Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat gaat er bij jullie in de koffer?

+5
Shopelle
Toet
Caroow
Lousanne
SleepingBeauty
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  SleepingBeauty di 7 aug 2012 - 4:05

Voor een zon vakantie?

We gaan naar Turkije, maar voor mij de eerste keer vliegen...

*Wat neem je mee? (lijkt mij dat je het er toch wel op kunt gokken dat je geen truien/lange broeken mee hoeft te nemen?)

*Je mag natuurlijk maar 20 kg mee nemen, zit je daar snel aan? (Wil ook graag wel boeken enz. meenemen)

Nog handige dingen, niet te vergeten???

* Wat neem je mee in je handbagage? (want drinken enz. mag al niet)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:07

Ik zou zeker wel een lang broek & trui meenemen. Het kan in een avond ineens afkoelen, en het is ook wel lekker om soms even aan te trekken na een warme dag op het strand oid. Gewoon van beide 1. Verder goede combinaties maken, zodat je niet teveel mee neemt! In handbagage doe ik tijdschriften, belangrijke dingen zoals medicijnen, wat te snoepen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Lousanne di 7 aug 2012 - 4:08

Ik heb niet zo veel tips voor een zonvakantie, want dat ga ik eigenlijk nooit..

Wel ben ik een keer met een busreis weggeweest waarbij je ook 20 kg mee mocht nemen, en ik had een hele grote koffer (wel zo'n zachte zeg maar, geen harde), helemaal stampvol met vanalles en dat was 15 kg. Dus ik vind dat 20 kg echt veel is! Maar als je zo'n harde koffer hebt is je koffer natuurlijk al weg zwaarder, dan kan je minder meenemen (zo werkt het toch?)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Caroow di 7 aug 2012 - 4:14

Ik ga ook naar Turkije.

In mijn koffer doe ik geen lange broek, ik doe er wel 1 aan in het vliegtuig. Ook neem ik niks met lange mouwen mee, behalve het shirt wat ik aan heb.

Wel in mijn koffer:
4 shortjes
8 jurkjes
10 shirtjes
6 bikini's
Strandlaken
Verzorgingsspullen
Boeken en tijdschriften
Mijn zonnehoed laughcry
Norrit/paracetemol/pleisters
Naald en draad
2 paar sokken
ondergoed
Zonnebrand creme en aftersun
reserve medicijnen
Telefoonlader
Zonnebrillen
Luchtbed

Ik vergeet vast nog iets..

En in mijn handbagage het dikste boek wat ik mee wil en een tijdschrift, een flesje water voor op Schiphol, medicijnen, mp3speler, belangrijke papieren, broodjes, snoep, sokken voor in het vliegtuig en een setje zomerkleding voor de busreis naar het hotel en een zakje om mijn vliegtuigkleding in te bewaren.

Vorig jaar was mijn koffer 14 kilo, terwijl ik best veel mee neem.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:27

6 paar bikini's? laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Caroow di 7 aug 2012 - 4:29

Pippa schreef:6 paar bikini's? laughcry

Is dat veel of weinig?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:31

Caroow schreef:
Pippa schreef:6 paar bikini's? laughcry

Is dat veel of weinig?

Haha, ik vind het veel!! Ik heb er sowieso maar 1, dat scheelt misschien! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Toet di 7 aug 2012 - 4:34

Ik neem ook altijd zeker 4 bikini's mee op vakantie. Vind het vies om iedere dag dezelfde aan te doen en als ik iedere keer een andere aan heb zie je ook minder snel witte strepen.

Goed, verder heb ik geen zin om mijn hele paklijst hier te plakken, maar mijn tip is om van te voren vast outfits/combinaties te bedenken. Dat scheelt je zo veel ruimte in je koffer! Anders neem je een hoop kleren mee die je niet eens aan doen. Een lange broek/trainingsbroek en een trui/vest zou ik ook altijd meenemen.

Ohja en sowieso hoestdrank/keelsnoepjes e.d. Want je wordt heel snel verkouden van de airco.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Caroow di 7 aug 2012 - 4:34

Pippa schreef:
Caroow schreef:
Pippa schreef:6 paar bikini's? laughcry

Is dat veel of weinig?

Haha, ik vind het veel!! Ik heb er sowieso maar 1, dat scheelt misschien! Wink

Ik heb er zo'n 25 gok ik..

Maar je kan op vakantie niet wassen en je loopt toch vaak in je bikini, dus ik vind het een beetje viezig om elke dag dezelfde aan te doen. Ik doe elke dag een schone aan en de gebruikte zet ik in een sopje..

Hiermee wil ik niet zeggen dat jij vies bent hoor smile Maar is gewoon een gevoel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Shopelle di 7 aug 2012 - 4:38

@ Caroow hoeveel dagen ga jij op vakantie?

Mijn lijstje komt wel redelijk overeen met de van Caroow.
Ik maak van te voren altijd een lijst.
Ook neem ik handwas mee zodat ik in het hotel kan wassen. Neem voor 15 dagen dus ook geen 15 paar onderbroeken mee. Onderbroek draag ik alleen 's avonds en gooi ik daarna wel ff in een sopje
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:38

Ligt er maar net aan hoe lang je gaat natuurlijk.

Ik zou 1 lange broek meenemen en 1 trui of vest. Verder 1 korte broek, een rokje en wat topjes/ truitjes. Ondergoed natuurlijk, een paar sokken voor zo ver je dichte schoenen meeneemt en afhankelijk van jullie plannen nog evt schoenen waar je op kunt wandelen, schoenen voor in de avond en slippers. 1 Bikini neem ik normaal mee (6 is echt veel, zo veel heb ik er niet eens), dit jaar had ik er 2 mee.

Dan nog zonnebrand/ aftersun, een boek. Bedenk hoeveel je werkelijk denkt te gaan lezen. Je wilt ook nog luieren, kletsen, zwemmen, zonnen, uit eten etc. Vakantie is druk bezig zijn Wink. Een badlaken voor bij het zwembad/ op het strand. Fotocamera. Toiletspullen. Opladers van je telefoon, camera en evt. tandenborstel.

Belangrijk: Paspoort, pinpas, pasje van je zorgverzekering/ reisverzekering, medicijnen (altijd in je handbaggage meenemen, de rest trouwens ook van dit rijtje) en je evt. medisch paspoort. Kijk even na of je vaccinaties nodig hebt voor zover je dat nog niet hebt. Volgens mij raden ze nog altijd Hep. A aan voor Turkije.

Veel plezier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:39

Haha snap ik ook wel hoor, wat je bedoeld! Maar ik kan gewoon niks vinden dat past, dus ik was tussendoor gewoon, want wij liggen niet dagelijks aan het strand, denk 3 van de 7 dagen maar maximaal Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Shopelle di 7 aug 2012 - 4:42

Ik vind 25 bikini's ook wel heeeel veel hoor! Wink
Ik heb zelf 3 bikini's en 1 badpak. Maar mijn bikini's zijn ook niet zo heel goedkoop. Ik wissel het een beetje om. Badpak neem ik overigens niet mee op vakantie. Die is voor thuis in het zwembad.
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Caroow di 7 aug 2012 - 4:46

Ik ga 15 dagen op vakantie. De meeste dagen begin ik toch met zwemmen/ontbijten bij het zwembad dus ik heb eigenlijk elke dag een bikini aan.

Mijn bikini's zijn niet heel duur, gewoon Hema/H&M dingen.

En handwas neem ik inderdaad ook mee! Ook voor het strandlaken, als ik daar per ongeluk mijn cola of pizza overheen gooi is het ook wel zo fris om die even te wassen.

En wat ik ook nog was vergeten; Calvé pindakaas en gewone kaas Embarassed
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  SleepingBeauty di 7 aug 2012 - 6:00

OJa handwas is ook wel handig Wink
Ik heb niet eens 6 bikini's haha heb er nu 2 waar ik me in kan tonen Wink

Bedankt voor jullie tips!
Nog meer tips?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  SleepingBeauty wo 8 aug 2012 - 6:55

En doen jullie met z'n tweeen met 1 koffer??
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Caroow wo 8 aug 2012 - 6:59

Wij hebben allebei een eigen koffer. Nou ja, ik heb een prachtig mooie grote koffer en hij leent een iets kleinere van mijn ouders smile

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  ijsjemeisje wo 8 aug 2012 - 7:15

Elk jaar is mijn koffer weer een drama. Dit jaar 22 kilo.
Vriendin met wie ik op vakantie ging had 18 kilo dus precies goed!

Ik neem zelfs 2 plastic borden en bekers mee. In een appartement vind ik dat zo vies. (mijn gevoel)
Ik neem 2 plastic tassen met verzorgingspullen, make-up en dergelijke mee. Mijn fohn en krultang gaan ook gezellig mee.
Best erg maar ik gebruik het toch wel allemaal.
In de zonnige landen slaap je vaak onder een dunne laken dus ik neem ook altijd een fleece kleedje mee.Embarassed

Elk jaar neem ik mij voor om niet zoveel mee te sjouwen.....Wat gaat er bij jullie in de koffer? 1270000679
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Blond wo 8 aug 2012 - 9:07

SleepingBeauty schreef:Voor een zon vakantie?

We gaan naar Turkije, maar voor mij de eerste keer vliegen...

*Wat neem je mee? (lijkt mij dat je het er toch wel op kunt gokken dat je geen truien/lange broeken mee hoeft te nemen?). Lange broek neem ik wel altijd mee, en 1 vestje. Verder jurkjes, rokjes, topjes (niet teveel t-shirts want die draag ik niet), badkleding, teenslippers, sandaaltjes. En mijn zonnebrandcreme (Vision).

*Je mag natuurlijk maar 20 kg mee nemen, zit je daar snel aan? (Wil ook graag wel boeken enz. meenemen). Ik zit meestal rond de 18 kilo. Met 3 of 4 boeken in de koffer. Valt wel mee dus. Dit jaar is mijn uitdaging om maximaal 15 kg mee te nemen op de heenreis.

Nog handige dingen, niet te vergeten???

* Wat neem je mee in je handbagage? (want drinken enz. mag al niet)
Van alles! iPad, iPhone, iPod, opladers, tijdschriften, paspoort, 1 setje ondergoed, nekkussentje, mini deo, mini Handcreme. Mijn handbagage is altijd behoorlijk..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Parisienne do 9 aug 2012 - 1:03

Ik zou telefoonlader meenemen in je handbagage. Mocht je koffer kwijt zijn bij aankomst in Turkije heb je de eerste dag(en) in ieder geval je oplader. Verdere belangrijke dingen (waar je echt niet even zonder kan) in je handbagage doen.

Let er verder op dat je geen scherpe dingen in je handbagage heb. Zo had ik eens een etui bij me met een schaar erin (was toen jong, wilde knutselen in het vliegtuig). Dit werd er uiteraard uitgehaald. Denk dus aan een nagelschaartje/-knippertje, een pincet, etc.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Paper Crown do 9 aug 2012 - 1:47

Wat niet.. ik neem echt veel te veel mee! Toen we met Arke Star class op huwelijksreis vlogen mochten we pp 45 kilo mee naar mexico! Mijn koffer had een hele grote oranje sticker en tag waarop stond: Caution: heavy Wat gaat er bij jullie in de koffer? 3079029344 mijn man was wel hardcore, ik moest door de hitte zelf mijn eigen zware koffer slepen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat gaat er bij jullie in de koffer? Empty Re: Wat gaat er bij jullie in de koffer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum