Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leidster kdv op non-actief...

+3
Lejow
Rumble
-Ieniemienie-
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Leidster kdv op non-actief... - Pagina 2 Empty Re: Leidster kdv op non-actief...

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:29

Ja maar wat kun je dan qua beleid fout doen dat je wel mag blijven maar dat die ouders het kind daar weghalen? Heeft ze zijn brood gepikt ofzo?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Leidster kdv op non-actief... - Pagina 2 Empty Re: Leidster kdv op non-actief...

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:32

Niet gehouden aan regels en protecollon? Seks gehad met een vader? Stiekem roken bij de deur na meerdere waarschuwingen? Oppassen bij de kinderen thuis terwijl daar duidelijke afspraken over zijn? Ik kan zoveel bedenken..

De optie: Seks met een vader heeft wel mijn voorkeur Wink

Edit: dat laatste verklaart ook waarom dat kind nu weg is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:33

Hmmm ja, dat zijn dingen waar ik dan natuurlijk niet op kom omdat ik niks met KDV'en te maken heb smile. Maar fair enough... Klinkt idd alsof het gebeurd zou kunnen zijn al snap ik dan nog niet dat ze van de groep af moet eigenlijk maar ok...

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 5:34

Dat kan toch van alles zijn? Misschien heeft ze het kind iets te eten gegeven wat hij of zij niet mocht hebben, misschien heeft ze de ouders ergens niet over geïnformeerd, misschien heeft ze iets vertrouwelijks doorverteld. Het hoeft echt niet meteen iets te zijn waar de hele groep de dupe van is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 5:36

Dat vroeg ik me van de week nog af, wat zou er gebeuren als je als juf of leidster seks hebt met een van de (getrouwde) vaders? Zou daar echt een sanctie tegenover staan of zien ze dat als iets uit je privéleven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:38

Je hebt heel mondige ouders die het een leidster heel moeilijk kunnen maken. Sommige ouders zijn al snel op hun teentjes getrapt. Misschien hebben die ouders het zwaar overtrokken en hebben ze het kind van het KDV gehaald. (Op mijn eerste stage had ik ook zo'n moeder. bemoeide zich met alles en bleef maar roepen dat haar kinderen naar een andere school zouden gaan. Ze maakte zelfs problemen van de hoeveelheid eten met een kerstdiner enz.)

Misschien is de leidster daar een keer tegeningegaan. Misschien was er een langer conflict tussen ouders en leidster. Misschien is er,samen met de leidster, even besloten om rust te nemen. Al klinkt Non-actief dan wel heel zwaar.

Je weet het gewoon niet en je kan het vast ook niet raden. Maar het is zeker niet in alle gevallen iets waar jouw kind bij betrokken is of last van heeft (gehad).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:42

Susan schreef:Dat vroeg ik me van de week nog af, wat zou er gebeuren als je als juf of leidster seks hebt met een van de (getrouwde) vaders? Zou daar echt een sanctie tegenover staan of zien ze dat als iets uit je privéleven.
Een van de kleuterjuffen heeft seks met een vader. Vader is gescheiden en dus mag het blijkbaar. Vind het voor dat kind nogal vreemd en ook naar de andere ouders toe. Ik weet dat ik als stagiaire geen verhouding mag met een van de ouders en ook niet met een docent van die school of stagebegeleider. Ja, ik heb dat eens in de groep gegooid Very Happy

De regel binnen de school is dat je geen relatie kunt hebben met iemand die je beoordeeld. Maar als leidster zou je dus prima wat kunnen hebben met een vader, mits deze geen relatie heeft.

In het geval van die kleuterjuf zag zij ook drie dagen per week de moeder van dat kind en dus de exvrouw van die man. Ik vind het een vreemde situatie. En er werd duidelijk geflirt, bah!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:45

Smikkell schreef:
Susan schreef:Dat vroeg ik me van de week nog af, wat zou er gebeuren als je als juf of leidster seks hebt met een van de (getrouwde) vaders? Zou daar echt een sanctie tegenover staan of zien ze dat als iets uit je privéleven.
Een van de kleuterjuffen heeft seks met een vader. Vader is gescheiden en dus mag het blijkbaar. Vind het voor dat kind nogal vreemd en ook naar de andere ouders toe. Ik weet dat ik als stagiaire geen verhouding mag met een van de ouders en ook niet met een docent van die school of stagebegeleider. Ja, ik heb dat eens in de groep gegooid Very Happy

De regel binnen de school is dat je geen relatie kunt hebben met iemand die je beoordeeld. Maar als leidster zou je dus prima wat kunnen hebben met een vader, mits deze geen relatie heeft.

In het geval van die kleuterjuf zag zij ook drie dagen per week de moeder van dat kind en dus de exvrouw van die man. Ik vind het een vreemde situatie. En er werd duidelijk geflirt, bah!

Maar al is vaderlief nog steeds met moederlief dan zou het in de praktijk volgens de regels dus ook mogen :P. Je beoordeelt ze toch niet? Nah, het lijkt me een raar verhaal. Ik kan me dan juist wel voorstellen dat zo iemand van de groep afgehaald wordt zodat ze niet meer persoonlijk betrokken is bij die vader en dat kind. Je moet het wel profesioneel houden natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:46

Op de naschoolse opvang waar ik een tijdje heb gewerkt heeft 1 van de leidster een gezin uit elkaar gekregen. Pa ging er met de leidster van door. De kinderen zijn overigens gewoon op de nso gebleven. Toen ik daar kwam was het net weer rustig. De directrice was er niet blij mee maar daar waren geen afspraken over gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:53

Het is ook niet de bedoeling dat de TO nu gaat twijfelen aan haar man Wink

ZvB, er staat toch dat het alleen mag als de vader geen relatie geeft. Als hij een relatie heeft denk ik niet dat de school (of het KDV) dat accepteert.
Iemand die je beoordeeld mag sowieso niet. Dus niet: stagiaire/begeleider en niet begeleider of docent/directie. Als stagiaire mag ik niet aan de vaders komen, ook niet aan de vrijgezelle vaders. Het is oneerlijk!!!!

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 5:55

Ik vroeg het me af toen ik van de week naar Alles is liefde keek, daar zit een juf die met een getrouwde vader naar bed is geweest (en nog steeds probeert hem te versieren), maar zij staat nog gewoon voor de klas van dat kind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:07

Smikkell schreef:Het is ook niet de bedoeling dat de TO nu gaat twijfelen aan haar man Wink

ZvB, er staat toch dat het alleen mag als de vader geen relatie geeft. Als hij een relatie heeft denk ik niet dat de school (of het KDV) dat accepteert.
Iemand die je beoordeeld mag sowieso niet. Dus niet: stagiaire/begeleider en niet begeleider of docent/directie. Als stagiaire mag ik niet aan de vaders komen, ook niet aan de vrijgezelle vaders. Het is oneerlijk!!!!

Bahaha, wat flauw :P. Ik vind het sowieso niet wenselijk maar als het toch gebeurd vind ik het ook weer niet verboden ofzo. Maar wat ik al zei; dan zou ik het wel normaal vinden om dan naar een andere groep te gaan om dingen gescheiden te houden. Ik dacht overigens dat je zelf dat stukje over het bezet zijn erbij had gezet Very Happy. Overigens mag je volgens mij bij geen enkel groter bedrijf iets hebben met iemand die je beoordeelt. Ik krijg dit in ieder geval overal te horen. Ik weet niet waar ze bang voor zijn... Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:09

Susan, persoonlijk heb ik daar wel wat moeite mee. Ik vind het ergens gewoon niet kunnen. Ik zou het zelf ook niet heel fijn vinden als ik de nieuwe liefde van mijn man elke ochtend weer zou zien in de vorm van de juf van mijn kinderen.

Om het helemaal nog maar niet te hebben over de kinderen zelf.

Op de school waar ik nu stage loop hebben de docenten wel bijna allemaal ook hun eigen kinderen zitten. In elke klas zitten dus wel kinderen van collega's en sommigen zitten bij hun moeder in de klas.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 6:11

Smikkell schreef:Susan, persoonlijk heb ik daar wel wat moeite mee. Ik vind het ergens gewoon niet kunnen. Ik zou het zelf ook niet heel fijn vinden als ik de nieuwe liefde van mijn man elke ochtend weer zou zien in de vorm van de juf van mijn kinderen.

Om het helemaal nog maar niet te hebben over de kinderen zelf.

Op de school waar ik nu stage loop hebben de docenten wel bijna allemaal ook hun eigen kinderen zitten. In elke klas zitten dus wel kinderen van collega's en sommigen zitten bij hun moeder in de klas.

Nee, ik ook niet, wat mij betreft zou zo iemand ook echt ontslagen mogen worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:37

Ik heb alleen de eerste reactie van CKC gelezen ben ben daarna gaan reageren, maar ik zou dus absoluut niet het heft in eigen hand gaan nemen en op gaan sporen wie het kindje is om zo duidelijkheid te krijgen. De kans is groot dat de ouders van dat kindje dat absoluut niet op prijs stellen. Los daarvan denk ik dat het je ongerustheid alleen maar groter maakt, want die ouders van dat betreffende kindje redeneren vanuit hun oudergevoelens, als zij het vertellen zal het dus altijd een stuk heftiger zijn en overkomen dan wanneer je vanuit het kdv te horen zou krijgen wat er gebeurd is.
Sowieso, er is iets voorgevallen, iets wat reden genoeg is om de vaste leidster van jouw zoontje op non-actief te stellen, maar probeer je vast te houden aan het feit dat die leidster in kwestie nu weg is en dat jouw zoontje daarom in feite nu gewoon goed zou moeten zitten daar. Ik weet het dat het misschien heel makkelijk gezegd is van een buitenstaander, maar ik denk dat je uiteindelijk alleen maar jezelf, en daarmee indirect ook je zoontje angstig maakt voor iets wat in principe al verleden tijd is.

Ik snap dat het kdv niet naar buiten wil brengen wat er gebeurd is, maar aan de andere kant denk ik niet dat het verstandig is dat ze dit doen. Straks gaan er speculaties komen en dan kunnen ineens de meest vresleijke verhalen de rondte gaan doen, terwijl het heel misschien om wel iets ernstigs gaat, maar in elk geval een stuk minder heftig dan in de geruchten die op dat moment de rondte gaan.

Ik zou in elk geval wel in gesprek blijven gaan met de manager van het kdv. Of desnoods in gesprek gaan met de ouderraad/oudercommissie. Geef aan wat die onwetendheid met je doet, geef aan dat je begrijpt dat vanwege privacyredenen niet verteld wordt hoe of wat, maar geef daarbij ook duidelijk aan dat jij je kindje niet meer met een prettig gevoel wegbrengt, dat jouw vertrouwen door deze manier van handelen weg is. Opzich zou élk kdv dan alles op alles moeten zetten om jouw vertrouwen in hun weer terug te winnen. Misschien niet zozeer door de reden te vertellen, maar wel door jou gerust te stellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 7:43

Ik denk dat ze daar op mijn werk heel streng in zijn, want volgens mij mag je dan je spullen pakken en vertrekken. Overigens nooit gehoord dat dit in de tijd dat ik er werk, gebeurd is.

Eigenlijk vind ik het dan ook niet meer dan logisch dat je de deur gewezen wordt. In principe heb je dan gewoon een intieme relatie met iemand waarmee je alleen een professionele relatie zou moeten hebben. Plus dat je meedoet aan het bedriegen van zijn vrouw, en daarmee bewust zijn huwelijk en het welzijn van hun kind(eren) (toch prioriteit nr. 1 in je werkveld) op het spel zet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:05

@ Marietje: de andere meiden gaan deels op eigen verzoek weg en 1 contract is niet verlengd.

Waar het mij om ging is dat ik vanmorgen 'afgescheept' ben met de opmerking: er was een voorval met een kindje geweest. Toen ik later terugbelde vertelde ze me dat het ging om beleidsregels die ze niet gevolgd had. Als ze dat meteen had gezegd, had ik me geen zorgen gemaakt. Maar een voorval met een kindje vind ik wel zorgwekkend. Er is wel iets gebeurd denk ik, het kindje is namelijk van de opvang af dus er zal wat gespeeld hebben, maar er zijn geen kindjes in gevaar geweest of wat ook. Dat was wat ik wilde horen. Dus uiteindelijk ben ik wel gerustgesteld.

Jeetje een leidster een relatie met de vader dat vind ik echt niet kunnen.... Gelukkig haalt mijn man J. nooit van de opvang haha.

Gast
Gast

Bericht  JD do 27 jan 2011 - 8:24

hahaha wij hadden op mn vorige werk zoooo'n lekkere vader...
zagen we m aan komen rijden met zn bus, iedereen even snel in de spiegel kijken, en allemaal de overdracht willen doen hahahaha....maar dat is onschuldig, verder nooit iets mee gedaan uiteraard.

sowieso wordt contact met ouders/kinderen buiten werktijd om vaak verboden. zo mag je niet oppassen op kinderen die je op het kdv hebt, anders snapt het kind er natuurlijk niks meer van. sja ik heb ook zo vaak op de kermis een biertje staan doen met ouders die ik tegenkwam, daar ontkom je niet aan....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Lejow do 27 jan 2011 - 8:40

*Marietje* schreef:hahaha wij hadden op mn vorige werk zoooo'n lekkere vader...
zagen we m aan komen rijden met zn bus, iedereen even snel in de spiegel kijken, en allemaal de overdracht willen doen hahahaha....maar dat is onschuldig, verder nooit iets mee gedaan uiteraard.

sowieso wordt contact met ouders/kinderen buiten werktijd om vaak verboden. zo mag je niet oppassen op kinderen die je op het kdv hebt, anders snapt het kind er natuurlijk niks meer van. sja ik heb ook zo vaak op de kermis een biertje staan doen met ouders die ik tegenkwam, daar ontkom je niet aan....

Volgens mij zijn die overal wel Very Happy
Wij hadden er ook zo een, een fransman, en als die dan Nederlands probeerde te praten was het helemaal schattig hahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: