Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

+2
ellibre
Niekske
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Niekske ma 6 aug 2012 - 22:21

Wat is een normale termijn om een reactie te krijgen op een sollicitatiebrief? Ik heb ongeveer 1,5 week geleden gesolliciteerd, via een online formulier waar ik mijn brief en CV moest uploaden. Ik kreeg een automatische email, meteen erna, dat alles ontvangen was en dat ze zo snel mogelijk zouden laten weten hoe alles verder zou gaan. Maar tot op heden nog geen verdere reactie... de vacature stond trouwens open tot 31 juli.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  ellibre ma 6 aug 2012 - 22:23

Bij mijn vriend varieerde het van 1 dag tot 2 weken.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Lenthe ma 6 aug 2012 - 22:25

Meestal belde ik na zo'n 1,5 week als ik nog niks had gehoord. Gewoon even vragen of er al meer bekend is van de sollicitatieprocedure.
Maar bij positief nieuws hoorde ik vaak sneller iets (meestal binnen een aantal dagen een uitnodiging voor een gesprek) dan bij een afwijzing, dat duurde vaak wat langer.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  ellibre ma 6 aug 2012 - 22:27

Ik zou niet weten of daar een verband tussen zit. Ligt er net aan hoe druk het bedrijf het heeft en hoeveel sollicitaties ze hebben ontvangen. M'n vriend had 5 brieven verstuurd en werd 5x uitgenodigd, en zoals gezegd duurde dat soms 1 dag en soms 2 weken. Je zou even contact kunnen opnemen, al zou ik zelf nog even wachten tot het einde van deze week.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  loura ma 6 aug 2012 - 22:30

Als ze je willen uitnodigen is het meestal wel binnen een week. Anders max 2 weken wachten en dan of het vergeten of bellen..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 0:02

Na twee weken zou ik nabellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Niekske di 7 aug 2012 - 0:42

Dankjewel voor jullie reacties! Dan wacht ik tot het einde van deze week en dan bel ik vrijdag of maandag even als ik dan nog niks gehoord heb. Bij de hele sollicitatie procedure op i-net staat bij hen dat je sowieso snel een reactie krijgt, of je uitgenodigd wordt of niet.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 2:07

Mijn vriend heeft vorige week een brief gestuurd naar een bedrijf en belde er vanmorgen op of het wel aan was gekomen omdat hij niets had gehoord. (andere bedrijven hebben allemaal een ontvangstbevestiging gestuurd)
Hij werd meteen afgebekt met dat hij maar even geduld moest hebben! Hij is heel erg netjes gebleven omdat het een mooie baan zou zijn, maar eigenlijk heeft hij er al minder zin in als ze zich zo opstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Kqip di 7 aug 2012 - 9:59

Pfft als ik afgebekt zou worden is mijn zin om daar te werken al meteen minder. Bij mijn laatste sollicitatie kreeg ik na 1,5 week een telefoontje om een afspraak te maken voor een 1e gesprek. Maar ik heb ook vaak zat 3 a 4 weken later pas bericht gehad of helemaal niet.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Raindrop do 9 aug 2012 - 2:16

Als ik afgebekt zou worden aan de telefoon zou ik ook al geen zin meer hebben om daar te gaan werken.

Ik denk dat ik voor een sollicitatie 2 weken zou aanhouden en als je dan geen reactie hebt zelf bellen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Niekske do 9 aug 2012 - 3:40

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Maar niet voor de vacature waar ik dit topic voor opende laughcry daar heb ik nog steeds niks van gehoord... ik had op twee vacatures gereageerd, beide bij hetzelfde bedrijf, maar één brief heb ik later verstuurd (omdat degene bij wie ik informatie over de vacature kon vragen met vakantie was) en die nodigen me binnen een dag al uit voor een gesprek Very Happy ik bleek wel de verkeerde brief gestuurd te hebben Embarassed die van de andere vacature... ik voelde me echt stom, ik had alles drie-dubbel gechecked. Maar dan nog word ik uitgenodigd Very Happy gesprek is as maandagochtend en ik ben nu al dodelijk nerveus (heb even een kleine borrel genomen nu Embarassed ) ik heb nog nooit een sollicitatiegesprek gehad (ik zit nog steeds bij mijn eerste baan en die werd me aangeboden na mijn studie) dus ik vind het allemaal heel erg spannend. Dit weekend maar eens outfits keuren en sollicitatie-vragen gaan bestuderen...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 4:15

Wat goed Niekske, veel succes! En inderdaad, een goede voorbereiding is het halve werk! Op intermediair.nl en dergelijke sites kun je veel voorkomende sollicitatievragen (en andere info) vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  loura do 9 aug 2012 - 9:53

Top! Nou succes alvast! smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Niekske do 9 aug 2012 - 21:24

Dankjewel!

Aleen zit ik nu te wachten op de mail van de vrouw die ik gisteren aan de telefoon had... ze zei dat ze alle details over het gesprek van maandag zou mailen, maar dat heeft ze gisteren niet meer gedaan. Dat moet dus vandaag nog. Ik weet wel waar ik moet zijn (adres) maar niet op welke kamer ofzo. Ik weet ook de namen van de personen met wie ik de gesprekken heb, alleen niet met wie ik als eerste een gesprek heb (ik heb twee gesprekken maandag). Ik wil wachten tot een uur of drie of er een mail komt, maar daarna? Even bellen of maandag dan maar op de gok gaan en daar vragen waar ik moet zijn?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 21:26

Ik zou zeker rond 15.00u even bellen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel reactie na sollicitatiebrief? Empty Re: Hoe snel reactie na sollicitatiebrief?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum