah +1!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Pandora wo 8 aug 2012 - 2:49

Clapperdie schreef:Achteraf gezien heb ik een fijne bevalling gehad!

10:00 uur nog niets

11:00 uur lichte krampjes

16:00 uur lichte krampjes + bezoek van VK en 4cm ontsluiting --> gestript

18:30 uur rug weeen + bezoek van VK en volledige ontsluiting --> mocht niet naar zhuis maar moest thuis bevallen (ik wilde graag in zhuis)

19:00 uur zijn de vliezen gebroken en mocht ik persen

20:22 uur is T. geboren

Ik heb er een totaal ruptuur aan over gehouden maar daar heb ik 0,0 last van gehad! Wel veel last van mn stuitje maar dat was daarna. Maar mijn bevalling was goed te doen! (achteraf Wink)

Ik neem aan dat je toen alsnog naar het ziekenhuis moest om je ruptuur te laten hecthen?

Ik doe helaas niet mee aan dit 'vrolijke' topic, ik heb ook een totaalruptuur opgelopen en daar helaas wel erg veel last van (gehad) en dat is ook de reden waarom ik straks een geplande keizersnee krijg.

Maar wel leuk om alle positieve bevallingsverhalen te lezen, dat geeft de burger moed!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrolijke bevallingen Empty Re: Vrolijke bevallingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum